-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК021:2015 - 09120000-6 "Газове паливо" (Природний газ)
Природний газ для потреб Львівського обласного центру зайнятості та його філій на листопад-грудень 2020 р. Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська. Забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП банка-гаранта та оформлену відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах»
Завершена
675 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 750.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 750.00 UAH
Період уточнення:
02.10.2020 15:05 - 09.10.2020 00:00
Відповідь надана
питання щодо відгуків
Номер:
9118867f4c1241c4864b69523e07c8b7
Дата опублікування:
08.10.2020 16:53
Опис:
Відповідно до вимог тендерної документації, Додатку 1 Замовником встановлюється вимога щодо необхідності надання «копій відгуків про виконання учасником аналогічних договорів (зазначених у довідці) у повному обсязі від замовників. Відгук повинен містити інформацію про назву предмету закупівлі, номер і дату договору, обсяг (у кількісному та вартісному виразі) та час виконання договору, інформацію про виконання договору в повному обсязі та датований не раніше 2020 року». Варто зазначити, що дана вимога є безпідставною, необгрутнованою та дискримінаційною. Варто зазначити, що будь-які строки надання відгуків (відповідей на запит про видачу відгуків) законодавством не передбачено. Зокрема, діюче законодавство не дає ані визначення такого документу, як лист-відгук, ані порядку його надання, зокрема строків видачі такого документу. Звертаємо увагу Замовника та той факт, що наразі не існує жодного нормативно-правого акту, який встановлював би конкретні строки надання контрагентами відгуків за аналогічними договорами. Окрім цього, контрагенти взагалі не зобов’язані на законодавчому рівні надавати такі документи. Оскільки, як вже було зазначено, контрагенти, у зв’язку з відсутністю регулювання даного питання на законодавчому рівні, можуть видавати такі листи-відгуки у необмежені строки. Варто зазначити, що в Україні встановлена «презумпція дійсності документів», що підтверджується також судовою практикою (Постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 26.03.2020 року у справі № 299/3616/16-а). Окрім цього, відповідно до п.15 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон), Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Таким чином, дата видачі листа-відгуку ніяким чином не впливає на достовірність інформації щодо належного/неналежного виконання договору, зазначеного в такому відгуку. Таким чином, залишається незрозумілим, чому учасники не можуть подати листи-відгуки, котрі отримані ними до 2020р., оскільки в будь-якому випадку такі листи-відгуки є діючими, тим більше, що Замовник може самостійно перевірити їх актуальність. Таким чином, дії замовника в частині встановлення у тендерній документації вищезазначеної вимоги порушують положення ч.4 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, якими передбачено недискримінація учасників, принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі. Аналогічна правова позиція міститься в рішенні № 7572-р/пк-пз від 11.06.2019 р. Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Беручи до уваги все вищезазначене, звертаємося до вас з вимогою щодо внесення змін до умов тендерної документації та виключення дискримінаційної вимоги щодо необхідності надання позитивних листів – відгуків виданих не раніше 2020 року.
Відповідь:
Шановний учаснику. Оскарження цієї вимоги щодо дати видачі листа-відгуку вважаємо не обґрунтованим, так як Учасник не обмежений в отриманні вказаних документів, договори щодо виконання вимагаються з урахуванням великого часового діапазону, але наявність листа-відгука на них ні чим не підтверджена. В свою чергу Замовник, має бути впевнений у якості постачальника, чесності та достовірності наданої інформації, тому лист-відгук є підтвердження цієї інформації, та в разі належного виконання умов договору, не має перешкод для його отримання, навіть повторного.
Дата відповіді:
13.10.2020 16:32
Відповідь надана
питання по тендеру
Номер:
5b7365c4e7f44cd08d4b9608b5bbda2f
Дата опублікування:
08.10.2020 16:21
Опис:
Шановний Замовнику! В Додатку №3 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (ЗАВДАННЯ) Тендерної документації наявна вимога : «Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління», що засвідчує використання учасником вказаної системи екологічного управління, виданого акредитованою установою НААУ з наданням підтверджуючих документів акредитації установи.» та «На виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб‘єктів у сфері постачання природного газу України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасники мають документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням скан-копії відповідного чинного сертифікату, виданого на ім‘я учасника закупівлі акредитованою установою НААУ з наданням підтверджуючих документів акредитації установи»
В той же час відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» міститься вичерпний перелік документів та відомостей, які необхідно подати Учаснику у процедурі закупівлі. Ба більш , згідно частини 3 вказаної статті Закону «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.»
Крім цього, відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація органу з оцінки відповідності здійснюється за принципом добровільності акредитації. Себто, законодавчої необхідності акредитації органу з оцінки відповідності у Національному органу з акредитації України не вимагається. Більше того, приписами частини 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).»
Отже, на підставі викладеного вважаємо Вашу вимогу «надання чинних сертифікатів, виданого на ім‘я учасника закупівлі акредитованою установою НААУ з наданням підтверджуючих документів акредитації установи» необґрунтованою, дискримінаційною та незаконною. Та просимо виключити її шляхом внесення змін до документації
Відповідь:
Розглянувши Ваше питання, тендерний комітет вимушений не погодитися та відмовити у задоволенні викладеної Вами пропозиції з наступних причин:
1. Згідно з ч.1. ст.6 Розділу 2 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (надалі «Закон») встановлено: «Акредитація здійснюється національним органом України з акредитації.». У ч.2. ст.6 Розділу 2 Закону вказано: «Національний орган України з акредитації є державною
організацією, яка утворюється центральним органом виконавчої
влади, що забезпечує формування державної політики у сфері
економічного розвитку, та провадить некомерційну господарську
діяльність». Згідно з Положенням «Про національне агенство з акредитації України» «Національне агенство з акредитації України (далі - НААУ) є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності (далі – акредитація). НААУ є державною організацією, яка утворюється Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі – Мінекономіки), належить до сфери його управління та провадить некомерційну господарську діяльність»
Підсумовуючи наведене вище можна зробити висновок що Національне агенство з акредитації України на даний момент виступає єдиним оцінювачем, діяльність якого регламентована Законом та іншими нормативно-правовими актами. Крім того відповідно до ст.1. Закону саме визначення акредитації органів з оцінки відповідності являє собою засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів.
2. Пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «…тендерна документація повинна містити: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним».
Частиною 3 вказаної статті Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Також хочемо наголосити що на сьогодення існує в достатній кількості акредитованих НААУ організацій із сертифікації, а відповідно немає жодних перешкод щоб пройти таку сертифікацію для юридичних та фізичних осіб. Звичайно ж лише в тому випадку коли така особа буде відповідати певним вимогам ДСТУ ISO, та хоче поліпшити загальну дієвість системи управління якістю та якісно вживати заходи щодо захисту довкілля.
Керуючись наведенемим вище нормами чинного закнодавства України Замовник правомірно визначив кваліфікаційні критерії до учасників у своїй Тендерній документації, які не суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», законодавству яке регламентує діяльність органів з оцінки відповідності, та іншим нормативно-правовим актам.
Дата відповіді:
13.10.2020 16:28
Відповідь надана
Дискримінаційні умови документації
Номер:
ebc8b6a91fe049aabc8ae9fff5321fdb
Дата опублікування:
08.10.2020 13:45
Опис:
Звертаємось з Вимогою щодо внесення змін до тендерної документації через характерні риси дискримінаційних положень.
Тендерна документація на підтвердження Технічних вимог містить містить такі вимоги:
1. Відповідно до Додатку№3 Тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (ЗАВДАННЯ)
Код ДК 021-2015 - 09120000-6 « Газове паливо» (Природний газ), п. 4, останнього абзацу Під час виконання договору про закупівлю Учасник повинен дотримуватись передбачених чинним законодавством України заходів із захисту довкілля. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління», що засвідчує використання учасником вказаної системи екологічного управління, виданого акредитованою установою НААУ з наданням підтверджуючих документів акредитації установи.
2. Відповідно до Додатку№3 Тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (ЗАВДАННЯ)
Код ДК 021-2015 - 09120000-6 « Газове паливо» (Природний газ), п. 5 На виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб‘єктів у сфері постачання природного газу України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасники мають документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням скан-копії відповідного чинного сертифікату, виданого на ім‘я учасника закупівлі акредитованою установою НААУ з наданням підтверджуючих документів акредитації установи.
Статтею 5 Закону України: “Про акредитацію органів з оцінки відповідності” встановлено основні принципи діяльності з акредитації, зокрема добровільність акредитації.
Одночасно, актами законодавства можуть встановлюватися вимоги до органів з оцінки відповідності щодо необхідності їх акредитації.
Слід зазначити, що на сьогодні відсутній нормативно-правовий акт, що встановлює обов’язковість акредитації органів сертифікації систем менеджменту.
На разі, у Мінекономрозвитку, відсутні правові підстави щодо призначення органів із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації.
Для перевірки відповідності проводиться незалежне оцінювання компетентності. Оцінювання здійснюється різними способами. Найбільш поширеними є акредитація та нотифікація, які носять добровільний характер. Орган сам визначає спосіб оцінювання. В Україні діє Закон України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності “N 2740-VIII (2740-19) від 06.06.2019, в якому однозначно вказано про необов‘язковість акредитації. Ця вимога зазначена і в Положенні про НААУ. З додатковою інформацією ви можете ознайомитись на сайті ISO (www.iso.org).
Згідно з положеннями комітету ISO орган сертифікації повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Проте Замовником встановлено, що ця компетентність повинна бути підтверджена акредитацією оцінювача Національним агентством з акредитації України цього підприємства. І дана вимога є дискримінаційною.
Прийняти участь в цій процедурі закупівлі зможуть лише ті підприємства, які мають сертифікацію здійснену органом оцінювання, який пройшов акредитацію Національним агентством з акредитації України, що є дискримінаційним по відношенню до тих учасників, що пройшли сертифікацію здійснену органом оцінювання, який не пройшов акредитацію в Національному агентстві з акредитації України, а пройшли її в інших незалежних установах (організаціях), в тому числі і міжнародних. Таким чином зазначена вимога тендерної документації є для нас дискримінаційною і такою, що підлягає внесенню змін.
У зв’язку з чим просимо внести зміни в тендерну документацію.
Відповідь:
Розглянувши Ваше питання, тендерний комітет вимушений не погодитися та відмовити у задоволенні викладеної Вами пропозиції з наступних причин:
1. Згідно з ч.1. ст.6 Розділу 2 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (надалі «Закон») встановлено: «Акредитація здійснюється національним органом України з акредитації.». У ч.2. ст.6 Розділу 2 Закону вказано: «Національний орган України з акредитації є державною
організацією, яка утворюється центральним органом виконавчої
влади, що забезпечує формування державної політики у сфері
економічного розвитку, та провадить некомерційну господарську
діяльність». Згідно з Положенням «Про національне агенство з акредитації України» «Національне агенство з акредитації України (далі - НААУ) є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності (далі – акредитація). НААУ є державною організацією, яка утворюється Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі – Мінекономіки), належить до сфери його управління та провадить некомерційну господарську діяльність»
Підсумовуючи наведене вище можна зробити висновок що Національне агенство з акредитації України на даний момент виступає єдиним оцінювачем, діяльність якого регламентована Законом та іншими нормативно-правовими актами. Крім того відповідно до ст.1. Закону саме визначення акредитації органів з оцінки відповідності являє собою засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів.
2. Пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «…тендерна документація повинна містити: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним».
Частиною 3 вказаної статті Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Також хочемо наголосити що на сьогодення існує в достатній кількості акредитованих НААУ організацій із сертифікації, а відповідно немає жодних перешкод щоб пройти таку сертифікацію для юридичних та фізичних осіб. Звичайно ж лише в тому випадку коли така особа буде відповідати певним вимогам ДСТУ ISO, та хоче поліпшити загальну дієвість системи управління якістю та якісно вживати заходи щодо захисту довкілля.
Керуючись наведенемим вище нормами чинного закнодавства України Замовник правомірно визначив кваліфікаційні критерії до учасників у своїй Тендерній документації, які не суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», законодавству яке регламентує діяльність органів з оцінки відповідності, та іншим нормативно-правовим актам.
Дата відповіді:
13.10.2020 16:26
Відповідь надана
щодо довідки ТПП
Номер:
b62b949b1cd34bbca6c5eef7588bafac
Дата опублікування:
05.10.2020 14:01
Опис:
Шановний Замовнику, у тендерній документації наявна вимога подати "Довідки (експертного висновку) уповноваженого органу, наданої Учаснику закупівлі, яка містить інформацію про середньозважену ціну природного газу місячного ресурсу (місяця подання тендерної пропозиції) за результатами електронних біржових торгів ТБ «Українська енергетична біржа», СТАНОМ НА ДАТУ ПОДАННЯ тендерної пропозиції Учасником, проте дата подання (19.10.2020р. 00:00год) припадає на вихідний день, а саме з суботи на неділю які являються неробочими днями, а тому Учасник не має змоги надати таку довідку на зазначену дату. Чи буде помилкою, якщо Довідка експертного висновку буде датована 16.10.2020р., якщо так - внесіть буьласка зміни у тендерну документацію.
Відповідь:
Шановний учаснику, тендерний комітет Львівського обласного центру зайнятості ознайомившись з Вашим зверненням, повідомляє, що термін подання тендерних пропозицій учасниками визначено з 2 жовтня 2020 р. по 19 жовтня 2020 р. 00.00. год., тобто учасники можуть подавати свої тендерні пропозиції у любий день вищевказаного періоду. А 19 жовтня 2020 р. 00.00. год – це кінцевий строк подання тендерних пропозицій
Дата відповіді:
06.10.2020 15:49