-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«код ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія ( електрична енергія )»
Завершена
2 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
Період уточнення:
05.11.2020 11:21 - 13.11.2020 00:00
Відповідь надана
загальне питання
Номер:
26ad9435aca146cb93df55d5addf3afe
Дата опублікування:
09.11.2020 11:18
Опис:
Шановний Замонику, у тендерній документації Вами зазначено, що до ціни електричної енергії входить вартість з розподілу, а у пункті 5.10. Договору зазначено, що Споживач здійснює плату за послугу з розподілу електричної енергії оператору системи самостійно. Поясніть будь ласка, чи все таки входить вартість з розподілу чи ні?
Відповідь:
Доброго дня,дякуємо за запитання! Тендерним комітетом буде внесено зміни до пункту 5.10. Додатку №3 до тендерної документації.
Дата відповіді:
11.11.2020 09:36
Відповідь надана
щодо структурного підрозділу на території Волинської обл.
Номер:
335180d6ff2d4071af7d6b28563f19c2
Дата опублікування:
09.11.2020 11:16
Опис:
1. Шановний Замовнику! Під час підготовки пропозиції встановлена наявність положень, що суперечать принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Така вимога передбачена Додатком № 2 «Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Волинської області або посадової особи, з робочим місцем на території Волинської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства.
Відповідь:
Шановний Запитувачу!На ваше звернення тендерний комітет надає вам наступну відповідь:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», далі Закон, а саме відповідно до статті 22 Закону «Тендерна документація» Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
В ч.2 п.3 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
В даній закупівлі Замовником встановлена вимога щодо надання інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі(Додаток №2 до тендерної документації), а саме: «Учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Волинської області або посадової особи, з робочим місцем на території Волинської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.
Встановлюючи підтвердження даної вимоги Замовник під вимогою «наявність власного окремого структурного підрозділу на території Волинської області» розуміє передусім не майнову приналежність об’єкту, а територіальну. Крім того Учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Волинської області або посадової особи, з робочим місцем на території Волинської області.
Крім того така вимога встановлена Замовником згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (пункт 8.3.6. Правил).
Враховуючи вищезазначене вважаємо що даний критерій вимагається цілком обґрунтовано, з метою участі в закупівлі найбільш надійних, економічно стабільних постачальників.
Дата відповіді:
12.11.2020 10:34
Відповідь надана
димкримінаційні вимоги у Додатку 2
Номер:
5a2792b614bc48f0b7d444b5780ccff0
Дата опублікування:
09.11.2020 10:46
Опис:
Шановний Замовнику! Під час вивчення тендерної документації встановлена наявність положень, що суперечать принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Така вимога передбачена у пункті 2.4, 3.4, Додатку № 2 до Тендерної документації: «Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів /клієнтів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000/100000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 30 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій..» Наявність таких вимог – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у одного Постачальника виникає необґрунтована перевага над іншими конкурентами, що суперечить принципам, встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначимо, якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту. Тобто, для отримання необхідної інформації учаснику може знадобитися тривалий проміжок часу, враховуючи те, що відповідно до укладеного договору ОСР не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. При цьому вказану інформацію потрібно отримати саме від ОСР. ОСР, незважаючи на відокремлення діяльності з розподілу від діяльності з постачання, як передбачено Законом України «Про ринок електричної енергії», все ще можуть бути пов’язані відносинами контролю із суб’єктами (Постачальниками універсальних послуг), які здійснюють діяльність на ринку електричної енергії та є конкурентами по відношенню до учасників відкритих торгів. У такому випадку ОСР, які пов’язані з конкретними постачальниками, можуть створювати бар’єри під час надання вказаної довідки. Отже, як свідчить наведене вище, право замовників самостійно встановлювати вимоги до учасників у частині, зокрема, що передбачена статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказувати в тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям під час закупівлі електричної енергії за класифікацією ДК 021:2015:0931 0000-5 – Електрична енергія, самостійно визначати перелік інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію за вказаним кодом класифікації, призводить до порушення вимог статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених Законом про публічні закупівлі. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Просимо виключити дану вимогу, яка встановлює порушення у вигляді встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель.
Відповідь:
Шановний Запитувачу!На ваше звернення тендерний комітет надає вам наступну відповідь:
1.Положення, які Ви вимагаєте виключити з тендерної документації сформовані на виконання положень «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018р. №312.
Відповідно до п. 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії, учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» роздрібний ринок електричної енергії (далі – роздрібний ринок) – система відносин, що виникають між споживачем електричної енергії та електропостачальником у процесі постачання електричної енергії, а також іншими учасниками ринку, які надають пов’язані з постачанням електричної енергії послуги.
Таким чином, Волинський обласний ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою імені Героїв Небесної Сотні є споживачем на роздрібному ринку, а тому у разі, якщо учасник обслуговує більше 50 000 споживачів, ми маємо право на обслуговування в центрі обслуговування споживачів та кол-центрі, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. А також маємо право на інформацію щодо майбутнього постачальника та порядку взаємодії з електропостачальником.
Замовник має право знати про кількість споживачів учасника та чи не повинен був учасник створити центр обслуговування споживачів та кол-центр, тобто чи це добросовісний учасник, який дотримується вимог законодавства України.
Вважаємо, що вимога надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР не є перепоною для участі у закупівлі, а надає можливість замовнику переконатись у дотриманні учасником вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії» щодо порядку організації роботи із споживачами.
Крім того, інформація щодо надання компенсації споживачам, дотримання електропостачальником загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання, а також інформація щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії не містить персональних даних споживачів та не має комерційної цінності, а отже вимоги щодо надання такої інформації не можуть вважатись дискримінаційними.
Тому не вбачаємо законних підстав для внесення змін до тендерної документації.
Як доказ вище описаного пропонуємо переглянути Рішення Антимонопольного Комітету України №19058-р/пк-пз від 09.10.2020 за номером скарги - UA-2020-09-17-005333-b.a2, де були схожі вимоги. Номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу та назва предмету закупівлі:
UA-2020-09-17-005333-b "ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія".
Дата відповіді:
10.11.2020 09:56