-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне марки АМ, вугілля кам’яне марки ДГ
Завершена
671 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 710.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 710.00 UAH
Період уточнення:
10.02.2017 09:44 - 17.02.2017 12:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги продовження першого запитання.
Номер:
c11d7474e0974ae29ff2213d6094bc8f
Дата опублікування:
16.02.2017 13:10
Опис:
Віповідно до п.7.10 Стандарту України "Вугілля камяне та антрацит для побутових потреб " -ДСТУ 7146: 2010 визначено що Сертифікат генетичних , технологічних та якісних характеристик і є підтвердженням якості. Вимога щодо надання протоколу випробувань підриває засади конкурентної боротьби , це призведе до того, що участь у торгах може прийняти лише обмежене коло осіб, а це в свою чергу призведе до значного збільшення ціни продукції, що буде закуплена. Тобто все це виллється лише у збільшення витрат коштів державного бюджету і конкурсні тоги втратять свою головну фукцію мінімізувати витрати коштів держави. Просимо вас внести зміни в тендерну документацію і відмінити вимогу щодо надання протоколу випробуван
Відповідь:
Тендерний комітет Професійно-технічного училища №38 смт. Голованівськ керуючись положеннями частини 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» на питання від 16.02.2017 року стосовно дискримінаційних вимог в тендерній документації повідомляє наступне.
З метою недопущення погіршення якості вугілля шляхом додавання домішок, в тому числі ґрунту, каміння, сміття, а також інших речовин, що негативно впливають на технічні і якісні характеристики вугілля, замовником встановлено вимогу стосовно надання в складі тендерної пропозиції протоколу випробувань на минулу партію вугілля, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника торгів (не лабораторіями на вугледобувних підприємствах та шахтах).
Виходячи з умов тендерної документації учасник не зобов’язаний закуповувати вугілля з метою прийняття участі у торгах. Учасник може мати копії відповідних документів на вже здійснені поставки вугілля будь-якому замовнику в попередні періоди. Учасник може отримати відповідні документи на вироблену партію вугілля у виробника або в іншого суб’єкта господарювання, що буде здійснювати йому постачання та відвантаження вугілля для подальшого постачання учасником цього вугілля на адресу замовника, з якими планується співпрацювати.
Слід зауважити, що під час підготовки та подання своєї тендерної пропозиції учасник повинен визначити вартість, за яку він згоден виконати замовлення щодо постачання вугілля. Для формування вартості пропозиції учасник повинен знати собівартість продукції, яку він планує постачати. Не маючи договірних відносин з виробником вугілля чи іншим суб’єктом господарювання, що буде здійснювати постачання та відвантаження вугілля учаснику, на нашу думку учасник не може сформувати вартість пропозиції для участі у торгах, оскільки в нього відсутня точна інформація щодо собівартості продукції. Отже для підготовки своєї пропозиції учасник повинен знати собівартість продукції за якою він буде закуповувати вугілля для подальшої його реалізації.
Таким чином, учасник, який вирішив прийняти участь у зазначених торгах на момент подання тендерної пропозиції повинен для формування вартості своєї пропозиції укласти договір на постачання вугілля необхідної марки з виробником вугілля чи іншим суб’єктом господарювання, що буде здійснювати постачання та відвантаження вугілля учаснику. В свою чергу, уклавши договір на постачання вугілля учасник, згідно ДСТУ 7146:2010, повинен отримати копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик і має змогу отримати у виробника чи іншого суб’єкта господарювання, з яким укладено договір на постачання та відвантаження вугілля учаснику, документи про якість на вироблену партію вугілля.
Тому, виходячи з зазначеного, Учасник може мати чи може отримати протоколи випробувань на вугілля. Водночас сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля видається один раз на чотири роки, а тому зазначені в ньому на дату його видачі (наприклад серпень 2015 року) дані щодо основних параметрів вугілля (зокрема зольність на сухий стан палива та загальна волога на робочий стан палива) відрізняються від тих, що отримуються шляхом дослідження відібраної об’єднаної проби від прийнятої до відправлення партії вугілля (наприклад станом на січень 2017 року). Тому саме протокол випробувань слугуватиме актуальним та об’єктивним обґрунтуванням якості товару, що буде постачатися, та гарантією для Замовника щодо отримання якісного вугілля належної якості.
Вимога тендерної документації про необхідність надання оригіналу протоколу випробувань не може вважатись дискримінаційною, оскільки не створює перешкод для участі будь-кому з потенційних учасників Процедури закупівлі.
Дата відповіді:
20.02.2017 17:58
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
28c2f84b529e4e08962c74a2713e1342
Дата опублікування:
16.02.2017 13:09
Опис:
Стосовно вимоги в документації конкурсних торгів надання оиіналу або нотаріально завірену копію протоколу випробувань , сертифікату якості вугілля, виданого незалежною лабораторією на ім'я учасника торгів, яка акредитована національним агенством по акредитації України, відповідно до вимог стандарту ISO 17025 на кожн марку вугілля, відповідно до п.3 чпстини другої ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" документація конкурсних торгів повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Дана вимога є дискримінаційною з наступних причин: Стандартом ISO 17025 не встановлено ексклюзивного повноважень щодо права здійснювати акредитацію , стандартизацію , та сертифікацію Незалежних лабораторій, як такого ексклюзивного повноважень не встановлено в відношенні інших стандартів. Віповідно до п.7.10 Стандарту України "Вугілля камяне та антрацит для побутових потреб " -ДСТУ 7146: 2010
Відповідь:
Тендерний комітет Професійно-технічного училища №38 смт. Голованівськ керуючись положеннями частини 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» на питання від 16.02.2017 року стосовно дискримінаційних вимог в тендерній документації повідомляє наступне.
Вугілля кам'яне не відноситься до переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації, затвердженого Постановою КМУ від 14.05.2008р. N 446 (зі змінами) та наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 N 28 (зі змінами). Право проведення робіт по обов'язковій сертифікації продукції надається органам по сертифікації, випробувальним лабораторіям (центрам) і аудиторам, які включені в Реєстр Системи сертифікації УКРСЕПРО. Отже, Замовник має право на власний розсуд та керуючись чинним законодавством встановлювати вимоги до випробувальних лабораторій.
Для досягнення відповідності випробувальних лабораторій міжнародним стандартам в частині методики проведення випробувань, вимоги до випробувального обладнання, вимоги до оціночних показників тощо в Україні у сфері випробувань на основі міжнародного документу прийнято національний стандарт ДСТУ ISO/IEC 17025:2001 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій», який встановлює вимоги до компетентності лабораторій (центрів) у провадженні випробування та порядок їх акредитації.
Встановлюючи в тендерній документації вимогу щодо акредитації випробувальної лабораторії Національним агентством з акредитації України саме відповідно до вимог стандарту ISO 17025, замовник має на меті отримати результати досліджень якості вугілля від лабораторії, яка відповідає міжнародним стандартам.
Разом з цим зауважимо, що відповідно до положень Додатку 2 до тендерної документації, Замовником було встановлено вимогу щодо надання учасниками «оригіналу протоколу випробувань на минулу партію вугілля, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника процедури торгів (не лабораторіями на вугледобувних підприємствах та шахтах), яка акредитована національним агентством по акредитації України відповідно до вимог стандарту ISO 17025 або іншого стандарту». Тобто, учасник вправі надати оригінал протоколу випробувань на минулу партію вугілля, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника процедури торгів (не лабораторіями на вугледобувних підприємствах та шахтах), яка акредитована національним агентством по акредитації України відповідно до вимог іншого стандарту, крім ISO 17025.
Дата відповіді:
20.02.2017 17:41