• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Витратні матеріали до копіювальної та друкувальної техніки

Завершена

2 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 500.00 UAH
Період уточнення: 17.04.2020 19:07 - 28.04.2020 20:00
Відповідь надана

Про дискримінаційну умову п.3. Додатку №2

Номер: 6f96330863054936a70f517a2926c0fb
Дата опублікування: 21.04.2020 15:11
Опис: Шановний Замовник, під час аналізу Тендерної документації на закупівлю UA-2020-04-09-000659-b за предметом: «Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку ДК 021:2015 – 30120000-6 ». було виявлено вимогу, що суперечить положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та зумовлює дискримінацію учасників процедури закупівлі. Зокрема, у п. 3 Додатку №3 до Тендерної документації зазначено: «В разі надання еквіваленту товару учасник повинен надати лист (документ) в довільній формі від виробника обладнання, для якого виконується закупівля витратних матеріалів, або його офіційного представництва на території України, щодо можливості використання запропонованого учасником еквіваленту товару із збереженням умов гарантійного обслуговування та без погіршення технічних характеристик і ресурсу відповідного устаткування Замовника, визначених у п.6 Додатку №2 до тендерної документації в колонці: «Найменування товару»» Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Також у технічній специфікації Тендерної документації Державної установи «Держгідрографія»UA-2020-04-09-000659-b «Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку » поряд з посиланням на конкретну торговельну марку/фірму відсутній вираз «або еквівалент», Також вимога про необхідність подання у складі пропозиції підтвердження від виробника принтерів щодо можливості використання сумісних картриджів запропонованого товару призводить до обмеження конкуренції, та усуває від участі в торгах учасників, що пропонують еквівалент товару, який за технічними характеристиками відповідає товару виробників та торгових марок, що вказані в Додатку № 3 до Тендерної документації. Оскільки,виробники принтерів, що зазначені у Вашій Тендерній документації у посібниках користувача пристрою зазначають, що вони не мають змоги контролювати конструкцію та якість виготовлення еквівалентів, тому жоден виробник ніколи не погодить можливість використання еквівалентного товару замість оригінального. Вимога надати підтвердження від виробника принтерів щодо можливості використання сумісних картриджів запропонованого товару спричиняє виникнення залежності в учасника від взаємовідносин з виробником, та стосується виключно учасників, що пропонують еквівалент, а тому є дискримінацією, обмежує конкуренцію, спричиняє штучне завищення видатків замовника на закупівлю витратних матеріалів, та може створити сприятливі умови для застосування корупційних схем, що забороняються ст. 3, 5, ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року. Таким чином, незважаючи на те, що п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII передбачено можливість участі в торгах учасників, які пропонують товар, що є еквівалентом товару певних виробників/торгових марок, вимога обмежує конкуренцію, адже встановлена лише для учасників, що пропонують еквівалент, додаткову та неможливу до виконання вимогу про необхідність подання підтвердження від виробника принтерів щодо можливості використання сумісних картриджів запропонованого товару. Тому, внаслідок дії дискримінаційної вимоги Додатку №2 до Тендерної документації усуваються від участі в торгах учасники, що пропонують еквівалент товару, який за технічними характеристиками відповідає товару виробників та торгових марок, що вказані в Додатку №2 до Тендерної документації, що призводить до обмеження конкуренції. : Чи згоден Замовник усунути дискримінаційну умову п.3. Додатку №2 до Тендерної документації на закупівлю UA-2020-04-09-000659-b за предметом: «Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку »: «В разі надання еквіваленту товару учасник повинен надати лист (документ) в довільній формі від виробника обладнання, для якого виконується закупівля витратних матеріалів, або його офіційного представництва на території України»?
Відповідь: Відповідно до п. 5 р. ІІІ тендерної документації, учасник може запропонувати еквівалент за умов повної відповідності технічних характеристик, тому всі посилання на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати з виразом «або еквівалент». Крім того, відповідно до п. 3 Додатку № 2 до тендерної документації, за кожним найменуванням товару згідно із специфікацією (п. 6 Додатку №2 до тендерної документації) учасником може бути запропоновано еквівалент. В разі надання еквіваленту товару учасник повинен надати лист (документ) в довільній формі від виробника обладнання, для якого виконується закупівля витратних матеріалів, або його офіційного представництва на території України, щодо можливості використання запропонованого учасником еквіваленту товару із збереженням умов гарантійного обслуговування та без погіршення технічних характеристик і ресурсу відповідного устаткування Замовника, визначених у п. 6 Додатку №2 до тендерної документації в колонці: «Найменування товару». Відповідно до інструкцій (технічної документації) виробника техніки для якої закуповуються витратні матеріали, під час експлуатації такої техніки необхідно використовувати витратні матеріали, що дозволені до використання виробником. Замовник не має впливу на будь-якого виробника техніки для якої закуповуються витратні матеріали та не може обґрунтувати використання сумісних витратних матеріалів (картриджів) при тому, що такі застереження виробники накладають на кінцевого користувача та знімають із себе відповідальність за якість витратних матеріалів, якість друку та гарантійні зобов’язання щодо обладнання. Крім того, деякі моделі витратних матеріалів можуть бути захищені відповідними патентами. Тому, у разі, якщо учасник пропонує еквівалент товару, для підтвердження можливості використання даного еквіваленту для обладнання Замовника із збереженням всіх гарантійних зобов’язань на дане обладнання, є необхідним надання відповідного письмового підтвердження від виробника техніки для якої закуповуються витратні матеріали. Враховуючи викладене, Замовник не обмежує коло учасників та не встановлює дискримінаційні вимоги до учасників, а має на меті відповідно до потреб придбати якісні витратні матеріали до копіювальної та друкувальної техніки для забезпечення її безперебійної роботи.
Дата відповіді: 24.04.2020 13:12