-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ГБН Г.1-218-182:2011 Послуги з поточного дрібного ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення Волинської області Т-03-02 Піща - Шацьк - Любомль - Володимир-Волинський - Павлівка - Горохів - Берестечко - Козин - /М-06/ км 154+000 - км 185+600 (окремими ділянками) (45233142-6 Ремонт доріг)
Завершена
8 716 948.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 87 169.48 UAH
мін. крок: 1% або 87 169.48 UAH
Період уточнення:
05.05.2020 14:41 - 26.05.2020 09:00
Відповідь надана
Кваліфікаційні критерії
Номер:
db79197612c94b32a2cfbed3674d5a09
Дата опублікування:
22.05.2020 22:40
Опис:
Добрий вечір.
Замовником вимагається підтвердження відповідності учасників кваліфікаційному критерію – наявність фінансової спроможності.
Відповідно п.5 Розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції", п.7 Додатку №2 тендерної документації у складі тендерної пропозиції Учасник має надати підтвердження обсягу річного доходу (виручки) за будь-який з останніх 3(трьох) років, що передують даті оголошення закупівлі у розмірі очікуваної вартості предмета закупівлі. Для документального підтвердження даному критерію учасником надається Звіт про фінансові результати Форма №2 та Квитанція № 2 щодо прийняття зазначеного звіту.
Вимога Замовника щодо підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості предмета закупівлі є необґрунтованою, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Безумовно, ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) надає Замовнику право вимагати від учасників подання ними документально підтвердженої інформації щодо відповідності такому кваліфікаційному критерію, як наявність фінансової спроможності.
Відповідно до ч.3 ст.16 Закону, в разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Закон не встановлює вимогу, що для підтвердження фінансової спроможності обсяг річного доходу повинен становити не менше очікуваної вартості предмета закупівлі. Законом визначена лише максимальна межа щодо обсягу річного доходу, яким може підтверджуватись фінансова спроможність Учасника – не більше ніж очікувана вартість. Разом з цим, Закон не встановлює мінімальну межу обсягу річного доходу, яким може підтверджуватись фінансова спроможність учасника.
Системний аналіз норм Закону дає підстави стверджувати, що встановлення Замовником того чи іншого обсягу річного доходу Учасника, яким може бути підтверджена його відповідність такому кваліфікаційному критерію як фінансова спроможність, повинно здійснюватись обґрунтовано, з додержанням принципів проведення публічних закупівель та не призводити до дискримінації учасників.
В даному випадку вимога Замовника в частині надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості предмета закупівлі (8 716 948,00 грн.) є необґрунтованою, не узгоджується з іншими умовами та вимогами тендерної документації, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Так, тендерною документацією визначено, що послуги за цим предметом закупівлі надаються впродовж 2020 року, тобто до 31.12.2020р.
Одним із додатків тендерної документації є Проект Договору (Додаток №4), який буде укладено з переможцем торгів.
Відповідно до п.4.1. проекту Договору усі розрахунки за надані послуги по Договору здійснюються шляхом перерахування Замовником відповідних коштів на розрахунковий рахунок Підрядника на підставі документів, визначених пунктом 4.2 Договору, підписаних уповноваженими представниками Сторін щомісячно та проміжними платежами в межах виконаних робіт.
Отже, за умовами Договору про закупівлю, який буде укладено з переможцем торгів оплата наданих послуг за Договором здійснюється щомісячно.
Враховуючи терміни проведення закупівлі, періоди оскаржень та укладання Договору, наявність сприятливих погодних умов, тощо, фактичний термін надання послуг/виконання робіт за предметом закупівлі складатиме не менше 3-х місяців.
Якщо вдатися до нескладних підрахунків, і, виходячи з очікуваної вартості предмету закупівлі розподілити виконання обсягів робіт пропорційно вартості Договору, то щоб належним чином виконати умови Договору, з дотримання термінів надання послуг, впродовж місяця достатньо виконувати робіт на суму 2 945 649,33 грн. Відтак, виконавши місячний обсяг робіт та отримавши оплату їх виконання Виконавець робіт матиме фінансові ресурси для подальшого виконання робіт за Договором.
Також, звертаємо увагу на те, що п.4.8. Проекту Договору передбачена можливість здійснення попередньої оплати у межах 30 % від вартості річного обсягу робіт, а це ще 2 615 084,40 грн. від очікуваної вартості.
Окрім цього, Замовником не враховано те, що зазвичай, поза всяким розумним сумнівом, Учасники торгів подають свої пропозиції, які за ціною є нижчими від очікуваної вартості закупівлі, і ціна пропозицій понижується під час проведення електронного аукціону.
Також, Замовником не враховано, що окремі Учасники, приміром нещодавно створені суб’єкти господарювання, можуть не мати сукупного обсягу річного доходу за один із попередніх років в розмірі очікуваної вартості цього предмету закупівлі, і разом з цим їх дохід в поточному році може перевищувати очікувану вартість предмету закупівлі.
Відтак, з урахуванням викладеного, маючи необхідні фінансові ресурси такі суб’єкти господарювання не можуть взяти участь в торгах за цим предметом закупівлі, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель.
Таким чином, Замовником необґрунтовано визначено обсяг річного доходу, яким може бути підтверджено відповідність такому кваліфікаційному критерію як – наявність фінансової спроможності, в розмірі очікуваної вартості предмету закупівлі. Така вимога суперечить принципам здійснення публічних закупівель, штучно обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Передбачене ст.16 Закону право Замовника на встановлення того чи іншого кваліфікаційного критерію покликане забезпечити участь в торгах Учасників які мають необхідні матеріально-технічні, людські, фінансові ресурси та необхідний досвід виконання аналогічних робіт, а відтак фактично спроможні виконати роботи/надати послуги за тим чи іншим предметом закупівлі. Встановлення того чи іншого кваліфікаційного критерію повинно бути обґрунтованим і не може бути використане Замовником для штучного обмеження кола учасників.
З огляду на викладене вище, для підтвердження відповідності Учасника такому кваліфікаційному критерію, як наявність фінансової спроможності, достатнім і обґрунтованим, за цим предметом закупівлі, буде надання підтвердження обсягу річного доходу Учасника в розмірі не більше ніж 30-40% очікуваної вартості предмета закупівлі.
З метою усунення дискримінаційних умов/вимог в цій частині, прошу внести відповідні зміни до тендерної документації.
У разі невнесення таких змін прошу обґрунтувати вимогу щодо підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідь:
Вимогу відхилено.
Дата відповіді:
26.05.2020 14:21
Відповідь надана
Кваліфікаційні критерії
Номер:
a7022aaa4f224da492b0c056943a2704
Дата опублікування:
22.05.2020 22:24
Опис:
Добрий вечір.
Замовником вимагається підтвердження відповідності учасників кваліфікаційному критерію – наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.За змістом тендерної документації (п.4 Додатку №2) "Аналогічний договір має бути виконаний не менш, ніж на 50% від загальної ціни договору". Встановлена Замовником вимога щодо відсотку виконання аналогічного договору обмежує конкуренцію, оскільки учасники, які мають досвід виконання аналогічних робіт з відсотком виконання того чи іншого договору меншим 50% не мають можливості взяти участь за цим предметом закупівлі. Така вимога Замовника є необґрунтованою, не відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон). Встановлюючи таку вимогу Замовником не враховано наступне. Відповідно до ст. 16 Закону Замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність такому кваліфікаційному критерію, як - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Проте, Закон не пов’язує можливість підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію з тим чи іншим відсотком фактичного виконання аналогічного Договору. Ціна є такою істотною умовою Договору, яка за своєю суттю (природою) не може підтверджувати досвід виконання того чи іншого виду робіт. Таким підтвердженням може служити предмет Договору та наявність даних які підтверджують фактичне виконання робіт/надання послуг за Договором в незалежності від їх вартості та обсягів. Вартість реального виконання Договору обумовлюється багатьма факторами, зокрема, наявність реального фінансування Замовника, ціна Договору, термін виконання робіт за Договором, тощо. Так, приміром, потенційні Учасники, які мають досвід виконання робіт за аналогічним предмету закупівлі Договором вартістю 200 млн. гривень, і який фактично виконано на суму 10 млн. гривень (5% виконання Договору) не зможуть підтвердити свою відповідність вказаному кваліфікаційному критерію, а відтак і взяти участь за цим предметом закупівлі, і це при тому, що такий Учасник має досвід виконання аналогічного Договору на суму яка є більшою від очікуваної вартості закупівлі. Отже, вищезазначена вимога/умова щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію – наявність досвіду виконання аналогічного договору, в частині виконання аналогічного Договору не менш ніж на 50% є такою, що суперечить вимогам Закону, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Такою ж є позиція Антимонопольного комітету України, зокрема викладена в рішеннях № 7688-р/пк-пз від 22.04.2020, № 5735-р/пк-пз від 25.03.2020 та інших. Зважаючи на викладене, прошу виключити таку дискримінаційну вимогу/умову шляхом внесення змін до тендерної документації.
Відповідь:
Вимогу відхилено.
Дата відповіді:
26.05.2020 14:20
Відповідь надана
Кваліфікаційні критерії
Номер:
880d0e35e3074a69b672df9beeb1facd
Дата опублікування:
22.05.2020 22:19
Опис:
Доброго вечора!
Замовником вимагається підтвердження відповідності учасників кваліфікаційному критерію – наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
За змістом тендерної документації (п.4 Додатку №2) «Аналогічним договором за предметом закупівлі слід вважати договір(и) надання послуг на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту та поточного середнього, поточного дрібного ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення (міжнародні, національні чи регіональні) І, ІІ чи ІІІ категорії, укладений протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі».
Встановлене Замовником обмеження щодо видів та категорії автомобільних доріг, виконання ремонту на яких вважатиметься належним підтвердженням відповідності цьому кваліфікаційному критерію значно обмежує конкуренцію, оскільки учасники, які мають досвід виконання аналогічних робіт, що виконувались на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення не мають можливості взяти участь за цим предметом закупівлі.
Так, відповідно до ст.ст.5,8 Закону України «Про автомобільні дороги» автомобільні догори державного значення та автомобільні дороги місцевого значення відносяться до одного виду автомобільних доріг – Автомобільні дороги загального користування.
Відповідно до встановлених державних норм та стандартів технологія виконання робіт з поточного ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення, в тому числі за технічними і якісними характеристиками, є аналогічною до виконання робіт з поточного ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення в незалежності від категорії автомобільної дороги.
Отже, вищезазначена вимога/умова щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію – наявність досвіду виконання аналогічного договору, в частині виду та категорії автомобільних (лише автомобільні дороги загального користування державного значення (міжнародні, національні чи регіональні) І, ІІ чи ІІІ категорії)) є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Такою ж є позиція Антимонопольного комітету України, зокрема викладена в рішеннях № 7688-р/пк-пз від 22.04.2020, № 5735-р/пк-пз від 25.03.2020 та інших.
Зважаючи на викладене, прошу усунути таку дискримінаційну умову шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Відповідь:
Вимогу відхилено.
Дата відповіді:
26.05.2020 14:20