-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ПАЛИВО
Завершена
962 933.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 814.67 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 814.67 UAH
Період уточнення:
02.12.2016 16:39 - 11.12.2016 16:44
Відповідь надана
Аналогічні договори
Номер:
4008ab5d731d47968a3be36fc74d8af6
Дата опублікування:
07.12.2016 09:18
Опис:
Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ Тендерної Документації, Замовником зазначаються кваліфікаційні критерії до Учасників відповідно до статті 16 Закону, зокрема, довідка у довільній формі про виконання аналогічного договору* у 2014 році та у 2015 році з копіями цих договорів (не менше двох).
Вважаємо, що вказана умова Тендерної Документації є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників на підставі наступного.
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено будь-яке обмеження щодо періоду належного виконання аналогічних договорів. Для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі достатньо підтвердити наявність такого досвіду, а не період його набуття. Зазначена вище кваліфікаційна вимога не повинна бути пов'язана з певним періодом у часі, зокрема, з конкретними роками, оскільки наше товариство (створене в 2008 році) не займалося реалізацією бензину та дизельного палива у 2014 році, а в 2015 році та 2016 році почало здійснювати реалізацію бензину, дизельного палива та скрапленого газу, проте за вказані роки набуло достатнього досвіду.
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Згідно з частиною 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Пунктом 5 розділу ІІІ Тендерної Документації визначено, що на підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, Учасник повинен надати, зокрема, довідку у довільній формі про виконання аналогічного договору* у 2014 році та у 2015 році з копіями цих договорів (не менше двох). Разом з цим, потенційні Учасники процедури закупівлі, які не виконували аналогічні договори у 2014 році, однак мають достатній досвід виконання аналогічних договорів у 2015 та 2016 році, не зможуть взяти участь у процедурі закупівлі та запропонувати свою економічно вигідну пропозицію.
Вимога Тендерної Документації щодо необхідності надання Учасниками процедури закупівлі довідки у довільній формі про виконання аналогічного договору* саме за 2014 рік та 2015 рік з копіями цих договорів (не менше двох), є дискримінаційною по відношенню до підприємств, які не мають змоги надати копію аналогічного договору, укладеного у 2014 році, але можуть надати копії більш ніж достатньої кількості виконаних аналогічних договорів за 2015 та 2016 роки та відповідно обмежує коло потенційних учасників лише тими, які мають досвід виконання договорів за 2014 та 2015. Крім того, в разі бажання Замовника упевнитися в кваліфікаційних критеріях Учасника, зокрема, досвіду виконання аналогічних договорів, досить цікавим є відсутність вимоги щодо надання копії аналогічного договору за 2016 рік, що було б логічно. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній Документації вищезазначених вимог порушують вимоги частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та один з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – недискримінація учасників.
Хочемо зауважити, що деякі Замовники задля недискримінації потенційних Учасників в примітках зазначають, що «Якщо Учасник зможе змістовно пояснити причину не надання інформації про укладений аналогічний договорів у 2014 році, та/або доповнити наявні укладені договори більш змістовним підтвердженням того, що Учасник відповідає кваліфікаційним критеріям Замовника, такий Учасник не буде відхилений Замовником з причини не надання копії аналогічного договору за роки які вимагає Замовник».
Виходячи з вищевикладеного та наголошуючи на наявності позитивної практики розгляду подібних випадків Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України, з метою дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії коштів, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням та з метою залучення до оголошеної процедури закупівлі якнайбільше Учасників, що збільшить конкуренцію та зменшить навантаження на бюджет міста, вимагаємо внести зміни до Тендерної Документації, якими виключити вимогу щодо надання копій аналогічних договорів відповідно до предмету закупівлі за конкретні роки, можливо (за необхідності), визначивши більшу їх кількість або іншим способом усунути вищезазначені вимоги, які є дискримінаційними та обмежують коло потенційних учасників.
В разі надання негативної відповіді, просимо надати обґрунтування необхідності подання копій аналогічних договорів саме за 2014 та 2015 роки, та з яких міркувань та принципів виходив Замовник, визначаючи факт відсутності договорів за 2014 та 2015 роки, як недостатню кваліфікацію та неспроможність Учасників закупівель на поставку палива.
Відповідь:
Шановний Учасник тендерної процедури відкритих торгів, на закупівлю паливо мастильних матеріалів для потреб КП "ЖЕО №2", тендерний комітет Замовника розглянув Ваш запит та прийняв рішення не вносити зміни до тендерної документації.
Статтею 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачено будь-яке обмеження щодо періоду належного виконання аналогічних договорів. Дана вимога не може бути дискримінаційною. Замовник не порушує жодного принципу здійснення закупівель встановлених статтею 3 ЗУ «Про публічні закупівлі». Замовник має право встановити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Тендерна документація не містить обмежень щодо інформації яку може подати учасник в складі своєї тендерної пропозиції.
Дата відповіді:
12.12.2016 21:03
Відповідь надана
Відстань до
Номер:
6f2b4f7715764929998c97b1ba0d68bc
Дата опублікування:
07.12.2016 09:17
Опис:
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Тендерної Документації, Автозаправні станції Учасника (АЗС) повинні бути розміщені на відстані не більше, а ніж три кілометри від основної виробничо-технічної бази Замовника (вул. Сапіго, 1 м.Полтава, 36039). З метою безперебійного та цілодобового забезпечення потреб Замовника паливо-мастильними матеріалами, Учасник повинен мати не менше, ніж 5 (п’ять) АЗС у м. Полтаві, при чому, не менше, ніж 50% з них повинні належати Учаснику на праві власності або перебувати у користуванні на підставі договору оренди. З цього приводу вважаємо за необхідне зазначити наступне.
КП ЖЕО №2 була оголошена аналогічна процедура закупівлі UA-2016-06-09-000145-b на закупівлю палива з очікуваною вартістю 1 350 630 грн., яка 27.06.2016 була відмінена Замовником в зв’язку з поданням для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій (була подана лише одна тендерна пропозиція).
КП ЖЕО №2 знову була оголошена аналогічна процедура закупівлі UA-2016-07-05-000182-b на закупівлю палива з очікуваною вартістю 1 350 630 грн., яка 21.07.2016 була знову відмінена Замовником в зв’язку з поданням для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій (була подана лише одна тендерна пропозиція того ж самого учасника).
Двічі відміна торгів через відсутність достатньої кількості учасників, дала передбачувану КП ЖЕО №2 можливість провести переговорну процедуру (UA-2016-08-02-000500-b) з тим єдиним учасником обох відкритих закупівель та 15.08.2016 укласти договір про закупівлю товарів за звичайними роздрібними цінами на АЗС цього Учасника, що, враховуючи факт постійного підвищення рівня цін на паливно-мастильні матеріали, є вищими ніж навіть ціни визначені цим Учасником у договорі (з урахуванням змін до нього, викладених в додатковій угоді від 03.11.2016) за результатами закупівлі UA-2016-08-19-000237-a та вищими за ціни визначені всеукраїнським сайтом «Все АЗС» (http://vseazs.com). Ґрунтовний аналіз практики проведення подібних закупівель, дає підстави зробити висновок про те, що факт наявності Учасників-конкурентів під час проведення відкритих процедур закупівель, внаслідок відкритої та добросовісної конкуренції між ними та електронного аукціону «на зниження ціни», дає можливість Замовнику отримати необхідний товар за цінами, що є значно нижчими за очікувану вартість, що в свою чергу забезпечує економію місцевих бюджетних та комунальних коштів, власником яких є територіальна громада міста.
Тендерна Документація оголошеної процедури закупівлі UA-2016-12-02-001039-c на закупівлю палива на 2017 рік з очікуваною вартістю 962 933 грн. знову містить аналогічну вимогу щодо «наявності в Учасника не менше, ніж 5 (п’ять) АЗС у м. Полтаві, при чому, не менше, ніж 50% з них повинні належати Учаснику на праві власності або перебувати у користуванні на підставі договору оренди. Автозаправні станції Учасника (АЗС) повинні бути розміщені на відстані не більше, а ніж три кілометри від основної виробничо-технічної бази Замовника (вул. Сапіго, 1 м.Полтава, 36039)». Даний факт свідчить про безперечну обізнаність Замовника у відсутності інших потенційних Учасників-конкурентів та його бажання в подальшому знову повторно провести схему переговорної процедури з тим самим Учасником.
Замовник під час проведення вказаних закупівель не зважав на звернення потенційних Учасників, викладених на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та відмовлявся вносити зміни до Тендерної Документації щодо вказаної дискримінаційної умови. В той час потенційний Учасник, в силу власних переконань та маючи надію на свідомість Замовника, не звертався до органу оскарження з метою зобов’язання Замовника усунути вказані порушення.
Виходячи з вищевикладеного та наголошуючи на наявності позитивної практики розгляду подібних випадків Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України, з метою дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії коштів, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням та з метою залучення до оголошеної процедури закупівлі якнайбільше Учасників, що збільшить конкуренцію та зменшить навантаження на бюджет міста, вимагаємо внести зміни до Тендерної Документації, якими збільшити відстань на якій АЗС Учасника повинні бути розміщені від основної виробничо-технічної бази Замовника (вул. Сапіго, 1 м.Полтава, 36039) та зменшити кількість АЗС, які повинні належати Учаснику на праві власності або перебувати у користуванні на підставі договору оренди або іншим способом усунути вищезазначені вимоги, які є дискримінаційними та обмежують коло потенційних учасників.
Відповідь:
Шановний Учасник тендерної процедури відкритих торгів, на закупівлю паливо мастильних матеріалів для потреб КП "ЖЕО №2", тендерний комітет Замовника розглянув Ваш запит та вирішив внести відповідні зміни до тендерної документації
Дата відповіді:
12.12.2016 20:41