-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
вугілля енергетичне марки ДГ (13-100)
вугілля енергетичне марки ДГ (13-100)
Завершена
3 219 996.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 099.98 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 099.98 UAH
Період уточнення:
23.01.2017 10:57 - 29.01.2017 10:00
Відповідь надана
дискримінаційні критерії оцінки
Номер:
00f8d82baf6242e2a122b0d10edd6e07
Дата опублікування:
26.01.2017 16:12
Опис:
Стаття 3 Закону передбачає здійснення закупівель зокрема, за принципами недискримінації учасників, а також за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій
Однак, при вивченні тендерної документації ми дійшли висновку, що тендерною документацією встановлені дискримінаційні вимоги, що можуть призвести до зменшення кола потенційних учасників процедури закупівлі при здійсненні оцінки пропозицій учасників, зокрема, встановлення обмежуючих вимог в частині визначення ціни та методики оцінювання тендерних пропозицій. Ця вимога ставить учасників, які не є платником ПДВ у гірші умови, ніж учасників, яки є платниками цього податку.
Так, пунктом 1 розділу V тендерної документації визначено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель шляхом застосування електронного аукціону. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі єдиного критерію — ціна тендерної пропозиції (без урахування ПДВ).
Але ж платники ПДВ мають вхідний податковий кредит, тому чиста сума нарахованих забовязань з ПДВ при сплаті буде ними зменшена на суму податкового кредиту, та лише різниця підлягає сплаті до бюджету(таким чином платник компенсує частину вартості закупівлі ним вугілля), а не платник ПДВ позбавлений можливості такої компенсації, сума закупівлі вугілля разом з ПДВ його виробника цілком відноситься на собівартість продукції тому не враховувати всю суму нарахованого ПДВ при здійсненні оцінки є зазделегіть діскрімінаційним підходом при здійсненні оцінки пропозицій учасників, до яких зостасовуються різні системи оподаткування згідно діючого законодавства.
Замовником порушено вимоги пункту 9, частини другої статті 22 Закону яким чітко визначено, що тендерна документація повинна містити: перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). Зазначена норма Закону визначає необхідність обов'язкового зазначення, чи учасник має надати пропозиції з ПДВ, чи без ПДВ, але ж не говорить про те, що при здійснюванні оцінки всі пропозиції порівнюються без урахування ПДВ. Тобто, Замовником не були враховані норми Закону, що є порушенням законодавства у сфері закупівель та як наслідок у подальшому проведення необ’єктивної оцінки тендерної пропозиції нашого підприємства.
Виходячи з принципу недискримінації учасників , на нашу думку навіть якщо Замовник не є платником ПДВ, та отримання податкового кредиту не зменшує витрати Замовника на оплату податків , то при здійсненні оцінки пропозицій учасників, повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників не залежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників , які мають статус платника ПДВ, а для учасників – які не є платниками ПДВ – ціна без ПДВ.
Оцінка пропозицій за наведеною вище методикою може призвести до того, що переможцем може бути обраний учасник (платник ПДВ), цінова пропозиція якого (з урахуванням всіх витрат, у тому числі ПДВ) може бути вищою за цінову пропозицію учасника, який не є платником ПДВ.
Таким чином, зазначена умова Документації обмежує коло потенційних учасників та порушує інтереси учасників, які не є платником ПДВ, а це є порушенням принципів здійснення закупівель, що передбачені статтею 3 Закону, а отже є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
На сьогоднішній день з цього питання існує рішення АМК України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016р. Отже, просимо внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинного законодавства України, в іншому випадку ми будемо змушені звернутися із скаргою до АМК України.
Відповідь:
Відповідь на питання від 26.01.2017р. по тендеру №644983, №645019 «вугілля енергетичне марки ДГ (13-100)», стосовно дискримінаційних критеріїв оцінки пропозиції учасників торгів, які є платниками ПДВ, або не є платниками ПДВ.
З метою не дискримінації умов для всіх учасників торгів, які є платниками ПДВ, або не є платниками ПДВ, для оцінки цінових пропозицій було визначено, що оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі єдиного критерію — ціна тендерної пропозиції (без урахування ПДВ), так як оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель шляхом застосування електронного аукціону.
При цьому незалежно від різної системи оподаткування згідно діючого законодавства учасника торгів якого буде визначено переможцем торгів шляхом застосування електронного аукціону, при укладанні договору, остаточна сума договору буде збільшена відповідно до ставки оподаткування від суми визнаної аукціоном якщо учасник є платником ПДВ.
Сума пропозиції без ПДВ застосовується тільки для системи Прозоро, так як нажаль дана система не визначає автоматично, в момент аукціону, учасник вказав ціну з ПДВ чи без ПДВ. Тому всі учасники торгів приведені до рівних умов, а саме ціна тендерної пропозиції (без урахування ПДВ).
Таким чином вимоги пункту 1 розділу V тендерної документації щодо визначення оцінки без урахування ПДВ не є дискримінаційним критерієм оцінки пропозиції учасників торгів яки є платниками ПДВ, або не є платниками ПДВ
Дата відповіді:
30.01.2017 16:22