• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 39290000-1«Фурнітура різна» ( Комплекти з дидактичного матеріалу для початкової школи "НУШ")

Завершена

359 527.50 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 797.64 UAH
Період уточнення: 18.04.2020 22:57 - 24.04.2020 17:00
Відповідь надана

Про усунення дискримінаційних вимог

Номер: 1e0a1667cec14e23843f783e8a6a083e
Дата опублікування: 20.04.2020 09:50
Опис: Просимо скасувати умови, не передбачені чинним законодавством, які обмежують конкуренцію, ставлять в нерівні умови постачальників та створюють дискримінаційні умови закупівлі. Вимоги тендерного комітету, викладені в додатку 3 до Тендерної документації, а саме: 1) зазначення в порівняльній таблиці "моделі, артикулу" та "посилання на сайт виробника"; 2) надання "копії листа від виробників або їх офіційних представництв в Україні запропонованого Учасником обладнання для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій". значно обмежують коло потенційних учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, обмежують конкуренцію та ставлять у нерівні умови постачальників, створюють дискримінаційні умови закупівлі. Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. В даному випадку зазначені вимоги Замовника обмежують коло потенційних учасників торгів і, як наслідок, такі положення тендерної документації позбавляють можливості прийняти участь у процедурі закупівель учасників, які не є виробниками товарів, що закуповуються, та/або їх представництвами або тих учасників, які не мають безпосередніх договірних відносин із виробниками та/або їх представництвами, тим самим ставить можливих постачальників у нерівні умови і створює дискримінаційні умови закупівлі, що являється порушенням ст. 3 Закону України «Про здійснення державних закупівель». 1) Не у кожного виробника є сайт. Насправді! 2) А надання листів авторизації від виробників товарів, які закуповуються не гарантує в подальшому виконання учасниками взятих на себе за договором зобов’язань та належну якість товарів, оскільки ці фактори жодним чином не пов’язані між собою. Адже, підтвердженням відповідності пропозиції торгів учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути або сертифікат якості, або висновок СЕС про якість. І будь який постачальник, який належним чином готується до конкретного тендеру має всі необхідні документи на товар, який він пропонує до постачання, та обов’язково повинен надати їх у складі своєї тендерної пропозиції на розгляд Тендерного комітету. При цьому саме постачальник, а не виробник несе усі передбачені законодавством України та умовами договору зобов’язання щодо якості цих товарів та гарантії на них. Додатково інформуємо щодо наявності великої кількості рішень АМКУ щодо визнання даних вимог дискримінаційними та такими що порушують умови закупівлі. Оскільки саме такі вимоги і є обмеженням здорової конкуренції і обмежують коло учасників єдиним виробником або з суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з ним у монопольних відносинах, внаслідок чого обмежується право інших учасників на участь у процедурі закупівлі. Тим самим ставлячи під сумнів прозорість самої закупівлі. Якщо немає вагомих причин на постачання товару від якогось конкретного постачальника, просимо тендерний комітет внести зміни до тендерної документації, скасувати вищевикладені дискримінаційні умови та прибрати їх з додатку 3 до тендерної документації і привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства України, і не ставить під сумність прозорість даної закупівлі, а також репутацію своїх посадових осіб. У разі ігнорування зазначених зауважень, ми будемо вимушені звернутись до АМКУ зі скаргою на вимоги встановлені в тендерній документації. Дякуємо за співпрацю та розуміння!
Відповідь: Пояснення по суті запитання* Відділ освіти Новомосковської РДА (далі – Замовник) проводить закупівлю за ДК 021:2015 - 39290000-1«Фурнітура різна» Комплекти з дидактичного матеріалу для початкової школи "НУШ" -22 комплекти. Відповідно пп3., п.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами) (далі – Закон) тендерна документація на закупівлю за ДК 021:2015 - 39290000-1«Фурнітура різна» Комплекти з дидактичного матеріалу для початкової школи "НУШ" -22 комплекти, містить Додаток 3 до ТД , де викладено « Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» . Вважаємо , що вимоги , які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників відсутні, адже : 1) зазначення в порівняльній таблиці "моделі, артикулу" та "посилання на сайт виробника" не є дискримінаційною умовою ( виконати дану умову може кожний потенційний Учасник), а лише має на меті перевірити якісні характеристики товару та їх відповідність і безпечність для використання дітьми у закладах освіти. 2) Не зрозуміло , яким чином надання "копії листа від виробників або їх офіційних представництв в Україні запропонованого Учасником обладнання для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій" обмежує права чи дії учасника торгів. Тим більше, ми повністю погоджуємося із твердженням (що зазначені в даному «запитанні» до закупівлі): «..будь який постачальник, який належним чином готується до конкретного тендеру має всі необхідні документи на товар, який він пропонує до постачання, та обов’язково повинен надати їх у складі своєї тендерної пропозиції на розгляд Тендерного комітету. При цьому саме постачальник, а не виробник несе усі передбачені законодавством України та умовами договору зобов’язання щодо якості цих товарів та гарантії на них.». Вимога Замовника щодо «надання "копії листа від виробників або їх офіційних представництв в Україні запропонованого Учасником обладнання для даної закупівлі» має за мету тільки як гарантія вчасного забезпечення товаром належної якості. 3)Учасник стверджує, що «Не у кожного виробника є сайт. Насправді!» Так, створення власних сайтів виробників не є обов’язковим для виробників будь-яких товарів, але наразі створення власних сайтів є актуальною, загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість створити свій власний сайт для детального ознайомлення потенційних покупців (Замовників) із технічними та якісними характеристиками товару, що виготовляють, а потенційні учасники тендеру мають можливість вказати "посилання на сайт виробника». Вимоги зазначені Замовником в Додатку 3 до ТД , не порушують принцип недискримінації учасників, не є анти конкурентними та обумовлені специфічним характером предмета закупівлі.
Дата відповіді: 23.04.2020 15:17