• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 09310000-5 «Електрична енергія» (Електрична енергія з урахуванням послуг на її передачу та розподіл)

Завершена

320 015.30 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 600.08 UAH
Період уточнення: 21.08.2020 13:53 - 28.08.2020 13:46
Відповідь надана

Тарифи передачі та розподілу

Номер: 2da0e49694384f29b2f799f604d1d3bb
Дата опублікування: 26.08.2020 16:44
Опис: Просимо повідомити, який розмір тарифу на розподіл електричної енергії та тарифу на передачу електричної енергії потрібно враховувати при поданні пропозиції. Крім того, у запропонованому Вами проекті договору не передбачено механізму зміни тарифу на передачу та розподіл електричної енергії. При цьому, вже у вересні передбачається збільшення тарифу на розподіл електричної енергії. Вимагаємо внести відповідні зміни у проект договору, а саме прописати порядок зміни ціни на вказані тарифи.
Відповідь: Стосовно вимог прибирання вислову «універсальна послуга» та змін ТД і проекту договору. У відповідності із статтями 58, 63 та абз. 10 пункту 13 розділу XVII ЗУ «Про ринок електричної енергії» Замовник має право на отримання універсальних послуг, передбачених цих Законом. Тому з метою реалізації даного права Замовник встановив вимоги до предмету закупівлі еквівалентні вимогам щодо надання універсальної послуги постачальником таких послуг в частині постачання електричної енергії з урахуванням послуг її передачі та розподілу, без обмеження права на постачання електричної енергії іншими постачальниками (які не визначені постачальниками універсальної послуги на території Полтавської області). Тобто, будь-який учасник, який має ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, має необхідні для забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів Замовника діючі договори із іншими учасниками ринку електричної енергії, передбачені ст. 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII від 13.04.2017 року, зокрема договір з ДП «Оператор ринку», договір з ПАТ «НЕК «Укренерго» та договір з ПАТ «Полтаваобленерго» та має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може надати свою тендерну пропозицію по даній закупівлі та не буде дискваліфікований Замовником по причині того, що він не є постачальником універсальної послуги в Полтавській області. Одночасно нагадуємо, що у відповідності до вимог підп.15 п.2.2 постанови НКРЕКП від 27.12.2017 р. № 1469 ліцензіат на ринку електричної енергії повинен: «при підготовці та/або подачі заявок (пропозицій) на ринку електричної енергії не вчиняти дії, які можуть призвести до маніпулювання цінами або до інших спотворень конкуренції на ринку». Також одним з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є «максимальна економія, ефективність та пропорційність». Найбільш економічно вигідним тарифом на ринку електричної енергії є тариф на універсальну послугу, яка є послугою із забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії». Тому Замовником в тендерні документації встановлено вимогу щодо прив’язки тарифу на постачання електричної енергії постачальником до тарифу на універсальну послугу, з подальшою зміною цього тарифу еквівалентно зміні тарифу на універсальну послугу. Дана прив’язка тарифів унеможливить маніпулювання цінами Учасником та убезпечить від інших спотворень конкуренції на ринку. В запропонованому проекті договору, як і в інших вимогах тендерної документації, надано (прописано) можливість постачання еквіваленту універсальних послуг з тлумаченням даного терміну. В документах тендерної документації в усіх випадках поряд з виразом «постачання універсальної послуги» прописано вираз «або еквівалент», що усуває будь-яку дискримінацію Учасників. Таким чином тендерна документація Замовника, окрім забезпечення принципу закупівель «максимальна економія, ефективність та пропорційність» в повній мірі забезпечує і інші приципи, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи вищевикладене вимога щодо приведення тендерної документації у відповідність з законодавством є безпідставною. Стосовно порядку зміни тарифу. Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція». Порядок формування цін на універсальні послуги (Постанова НКРЕКП №1177 від 05.10.2018р. із змінами, внесеними постановою НКРЕКП №547 від 03.03.2020р.) передбачає: «Ціна на універсальні послуги включає ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг». Згідно вищевказаного Порядку зміна цін купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії тягне за собою щоквартальний перегляд тарифів на універсальну послугу. Зміна цін (тарифів) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу автоматично тягнуть за собою зміну тарифів на універсальну послугу з моменту введення в дію нових тарифів на послуги оператора системи передачі та/або оператора системи розподілу. Тобто зміни тарифів на постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) на умовах еквіваленту постачання універсальної послуги, здійснюватимуться не «самовільно» Замовником, а у відповідності з вищевказаним Порядком, з урахуванням вимог п. 2 та/або п. 7 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Також зауважимо, що як постачальник універсальної послуги, так і будь який інший постачальник електричної енергії, здійснюють закупівлю електричної енергії на одних і тих же сегментах ринку, за одними і тими ж правилами, а тому не мають переваги один перед одним та несуть однакові ризики при постачанні електричної енергії за тарифами, еквівалентними тарифам на універсальну послугу. Тому при розробці тендерної документації Замовник скористався своїм правом на отримання універсальних послуг, наданого ЗУ «Про ринок електричної енергії», та одночасно, з метою уникнення дискримінації учасників, передбачив можливість постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) будь-яким іншим постачальником. Тобто вимоги тендерної документації не підлаштовані під «єдиного учасника», а лише унеможливлюють маніпулювання учасниками цінами як під час проведення торгів, так і під час виконання договірних зобов’язань, тобто убезпечують від інших спотворень конкуренції на ринку. Тому будь-який постачальник електричної енергії, який має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може стати переможцем даної закупівлі. Тобто вимоги тендерної документації в повній мірі відповідають усім (а не якомусь одному) принципам здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а сама тендерна документація відповідає вимогам Законодавства. Тарифи на передачу та розподіл. На момент проведення закупівлі до ціни тендерної пропозиції враховано тариф на послуги оператора системи передачі в розмірі 0,24023 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, та тариф на послуги оператора системи розподілу в розмірі 0,8299 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
Дата відповіді: 27.08.2020 13:08
Відповідь надана

Універсальна послуга

Номер: bd60bb79fd564ab4ac5c63ba4eb4066d
Дата опублікування: 26.08.2020 16:43
Опис: Відповідно до Господарського кодексу України (надалі - ГКУ) вільні ціни визначаються на всі види продукції (робіт, послуг), за винятком тих, на які встановлено державні регульовані ціни. Стаття 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачає, що тарифи універсальної послуги застосовуються лише для постачальників універсальної послуги. Такі постачальники визначені конкурсом, а для Полтавської області ним є ТОВ «Полтаваенергозбут». Тобто законодавство України передбачає вільні ціни для всіх постачальників електричної енергії, і лише для ТОВ «Полтаваенергозбут» тариф, визначений НКРЕКП. В свою чергу у запропонованому Вами проекті договору грубо порушується принцип вільного встановлення цін на продукцію та послуги, передбачений ГКУ, адже не дає можливості вибору ціни, та нівелює принципи здійснення публічних закупівель, адже передбачає єдиного учасника, який підходить під заявлені вимоги. Більше того, ціна, визначена торгами, не залишається остаточною, а змінюється разом з тарифом універсальної послуги. Тобто навіть після проведення торгів ви самовільно мінятимете ціну, яка не має жодного стосунку до постачальника (за винятком ТОВ «Полтаваенергозбут», звичайно). Вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність з законодавством. У разі ігнорування вами вимог законодавства ми будемо змушені звернутись за захистом своїх прав до Антимонопольного комітету України.
Відповідь: Стосовно вимог прибирання вислову «універсальна послуга» та змін ТД і проекту договору. У відповідності із статтями 58, 63 та абз. 10 пункту 13 розділу XVII ЗУ «Про ринок електричної енергії» Замовник має право на отримання універсальних послуг, передбачених цих Законом. Тому з метою реалізації даного права Замовник встановив вимоги до предмету закупівлі еквівалентні вимогам щодо надання універсальної послуги постачальником таких послуг в частині постачання електричної енергії з урахуванням послуг її передачі та розподілу, без обмеження права на постачання електричної енергії іншими постачальниками (які не визначені постачальниками універсальної послуги на території Полтавської області). Тобто, будь-який учасник, який має ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, має необхідні для забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів Замовника діючі договори із іншими учасниками ринку електричної енергії, передбачені ст. 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII від 13.04.2017 року, зокрема договір з ДП «Оператор ринку», договір з ПАТ «НЕК «Укренерго» та договір з ПАТ «Полтаваобленерго» та має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може надати свою тендерну пропозицію по даній закупівлі та не буде дискваліфікований Замовником по причині того, що він не є постачальником універсальної послуги в Полтавській області. Одночасно нагадуємо, що у відповідності до вимог підп.15 п.2.2 постанови НКРЕКП від 27.12.2017 р. № 1469 ліцензіат на ринку електричної енергії повинен: «при підготовці та/або подачі заявок (пропозицій) на ринку електричної енергії не вчиняти дії, які можуть призвести до маніпулювання цінами або до інших спотворень конкуренції на ринку». Також одним з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є «максимальна економія, ефективність та пропорційність». Найбільш економічно вигідним тарифом на ринку електричної енергії є тариф на універсальну послугу, яка є послугою із забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії». Тому Замовником в тендерні документації встановлено вимогу щодо прив’язки тарифу на постачання електричної енергії постачальником до тарифу на універсальну послугу, з подальшою зміною цього тарифу еквівалентно зміні тарифу на універсальну послугу. Дана прив’язка тарифів унеможливить маніпулювання цінами Учасником та убезпечить від інших спотворень конкуренції на ринку. В запропонованому проекті договору, як і в інших вимогах тендерної документації, надано (прописано) можливість постачання еквіваленту універсальних послуг з тлумаченням даного терміну. В документах тендерної документації в усіх випадках поряд з виразом «постачання універсальної послуги» прописано вираз «або еквівалент», що усуває будь-яку дискримінацію Учасників. Таким чином тендерна документація Замовника, окрім забезпечення принципу закупівель «максимальна економія, ефективність та пропорційність» в повній мірі забезпечує і інші приципи, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи вищевикладене вимога щодо приведення тендерної документації у відповідність з законодавством є безпідставною. Стосовно порядку зміни тарифу. Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція». Порядок формування цін на універсальні послуги (Постанова НКРЕКП №1177 від 05.10.2018р. із змінами, внесеними постановою НКРЕКП №547 від 03.03.2020р.) передбачає: «Ціна на універсальні послуги включає ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг». Згідно вищевказаного Порядку зміна цін купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії тягне за собою щоквартальний перегляд тарифів на універсальну послугу. Зміна цін (тарифів) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу автоматично тягнуть за собою зміну тарифів на універсальну послугу з моменту введення в дію нових тарифів на послуги оператора системи передачі та/або оператора системи розподілу. Тобто зміни тарифів на постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) на умовах еквіваленту постачання універсальної послуги, здійснюватимуться не «самовільно» Замовником, а у відповідності з вищевказаним Порядком, з урахуванням вимог п. 2 та/або п. 7 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Також зауважимо, що як постачальник універсальної послуги, так і будь який інший постачальник електричної енергії, здійснюють закупівлю електричної енергії на одних і тих же сегментах ринку, за одними і тими ж правилами, а тому не мають переваги один перед одним та несуть однакові ризики при постачанні електричної енергії за тарифами, еквівалентними тарифам на універсальну послугу. Тому при розробці тендерної документації Замовник скористався своїм правом на отримання універсальних послуг, наданого ЗУ «Про ринок електричної енергії», та одночасно, з метою уникнення дискримінації учасників, передбачив можливість постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) будь-яким іншим постачальником. Тобто вимоги тендерної документації не підлаштовані під «єдиного учасника», а лише унеможливлюють маніпулювання учасниками цінами як під час проведення торгів, так і під час виконання договірних зобов’язань, тобто убезпечують від інших спотворень конкуренції на ринку. Тому будь-який постачальник електричної енергії, який має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може стати переможцем даної закупівлі. Тобто вимоги тендерної документації в повній мірі відповідають усім (а не якомусь одному) принципам здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а сама тендерна документація відповідає вимогам Законодавства. Тарифи на передачу та розподіл. На момент проведення закупівлі до ціни тендерної пропозиції враховано тариф на послуги оператора системи передачі в розмірі 0,24023 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, та тариф на послуги оператора системи розподілу в розмірі 0,8299 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
Дата відповіді: 27.08.2020 13:08
Відповідь надана

Універсальна послуга

Номер: 8145f03d26e84e96a34d89a4f40c900b
Дата опублікування: 25.08.2020 13:32
Опис: Шановний замовнику! У документації зазначено про тариф на універсальну послугу, просимо привести документацію у відповідність до закону.
Відповідь: Стосовно вимог прибирання вислову «універсальна послуга» та змін ТД і проекту договору. У відповідності із статтями 58, 63 та абз. 10 пункту 13 розділу XVII ЗУ «Про ринок електричної енергії» Замовник має право на отримання універсальних послуг, передбачених цих Законом. Тому з метою реалізації даного права Замовник встановив вимоги до предмету закупівлі еквівалентні вимогам щодо надання універсальної послуги постачальником таких послуг в частині постачання електричної енергії з урахуванням послуг її передачі та розподілу, без обмеження права на постачання електричної енергії іншими постачальниками (які не визначені постачальниками універсальної послуги на території Полтавської області). Тобто, будь-який учасник, який має ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, має необхідні для забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів Замовника діючі договори із іншими учасниками ринку електричної енергії, передбачені ст. 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII від 13.04.2017 року, зокрема договір з ДП «Оператор ринку», договір з ПАТ «НЕК «Укренерго» та договір з ПАТ «Полтаваобленерго» та має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може надати свою тендерну пропозицію по даній закупівлі та не буде дискваліфікований Замовником по причині того, що він не є постачальником універсальної послуги в Полтавській області. Одночасно нагадуємо, що у відповідності до вимог підп.15 п.2.2 постанови НКРЕКП від 27.12.2017 р. № 1469 ліцензіат на ринку електричної енергії повинен: «при підготовці та/або подачі заявок (пропозицій) на ринку електричної енергії не вчиняти дії, які можуть призвести до маніпулювання цінами або до інших спотворень конкуренції на ринку». Також одним з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є «максимальна економія, ефективність та пропорційність». Найбільш економічно вигідним тарифом на ринку електричної енергії є тариф на універсальну послугу, яка є послугою із забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії». Тому Замовником в тендерні документації встановлено вимогу щодо прив’язки тарифу на постачання електричної енергії постачальником до тарифу на універсальну послугу, з подальшою зміною цього тарифу еквівалентно зміні тарифу на універсальну послугу. Дана прив’язка тарифів унеможливить маніпулювання цінами Учасником та убезпечить від інших спотворень конкуренції на ринку. В запропонованому проекті договору, як і в інших вимогах тендерної документації, надано (прописано) можливість постачання еквіваленту універсальних послуг з тлумаченням даного терміну. В документах тендерної документації в усіх випадках поряд з виразом «постачання універсальної послуги» прописано вираз «або еквівалент», що усуває будь-яку дискримінацію Учасників. Таким чином тендерна документація Замовника, окрім забезпечення принципу закупівель «максимальна економія, ефективність та пропорційність» в повній мірі забезпечує і інші приципи, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи вищевикладене вимога щодо приведення тендерної документації у відповідність з законодавством є безпідставною. Стосовно порядку зміни тарифу. Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція». Порядок формування цін на універсальні послуги (Постанова НКРЕКП №1177 від 05.10.2018р. із змінами, внесеними постановою НКРЕКП №547 від 03.03.2020р.) передбачає: «Ціна на універсальні послуги включає ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг». Згідно вищевказаного Порядку зміна цін купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії тягне за собою щоквартальний перегляд тарифів на універсальну послугу. Зміна цін (тарифів) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу автоматично тягнуть за собою зміну тарифів на універсальну послугу з моменту введення в дію нових тарифів на послуги оператора системи передачі та/або оператора системи розподілу. Тобто зміни тарифів на постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) на умовах еквіваленту постачання універсальної послуги, здійснюватимуться не «самовільно» Замовником, а у відповідності з вищевказаним Порядком, з урахуванням вимог п. 2 та/або п. 7 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Також зауважимо, що як постачальник універсальної послуги, так і будь який інший постачальник електричної енергії, здійснюють закупівлю електричної енергії на одних і тих же сегментах ринку, за одними і тими ж правилами, а тому не мають переваги один перед одним та несуть однакові ризики при постачанні електричної енергії за тарифами, еквівалентними тарифам на універсальну послугу. Тому при розробці тендерної документації Замовник скористався своїм правом на отримання універсальних послуг, наданого ЗУ «Про ринок електричної енергії», та одночасно, з метою уникнення дискримінації учасників, передбачив можливість постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) будь-яким іншим постачальником. Тобто вимоги тендерної документації не підлаштовані під «єдиного учасника», а лише унеможливлюють маніпулювання учасниками цінами як під час проведення торгів, так і під час виконання договірних зобов’язань, тобто убезпечують від інших спотворень конкуренції на ринку. Тому будь-який постачальник електричної енергії, який має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може стати переможцем даної закупівлі. Тобто вимоги тендерної документації в повній мірі відповідають усім (а не якомусь одному) принципам здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а сама тендерна документація відповідає вимогам Законодавства. Тарифи на передачу та розподіл. На момент проведення закупівлі до ціни тендерної пропозиції враховано тариф на послуги оператора системи передачі в розмірі 0,24023 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, та тариф на послуги оператора системи розподілу в розмірі 0,8299 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
Дата відповіді: 27.08.2020 13:08