-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 39160000-1 Шкільні меблі (стілець учнівський з регулюванням висоти)
мова на якій подаються тендерні пропозиції-українська
Завершена
682 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 414.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 414.00 UAH
Період уточнення:
19.10.2020 13:07 - 25.10.2020 01:00
Відповідь надана
щодо надання зразків
Номер:
23984fffbc3e4be19db2e09f01eeb8ac
Дата опублікування:
20.10.2020 15:49
Опис:
У тендерній документації Вами постановлена вимога "з метою підтвердження надійності, якості та відповідності товару вимогам технічного завдання цієї документації кожний Учасник, по закінченню аукціону, повинен надати у 2-денний строк зразки товару, що
пропонується ним для постачання за договором про закупівлю. Зразки товару надаються для проведення їх
перевірки (випробувань) на відповідність технічним вимогам тендерної документації"
Вказана вимога ТД є незаконною та дискримінаційною, що підтверджується наступним:
В рішенні № 8262-р/пк-пз від 24.06.2019 р. АМКУ було зазначено, що зразки не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), отже не відповідність зразків умовам тендерної документації чи їх не надання не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог ст.30 Закону. За своєю суттю зразки продукції не є складовою тендерної пропозиції, а отже не можуть братися до уваги при оцінці та розгляді тендерної пропозиції. Окремо також необхідно зауважити, що експертиза (випробування) зразків продукції проводиться у випробувальних лабораторіях чи інших організаціях, акредитованих на право проведення таких робіт. У разі відсутності в Україні випробувальних лабораторій чи інших організацій, акредитованих на право проведення експертизи (випробувань) зразків відповідної продукції, допускається проведення експертизи (випробувань) зразків такої продукції у випробувальних лабораторіях, які мають необхідну технічну компетентність для їх проведення.
Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовник може вимагати від учасників подання ними ДОКУМЕНТАЛЬНО підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Вимагати подання зразку Закон НЕ ДОЗВОЛЯЄ.
Статтею 30 Закону встановлений ВИЧЕРПНИЙ перелік підстав для відхилення замовником тендерної пропозиції, а саме: 1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених ст.17 Закону; 3) наявні підстави, зазначені у ст.17 і ч.7 ст.28 Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Як вбачається у вказаному переліку підстав ВІДСУТНЯ ТАКА ПІДСТАВА ЯК НЕ НАДАННЯ ЗРАЗКІВ ТОВАРУ.
Таким чином, діючим законодавством не передбачено можливість встановлення вимоги про надання зразків продукції, що пропонується до постачання, та можливості проведення випробувань таких зразків. Закон не визначає, що неподання зразків продукції або їх можлива невідповідність є підставою для відхилення тендерної пропозиції. У разі порушення переможцем торгів умов договору Замовник має діяти в порядку передбаченому ЦКУ та ГКУ та інших діючих нормативно правових актів. Надання зразків у 2-во денний термін є незаконною вимогою, а тим паче, для учасників, що знаходяться у західних регіонах країни - виконати таку вимогу неможливо.
На підставі викладеного, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу про надання зразків товару як протизаконну, а саме дискримінаційну.
Відповідь:
Слід зауважити, що при розгляді даних вимог, враховано те, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття “дискримінації” та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити Зразки продукції дають можливість Замовнику розуміти з якою продукцією та якої якості буде товар, з урахуванням того, що останнім часом посилюється тенденція участі недобросовісних учасників, які постачають товар неналежної якості та який не відповідає технічним і якісним параметрам прописаних в Тендерній документації.
Тому для залучення широкого кола виробників або їх офіційних представників було вирішено включити вимогу до тендерної документації щодо надання зразків. Для іногородніх виробників або їх представників пропонуємо віднайти час і можливість та надати зразки продукції. Вимога надання зразків є обов'язковою для всіх хто має намір взяти участь у торгах.
Враховуючи усе вищевикладене, тендерний комітет не вбачає необхідності та правових підстав для прийняття рішення щодо внесення змін в тоендерну документацію.
Дата відповіді:
21.10.2020 15:48
Відповідь надана
Щодо не відповідності технічних характеристик
Номер:
8b9fee43376f488eb26a15b00ec91a82
Дата опублікування:
19.10.2020 15:08
Опис:
Навіщо підтверджувати технічні та якісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 - 39160000-1 Шкільні меблі (стілець учнівський з регулюванням висоти) ДСТУ EN 527-2:2007 який підтверджує якість Меблі для адміністративних приміщень. Робочі столи. Частина 2. Вимоги механічної безпеки (EN 527-2:2002, IDT). Вимагаємо внести зміни та виключити вище вказане ДСТУ
Відповідь:
Доброго дня! Вимоги до тендерної документації встановлені Замовником відповідно ст.22 ч.2 п.п.3 та 4 Закону України "Про публічні закупівлі".Звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Законодавство України передбачає для покращення та підтвердження якості функціонування контрагентів на відповідному ринку отримання сертифікатів відповідно до діючих державних стандартів.Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовник встановлює вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, в тому числі такі вимоги повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Дані вимоги є обов’язковими і необхідними для виконання вимог чинного законодавства .та для впевненості, що комп'ютерне обладнання буде безпечним для здоров’я дітей, навколишнього середовища та відповідає освітнім стандартам. Таким чином, стандарт ДСТУ ЕN 527-2:2007 та ЕN 527-2:2002 є частиною законодавства України та його дотримання учасниками процедури закупівлі забезпечує дотримання якісних вимог до предмета закупівлі. Вимоги, що встановлюються для всіх учасників є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а сертифікати, які вимагаються можуть бути отримані будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено. А отже, вимоги щодо надання учасниками документів, відповідно до п. 9.6 Додатку №1 тендерної документації, а саме сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 та 14001:2015 не суперечать Закону України “Про публічні закупівлі” та з точки зору їх доступності , можуть бути отримані / виконані / дотримані будь-яким учасником процедури закупівлі та подані на участь у даній процедурі закупівлі. Враховуючи усе вищевикладене, тендерний комітет не вбачає необхідності та правових підстав для задоволення вимоги, у зв’язку з чим, прийнято рішення відмовити у задоволені його вимог.
Дата відповіді:
20.10.2020 15:28