• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газ природний

Торги не відбулися

1 763 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 000.00 UAH
Період уточнення: 29.12.2016 17:16 - 06.01.2017 17:12
Відповідь надана

Щодо транспортування

Номер: d7cf5c7a04a54f5b996d5c89a4b07732
Дата опублікування: 30.12.2016 11:06
Опис: В тендерній документації зокрема в додатках №3 та №8 вказано, що загальна ціна має враховувати всі затрати учасника (постачальника) на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату податків і зборів (обов’язкових платежів) тощо. Законом України «Про ринок природного газу» встановлена пряма заборона займатися одночасно такими видами господарської діяльності як постачання та транспортування і розподіл. Також, на відміну від ринку постачання природного газу, який є суміжним ринком, транспортування і розподіл природного газу знаходяться у стані природної монополії, і ці послуги можуть надаватися виключно окремими суб’єктами: Оператором ГТС(ПАТ «УКРТРАНСГАЗ») і відповідним Оператором ГРМ. На виконання наданих в Законі України «Про ринок природного газу» повноважень, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг прийнято низку підзаконних нормативно-правових актів, що регулюють ринок природного газу. Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2496 затверджені Правила постачання природного газу, пунктом 1 розділу ІІ яких зазначено, що підставою для постачання природного газу споживачу є: наявність у споживача, об’єкт якого підключений до газорозподільної системи, договору розподілу природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГРМ; наявність у споживача, об’єкт якого підключений до газотранспортної системи, договору транспортування природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГТС, та присвоєння споживачу Оператором ГТС персонального ЕІС-коду як суб’єкту ринку природного газу; наявність у споживача укладеного з постачальником договору постачання природного газу та дотримання його умов. Зі змісту наведених норм договори транспортування природного газу та договори розподілу природного газу укладають виключно споживачі, а не постачальники. Законом України «Про ринок природного газу» НКРЕКП надані повноваження із затвердження методології визначення тарифів на послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу, основною характеристикою яких є потужність. Відповідно до даної моделі розрахунку тарифів оплачується не фізичне переміщення природного газу газотранспортною системою, а потужність точок входу і точок виходу з газотранспортної системи. Це знайшло своє відображення у главі 1 розділу IX Кодексу газотранспортної систем, затвердженого Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2493: Оператор газотранспортної системи надає потужність у фізичних точках входу та фізичних точках виходу на підставі договору транспортування природного газу. Потужність фізичної точки виходу з газотранспортної системи, до якої підключена газорозподільна система, надається виключно оператору газорозподільної системи на період не менше одного року. Потужність фізичної точки виходу з газотранспортної системи, до якої безпосередньо підключений споживач, надається виключно такому споживачу на період не менше одного року. Пункт 4 глави 1 розділу I Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2494 визначає договір розподілу природного газу як правочин, укладений між оператором газорозподільної системи та споживачем (у тому числі побутовим споживачем) відповідно до вимог цього Кодексу, згідно з яким забезпечується фізична доставка природного газу, належного споживачу, та/або цілодобовий доступ об’єкта споживача до газорозподільної системи; Відповідно до пункту 1 глави 6 розділу VI Кодексу газорозподільних систем розрахунки споживача за договором розподілу природного газу здійснюються за тарифом, встановленим Регулятором для відповідного Оператора ГРМ, виходячи з величини приєднаної потужності об’єкта споживача. Таким чином, запроваджена НКРЕКП правова конструкція, дозволяє виключно споживачам мати договірні відносини з Операторами ГТС та Операторами ГРМ, і відповідно, споживач, безпосередньо підключений до газотранспортної системи оплачує послуги транспортування Оператору ГТС, а споживач, приєднаний до газорозподільної системи, оплачує послуги транспортування у складі послуг розподілу природного газу Оператору ГРМ. За наведених обставин, постачальник природного газу як суб’єкт ринку не має доступу до газотранспортної/газорозподільної систем. Додатково щодо ситуації з наданням послуг транспортування та розподілу природного газу слід зазначити наступне. З урахуванням того, що тарифи за послуги транспортування за моделлю «вхід / вихід» до теперішнього часу не встановлені, Оператори ГТС/ГРМ на підставі п.12 Порядку забезпечення споживачів природним газом , затвердженого постановою КМУ № 1729 від 27.12.2001 року, надіслали на адреси споживачів додаткові угоди до договорів на транспортування природного газу, укладених до введення в дію Закону України «Про ринок природного газу». Зазначеною постановою встановлено, що договори транспортування та розподіл укладаються також виключно споживачами. На підставі даних Оператори ГТС/ГРМ договорів тимчасово отримуються грошові кошти за послугу фізичного переміщення природного газу. Тому звертаємося до Вас з проханням вилучити з тендерної документації вимогу, що загальна ціна має враховувати всі затрати учасника (постачальника) на транспортування
Відповідь: На ваше запитання щодо включення до ціни газу послуг з транспортування повідомляємо наступне. Відповідно до пункту 32 статті 1 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» товари – продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Аналогічна позиція зазначена також у пункті 5 статті 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» – «якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів. Відповідно до річного плану закупівель, оплата товару – газ природний, скраплений або в газоподібному стані здійснюється за КЕКВ 2274 у відповідності до розміру бюджетного призначення або очікуваної вартості предмета закупівлі. У відповідності до вимог наказу Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333 «Про затвердження інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету» КЕКВ 2274 – «оплата природного газу» - плата за природний газ, включаючи оплату послуг з його транспортування. Також слід зазначити, що відповідно до пункту 1 статті 19 Закону України від 09.04.2015 № 329-VIII «Про ринок природного газу» - «суб’єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем».У відповідності до статті 13 Закону України «Пр
Дата відповіді: 03.01.2017 14:05