-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне -тверде паливо
Без породи
Завершена
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
Період уточнення:
15.07.2020 13:30 - 21.07.2020 13:22
Відповідь надана
Еквівалент марки вугілля
Номер:
78720fd770df42ecae296544fc468437
Дата опублікування:
21.07.2020 11:19
Опис:
Прошу зазначити, чи розглядаєте ви у якості еквіваленту вугілля іншої марки та фракції?
Відповідь:
Замовником придбавається вугілля ДГ 25-80. Надання еквівалентів при закупівлі даної марки та фракції не передбачено.
Дата відповіді:
22.07.2020 19:33
Відповідь надана
Досвід
Номер:
444436a77f3f465ba39652e20121b693
Дата опублікування:
21.07.2020 11:17
Опис:
Прошу зазначити, якщо я раніше постачанням вугілля не займалася, а отже і не зможу виконати вимогу тендерної документації щодо надання документів на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, чи можу я надати відповідну довідку у довільній формі? Чи не стане це підставою для мого відхилення?
Відповідь:
Вимога щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору встановлена на підставі ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Якщо ви не мали укладених договорів з постачання вугілля кам’яного, то ви не зможете підтвердити відповідність своєї тендерної пропозиції умовам тендерної документації та ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді:
22.07.2020 19:31
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
cfcdf90d6b0a4f379977d443c1b7457c
Дата опублікування:
20.07.2020 13:48
Опис:
Згідно додатку 3 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» замовник вимагає від учасників надання купи документів, які не мають жодного відношення до ТЕХНІЧНИХ, ЯКІСНИХ ТА КІЛЬКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, а лише надають можливість брати участь у закупівлі лише тим (тому) підприємствам, які у непередбачений законодавством України спосіб отримали вказані документи, а саме:
«- якщо учасник закуповує вугілля у виробника - спеціальний дозвіл на користування надрами та дозвіл на виконання підземних гірничих робіт, виданий виробникові вугілля (у вигляді кольорової скан-копії, зробленої з оригіналу документа, що містить мокру печатку уповноваженого органу). Дозволи повинні зберігати свою чинність протягом строку дії договору, укладеного за результатом закупівлі. Учасник повинен надати лист від виробника, адресований учаснику та замовнику із зазначенням номеру закупівлі стосовно можливості використання у даній закупівлі таких дозволів.
- якщо учасник закуповує вугілля у збагачувальної фабрики, то він повинен окрім зазначеного вище дозволу від виробника, надати дозвіл на збагачення корисних копалин. Також учасик повинен надати договір із зазначеним обсягом та ціною на видобуту марку вугілля, яка підлягала збагачуванню і документ, що підтверджує ситофракційний аналіз виходу марки ДГКО 25-80, ДГР 0-200 на об’єм не менший ніж потребує замовник з іншої фракції вугілля (дгр 0-200, дгр 0-100 тощо). Також учасник надає посвідчення якості та протокол випробувань (по можливості) видані на партію вугілля, що закуповувалася власником сертифікату генетичних технологічних та якісних характеристик (переробником). Учасник повинен надати лист від виробника, адресований учаснику із зазначенням номеру закупівлі стосовно можливості використання у даній закупівлі таких дозволів (або лист від виробника, адресований збагачувальній фабриці із зазначенням у листі можливості передачі права користування дозволами третім особам та лист від такої збагачувальної фабрики, адресований учаснику та замовнику із зазначенням номеру закупівлі стосовно можливості використання у даній закупівлі таких дозволів).
- якщо учасник закуповує вугілля у переробника (власника сертифікату), то він повинен надати договір між переробником та шахтою, що видобуває вугілля, яке переробник збагачує (сортує чи переробляє), шляхом сортування, грохотання, або сухого розсіву за допомогою установки. Також учасник повинен надати дозволи від шахти, так як вона є офіційним видобувальником вугілля. Дані дозволи підтверджують те, що видобувальник вугілля є дійсним його видобувачем. Також учасник повинен надати дозвіл або інший документ, виданий відповідною службою на збагачення (сортування, грохотання, сухого розсіву), в якому вказано місце переробки даного вугілля. Також учасник повинен надати паспорт або інший документ на дану установку. Також якщо переробник орендує дану установку, то учасник повинен надати договір оренди (договір користування) між переробником та власником даної установки, в якому зазначено місце знаходження даної установки. Учасник повинен надати лист від виробника, адресований учаснику із зазначенням номеру закупівлі стосовно можливості використання у даній закупівлі таких дозволів (або лист від виробника, адресований переробнику із зазначенням у листі можливості передачі права користування дозволами третім особам та лист від такого переробника, адресований учаснику та замовнику із зазначенням номеру закупівлі стосовно можливості використання у даній закупівлі таких дозволів).
Також учасник повинен надати документ, що підтверджує ситофракцiйний аналiз виходу марки ДГКО 25-80, ДГР 0-200 на об’єм не менший нiж потребує Замовник з iншої фракцiї вугiлля (дгр 0-200, дг 0-100 тощо) також учасник повинен надати посвідчення якості та протокол випробувань (по можливості) на перероблену партію вугілля вiд переробника. Даний пункт застосовується, якщо учасник не закуповує вугілля безпосередньо у виробника. Якщо ж вугілля закуповується безпосередньо у виробника, то пункт викладений у даному абзаці не застосовується, а відповідні документи від учасника не вимагаються.
Спеціальний дозвіл на користування надрами повинен бути наданий разом із копією невід’ємної його частини – угодою про умови користування ділянкою надр. На даній угоді повинно бути позначення, що вона надана учаснику.
Також Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати копію Акту про надання гірничого відводу. Даний документ повинен засвідчувати надання гірничного відводу виробнику вугілля (вугілля якого учасник пропонує у даній закупівлі). Учасник повинен надати лист від виробника, адресований учаснику із зазначенням номеру закупівлі стосовно можливості використання у даній закупівлі такого акту (або лист від виробника, адресований збагачувальній фабриці (переробнику) із зазначенням у листі можливості передачі права користування актом третім особам та лист від такої збагачувальної фабрики (переробника), адресований учаснику та замовнику із зазначенням номеру закупівлі стосовно можливості використання у даній закупівлі такого акту).
Учасник повинен у складі своєї пропозиції надати лист від виробника, у якому останній зазначає місце видобування вугілля та басейн видобування. У листі повинно бути посилання на номер даної закупівлі (ідентифікатор закупівлі).»
Повне безглуздя та нехтування усіма вимогами Закону України «Про публічні закупівлі». А ні Замовник, а ні учасник, а ні постачальники, як покупці вугілля на підставі договору купівлі-продажу або договору постачання, не мають жодних законних, логічних, розумних прав вимагати від виробників та переробників вугільної продукції вказаних документів, бо надання вказаних вище документів у якості додатків до договору купівлі-продажу не передбачене жодним нормативним актом України. Отримання цих документів у законний спосіб неможливе, бо їх надання не передбачене діючим законодавством України при укладанні та виконанні договорів купівлі-продажу та постачання вугільної продукції. Встановлюючи ці ганебні вимоги, замовник переслідує цілі не придбати якісне вугілля, а визначити переможцем учасника, який у незаконний спосіб отримав вказані документи ще до складання та затвердження тендерної документації замовником.
Вимагаємо виключити усі незаконні вимоги з тендерної документації.
Відповідь:
Усі зазначені вами вимоги встановлені для того, щоб замовник міг придбати якісне вугілля, яке має офіційне походження. Жодним чином дані вимоги не направлені на те, щоб обмежити участь у закупівлі. Крім того, у своєму питанні ви не зазначаєте, яким чином дані умови обмежують ваше право на участь у закупівлі. Враховуючи зазначене, ваше повідомлення не підлягає задоволенню.
Дата відповіді:
22.07.2020 19:30
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
c84ccdf79d804c7caecbab7a199f6f54
Дата опублікування:
20.07.2020 13:45
Опис:
Згідно додатку 3 до тендерної документації, Учасник у складі своєї пропозиції надає:
«- сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданий виробникові та завірений його мокрою печаткою (надається у вигляді кольорової скан-копії, зробленої з оригіналу документа, що містить мокру печатку особи, що видає сертифікат). На сертифікаті повинно бути позначення, що він наданий учаснику для участі у закупівлі, із зазначенням ідентифікатора закупівлі (номер закупівлі). Сертифікат повинен зберігати чинність протягом строку дії договору, укладеного із переможцем закупівлі. Учасник повинен надати лист від власника такого сертифікату щодо надання учаснику можливості його використання у даній закупівлі, із посиланням на номер (ідентифікатор) закупівлі. Такий лист повинен бути адресований учаснику та замовнику закупівлі.»
Відповідно до пункту 3.6 Національного стандарту України ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови" (надалі – ДСТУ 7146:2010) для вугілля встановлюють кодове число та визначають додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів. За результатами дослідження оформлюють сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик. Пунктом 7.10 ДСТУ 7146:2010 визначено, що під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик – чотири роки. Таким чином, надати копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на зазначені марки вугілля, завірену мокрою печаткою виробника у вигляді кольорової скан-копії, зробленої з оригіналу документа, що містить мокру печатку особи, що видає сертифікат з позначенням, що він наданий учаснику для участі у закупівлі, із зазначенням ідентифікатора закупівлі (номер закупівлі) зможуть лише учасники, які мають договірні відносини з виробниками. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників» Дії Замовника (в частині встановлення зазначеної вище умови документації конкурсних торгів) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та один з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників. Отже, Замовник має внести відповідні зміни до документації конкурсних торгів в цій частині та виключити будь які вимоги що до надання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.
Відповідь:
Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик видається на виробником на вугілля, яке він виробив. Саме цей документ підтверджує якість вугілля та факт його видобування. Надання даного документу жодним чином не обмежує учасників в участі у закупівлі. Крім того, чимало учасників, які не мають безпосередніх відносин із виробником, отримують дані сертифікати та надають їх у закупівлях. Якщо учасник має договір на придбання вугілля, то і даний сертифікат у нього повинен бути.
Дата відповіді:
22.07.2020 19:29
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
00299046605f4c06952651ea19d78067
Дата опублікування:
20.07.2020 13:43
Опис:
Згідно додатку 3 до тендерної документації учасник повинен надати:
«договір з виробником (або постачальником) товару із специфікацією на обсяги не менші, ніж визначені даною закупівлею, із зазначенням ціни товару (у випадку, якщо учасник не є виробником). Якщо учасник надає договір із постачальником, то учасник повинен також надати договір між виробником та постачальником, завірений мокрою печаткою виробника.»
Вимога надати документи, які містять комерційну таємницю та конфединційну інформацію не тільки учасника торгів, але й постачальників та виробників вугілля, які не є учасниками закупівлі та не зобов`язані на забаганку Замовника надавати дозвіл на її розголошення та розповсюдження у мережі інтернет неприпустима. Замовник не має жодного права вимагати, а Учасник не має жодного права надавати таку інформацію третім особам та оприлюднювати її у мережі інтернет. У повній мірі це має відношення до безглуздя Замовника відносно вимог до четвертої сторони неіснуючих правовідносин, які, навіть, не підозрюють про існування замовника, учасника, закупівлі тощо.
Цією вимогою Замовник сам порушує і змушує Учасників порушувати Закони України, які захищають конфіденційну інформацію та комерційну таємницю. За ці діяння передбачена адміністративна відповідальність на підставі статті 164-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та кримінальна – на підставі ст. 231, 232 Кримінального кодексу України.
Вимагаємо від Замовника виключити з тексту тендерної документації вимоги, виконання яких нездійсненне для переважної більшості учасників, щодо підтвердження взаємовідносин Учасника з підприємствами, які не є учасниками закупівлі та взаємовідносин між такими підприємствами. Вказані підприємства не мають жодних зобов'язань перед учасником та Замовником, не зацікавлені і не зобов'язані давати Учасникам або Замовнику будь-які документи або відомості, які, на думку Замовника, мають відношення до цієї закупівлі. Вони не зацікавлені та не зобов`язані надавати Замовнику або Учасникам права на збір і поширення інформації, яка є конфіденційною або містить комерційну таємницю. Вимагаємо від Замовника виключити з тексту Тендерної документації вимоги надати документи та відомості, які не підтверджують відповідність пропозиції Учасників жодному з критеріїв, передбачених Законом, не підтверджують відповідність предмету закупівлі вимогам тендерної документації та не містять жодних гарантій виконання Учасниками своїх зобов`язань за цією закупівлею.
Хитро викладеними вимогами Замовник звужує коло учасників до одного, заздалегідь визначеного переможця закупівлі.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників» Дії Замовника (в частині встановлення зазначеної вище умови документації конкурсних торгів) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та один з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників. Отже, Замовник має внести відповідні зміни до документації конкурсних торгів в цій частині та виключити дискримінаційні вимоги з тендерної документації
Відповідь:
Дана вимога встановлена для того, щоб підтвердити законність походження вугілля, щоб прослідкувати шлях вугілля від виробника до учасника торгів. Якщо учасник раніше дійсно закуповував вугілля даної марки та фракції у виробника або у постачальника, навіть через інших постачальників(посередників), то виробник без жодних проблем надасть документи, щоб підтвердити легальність вироблення даної продукції. Також даний виробник дорожить своєю репутацією та з комерційної сторони зацікавлений в збуті своєї продукції, а не навпаки. Таким чином, встановлена вимога є законною та не порушує ваше право на участь у закупівлі, оскільки Ви можете звернутися до виробника вугілля, який, власне, і надасть вам зазначені документи.
Закупівля відбувається з використанням бюджетних коштів, а отже з метою ефективного їх використання дана вимога і встановлена.
Дата відповіді:
22.07.2020 19:28
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
dbb611139b0b4e62a6f0a39e98cca2c4
Дата опублікування:
20.07.2020 13:40
Опис:
Згідно додатку 3 до тендерної документації учасник для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі (?) повинен надати:
«Лист-погодження про солідарну відповідальність із учасником у вигляді штрафу в розмірі 20 % від ціни укладеного за результатом закупівлі договору, у випадку поставки учасником товару неналежної якості. Лист- погодження надається:
- якщо учасник закуповує вугілля у виробника – від виробник вугілля;
- якщо учасник закуповує вугілля у постачальника – від постачальника та виробника вугілля;
- у випадку якщо учасник закуповує вугілля у постачальника, який сам закуповує у постачальника – від усіх постачальників та виробника.»
Вказана вимога замовника є нікчемною, бо, згідно затвердженого ним проекту Договору зазначено, що
«ІІ. Якість товару
2.1. Постачальник повинен поставити Замовнику товар якість якого відповідає ДСТУ 7146:2010 або ТУ виробника.
2.2. Якість товару, що поставляється повинна підтверджуватися відповідними сертифікатами або посвідченнями якості.
2.3. Відповідальність за якість поставленого товару несе Постачальник.».
Пропоную виключити цю вимогу з тексту тендерної документації бо вона жодним чином не підтверджує настання відповідальності за якість поставленого товару у нікого, крім учасника (переможця) закупівлі. Забезпечення замовника здійснюється не на підставі вимог тендерної документації, а договору постачання. Про ніяку солідарну відповідальність не йдеться.
Відповідь:
Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України «Про відповідальність за шкоду, завдану внаслідок дефекту продукції» несе виробник товару. Крім того, користувачем такої продукції є як фізична, так і юридична особа. Продукцією ж відповідно до цього закону є будь-яке рухоме майно, в тому числі готова продукція, сировина. Таким чином дія цього Закону поширюється на замовника в частині закупівлі вугілля. Крім того, вимога щодо наявності солідарної відповідальності виробника направлена на мінімізацію ризиків поставки неякісного товару. Така вимога відповідає нормам чинного законодавства України.
Дата відповіді:
22.07.2020 19:27
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
a644294f15f3496b9b18c804aa485608
Дата опублікування:
20.07.2020 13:35
Опис:
У таблиці Додатку 3 до Тендерної документації, замовником встановлені показники товщини пластичного шару 6-9 мм для обох марок вугілля, що закуповується.
Показник «товщина пластичного шару»– це один з основних показників якості коксівного вугілля, по якому оцінюється придатність вугілля для використання у коксохімічній промисловості. У закупівлі ж йдеться про вугілля для побутових потреб.
У ДСТУ 7146:2010 чітко визначено, що «3.3 За якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.». Вичерпний перелік показників вугілля для комунальних потреб, затверджений у ДСТУ 7146:2010, це – Зольність на сухий стан палива A d , %, Загальна волога на робочий стан палива r t W , %, Масова частка кусків розміром менше нижчої границі, %, Масова частка мінеральних домішок (породи) з розміром кусків 25 мм і більше для незбагаченого вугілля, %, Нижча теплота згорання на робочий стан палива r i Q , МДЖ/кг (ккал/кг). Вимога Замовника про відповідність вугілля для побутових потреб іншим показникам, у тому числі й «товщина пластичного слою» - порушення вимог ДСТУ, який є законом України, маячня та встановлення замовником вимог до предмету закупівлі під вже визначеного переможця закупівлі.
Звертаю увагу замовника на те, що згідно приписів Закону та його тендерної документації, «Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля».
Пропоную замовнику виключити з тендерної документації вимоги, які не відповідають «встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам))», зокрема відносно надання відомостей про товщину пластичного щару вугілля, що закуповується..
Відповідь:
Замовник при визначенні марки та фракції вугілля не обмежений лише чинними ДСТУ.
Крім того, марка вугілля визначається за 3-ма показниками: вихід летких речовин, товщина пластичного шару і відбиття вітриніту. В ДСТУ 3472:2015 межі цих показників прописані, і замовник за них не виходить. Якщо б замовник, наприклад, встановив товщину пластичного шару, не 6-9,6-7, то він би дискримінував інших учасників. А так всі показники не виходять за рамки ДСТУ.
Дата відповіді:
22.07.2020 19:26
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
16235ee2199b41a38918e61511ac36f5
Дата опублікування:
20.07.2020 13:33
Опис:
У таблиці Додатку 2 до Тендерної документації, замовником встановлені показники відбиття вітриніту 0,5 – 0,69 % для обох марок вугілля, що закуповується.
Пропонуємо Замовнику внести відповідні зміні до тендерної документації та привести вимоги що до показників вугілля у відповідність до діючих державних стандартів України.
Згідно діючого ДСТУ 3472-96 (таблиця 1), розмір відбиття вітриніту для вугілля марки ДГ встановлений на рівні 0,5-0,8%. Таким чином, в порушення вимог ДСТУ, замовник встановлює вимоги що до верхньої межі показника відбиття вітриніту на ріні 0,69% замість вказаного у ДСТУ – 0,8% під вже визначеного переможця закупівлі.
Взагалі, відбиття вітриніту – це основний показник якості коксівного вугілля, по якому оцінюється придатність вугілля для використання у коксохімічній промисловості. У закупівлі ж йдеться про вугілля для побутових потреб.
Звертаю увагу замовника на те, що згідно приписів його тендерної документації, «Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля». У ДСТУ 7146:2010 чітко визначено, що «3.3 За якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.». Вичерпний перелік показників вугілля для комунальних потреб, затверджений у ДСТУ 7146:2010, це – Зольність на сухий стан палива A d , %», Загальна волога на робочий стан палива r t W , %, Масова частка кусків розміром менше нижчої границі, %, Масова частка мінеральних домішок (породи) з розміром кусків 25 мм і більше для незбагаченого вугілля, %, Нижча теплота згорання на робочий стан палива r i Q , МДЖ/кг (ккал/кг). Вимога Замовника про відповідність вугілля для побутових потреб іншим показникам, у тому числі й «відбиття вітриніту» - маячня та встановлення замовником вимог до предмету закупівлі під вже визначеного переможця закупівлі.
Пропоную замовнику виключити з тендерної документації вимоги, які не відповідають «встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам))», зокрема ДСТУ 7146:2010 та ДСТУ 3472-96.
Встановлюючи незаконні вимоги щодо показників предмету закупівлі замовник порушує принципи закупівель, які наведені у ст.. 5 Закону.
Відповідь:
Замовник при визначенні марки та фракції вугілля не обмежений лише чинними ДСТУ.
Крім того, марка вугілля визначається за 3-ма показниками: вихід летких речовин, товщина пластичного шару і відбиття вітриніту. В ДСТУ 3472:2015 межі цих показників прописані, і замовник за них не виходить. Якщо б замовник, наприклад, встановив відбиття вітриніту не 0.5-0.69, а 0.5-0.6, то він би дискримінував інших учасників. А так всі показники не виходять за рамки ДСТУ.
Дата відповіді:
22.07.2020 19:25
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
608b84a2db6d4c9a94ada5dd48cfe988
Дата опублікування:
20.07.2020 13:31
Опис:
У тендерній документації замовника міститься вимога про те, що
«Спікливість рогу запропонованого учасником вугілля ДГКО 25-80 повинна бути до 44 (включно), а ДГР 0-200 - повинна бути до 16, про що учасник зазначає у окремому документі тендерної пропозиції та у якості підтвердження вказаного надає сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.»
Згідно діючого ДСТУ 3472-96 (таблиця 1), розмір Індексу Рога для марки вугілля ДГ не встановлюється. Цей показник встановлюється лише для пісного та піснувато-спікливого вугілля. Самостійне встановлення замовником меж цього показника неприпустиме. Крім того, замовник підганяє цей показник під наявні у конкретного учасника сертифікати генетичних , технологічних та якісних характеристик на вугілля марки ДГКО 25-80 (до 44) та Дгр 0-200 мм (до 16). Ганебне шахрайство.
Взагалі, спікливість вугілля – це основний показник, по якому оцінюється його придатність для використання вугілля у коксохімічній промисловості. У закупівлі ж йдеться про вугілля для побутових потреб.
Звертаю увагу замовника на те, що згідно приписів його тендерної документації, «Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля». У ДСТУ 7146:2010 чітко визначено, що «3.3 За якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.». Вичерпний перелік показників вугілля для комунальних потреб, затверджений у ДСТУ 7146:2010, це – Зольність на сухий стан палива A d , %», Загальна волога на робочий стан палива r t W , %, Масова частка кусків розміром менше нижчої границі, %, Масова частка мінеральних домішок (породи) з розміром кусків 25 мм і більше для незбагаченого вугілля, %, Нижча теплота згорання на робочий стан палива r i Q , МДЖ/кг (ккал/кг). Вимога Замовника про відповідність вугілля для побутових потреб іншим показникам, у тому числі й «спікливість рогу» - маячня та встановлення замовником вимог до предмету закупівлі під вже визначеного переможця закупівлі.
Взагалі, «спікливість рогу» - це не про оленів. Поважайте автора методу визначення спікливості - вуглехіміка Б.Рога.
Пропоную замовнику виключити з тендерної документації вимоги, які не відповідають «встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам))», зокрема ДСТУ 7146:2010 та ДСТУ 3472-96.
Встановлюючи незаконні вимоги щодо показників предмету закупівлі замовник порушує принципи закупівель, які наведені у ст.. 5 Закону.
Відповідь:
Показник спікливості рогу не виходять за рамки ДСТУ. Спікливість рогу замовник встановив самостійно та саме у такій межі, оскільки досить часто постачальники здійснюють постачання вугілля, яке спікаєтся (коксується), для котлів це не дуже добре, тому що вугілля не перегорає повністю, і не дає такої тепловіддачі, як повинно, так як неякісне. Саме через це замовником і була встановлена ця вимога. Повторюємо, вона не дискримінаційна, тому що держстандартами не встановлено верхньої та нижньої межі, а отже замовник може встановлювати їх самостійно.
Дата відповіді:
22.07.2020 19:24