• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

код 73110000-6 – по ДК 021:2015 - Дослідницькі послуги (Оновлення бази технічних елементів ІАБ та розробка ЗППБ енергоблоку №1 ВП ЮУАЕС за факторами: ФБ-6, ФБ-7)

Контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками з технічних питань: Начальник САБ - Малік Павло Юрійович , т.05136 4-22-00, e-mail: p_malik@sunpp.atom.gov.ua

Завершена

4 036 432.93 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 000.00 UAH
Період уточнення: 01.07.2020 15:13 - 21.09.2020 15:18
Відповідь надана

Запитання щодо відповіді ВП ЮУЄС з обліку комбінацій ВПА

Номер: 05bd7ddaabe340c99874b18bfd15b49c
Дата опублікування: 17.07.2020 22:46
Опис: У відповіді зазначено - “…вважаємо, що під час розробки матеріалів ЗППБ енергоблоку №1 ЮУАЕС повинна бути виконана якісна оцінка впливу комбінацій ВПА в параметри ЧПАЗ та ЧГАВ”. Однак, в даний час відсутня будь-яка методологія виконання такої якісної оцінки для комбінацій ВПА а також критерії такої оцінки. Оскільки матеріали ФБ-6,7 направляються на державну експертизу ЯРБ, вважаємо за необхідне привести в Технічної документації до торгів методологію виконання якісної оцінки або повністю виключити вимогу про оцінку комбінацій ВПА. Це питання має велике значення для обсягу послуг оскільки відомо, що попередній перелік комбінацій містить понад тисячу одиниць, які пройшли процедуру попереднього відсіву. Оскільки ЧПАЗ і ЧГАВ є кількісними критеріями, оцінка впливу може бути виконана тільки в кількісному вираженні - абсолютному або відносному. Це передбачає виконання кількісної оцінки в тому чи іншому вигляді, можливо і без використання ітнегральной моделі, однак, при цьому використовуючи консервативні припущення. При такому підході існує ризик отримання оціночних значень ЧПАЗ і ЧГАВ, що перевищують значення цільових нормативних критеріїв, що несе в собі далекосяжні наслідки.
Відповідь: Повторно звертаємо вашу увагу, що вимоги щодо аналізу комбінацій впливів обумовлені вимогами п.4.4 НП 306.2.162-2010, а тому не можуть бути виключені без будь-яких оцінок. Стосовно відсутності методології та критеріїв, варто зазначити, що подібна оцінка вже виконувалась за таких же умов під час виконання розробником ППБ енергоблоку №3. Необхідність виконання такої оцінки виникла за результатами держекспертизи, незважаючи на той факт, що питання щодо аналізу комбінацій ВПА було заздалегідь обговорено з Держатомрегулювання та отримано дозвіл винести аналіз комбінацій ВПА за межі ЗППБ (лист ДІЯРУ від 04.08.2017р. №15-16/4-4735). І тим не менше, під час експертизи звітної документації з ФБ-7 ЮУАЕС отримано відповідне зауваження від ДНТЦ ЯРБ (п.4.3.11 звіт №19-09-11305). Окрім цього, враховуючи, що відсутність аналізу впливу комбінацій ВПА є відхиленням від вимог НД, вимога щодо виконання оцінки відхилень впливу на безпеку передбачена в СОУ НАЕК 186:2019, на відповідність якому теж буде виконуватися оцінка звітів з ППБ. Тобто, за будь яких умов, під час розробки звітів з факторів безпеки ФБ-6, ФБ-7 потрібно виконати щонайменше якісний аналіз та оцінку впливу комбінацій ВПА на безпеку енергоблоку №1.
Дата відповіді: 21.07.2020 15:49
Відповідь надана

Технічна специфікація

Номер: e23aa973f0594a88b943fd976a38b956
Дата опублікування: 16.07.2020 09:57
Опис: У п. 4.1.1 наведено вимоги, що для ІАБ 1 та 2 рівнів необхідно навести внесок різних ВПА, та їх комбінацій в частоту пошкодження активної зони та в частоту граничного аварійного викиду, відповідно. Зазначаємо, що врахування (моделювання) усіх можливих комбінацій ВПА (комбінація подій, яка призводить до аварії - КППА) в ІАБ є новітнім для АЕС України, для якого ще не існує як узгоджених вітчизняних методологічних підходів, так і міжнародних методичних рекомендацій. Наразі НАЕК Енергоатом розроблено тільки методичне керівництво МТ-Д.0.18.670-18, що містить тільки критерії визначення та відбору комбінацій двох та більше подій. На базі положень методичного керівництва були розроблені переліки КППА для майданчику ВП ЮУАЕС. Зазначений перелік містить більше тисячі комбінацій внутрішніх ВПА, зовнішніх та внутрішніх екстремальних впливів по відношенню до реактора та БВ, які необхідно детально проаналізувати та змоделювати в імовірнісних моделях ІАБ повного спектру. Це в кілька разів перевищує кількість подій, які проаналізовано в існуючому ІАБ повного спектру. Крім того, НАЕК Енергоатом розроблено "Програму робіт із врахування переліків комбінацій подій, які призводять до аварії, в імовірнісному аналізі безпеки та аналізі запроектних аварій на АЕС" ПМ-Т.0.18.011-19, згідно якої врахування комбінацій подій в ІАБ виконується в наступному порядку: розробка пілотного проекту з аналізу комбінацій внутрішніх ВПА, ЗЕВ, внутрішніх пожеж та затоплень у матеріалах ІАБ повного спектру подій для одного обраного енергоблока АЕС (енергоблок №6 ЗАЕС) у повному обсязі (включаючи відбір та групування КППА, детальне моделювання реакції-відповіді енергоблока на КППА в імовірнісних та детерміністичних моделях, відповідно до сучасної методології ІАБ для пілотного енергоблоку); аналіз застосовності матеріалів пілотного проекту для інших енергоблоків АЕС; врахування КППА у складі матеріалів ЗППБ для інших енергоблоків. До закінчення реалізації пілотного проекту згідно з цією програмою, розробку ФБ-5, ФБ-6 ЗППБ та АЗПА, ІАБ ПС для енергоблоків АЕС, окрім енергоблока № 6 ВП ЗАЕС, виконати без врахування КППА. В Програмі окремо заплановано для енергоблоку №1 ЮУАЕС врахування КППА в ІАБ ПС впродовж 3 років після узгодження Держатомрегулювання матеріалів пілотного енергоблока. Враховуючи зазначене, просимо уточнити відповідні вимоги в п.4.1.1 у наступній редакції: "Для ІАБ 1 рівня необхідно навести таку інформацію: – внесок різних ВПА, та результати граничної оцінки впливу їх комбінацій в частоту пошкодження активної зони; "Для ІАБ 2 рівня необхідно навести таку інформацію: – основні вразливості гермооб’єму при важких аваріях; – внесок різних ВПА та результати граничної оцінки впливу їх комбінацій в частоту пограничного аварійного викиду".
Відповідь: Вимоги щодо аналізу комбінацій впливів обумовлені вимогами п.4.4 НП 306.2.162-2010 (відповідно Наказу ДІЯРУ від 11.02.2016 №15 «Про внесення змін до Вимог до оцінки безпеки атомних станцій»). Оскільки на теперішній час не виконані відповідні аналізи для пілотного проекту (у рамках вищезгаданої програми ПМ-Т.0.18.011-19), незавершеність процесу розробки та узгодження відповідних матеріалів не дозволяє об’єктивно запланувати розгляд комбінацій вихідних подій у межах розробки ЗППБ енергоблоку №1 ВП ЮУ АЕС, у зв’язку з чим ДП «НАЕК «Енергоатом» звернулось до ДІЯРУ з пропозицією винесення аналізу комбінацій вихідних подій аварій за рамки ППБ енергоблоку №1 (лист від 22.10.2018 №1057-р). На сьогоднішній день це питання знаходиться на розгляді в ДІЯР України. Зважаючи на вищезгадане, та приймаючи до уваги той факт, що виконання аналізу впливу комбінацій ВПА є вимогою НП 306.2.162-2010, вважаємо, що під час розробки матеріалів ЗППБ енергоблоку №1 ЮУАЕС повинна бути виконана якісна оцінка впливу комбінацій ВПА в параметри ЧПАЗ та ЧГАВ.
Дата відповіді: 16.07.2020 12:25
Відповідь надана

Уточнення тенічних вимог

Номер: eaf62b4f2cbe4ea38874ca4da70c16ec
Дата опублікування: 09.07.2020 08:43
Опис: У розділі 4.1.1 Технічної специфікації зазначено, що «Оновлення та модифікація імовірнісної моделі виконується у розрахунковому коді RiskSpectrum PSA з використанням існуючої моделі ПС ВПА енергоблоку №1 ЮУАЕС». Просимо надати інформацію чи узгоджена ДІЯРУ існуюча модель ПС ВПА енергоблоку №1 ЮУАЕС та відповідна документація.
Відповідь: Так, існуюча модель ПС ВПА енергоблоку №1 ЮУАЕС та відповідна документація узгоджена з Держатомрегулювання.
Дата відповіді: 09.07.2020 16:08
Відповідь надана

Уточнення технічних вимог

Номер: 81e0d0e8d8bd49b99cab98a2853332dd
Дата опублікування: 09.07.2020 08:43
Опис: У розділі 4.1 Технічної специфікації зазначено, що «Інформація в звітних матеріалах з «Оновлення бази технічних елементів ІАБ» повинна бути актуалізована станом на 01.01.2021». Також у розділі 2 Технічної специфікації зазначено, що «Отже оновлення технічних елементів ІАБ, як складової ОАБ необхідно виконати за станом обладнання, систем та елементів енергоблоку №1 на 01.01.2021». Але у Технічній специфікації не зазначено на яку дату виконується розробка факторів безпеки ФБ-6 та ФБ-7. В зв’язку з цим не зрозуміло, чи повинна виконуватися в рамках розробки фактору безпеки ФБ-6 актуалізація імовірнісної моделі станом на дату розробки звіту з фактору ФБ-6, якщо ці дати різні?
Відповідь: Оскільки вимогами Держатомрегулювання передбачена необхідність надання результатів досліджень, яким не більш ніж 3 роки, тому під час розробки ФБ-6 та ФБ-7 достатньо використовувати результати попередньо оновлених матеріалів ІАБ. Водночас необхідно зазначити, що остаточно дату актуалізації матеріалів визначає Держатомрегулювання.
Дата відповіді: 09.07.2020 16:07
Відповідь надана

Уточнення технічних вимог

Номер: 259797a894c24215beafe1ae9509f4cc
Дата опублікування: 09.07.2020 08:42
Опис: У п. 4.1.2 Очікувані результати Технічної специфікації зазначені звітні матеріали, що надаються за результатами виконаних робіт з актуалізації ІАБ енергоблоку №1 ЮУАЕС. Однак в переліку баз даних, що розроблюються, відсутні бази даних з Внутрішніх пожеж, Внутрішніх затоплень та з Екстремальних зовнішніх впливів. Також ці дані відсутні у п.6 Етапи надання послуги (етап 1.3 Оновлення вихідних даних ІАБ). Чи передбачена розробка цих баз даних?
Відповідь: У рамках послуги потрібно виконати актуалізацію матеріалів ІАБ для ПС ВПА, тому розробка вказаних баз даних обов’язкова. Зокрема, методологією ІАБ передбачається також оновлення всіх вихідних даних, які використовуються для виконання ІАБ для ПС ВПА.
Дата відповіді: 09.07.2020 16:06
Відповідь надана

Відсутність підстав для відмови

Номер: e79c1545f1a446e0b39c82012bbc24e0
Дата опублікування: 08.07.2020 08:15
Опис: В п.5 розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД зазначено, що Переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику документ шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель в електронному вигляді за підпунктом 5, а саме: "На підтвердження відсутності підстав, визначених в п. 8 частини 1 ст. 17 Закону "Про публічні закупівлі": - Електронна довідка, з накладеним електронним підписом відповідальної особи ДФС (ДПС) або файл у форматі pdf, відсканований з оригіналу або нотаріально засвідченої копії довідки органу ДФС (ДПС) про наявність або відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов′язкових платежів)". Просимо внести зміни в тендерну документація, оскільки в п. 8 частини 1 ст. 17 Закону "Про публічні закупівлі" описана підстава щодо банкрутства учасника закупівлі. Підстава для відхилення учасника по причині наявності заборгованості зі сплати податків описана в п. 13 частини 1 ст. 17 Закону "Про публічні закупівлі".
Відповідь: Найближчим часом будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 08.07.2020 12:18
Відповідь надана

Кваліфікаційні критерії процедури

Номер: 4148a30ea79c42aa81912a05436e2fa6
Дата опублікування: 03.07.2020 13:15
Опис: 1. У п. 5 Кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі серед вимог до працівників відповідної кваліфікації є «оформлений в установленому порядку допуск до особливих робіт (робіт у сфері використання ядерної енергії та радіаційної безпеки)». Прошу деталізувати необхідність надання даного допуску у тендерній документації, формат даної довідки та процедуру її видачі. 2. У п. 5 Кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі зазначена вимога наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору «з розробки (оновлення) ІАБ та ЗППБ (у частині факторів ФБ-6,7) для енергоблоків з РУ ВВЕР-1000». Зважаючи на те, що матеріали ІАБ ПС є вхідними даними для розробки ФБ-6 та в значній мірі використовуються для розробки ФБ-7 прошу уточнити, чи є достатнім для виконання даної послуги наявність досвіду виконання аналогічного договору тільки з розробки (оновлення) ІАБ ПС для енергоблоків з РУ ВВЕР-1000?
Відповідь: Відповідь на 1 запитання: зважаючи на вимоги керівної та методичної документації з ІАБ, зокрема документу МАГАТЕ SSG-3 «Разработка и применение вероятностной оценки безопасности уровня 1 для атомных электростанций. Специальное руководство по безопасности» під час розробки ІАБ ПС та факторів ФБ-6,7 існує потреба у детальному ознайомленні з існуючими технологічними особливостями енергоблоку безпосередньо по місцю розташування основного обладнання, що в свою чергу можливе за умови наявності допуску до особливих робіт. Процедура надання допуску до особливих робіт регламентована вимогами НП 306.8.176-2011 «Вимоги до зон обмеження доступу, контролю та управління доступом у зони обмеження доступу» та Постановою Кабінету міністрів України від 25.12.1997р. №1471. Відповідь на 2 запитання: кваліфікаційними вимогами передбачається підтвердження досвіду виконання робіт, аналогічних за предметом закупівлі. Відповідно потрібно підтвердження досвіду виконання як ІАБ повного спектру, так і розробки ФБ-6,7, навіть за умови, якщо ці роботи виконувались в рамках розробки загального ЗППБ. Підтвердження досвіду виконання тільки ІАБ повного спектру не є достатнім, тому що роботи з розробки ЗППБ мають свою специфіку та потребують відповідного досвіду.
Дата відповіді: 07.07.2020 15:16