• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги місцевого значення С201505 Мишковичі - Скоморохи на ділянці км 0+000-км 9+764 (окремими ділянками) Тернопільського району Тернопільської області

Категорія замовника Комунальне підприємство «Тернопількомунінвест» – відповідно до п.3 ч.1. ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" в новій редакції від 19.04.2020 р. – юридична особа яка забезпечує потреби держави або територіальної громади та є одержувачем бюджетних коштів . Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. Місце знаходження замовника - 46017, вул. Київська, 3А, м. Тернопіль, Тернопільська область. Код ЄДРПОУ - 32865587.

Завершена

6 651 088.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 255.44 UAH
Період уточнення: 27.05.2020 10:27 - 19.06.2020 10:00
Відповідь надана

Кваліфікаційні критерії

Номер: 5b9f23e1299d4b2fa4457e97fb1b93f6
Дата опублікування: 17.06.2020 13:59
Опис: Добрий день! Замовником вимагається підтвердження відповідності учасників кваліфікаційному критерію – наявність фінансової спроможності. Відповідно до п.4 Додатку №1 тендерної документації відповідність учасника такому кваліфікаційному критерію, як наявність фінансової спроможності підтверджується фінансовою звітністю учасника за 2019р.. При цьому обсяг річного доходу (виручки) повинен становити не менше ніж 95% очікуваної вартості предмета закупівлі. Передбачене ст.16 Закону право Замовника на встановлення того чи іншого кваліфікаційного критерію покликане забезпечити участь в торгах Учасників які мають необхідні матеріально-технічні, людські, фінансові ресурси та необхідний досвід виконання аналогічних робіт, а відтак фактично спроможні виконати роботи/надати послуги за тим чи іншим предметом закупівлі. Встановлення того чи іншого кваліфікаційного критерію повинно бути обґрунтованим і не може бути використане Замовником для штучного обмеження кола учасників. На нашу думку встановлений Замовником обсяг доходу в розмірі 95% очікуваної вартості закупівлі є штучно завищеним, необгрунтованим. Прошу повідомити чим керувався Замовник встановлюючи вимогу, що для підтвердження фінансової спроможності обсяг річного доходу Учасника має становити не менше 95% очікуваної вартості предмету закупівлі, а не приміром 60% вартості предмету закупівлі??
Відповідь: Шановний учаснику, дане рішення було прийняте тендерним комітетом, відповідно до чинного законодавства, 95 % підтвердження обсягу річного доходу було обрано задля надійності підрядника, який в попередньому році виконав якісні роботи та отримав за це дохід.
Дата відповіді: 18.06.2020 10:38
Відповідь надана

Дискримінаційні умови закупівлі

Номер: 605d6318a0a940e5971abadf0b46d10c
Дата опублікування: 16.06.2020 13:33
Опис: Доброго дня! Замовником вимагається підтвердження відповідності учасників кваліфікаційному критерію – наявність фінансової спроможності. Відповідно до п.4 Додатку №1 тендерної документації відповідність учасника такому кваліфікаційному критерію, як наявність фінансової спроможності підтверджується фінансовою звітністю учасника за 2019р.. При цьому обсяг річного доходу (виручки) повинен становити не менше ніж 95% очікуваної вартості предмета закупівлі. Вимога Замовника щодо підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі 95% очікуваної вартості предмета закупівлі є необґрунтованою, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Безумовно, ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) надає Замовнику право вимагати від учасників подання ними документально підтвердженої інформації щодо відповідності такому кваліфікаційному критерію, як наявність фінансової спроможності. Відповідно до ч.3 ст.16 Закону, в разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Закон не встановлює вимогу, що для підтвердження фінансової спроможності обсяг річного доходу повинен становити не менше очікуваної вартості предмета закупівлі. Законом визначена лише максимальна межа щодо обсягу річного доходу, яким може підтверджуватись фінансова спроможність Учасника – не більше ніж очікувана вартість. Разом з цим, Закон не встановлює мінімальну межу обсягу річного доходу, яким може підтверджуватись фінансова спроможність учасника. Системний аналіз норм Закону дає підстави стверджувати, що встановлення Замовником того чи іншого обсягу річного доходу Учасника, яким може бути підтверджена його відповідність такому кваліфікаційному критерію, як фінансова спроможність, повинно здійснюватись обґрунтовано, з додержанням принципів проведення публічних закупівель та не призводити до дискримінації учасників. В даному випадку вимога Замовника в частині надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не меншому 95% очікуваної вартості предмета закупівлі (6 651 088 грн.) є необґрунтованою, не узгоджується з іншими умовами та вимогами тендерної документації, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Так, тендерною документацією визначено, що послуги за цим предметом закупівлі надаються впродовж 2020 року, тобто до 31.12.2020р. Одним із додатків тендерної документації є Проєкт Договору (Додаток №5), який буде укладено з переможцем торгів. Відповідно до п.4.3. проєкту Договору розрахунки Замовником проводяться тільки за фактично виконані роботи (надані послуги) у термін на протязі 30-ти (тридцяти) календарних днів з моменту підписання Замовником представлених Виконавцем належно оформлених актів приймання виконаних будівельних робіт (наданих послуг), рахунку на оплату, та тільки в межах бюджетних призначень. Отже, за умовами Договору про закупівлю, який буде укладено з переможцем торгів оплата наданих послуг за Договором здійснюється поетапно. Враховуючи терміни проведення закупівлі, періоди оскаржень та укладання Договору, наявність сприятливих погодних умов, тощо, фактичний термін надання послуг/виконання робіт за предметом закупівлі складатиме не менше 3-х місяців. Якщо вдатися до нескладних підрахунків, і, виходячи з очікуваної вартості предмету закупівлі розподілити виконання обсягів робіт пропорційно вартості Договору, то щоб належним чином виконати умови Договору, з дотримання термінів надання послуг, впродовж місяця достатньо виконувати робіт на суму 2 945 649,33 грн. Відтак, виконавши місячний обсяг робіт та отримавши оплату їх виконання Виконавець робіт матиме фінансові ресурси для подальшого виконання робіт за Договором. Також, звертаємо увагу на те, що п.4.1. Проєкту Договору передбачена можливість здійснення попередньої оплати у межах 30 % від вартості робіт, а це 1 995 326,40 грн. від очікуваної вартості. Відтак, враховуючи передбачений Проєктом договору поетапний розрахунок за виконані роботи, та можливість перерахування авансового платежу встановлений Замовником обсяг сукупного доходу за 2019р. в розмірі не менше 95% від очікуваної вартості предмета закупівлі, яким учасники можуть підтвердити відповідність кваліфікаційному критерію – наявність фінансової спроможності є необґрунтованим. Окрім цього, Замовником не враховано те, що зазвичай, поза всяким розумним сумнівом, Учасники торгів подають свої пропозиції, які за ціною є нижчими від очікуваної вартості закупівлі, і ціна пропозицій понижується під час проведення електронного аукціону. Також, Замовником не враховано, що окремі Учасники, приміром нещодавно створені суб’єкти господарювання, можуть не мати сукупного обсягу річного доходу за 2019р. в розмірі 95% очікуваної вартості цього предмету закупівлі, і разом з цим їхній дохід в поточному році може перевищувати очікувану вартість предмету закупівлі. Відтак, з урахуванням викладеного, маючи необхідні фінансові ресурси такі суб’єкти господарювання не можуть взяти участь в торгах за цим предметом закупівлі, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель. Таким чином, Замовником необґрунтовано визначено обсяг річного доходу, яким може бути підтверджено відповідність такому кваліфікаційному критерію як – наявність фінансової спроможності, в розмірі очікуваної вартості предмету закупівлі. Така вимога суперечить принципам здійснення публічних закупівель, штучно обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. З огляду на викладене вище, для підтвердження відповідності Учасника такому кваліфікаційному критерію, як наявність фінансової спроможності, достатнім і обґрунтованим буде надання підтвердження обсягу річного доходу Учасника в розмірі не більше ніж 50% очікуваної вартості предмета закупівлі. З метою усунення дискримінаційних умов/вимог в цій частині, прошу внести відповідні зміни до тендерної документації. У разі невнесення таких змін прошу обґрунтувати вимогу щодо підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі 95% очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідь: Шановний учаснику, тендерна документація закупівлі «Поточний середній ремонт автомобільної дороги місцевого значення С201505 Мишковичі - Скоморохи на ділянці км 0+000-км 9+764 (окремими ділянками) Тернопільського району Тернопільської області», яка затверджена протоколом тендерного комітету від 27.05.20 року, розроблена на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон). п.2 ст. 16. Закону встановлює кваліфікаційні критерії для учасників, а саме: 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Звертаємо вашу увагу на те, що в Законі залишається норма про те, що Замовник може установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв, але при цьому в Законі чітко зазначено, що у разі встановлення цього критерію Замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини ) Вимога Додатку 1: 4. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Підтвердити обсяг річного доходу (виручки) у розмірі, не менше ніж 95% очікуваної вартості предмета закупівлі: - підтверджується фінансовою звітністю учасника за 2019р. Дана умова не встановлює жодних дискримінаційних вимог до учасників, є обґрунтованою та дає можливість взяти участь у закупівлі всім учасникам, які за весь 2019р. виконали роботи/надали послуги на суму 95% від очікуваної вартості закупівлі.
Дата відповіді: 17.06.2020 11:36