-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Коагулянти на основі сполук алюмінію та заліза
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
Завершена
1 688 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 440.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 440.00 UAH
Період уточнення:
26.06.2020 14:25 - 05.07.2020 10:00
Відповідь надана
До умов тендерної документації
Номер:
fa1cdc716aad4e14ae9f8151a83d6bc5
Дата опублікування:
03.07.2020 15:46
Опис:
Додатком № 4 Технічні вимоги передбачено надання:
1. Документи (протоколи та/або акти та/або звіти тощо) про проведення лабораторних та промислових випробувань реагенту протягом різних періодів року на водоочисній станції Замовника (внесено до регламенту роботи водоочисних споруд Замовника).
Вважаємо, що дані вимоги є дискримінаційними, оскільки направлені на участь у торгах та перемогу тих постачальників, які вже співпрацюють з Замовником і мають лабораторні та промислові випробування на очисних спорудах Замовника в різні періоди року та коагулянти внесені до технологічного регламенту очисних споруд. Таким чином, умови тендерної документації унеможливлюють приймання участі у торгах суб`єктів підприємництва, які не мають лабораторних та промислових випробувань на об`єктах Замовника, проте за своїм технічними характеристикам коагулянти відповідають вимогам тендерної документації.
Вважаємо, якщо аналогічні товари за своїми якісними показниками є еквівалентами, вони ніяк не завадять використанню в сфері централізованого питного водопостачання.
Зокрема, навіть при проведенні промислових випробувань в різні періоди року для цього необхідний певний проміжок часу, який значно більше, ніж до дати розкриття тендерних пропозицій.
Вимагаємо виключити дискримінаційну вимогу із змісту тендерної документації для добросовісної конкуренції учасників
2. У разі, якщо Учасник буде постачати товар імпортного виробництва, то на виконання вимог ст. 21 Закону України «Про охорону праці», Учасник надає документ, що підтверджує пройдену на території України експертизу товару, відповідного технологічного процесу - на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України (експертний висновок, що виданий Головним управлінням Держпраці України).
ст. 21 Закону України «Про охорону праці» передбачено, що Технологічні процеси, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, хімічні речовини і їх сполуки та інша небезпечна продукція, придбані за кордоном, допускаються в експлуатацію (до застосування) лише за умови проведення експертизи на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України.
Чим передбачена Ваша вимога щодо надання експертного висновку саме Головного управління Держпраці, та чи буде прийматися до уваги експертний висновок, що виданий територіальним, а не Головним управлінням Держпраці?
Також виникає питання, якщо коагулянт це небезпечна речовина (продукція), то чому в тендерній документації відсутні вимоги щодо надання копій свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, свідоцтва ДОПНВ про підготовку водіїв, що перевозять небезпечні вантажі та підтвердження проходження підготовки з правил охорони праці на автомобільному транспорті НПАОП 0.00-1.62-12, підтвердження наявності в Учасника уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів (копія наказу про призначення, копія свідоцтва (сертифікату) уповноваженого), тощо
Просимо внести відповідні зміни в тендерну документацію або виключити вимогу про надання експертного висновку, що виданий Головним управлінням Держпраці України, якщо коагулянт не є небезпечною речовиною.
3. У разі виготовлення Товару за технічними умовами або стандартами інших країн, учасник надає оригінали документів (з перекладом на українську мову) у відповідності з якими виготовляється запропонований Товар з детальними та поетапними методиками проведення аналізу контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника.
Виникає питання, детальні та поетапні методики проведення аналізу контролю якості товару мають бути надані від Учасника, від виробника, чи постачальника, чи загальнодержавні норми?
4. Документи (протоколи та/або акти та/або звіти тощо) про проведення лабораторних та промислових випробувань реагенту протягом різних періодів року на водоочисній станції Замовника (внесено до регламенту роботи водоочисних споруд Замовника).
Регламент роботи водоочисних споруд Замовника в тендерній документації відсутній.
Просимо Вас оприлюднити регламент роботи водоочисних споруд Замовника або чітко зазначити перелік коагулянтів, які пройшли лабораторні та промислові випробування на водоочисних спорудах Замовника.
5. Сертифікат та/або паспорт якості на запропонований Товар, виданий заводом-виробником, де вказано назву виробника, адресу виробника, масу продукції, номер партії, дату виготовлення, вид пакування, номер і дату договору , на підставі якого виникли господарські відносини з виробником.
Якщо учасник не є виробником, фактичні показники у сертифікаті якості повинні відповідати показникам якості товару, вказаним у договорі на підставі якого виникли господарські відносини з виробником (що є гарантією виробника на відповідність якісним і кількісним характеристикам).
Чи повинні бути зазначені в сертифікатах та/або паспорт якості, які надаються учасником показники за фактично проведеним аналізом коагулянтів та згідно фактично здійсненої поставки? Тобто, чи повинні надаватись документи про якість, за якими вже було здійснено поставку та які відображають реальні характеристики коагулянтів чи можуть надаватись документи про якість, які просто нормують технічні характеристики коагулянтів згідно технічних умов виробника?
Відповідь:
1. Наказом від 05.07.1995р. № 30 Державного комітету України по житлово-комунальному господарству затверджено Правила технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України (далі – Правила), які є обов'язковими для всіх суб’єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб, що здійснюють технічну експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності.
Відповідно до п.6.3.2 Правил лабораторно-виробничий контроль повинен бути організований на всіх етапах очистки води як для оцінки роботи очисних споруд, так і для реєстрації кількості і якості води, що обробляється. Лабораторно-виробничий контроль за якістю води здійснюється за допомогою стандартних методик. Виходячи із пункту 6.3.11 Правил контроль якості води за фізико-хімічними та бактеріологічними показниками повинен проводитись в місцях водозаборів, у процесі обробки води, перед надходженням у водопровідну мережу, а також у самій мережі. Контроль здійснюють згідно із затвердженим графіком, який повинен забезпечити виявлення усіх можливих змін якості води на шляху її руху по водоводах і спорудах, тобто контроль якості води відбувається у декількох точках технологічної лінії підготовки питної води для оперативного корегування технології очистки, наприклад, режиму реагентної обробки. Для такого корегування аналіз води має бути проведений у найкоротший термін на очисних спорудах Замовника і залучення сторонньої лабораторії неможливе.
Для спрощення сприйняття інформації та оцінки ефективності роботи реагентів, у актах та звітах лабораторних та промислових досліджень, зазвичай, відображають деякі дані скороченого аналізу відповідно до п 6.3.12 Правил контроль якості вихідної та очищеної води проводять за схемою скороченого та повного санітарно-технічного аналізу. До обсягу скороченого санітарно-хімічного аналізу, залежно від місцевих умов, можуть входити такі показники: температура, кольоровість, запах, мутність, залишковий хлор, водневий показник (pH)… Відповідно до ДСанПіН 2.2.4-171-10:
- кольоровість, запах, мутність визначають відповідно до «ГОСТ 3351-74. Вода питьевая. Методы определения вкуса, запаха, цветности и мутности». Проби не консервують, а визначення проводять протягом 2 годин після відбору проб;
- залишковий хлор визначають відповідно до «ГОСТ 18190-72. Вода питьевая. Методы определения содержания остаточного активного хлора». Проби не консервують, а визначення проводять миттєво.
Виходячи із дуже короткого проміжку часу за який має бути проведений аналіз за вищевказаними показниками, випробування повинні проводитись тільки у лабораторії замовника.
У пункті 6.5.9. Правил говориться, що дози реагентів визначають на підставі даних технологічних аналізів води. У процесі експлуатації очисних споруд ці дози уточнюють за результатами перевірки ефективності їх дії на воду, що обробляється, з урахуванням змін якості води у джерелі постачання - ефективність дії дози реагентів на воду перевіряється за допомогою лабораторних випробувань методом пробного коагулювання, яке проводиться у виробничій лабораторії на очисних спорудах Замовника.
Також повідомляємо, що Замовник керується вимогами та рекомендаціями чинних нормативних актів, зокрема Законом України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», ДержСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною», Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Державними Будівельними Нормами В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», «Правила охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами».
Пунктом 10.4.1 ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування» встановлено, що марку і вид реагентів, розрахункові дози реагентів слід встановлювати на основі попередніх досліджень відповідно до їх характеристик для різних періодів року в залежності від якості вихідної води та коригувати в період налагодження та експлуатації споруд.
Випробування коагулянтів та оцінка ефективності коагулянту повинна проводитись в умовах діючих очисних споруд Замовника та на тій вихідній воді саме тієї якості, яка є у місті забору очисних споруд Замовника і підтверджується отримання води відповідно до норм ДСанПіН саме в умовах діючих очисних споруд Замовника.
Якість вихідної води дуже сильно відрізняється протягом року. Ефективність як одного коагулянту, так і коагулянтів зі схожими показниками сильно відрізняються в залежності від якості вихідної води.
Згідно до Розділу 6 «Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України», які є обов’язковими для всіх суб’єктів господарювання, що здійснюють технічну експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, Замовник відпрацьовує економічні експлуатаційні режими, уточнює дози реагентів та ін., що відображається у технологічному регламенті.
Отже, вимоги про наявність промислових випробувань реагентів та лабораторних досліджень на очисних спорудах Замовника відповідає положенням статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Так, на сайті Державної служби України з питань праці розміщено інформацію про територіальні відділення до яких відносяться головні управління. Закон України «Про перевезення небезпечих вантажів» визначає правові, організаційні, соціальні та економічні засади діяльності, пов'язаної з перевезенням небезпечних вантажів залізничним, морським, річковим, автомобільним та авіаційним транспортом. Дія цього Закону поширюється на такі види діяльності: - державне управління та державне регулювання безпеки у сфері перевезення небезпечних вантажів; - виконання робіт і надання послуг, пов'язаних з перевезенням небезпечних вантажів; - забезпечення міжнародних зобов'язань у сфері перевезення небезпечних вантажів (стаття 3). Замовник не виконує роботи і не надає послуги, пов'язаних з перевезенням небезпечних вантажів, а тому це є виключно відповідальністю Перевізника.
3. У разі виготовлення Товару за технічними умовами або стандартами інших країн, учасник надає оригінали документів (з перекладом на українську мову). Тендерна документація передбачає надання саме оригіналу документу на підставі якого виготовляється товар з детальними та поетапними методиками проведення аналізу контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника.
4. Дане запитання не пов’язане з підготовкою тендерної пропозиції по закупівлі та не впливає на можливу участь потенційних учасників.
5. Так, сертифікаті та/або паспорт якості на запропонований Товар повинні мати показники за фактично проведеним аналізом коагулянтів, що підтверджують якість продукції. Вимог щодо надання таких документів за фактично здійсненою поставкою документація не містить.
Дата відповіді:
08.07.2020 17:17