-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Хліб пшеничний
Завершена
222 880.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 228.80 UAH
мін. крок: 1% або 2 228.80 UAH
Період уточнення:
15.12.2016 16:24 - 24.12.2016 15:55
Відповідь надана
Запит щодо порушень
Номер:
156dfa89d08c45e29301d130ae8fb82a
Дата опублікування:
18.12.2016 16:11
Опис:
ЗАПИТ
щодо порушень, що містяться в Тендерній документації
1. П. 6 «Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації передбачено наступне: «У разі, якщо виробництво предмету закупівлі відбувається за межами Харківської області, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції лист-пояснення у довільній формі, у якому пояснити, посилаючись на наявну у учасника матеріально-технічну базу, та враховуючи: довжину маршруту; середню швидкість руху автомобіля на маршруті, з урахуванням вимог правил дорожнього руху; час на заїзд автомобіля в один проміжний пункт і час на здійснення розвантажувальних робіт; кількість проміжних пунктів заїзду кожного автомобіля, - яким чином предмет закупівлі буде доставлятися до навчальних закладів згідно з графіком поставки, який є одним з основних умов договору поставки.»
Відповідно до п.п. 3 п. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
З вищевикладеного вбачається, що джерело походження продукту харчування законодавство відносить до технічних характеристик предмету закупівлі, а отже, Закону України «Про публічні закупівлі» прямо вказує на недопустимість розмежування предмету закупівлі, у цьому випадку, продуктів харчування, за регіоном, в якому відбувається їх виробництво.
Ця вимога Тендерної документації Замовника носить дискримінаційний характер та покликана значною мірою обмежити коло потенційних учасників публічних закупівель, що прямо порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, прошу виключити дискримінаційну вимогу з Тендерної документації.
2. П. 1 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Додатку №1 до Тендерної документації передбачено, що учасник має надати такі документи: «а) інформаційну довідку, складену у довільній формі, про наявність спеціалізованого автотранспорту: рефрижератори із зазначенням реєстраційного номеру автомобіля та виду (типу) кузову автотранспортного засобу; б) свідоцтва про реєстрацію автотранспортних засобів…».
П.п. а) не передбачає вимог кількості спеціалізованого автотранспорту, що має бути в наявності у учасника. Але п.п. б). передбачає надання кількох свідоцтв про реєстрацію автотранспортних засобів (вказано у множині).
Враховуючи вищевикладене, прошу надати роз’яснення щодо вказаних вимог Тендерної документації, та внести до неї відповідні зміни.
3. П.3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» Додатку №1 до Тендерної документації передбачено, що учасник має надати такі документи: «…відгук(и) від замовників про належне виконання учасником договору(ів), зазначених у довідці (відгук(и) надаються на фірмових бланках замовників, завірені печаткою та підписом замовника, не більше десятиденної давнини відносно дати розкриття пропозицій).»
Прошу надати правове обґрунтування вимоги надання відгуків саме не більше десятиденної давнини, а саме яким нормативно-правовим актом регламентоване те, що листи-відгуки, що зареєстровані раніше, ніж за десять днів до дати аукціону, не мають юридичної сили.
4. Додатком №3 до Тендерної документації передбачено надання таких документів: «а) копія посвідчення про якість (якісного посвідчення) або декларації виробника; б) оригінали або копії висновків санітарно-епідеміологічної експертизи або інше документальне підтвердження походження продуктів харчування, що є предметом закупівлі, в тому числі на радіоактивність та ГМО; …»
Згідно з Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», в Україні не встановлені вимоги отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на харчові продукти.
Згідно з п.92 ст.1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» харчовий продукт - речовина або продукт (неперероблений, частково перероблений або перероблений), призначені для споживання людиною. До харчових продуктів належать напої (в тому числі вода питна), жувальна гумка та будь-яка інша речовина, що спеціально включена до харчового продукту під час виробництва, підготовки або обробки.
Згідно зі ст.1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» - висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи;
Об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти нормативних документів, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні документи у випадках, коли їх шкідливий вплив встановлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
Згідно зі ст. 1-1 ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» сфера дії Закону Положення цього Закону не поширюються на харчові продукти, крім харчових продуктів, щодо яких проводяться санітарно-епідеміологічні розслідування захворювань, спричинених інфекційними хворобами, масовими неінфекційними захворюваннями, отруєннями та радіаційним ураженням людей. Згідно зі ст.1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» термін "харчовий продукт" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів".
Враховуючи вищевикладене, на даний час в Україні не встановлено законодавчих підстав отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на харчові продукти.
Також згідно із Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», в Україні не встановлено поняття декларації виробника, відсутній регламент змісту документі та відсутній обов’язок виробників щодо видачі такого документу при виробництві а отже законодавчо визначені підстави їх надання відсутні.
Враховуючи вищевикладене, прошу виключити дискримінаційну вимогу з Тендерної документації.
5. Додатком №3 до Тендерної документації передбачено надання таких документів: «...д) у разі якщо учасник не є виробником товару, у складі пропозиції подається оригінал гарантійного листа, завірений основною мокрою печаткою виробника та за підписом керівника підприємства, від безпосереднього виробника товару про забезпечення поставки у необхідній кількості, якості, зі строками придатності та у строки визначені документацією замовника…».
Відповідно до Цивільного кодексу України фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність за умови її державної реєстрації в порядку, встановленому законом. Статус фізичної особи - підприємця - це статус, який засвідчує право особи на заняття підприємницькою діяльністю, а саме: самостійною, ініціативною, систематичною, на власний ризик господарською діяльністю, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
При цьому жоден нормативний акт не передбачає обов’язкової вимоги щодо підтвердження того, що одна зі сторін договору може виконати його умови шляхом підтвердження договірних зобов’язань з контрагентом, який не є стороною в договорі. Принцип самостійного здійснення господарської діяльності передбачає обов’язок виключно Постачальника перед Замовником, інші суб’єкти господарської діяльності, що не є сторонами, не можуть мати ніяких зобов’язань та надавати гарантії щодо предмету договору та забезпечення поставки у необхідній кількості, якості, зі строками придатності та у строки визначені документацією замовника.
Ця вимога Тендерної документації Замовника носить дискримінаційний характер та покликана значною мірою обмежити коло потенційних учасників публічних закупівель, що прямо порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, прошу виключити дискримінаційну вимогу з Тендерної документації.
Відповідь:
Зміни в тендерну документацію внесені.
Дата відповіді:
21.12.2016 16:09