• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне марок АМ (13-25), ДГ (13-100)

ДК 021:2015, код 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне марок АМ (13-25), ДГ (13-100)

Завершена

3 780 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 3 780.00 UAH
Період уточнення: 17.04.2020 15:29 - 05.06.2020 00:00
Відповідь надана

Запит на надання роз'яснень щодо тендерної документації

Номер: 3429f0e6bce84124975ffee29b570b9c
Дата опублікування: 21.04.2020 16:44
Опис: Шановний Замовник! 1. Згідно п.2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «Гарантія повинна бути безвідкличною та безумовною, …». Проте, постанова Національного банку України № 639 від 15.12.2004 р. «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», згідно якої регулюється робота банків щодо здійснення гарантійних операцій, відсутні такі поняття як «безумовна» гарантія та «безвідклична» гарантія. Тому для уникнення спірних питань з цього питання просимо привести п.2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації до вимог чинного законодавства України, оскільки на законодавчому рівні немає визначення понять «безумовної» та «безвідкличної» гарантії. 2. Чинним законодавством передбачено кілька видів відносин між працівником і роботодавцем, до яких належать, зокрема: - оформлення трудового договору; - укладення цивільно-правового договору; - укладення господарського договору; тощо. Тому просимо привести пп. (m) п.1 розділу «Загальні положення» тендерної документації, пп. щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід п.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації до вимог чинного законодавства України. 3. Просимо роз'яснити, в розумінні тендерної документації який період вважається останнім звітним для фінансового балансу, звіту про фінансові результати та звіту про рух грошових коштів?
Відповідь: Щодо порядку оформлення забезпечення тендерної пропозиції. Тендерний комітет не заперечує щодо відсутності у змісті Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, яке затверджено постановою Правління НБУ 15.12.2004 № 639 понять «безвідклична» та «безумовна» гарантія. Поряд з цим, звертаємо увагу, що оголошення про закупівлю та частиною 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не передбачено необхідності учасникам закупівлі готувати до участі в Процедурі закупівлі саме такий вид тендерного забезпечення як банківська гарантія. Звертаємо увагу, що тендерна документація з метою спрощення для підготовки учасниками закупівлі своїх тендерних пропозицій містить інший вид тендерного забезпечення ніж банківська гарантія. «Вид надання забезпечення тендерної пропозиції: електронна страхова гарантія» для якого поняття «безвідклична» та «безумовна» гарантія не порушують порядок оформлення тендерного забезпечення в розумінні законодавства. Щодо способу підтвердження такого кваліфікаційного критерію як «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Звертаємо увагу, що згідно статті 1 КЗпП України: «Кодекс законів про працю України регулює трудові відносини всіх працівників, сприяючи зростанню продуктивності праці, поліпшенню якості роботи, підвищенню ефективності суспільного виробництва і піднесенню на цій основі матеріального і культурного рівня життя трудящих, зміцненню трудової дисципліни і поступовому перетворенню праці на благо суспільства в першу життєву потребу кожної працездатної людини.» Трудовий договір, сторонами якого є суб’єкт господарювання і найманий працівник укладається відповідно до КЗпП. При укладенні трудового договору, працівник зобов’язується виконувати роботу згідно кваліфікації та функціональних посадових обов’язків. Працівник зобов’язується дотримуватися правил внутрішнього розпорядку. Працівник повинен виконувати доручену йому роботу особисто і не має права передоручати її виконання іншій особі, за винятком випадків, передбачених законодавством, на відміну від договорів про виконання робіт/надання послуг в рамках цивільного законодавства. Трудові відносини регулюються саме КЗпП. Цивільно-правові відносини між працівником та суб’єктом господарювання регламентовані ЦКУ. У разі укладення такого виду правовідносин, працівник зобов’язується виконати певну роботу, або надати послугу, а роботодавець – оплатити її. Сторони укладають письмовий договір. Предметом договору є кінцевий результат, або послуга. За виконання роботи або надання послуги виконавець отримує винагороду. Розмір винагороди визначено договором, він не залежить від розміру мінімальної заробітної плати. Термін оплати зазначено у договорі. Соціальні трудові гарантій на працівника при укладанні цивільно-правових договорів не розповсюджуються. Гарантій надаються лише у випадку, якщо виконавець самостійно здійснює відрахування до соціальних фондів. З огляду на вказане, оформлення договору цивільно-правового характеру між роботодавцем і особою не відноситься до сфери трудових відносин, внаслідок чого поняття «працівник» відноситься лише до сфери трудового законодавства, яке регулює саме КЗпПУ, а не Цивільний кодекс України. Наголошуємо, що згідно рішення Органу оскарження з аналогічного питання №2265-р/пк-пз від 20.04.2017 року Колегією сформовано позицію, за якою протлумачено: «Інформація, про наявність працівників у учасника згідно положень статті 16 Закону зазначена у множині. Закон вимагає підтвердити наявність не одного працівника, а «працівників», що дозволить пересвідчитись Замовнику у відсутності ознак фіктивності діяльності підприємства та добросовісності у легалізації найманих працівників. При цьому взаємовідносини роботодавця та працівників повинні бути врегульовані трудовим законодавством». Підсумовуючи зазначене вище інформуємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» як і тендерна документація передбачає підтвердження такого кваліфікаційного критерію за частиною 2 статті 16 Закону як «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» виключно в рамках КЗпП України без можливості підміни трудових відносин зобов’язаннями сторін за цивільно-правовою угодою про надання послуг. Відтак в цій частині Замовник не має підстав для внесення змін до тендерної документації. Щодо роз’яснення поняття «останній звітній період». Статтею 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлено: «Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди. Перший звітний період новоствореного підприємства може бути менш як 12 місяців, але не більш як 15 місяців.». Відтак вимогами тендерної документації вимагається подання саме звітності за останній календарний рік, що передує оголошеній закупівлі у формі фінансового балансу за 2019 рік; звіту про фінансові результати за 2019 рік; звіту про рух грошових коштів за 2019 рік (за наявності). Частиною 2 статті 14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» унормовано, що, крім випадків, передбачених законом фінансова звітність підприємств не становить комерційної таємниці, не є конфіденційною інформацією та не належить до інформації з обмеженим доступом, крім випадків, передбачених законом. На фінансову звітність не розповсюджується заборона щодо поширення статистичної інформації. Підприємства зобов’язані надавати копії фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності за запитом юридичних та фізичних осіб у порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації".
Дата відповіді: 24.04.2020 12:49
Відповідь надана

АПЛІКАЦІЙНА ФОРМА ПРОПОЗИЦІЇ

Номер: 1e2d2335aab24d79861133884424c673
Дата опублікування: 17.04.2020 20:01
Опис: Що це таке? Це до чого і для чого?
Відповідь: Преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року зі змінами передбачено цілі, що покладаються на замовників закупівель, при використанні ними публічних коштів, а саме: «Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.». Статтею 3 Закону передбачено основні принципи здійснення закупівель: «1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.». Тобто, законодавцем сформульовано орієнтир для усіх замовників та учасників закупівлі, що процедури публічних закупівель покликані максимально створити конкурентний ринок при використанні публічних коштів та інформація про використання таких коштів, повинна бути максимально відкритою. Саме це і є сенсом роботи системи електронних публічних закупівель «Prozorro». Варто зауважити, що публічність та відкритість при процедурах публічних закупівель є не лише обов’язком замовника закупівлі, а і учасника, суб’єкта господарювання, що прийняв рішення в забезпеченні потреб держави та територіальної громади необхідними товарами, роботами та послугами. З метою формування цілісної картини щодо діяльності учасника процедури закупівлі, його зв’язків та легальності функціонування в рамках українського законодавства Замовником створено обов’язкову для заповнення Аплікаційну форму пропозиції учасника згідно додатку 5 до тендерної документації, що є типовою для взаємовідносин суб’єктів господарювання із банками, фінансовими та страховими організаціями, державою, а також іншими суб’єктами господарювання на вимогу такої особи. Звертаємо увагу, що вказана Аплікаційна форма не порушує права учасника про конфіденційність інформації та не вимагає комерційну інформацію від учасника, однак забезпечує встановлення інформації про: СТРУКТУРА ВЛАСНОСТІ КОНТРАГЕНТА ЗВ’ЯЗОК ІЗ ПУБЛІЧНИМИ ДІЯЧАМИ ДОТРИМАННЯ РЕЖИМУ МІЖНАРОДНИХ САНКЦІЙ/АНТИКОРУПЦІЙНИХ ВИМОГ РІВЕНЬ ІНТЕГРАЦІЇ ПОЛІТИК УЧАСНИКА ДО СТАНДАРТІВ ЄС Іншу інформацію, що дає уявлення про діяльність учасника.
Дата відповіді: 21.04.2020 17:42