Номер:
8dc963bf82f14bd7af25e03b8c7e081c
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
10.11.2020 12:45
Опис:
Пунктом 2 статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв до учасників, які можуть бути встановлені замовником. Одним з таких критеріїв є "наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю". Крім того, пунктом 3 вказаної статті закону передбачено обмеження щодо можливих вимог замовника у разі встановлення ним кваліфікаційного критерію фінансової спроможності. Замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
З наведеного випливає, що вимоги до наявності фінансової спроможності мають бути співрозмірними з очікуваною вартістю предмета закупівлі. В той же час Додаток 3 до тендерної документації містить ряд вимог, які є дискримінаційними відносно учасників. З урахуванням очікуваної вартості предмета закупівлі у розмірі 224 500 грн. невідповідність учасника вимогам в частині встановлених замовником кількісних показників, які обчислюються сотнями мільйонів гривень, ще не може бути підтвердженням відсутності фінансової спроможності страховика. Вимога ж щодо формування статутного капіталу за рахунок учасників-резидентів України взагалі не має ніякого відношення до підтвердження фінансової спроможності страховика.
Вважаємо, що оцінка наявності фінансової спроможності має бути здійснена на підставі фінансової звітності кожного учасника в індивідуальному порядку з урахуванням очікуваної вартості предмета закупівлі та без вставновлення завищених показників, розміри яких необгрунтовано усувають значну кількість страховиків від участі у публічній закупівлі.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пунктом 4 статті 22 вказаного закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі викладеного, вважаємо, що з умов тендерної документації мають бути виключені дискримінаційні вимоги щодо показників діяльності страхових компаній України за 12 місяців 2019 року, які обмежують конкуренцію та суперечать Закону України "Про публічні закупівлі", а саме вимоги щодо наявності:
- Всього власного капіталу не менше ніж 190 000,00 тис. гр, та 100% сформованого статутного капіталу за рахунок учасників-резидентів України;
- Сформовані страхові резерви мають бути не менше ніж 300 000,00 тис.гр;
- Всього активи страховика повинні бути не менше ніж 600 000, тис. грн;
- Гарантійний фонд страховиків України повинні бути не менше ніж 100 000,00 тис. грн.;
- Страхові виплати за видами повинні бути не менше ніж 200 000,00 тис. грн.
Відповідь:
Доброго дня,
КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТА МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ" розглянуто Ваше звернення щодо оголошення від 10.11.2020 по закупівлі №UA-2020-11-05-011262-c.
За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Стаття 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає перелік відомостей, які повинна містити тендерна документація.
Зокрема, відповідно до п 2. ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
На виконання зазначених норм замовником у Додатку 1 до документації наведено перелік кваліфікаційних критеріїв, вимоги до учасників та документи, які підтверджують відповідність учасника встановленим кваліфікаційним критеріям.
Зазначаємо, що відповідно до вимог тендерної документації Замовником встановлено три кваліфікаційних критерії, а саме: Наявність обладнання та матеріально-технічної бази; Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до п. 3 ч. 2. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Зазначена інформація відображена у Додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Керуючись зазначеною нормою Замовником встановлено обов’язкові та необхідні вимоги, яким повинен відповідати учасник. Зазначені данні відображені у офіційних друкованих виданнях та є загальнодоступними. Передбачені Замовником показники та вимоги не є дискримінаційними оскільки відповідають щонайменше 10-ти страховим компаніям, які працюють на ринку України.
Крім того, зазначені вимоги є обов’язковими та необхідними, оскільки предметом закупівлі є страхування людського життя, а саме, членів бригад екстреної медичної допомоги Тобто, рівень рейтингу та показників діяльності та активів потенційних учасників є обов’язковою умовою, яка буде свідчити про якість та своєчасність надання страхових послуг та виплату страхових сум.
Враховуючи вищевикладене, тендерна документація складена у чіткій відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Підстав для внесення змін до змісту тендерної документації не вбачається.
Дякуємо за Ваше звернення!
Дата відповіді:
13.11.2020 10:03