-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
«Будівництво загальноосвітньої школи I-III ступенів по вул. Коцюбинського в с. Чайки Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.» (код ДК 021:2015 – 45210000-2 Будівництво будівель)
На 2020 рік передбачено фінансування в сумі 3 000 000.00 грн
Торги відмінено
316 256 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 581 280.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 581 280.00 UAH
Період уточнення:
23.10.2020 18:03 - 29.11.2020 00:00
Відповідь надана
Забезпечення тендерної пропозиції
Номер:
8b7a314097284d078c452e60d23df32f
Дата опублікування:
12.11.2020 13:05
Опис:
Відповідно до умов Тендерної документації Розділ 3 п.2.5:
В тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено:
- Умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена Банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою Учасника, без згоди та погодження з Замовником, після її передавання / надсилання Замовнику.
Таким чином гарантія не може бути припинена Банком гарантом без погодження з Замовником навіть у випадку здійснення умов повернення забезпечення тендерної пропозиції згідно з п.3.1 Розділу 3 Тендерної документації, а саме:
- закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації;
- укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем тендеру;
- відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання;
- закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції.
Пропонуємо викласти даний пункт у наступній редакції:
- Умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена Банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою Учасника, без згоди та погодження з Замовником, після її передавання / надсилання Замовнику, окрім випадку здійснення умов зазначених у п.3.1 Розділу 3 Тендерної документації.
Відповідь:
На запит щодо внесення змін в частині змісту банківської гарантії, як забезпечення тендерної пропозиції, повідомляємо наступне.
Відповідно до пп.2.5 п. 2 р.3 Тендерної документації передбачено, що в тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено, зокрема, що умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена Банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою Учасника, без згоди та погодження з Замовником, після її передавання / надсилання Замовнику.
Згідно частини четвертої статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції повертається учаснику в разі: 1) закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, зазначеного в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; 2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі; 3) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції до закінчення строку її подання; 4) закінчення тендеру/спрощеної закупівлі в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції/пропозиції.
Відповідно до частини п’ятої статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі», за зверненням учасника, яким було надано забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, замовник повідомляє установу, що видала такому учаснику гарантію, про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції протягом п’яти днів з дня настання однієї з підстав, визначених частиною четвертою цієї статті.
Таким чином повернення банківської гарантії здійснюється виключно шляхом повідомлення замовником банківської установи, яка надала банківську гарантію, про наявність відповідних підстав для повернення, відповідно до звернення учасника.
Отже тендерна документація в цій частині повністю відповідає вимогам чинного законодавства та підстави для внесення змін до Тендерної документації відсутні.
Дата відповіді:
16.11.2020 16:13
Відповідь надана
вимога змін
Номер:
d2a14f7fe0c34e568be829692ec7ddaa
Дата опублікування:
29.10.2020 18:03
Опис:
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом
недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати
дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не
повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації
учасників.
Вами встановлена дискримінаційна вимога щодо надання аналогічного договору виконання робіт вартістю в цілому по одному об’єкту не менше 75% від очікуваної вартості цього тендеру). За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають досвід виконання аналогічних договорів, вартість яких становить не менше 75% від вартості пропозиції учасника (що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників).
Виходячи з практики оскаржень учасниками, рішеннями АМКУ такі вимоги визнані дискримінаційними. Вимагаємо негайно внести зміни до тендерної документації, прибрати вимогу щодо надання аналогічного договору варттість якого має бути не менше 75 % від суми пропозиції за даною закупівлею.
Із Вашої відповіді учаснику, що вже вимагав прибрати дані вимоги, залишається не зрозумілим чому Ви посилаєтесь на рішення АМКУ яке стосується відсотків щодо виконання робіт по аналогічному договору а не відсотків по вартості аналогічного договору. Ваша відповідь також свідчить про вимогу надання підтвердження виконання робіт (Актів) по договору на 75 відсотків від суми договору. Тому, якщо Ви вимагаєте виконання робіт по аналогічному договору не менше ніж 75 % від суми договору то уточніть це, а дискримінаційні вимоги видаліть.
Відповідь:
Відповідно до умов тендерної документації аналогічним договором (договорами) є договір, який підтверджує наявність у учасника досвіду виконання робіт, аналогічних за предметом закупівлі (будівництво нової будівлі, або реконструкцію будівлі із виконанням робіт вартістю в цілому по одному об’єкту не менше 75% від очікуваної вартості цього тендеру). Згідно частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» одним з кваліфікаційних критеріїв є наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом договору (договорів). Таким чином законодавство містить вимогу щодо виконання аналогічного договору, а не вимогу щодо наявності укладеного договору. Зважаючи на наявність кваліфікаційного критерію щодо досвіду виконання аналогічного договору нами і встановлено дану вимогу тендерної документації. Законодавством не встановлено заборону вимагання замовником досвіду саме виконання аналогічного договору (а не укладення) як на 100% так і на 75% від очікуваної вартості предмета закупівлі. При цьому просимо звернути увагу на позицію органу оскарження, сформовану в рішенні АМКУ по процедурі закупівлі UA-2019-10-30-000794-а. При встановленні вимоги щодо аналогічного договору Замовником також взято до уваги практику АМКУ, відповідно до якої не вважається дискримінаційною умовою вимога в тендерній документації, щодо підтвердження аналогічним договором (договорами) обсягу робіт зазначеного в технічному завданні до тендеру, що проводиться. Зокрема така практика АМКУ відображена в рішенні по процедурі закупівлі № UA-2020-07-17-003813-c де скаржником зазначалось про дискримінаційну вимогу в частині підтвердження на 100% обсягу виконання робіт зважаючи на те, що ним могло бути підтверджено виконання на 99,7% . Антимонопольний комітет не визнав дану вимогу дискримінаційною. Замовником розглядалось питання формулювання вимоги щодо обсягів робіт, які повинні бути відображені в аналогічному договорі (дані види робіт відображено в Додатку 2 Тендерної документації). Проте зважаючи на те, що при такій ситуації досить складно буде учасникам підтвердити обсяги робіт зазначені в Додатку 2, зважаючи на специфіку будівництва різних об’єктів і види робіт по ним, нами і було прийнято рішення про надання в складі пропозиції аналогічного договору (договорів) вартістю не менше 75% від очікуваної вартості закупівлі. Встановлення даної вимоги направлено перш за все на прийняття участі в процедурі закупівлі учасників, які мають досвід будівництва об’єктів, які за складом робіт (виходячи з вартості) співвідносяться з об’єктом, що планується збудувати згідно цієї процедури закупівлі в досить стислі строки до 30.06.2023 року. Таким чином зазначені умови тендерної документації сформовані з урахуванням проектно-кошторисної документації на будівництво зазначеного об’єкту, що є предметом закупівлі, з урахуваннями положень Закону України «Про публічні закупівлі» та останньої практики розгляду Антимонопольного комітету України подібних питань.
Дата відповіді:
03.11.2020 14:07
Відповідь надана
Дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
c46cd78b83b04339837001c9d3290932
Дата опублікування:
26.10.2020 11:10
Опис:
1. Замовником в тендерній документації встановлено, що аналогічним договором (договорами) відповідно до умов тендерної документації є договір, який підтверджує наявність у учасника досвіду виконання робіт, аналогічних за предметом закупівлі (будівництво нової будівлі, або реконструкцію будівлі із виконанням робіт вартістю в цілому по одному об’єкту не менше 75% від очікуваної вартості цього тендеру).
Обмеження щодо відсотку виконання аналогічного договору на рівні 75%, встановлені Замовником, значно обмежують конкуренцію та є незаконними, оскільки є абсолютно не обгрунтованими та дискримінаційними. адже, Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо будь-якого відсотку виконання аналогічного договори, тим більше не містить жодного орієнтиру чи згадування саме про 75%.
2. Замовником в тендерній документації встановлено, що на підтвердження фінансової спроможності учасник надає баланс та звіт про фінансові результати за 2018 та 2019 роки. Цими документами учасники повинні підтвердити обсяг річного доходу (виручки), за кожен зазначений рік, не менше 25% від очікуваної вартості цієї процедури закупівлі.
Дані обмеження значно обмежують конкуренцію та є незаконними, оскільки є абсолютно не обгрунтованими та дискримінаційними. адже, Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо будь-якого відсотку річного доходу та встановлення часового періоду.
3. Замовником в тендерній документації встановлено , що інформація та документи, що надаються учасником в складі тендерної пропозиції повинна підтверджувати наявність наступної мінімально визначеної техніки:
- бульдозер потужністю не менше 130 к. с.- 1 од.;
- бульдозер потужністю не менше 80 к. с.- 1 од.;
- кран на гусеничному ходу вантажопідйомністю не менше 63 т. - 1 од.;
- кран на автомобільному ходу вантажопідйомністю не менше 16 т.- 1 од.;
- автогудронатор - 1 од.;
- асфальтоукладальник універсальний, продуктивність не менше 600 т/год – 1 од.;
- коток дорожнiй самохiдний вібраційний гладковальцевий, масою не менше 11 т- 1 од.;
- коток дорожнiй самохiдний вібраційний гладковальцевий, масою не менше 8 т - 2 од.;
- екскаватор гусеничний з ковшом мiсткiстю не менше 1 куб м. – 1 од.;
- екскаватор пневмоколісний з ковшом мiсткiстю не менше 0,25 куб м. – 1 од.;
- навантажувачi, вантажопiдйомнiсть не менше 5 т - 1 од.;
- автомобiлi-самоскиди, вантажопiдйомнiстю не менше 7 т. - 4 од.;
- машина поливально-мийна – 1 од.
При виконанні робіт можливо використовувати техніку з аналогічним технічними та якісними характеристиками, застосування якої, також надає можливість якісно виконати роботи у відповідності до нормативних вимог, відповідно – вказаний обов’язковий мінімальний склад готової до експлуатації спеціальної техніки (машини, механізми), яку учасник повинен залучити та підтвердити залучення для виконання умов закупівлі є необґрунтованим, та неправомірно встановлений Замовником.
Встановлення замовником вимог не тільки до переліку техніки, а і до її технологічних особливостей, також визнається Колегією АМКУ дискримінаційною.
Враховуючи викладене, просимо внести наступні зміни в тендерну документацію:
1. Виключити обмеження щодо відсотку виконання аналогічного договору на рівні 75%
2. Виключити умову щодо підтвердження обсягу річного доходу (виручки) за кожен рік (2018 та 2019) не менше 25% від очікуваної вартості процедури закупівлі.
3. Виключити вимогу щодо наявності техніки з конкретними технічними характеристиками
Додаємо практику прийняття рішень АМКУ за подібними справами:
1. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-04-12-001183-c
2. UA-2020-01-31-001529-c
3. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-05-21-001697-c
Відповідь:
1) Відповідно до умов тендерної документації аналогічним договором (договорами) є договір, який підтверджує наявність у учасника досвіду виконання робіт, аналогічних за предметом закупівлі (будівництво нової будівлі, або реконструкцію будівлі із виконанням робіт вартістю в цілому по одному об’єкту не менше 75% від очікуваної вартості цього тендеру). Згідно частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» одним з кваліфікаційних критеріїв є наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом договору (договорів). Таким чином законодавство містить вимогу щодо виконання аналогічного договору, а не вимогу щодо наявності укладеного договору. Зважаючи на наявність кваліфікаційного критерію щодо досвіду виконання аналогічного договору нами і встановлено дану вимогу тендерної документації. Законодавством не встановлено заборону вимагання замовником досвіду саме виконання аналогічного договору (а не укладення) як на 100% так і на 75%. При цьому просимо звернути увагу на позицію органу оскарження сформовану в рішенні АМКУ по процедурі закупівлі UA-2020-05-21-002124-b.
2) Відповідно до умов тендерної документації передбачено, що на підтвердження фінансової спроможності учасник надає баланс та звіт про фінансові результати за 2018 та 2019 роки. Цими документами учасники повинні підтвердити обсягу річного доходу (виручки), за кожен зазначений рік, не менше 25% від очікуваної вартості цієї процедури закупівлі.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право встановити такий кваліфікаційний критерій, як наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Згідно частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Таким чином замовник має право встановити наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю в обсязі не більше 100% обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. При цьому часовий період отримання річного доходу законодавством не обмежується. З метою збільшення конкуренції, і в той же час, з метою забезпечення виконання договору, нами і встановлено вимогу підтвердження обсяг річного доходу (виручки), за кожен зазначений рік (за 2018 та 2019 роки), не менше 25% від очікуваної вартості цієї процедури закупівлі.
3) Відповідно до умов тендерної документації Замовником встановлено , що інформація та документи, що надаються учасником в складі тендерної пропозиції повинна підтверджувати наявність наступної мінімально визначеної техніки: - бульдозер потужністю не менше 130 к. с.- 1 од.; - бульдозер потужністю не менше 80 к. с.- 1 од.; - кран на гусеничному ходу вантажопідйомністю не менше 63 т. - 1 од.; - кран на автомобільному ходу вантажопідйомністю не менше 16 т.- 1 од.; - автогудронатор - 1 од.; - асфальтоукладальник універсальний, продуктивність не менше 600 т/год – 1 од.; - коток дорожнiй самохiдний вібраційний гладковальцевий, масою не менше 11 т- 1 од.; - коток дорожнiй самохiдний вібраційний гладковальцевий, масою не менше 8 т - 2 од.; - екскаватор гусеничний з ковшом мiсткiстю не менше 1 куб м. – 1 од.; - екскаватор пневмоколісний з ковшом мiсткiстю не менше 0,25 куб м. – 1 од.; - навантажувачi, вантажопiдйомнiсть не менше 5 т - 1 од.; - автомобiлi-самоскиди, вантажопiдйомнiстю не менше 7 т. - 4 од.; - машина поливально-мийна – 1 од.. Дані вимоги обумовлюються максимальними величинами зазначених характеристик техніки, що вимагаються умовами затвердженої проектно-кошторисної документації та зазначені в Додатку 2 до Тендерної документації зокрема в «Відомостях обсягів робіт» та «Підсумковій відомості ресурсів».
Таким чином зазначені умови тендерної документації сформовані з урахуванням проектно-кошторисної документації на будівництво зазначеного об’єкту, що є предметом закупівлі, з урахуваннями положень Закону України «Про публічні закупівлі» та останньої практики розгяду Антимонопольного комітету України подібних питань.
Дата відповіді:
29.10.2020 12:52