-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти (CPV) (Бензин А-92, дизельне паливо)
Завершена
555 016.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 775.08 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 775.08 UAH
Період уточнення:
03.09.2020 10:52 - 30.09.2020 09:00
Відповідь надана
щодо дискримінаційних вимог
Номер:
44cf19b977914ba9ac9f54a402cba347
Дата опублікування:
09.09.2020 12:33
Опис:
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі ProZorro по закупівлі № UA-2020-09-03-002175-b по предмету закупівлі Нафта і дистиляти (CPV) (Бензин А-92, дизельне паливо) в Тендерній документації Замовника - ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ДИТЯЧА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ"зазначені дискримінаційні вимоги до учасників даної закупівлі, а саме: термін дії талонів на пальне повинен становити не менше ніж 2 років від дати придбання з можливістю обміняти їх на нові талони з новим строком при закінченні дії його строк.
При моніторингу інформації про існуючі АЗС в Україні, було виявлено, що обмежена кількість АЗС має можливість індивідуально для кожного замовника випускати талони з терміном дії початок перебігу якого починається з моменту видачі талонів Покупцеві та закінчується через 2 роки.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС. Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів. Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони термін дії яких спливає в 2021 році, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2020 року? Адже відповідно до чинного законодавства України бюджетні установи здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік. А отже, закупівля для потреб Замовника на 2021 рік має здійснюватися в кінці 2020 року або на початку 2021 року. Окрім того, важливо зазначити, що відповідно до ч. 6 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.
На підставі наведеного вище та керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
1. Внести зміни до Тендерної документації, а саме: видалити пункт щодо терміну дії талонів або змінити його таким чином, що термін дії талону був дійсний протягом поточного року.
Відповідь:
Були внесені відповідні зміни в Технічні вимоги
Дата відповіді:
01.10.2020 13:12