Номер:
1ca1dafdec3c43628dfa102f4813c0bf
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
15.07.2020 18:23
Опис:
Шановний Замовнику!
Використовуючи відкритість та доступність системи електронних публічних закупівель ProZorro, зловмисники вже неодноразово застосовували персональні дані Учасників електронних публічних закупівель (особливо копії паспорту та картки платника податків), в різного роду шахрайствах. Таке заволодіння шахраями персональними даними є злочином, і команда ProZorro, занепокоєна неправомірним використанням персональних даних учасників публічних закупівель, вже розглядала цю тему на своєму офіційному сайті та давала рекомендації щодо запитів персональних даних: (https://prozorro.gov.ua/news/prozorro-rekomenduye-biznesu-vidstoyuvati-pravo-na-obgruntovanij-zapit-personalnih-danih).
Також нагадуємо Вам, що кожен з Учасників детально підтверджує свої персональні данні (в т.ч. паспорт та картку платника податків) на етапі реєстрації чи реєстрації змін, внаслідок чого отримує виписку/витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі - ЄДР). Виписку чи витяг з ЄДР, Учасники надають в складі своєї пропозиції та завантажують в систему електронних закупівель. У разі бажання додаткового отримання офіційно підтвердженої інформації про Учасника, Замовник в будь-який момент має можливість безкоштовно переглянути ці дані на поточну дату у відкритих державних реєстрах України (ЄДР на сайті Міністерства юстиції України (usr.minjust.gov.ua)).
Враховуючи вищевикладене, та запобігаючи, згідно законодавства України, поширенню конфіденційної інформації про фізичних осіб і потраплянню вищевказаних документів з персональними даними Учасників у відкритий доступ системи ProZorro та їх можливому неправомірному використанню, настійно просимо Вас виключити з тендерної документації Замовника вимогу про надання Учасниками копії паспорту та картки платника податків.
Відповідь:
З 19 червня учасники закупівель в Prozorro можуть використовувати водяні знаки при завантаженні документів у систему. Це дозволить захистити персональні дані підприємців від несанкціонованого використання та шахрайства. Першим електронним майданчиком, який реалізував цей інструмент, став Zakupki.Prom.ua. Незабаром водяні знаки з'являться і на інших електронних майданчиках.
Водяні знаки — це спеціальні символи, які накладаються на скановану версію документів і унеможливлюють їхнє використання поза системою Prozorro.
Можемо рекомендувати учасникам ФОП зареєструватися на електронному майданчику Zakupki.Prom.ua та скористатися можливістю використовувати водяні знаки при завантаженні документів у систему.
Закон України “Про публічні закупівлі” не забороняє використання водяних знаків у тендерній документації. Отже, закликаємо замовників приймати такі документи, а учасників торгів використовувати цей функціонал. З повагою.
Дата відповіді:
16.07.2020 09:37