-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Адсорбер для гелієвого кріокомпресора (ДК 021:2015: 33113000-5 Обладнання для магнітно-резонансної томографії).
Завершена
91 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 457.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 457.50 UAH
Період уточнення:
06.11.2020 11:57 - 12.11.2020 12:30
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога до кваліфікації учасників
Номер:
f3177b2aec4f44f29f68ecbf0e959a4c
Дата опублікування:
11.11.2020 14:15
Опис:
Доброго дня, звертаємо Вашу увагу на наступне:
В п. 9 Оголошення про проведення закупівлі Адсорбера для гелієвого кріокомпресора (Запчастина для МРТ GE Optima MR 360 1.5T) ДК 021:2015 - 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (ДК 021:2015 - 33113000-5 Обладнання для магнітно-резонансної томографії, НК 024:2019: 36912 Компресор кріостату системи магнітно-резонансної томографії) міститься дискримінаційна вимога до кваліфікації учасників: «Спроможність учасника поставити товар повинна підтверджуватись оригіналом листів авторизації від виробника (у разі якщо товар не виробляється на території України, листом авторизації від представника товаровиробника в Україні) про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару в Україні у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, виданим із зазначенням замовника торгів з номером закупівлі, що опублікована на веб – порталі Prozorro.»
Зазначена вимога значно звужує коло учасників торгів, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, чим порушує основні принципи здійснення закупівель відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», далі за текстом – «Закону». До того ж авторизаційний лист про повноваження від виробника не гарантує своєчасну та належну поставку обладнання, тому що виконувати зобов’язання стосовно поставки буде безпосередньо учасник торгів, з яким буде підписано договір про закупівлю. З огляду на зазначене, дана вимога призводить до обмеження кола потенційних учасників, створює нерівноцінні умови для суб’єктів господарювання та може спричинити істотне здорожчання предмету закупівлі через відсутність конкуренції безпосередньо при проведенні процедури закупівлі. П.4 ст. 5 Закону встановлено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до Закону ТД не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Але вимога, зазначена в оголошенні про проведення закупівлі, обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, порушує права та законні інтереси тих суб’єктів господарювання, які з незалежних від них обставин не можуть отримати відповідні авторизаційні листи про повноваження, що в свою чергу призводить до порушення основних принципів, закладених в Законі стосовно недискримінації учасників торгів.
Більш того, видача таких листів є прямим порушення міжнародного законодавства, оскільки є потенційним засобом обмеженням прав учасників за територіальною ознакою і штучного обмеження вільної конкуренції. Будь-які авторизаційні листи від виробника чи постачальника не передбачені законодавством України та не мають юридичної сили, оскільки тільки договори регламентують юридичні відносини сторін. Згідно чинного законодавства України будь-які зобов’язання встановлюються законодавством та регулюються договорами між Замовником та Постачальником/Виконавцем товару/робіт. Відсутність листа від виробника (офіційного представника, представництва на території України) ніяким чином не може бути пов’язаною з спроможністю здійснити поставку Адсорбера для гелієвого кріокомпресора (Запчастина для МРТ GE Optima MR 360 1.5T).
Даними вимогами Замовник створює потенційну можливість для порушення основоположного принципу закупівель, а саме – недискримінацію учасників та добросовісну конкуренцію серед учасників, що закріплені в ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимога обмежити коло учасників процедури закупівлі у Замовника приведе тільки до здороження вартості поставки та неефективного використання державних коштів.
Вимагаємо виключити зі складу документів, що містяться в п. 9 Оголошення про проведення закупівлі вимоги щодо надання авторизаційного листа про повноваження від виробника, а саме пункту «Спроможність учасника поставити товар повинна підтверджуватись оригіналом листів авторизації від виробника (у разі якщо товар не виробляється на території України, листом авторизації від представника товаровиробника в Україні) про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару в Україні у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, виданим із зазначенням замовника торгів з номером закупівлі, що опублікована на веб – порталі Prozorro.», що в свою чергу забезпечить розширення кола потенційних учасників та суттєво зменшить вартість закупівлі обладнання
Відповідь:
Вищевказаний гарантійний лист необхідний задля запобігання придбання контрафактного (неякісного) товару, що дозволить запобігти псуванню дорогого обладнання. Звертаємо увагу, що нами визначено досить широке коло осіб, від яких учасником може бути отримано гарантійний лист: представництва, філії виробника або представника, дилера, дистриб’ютора, бізнес – партнера, уповноваженого на це виробником, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України. Зазвичай виробники продукції (дилери, дистриб'ютори, тощо) зацікавлені у її реалізації та на прохання господарюючих суб'єктів надають їм необхідні гарантійні листи для участі у публічних закупівлях.
Дата відповіді:
11.11.2020 15:12