-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт покрівлі даху Гуртожитку №1
Завершена
1 158 086.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 580.86 UAH
мін. крок: 1% або 11 580.86 UAH
Період уточнення:
01.10.2020 15:28 - 08.10.2020 15:33
Відповідь надана
Дискрімінаційні вимоги
Номер:
b6d67e92416945d381bf4d608d1dec33
Дата опублікування:
02.10.2020 08:57
Опис:
Шановний замовник, вимога що до наявності у спеціаліста-кошторисника сертифікату інженера проектувальника за напрямком: інженерно-будівельне проектування в частині кошторисної документації, ми вважаемо дискримінаційною по відношенню до учасників процедури закупівлі. Яким чином цей сетрифікат впливає на кваліфікацію участника процедури?
Відповідь:
Шановний учасник, згідно з ДБН А.2.2.-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» п.3.2. капітальний ремонт об’єктів, введених в експлуатацію, визначається як вид будівництва та підпадає під усю нормативну базу, яка регламентує порядок проведення нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та реставрації. У даному випадку, згідно Технічного завдання, учасник зобов’язаний надати кошторисну документацію, розраховану відповідно до Державного національного стандарту України ДСТУ БД.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» з урахуванням видів та об’ємів робіт, вказаних в технічному завданні. Ураховуючи, що кошторисна документація виконується не по розробленим проектним рішенням, а за спрощеною документацією, основною складовою якої є види робіт та об’єми, наявність у інженера-кошторисника відповідного кваліфікаційного сертифіката є обов’язковою умовою (лист Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.07.2012 №7/17-12127). Також додаємо, що кошторисна документація може розроблятись не тільки в складі проектно-кошторисної документації, а й окремим розділом (як для капітального ремонту, так і для поточного ремонту). В останньому випадку сертифікат інженера-проектувальника не потрібен.
Крім того, Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 Закону. В ч.1 ст.16 Закону зазначено, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Разом з тим, відповідно до ч.3 ст.22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Отже, виходячи з вищенаведеного, з метою підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, замовники можуть вимагати надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій різних документів, наприклад сертифікатів, дипломів, тощо, які вважатиме за потрібне.
Вищезазначене підтверджується роз’ясненнями Мінекономрозвитку України у листі № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 р., в якому зазначено, що замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені ст. 16 Закону № 922, та указує у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Отже, в даному випадку, враховуючи предмет закупівлі, Замовником на підставі ст.16, 22, 31 Закону визначені вимоги в тендерній документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, зокрема наявність у спеціаліста-кошторисника сертифікату інженера проектувальника за напрямком: інженерно-будівельне проектування в частині кошторисної документації.
Крім іншого, слід зазначити, що відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
В даному випадку, вищенаведені принципи здійснення публічних закупівель не були порушені Замовником, оскільки останнім встановлені вимоги до учасників в тендерній документації у відповідності до приписів Закону України «Про публічні закупівлі» та діючого законодавства України в цілому.
До того ж, Замовником встановлюються вимоги до учасників тендеру виходячи з предмету закупівлі та вимог, які необхідні для успішного виконання умов договору. Наявність вищезазначеної вимоги Замовника, а саме наявності у учасника відповідного сертифікату, жодним чином не порушує прав та інтересів учасників торгів, оскільки такий сертифікат передбачений нормами чинного законодавства України. Отже, враховуючи законність встановлених вимог Замовника та відсутність порушення прав та інтересів учасників торгів, вимоги встановлені в тендерній документації не є дискримінаційними.
Дата відповіді:
06.10.2020 16:15