Номер:
6a50f1f12f45486982fc2848c3252094
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
04.08.2020 11:05
Опис:
Доброго дня. Відповідно до п.1, п. 2, п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" Замовник має дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників. Згідно з п. 19 Додатку 4 ТД Замовник вимагає від потенційних Учасників такий документ: RG 1 (свідоцтво про фотобіологічну безпечність). Відповідно до чинного законодавства України, даний документ є додатком основного документу Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання (ПКМУ №1067 від16.12.2015р). Світлодіодні світильники, що мають Декларацію про відповідність Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання (ПКМУ №1067 від16.12.2015р) вже включають в себе відповідність параметрам, що зазанчаються в RG 1. Зважаючи на вище вказане, просимо Замовника прибрати даний документ, так як він не є обов`язковим і всі дані цього документу вже містяться в Декларації про відповідність Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання (ПКМУ №1067 від16.12.2015р). Відповідно до ч. 5 ст. 23 ЗУ "Про публічні закупівлі" Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Таким чином, вимагаючи даний документ, Замовник порушує п.1, п. 2, п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", що є основою всіх публічних закупівель України.
Також хочу звернути Вашу увагу, щодо Примітки вказаної в Додатку 4: якщо учасник пропонує інший товар (еквівалент) ніж передбачений цією тендерною документацією, даний товар за своїми властивостями повинен повністю відповідати товару, що є предметом закупівлі за всіма показниками. Ви не маєете права вимагати в потенційних Учасників конкретних показників, таким чином Ви порушуєте ті ж самі принципи, що вказані в п.1, п. 2, п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі". Відповідно до ЗУ "Про публічні закупівлі", Учасник може надавати аналог або еквівалент з показниками, що є не гіршими від тих, що зазначає Замовник, проте Ви вказуєте, що технічні характеристики повинні бути чітко як хочете Ви, що суперечить законодавству України та дискримінує потенційних Учасників.
Дуже шкода, але відкривши вашу закупівлю чітко проглядається ознаки корупційної діяльності, а саме вибору вже конкретного виробника, прописуючи закупівлю повністю під конкретний світильник, а також вимагаючи документи, які в таких самих закупівлях навіть не згадуються, так як порушують основні принципи публічних закупівель.
Відслідковуючи минулі закупівлі Замовника, можна навіть зрозуміти, які саме світильники переможуть в даній закупівлі, але ж так не повинно бути.
Просимо Вас переглянути Ваші вимоги, щодо технічного завдання та щодо предмету закупівлі, та внести коррективи.
Відповідь:
Доброго дня. Під час встановлення вимог у тендерній документації на закупівлю світильників замовник керувався вимогами та нормами чинного законодавства України. Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» відповідно до п.4. ч. 2 ст. 22 Замовник у тендерній документації зазначає відомості щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби), а також у ч.3 ст.22 зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. ДСТУ EN 60598-1:2015 на Світильники -вимоги та відповідні випробування цього стандарту охоплюють класифікацію, маркування, механічну та електричну конструкції та фотобіологічну безпеку. Згідно п.19 Додатку 4ТД вимагається представити свідоцтво, яким виробник гарантує рівень фотобіологічої безпеки RG1. Документ має на меті підтвердити якість використання світлодіодів та блока живлення, як основних і важливих компонентів світильника.Враховуючи наявність широкого кола установ та організацій, акредитованих на проведення випробувань на відповідність встановленим в тендерній документації вимогам, кожен з учасників ринку має можливість отримати вищезазначені документи та підтвердити якість та відповідність запропонованого товару, та не створює дискримінаційних вимог до потенційних Учасників.Зважаючи на це замовник має право включити до тендерної документації документ RG1 (свідоство про фотобіологічну безпечність), що не суперечить п.1, п.2,п.4ч1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі». На зазначені в тендерній документації документи замовник прийме, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Також відповідно до Тендерної документації п. 3.1.9. у разі, якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях тендерної документації документів, то він надає лист-роз'яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи й завірений печаткою (у разі використання), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Що ж стосується вимоги, що ми не маємо права вимагати в потенційних Учасників конкретних показників, то частиною 1 ст.23 Передбачено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів. Також ч.4. ст.23 Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Вимоги, які відображені в технічних характеристиках Замовника, залежать від виробничої необхідності та специфіки роботи. Технічна документація не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, інші вимоги вказують та описують товар що вказані таблиці додатка 4 з характеристиками не містять конкретних показників та зазначаються словами чи символами - ,, не більше, не менше, ±’’ , крім тих заміна яких призвела б до виникнення несумісності, пов’язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням та основними технічними характеристиками оголошеної закупівлі. Учасникам дозволяється пропонувати кращий за своїми технічними характеристиками товар але з аргументованими поясненнями покращення якості.Тендерна документація не містить ознак дискримінації учасників, та розроблена відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі».
Дякуємо за запитання.
Дата відповіді:
05.08.2020 13:19