• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт вулиці Молодіжної від перехрестя з проспектом Енергетиків до перехрестя з вулицею Козацькою міста Енергодар Запорізької області» (2 черга)

ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, ГБН Г.1-218-182:2011

Завершена

12 915 698.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 64 578.49 UAH
Період уточнення: 30.03.2020 17:43 - 05.04.2020 11:00
Відповідь надана

Роз'яснення про забезпечення виконання договору

Номер: 453d3ee92e9e4c4d91696c17e1a836b4
Дата опублікування: 31.03.2020 19:09
Опис: Відповідно до ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі» кожен учасник може звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Уважно розглянувши умови закупівлі та вимоги тендерної документації у нас, як потенційного учасника, виникли деякі запитання щодо закупівлі. Відповідно пункту 6 розділу 3 тендерної документації замовником встановлена вимога «Учасник-переможець вносить забезпечення виконання договору у вигляді безвідсоткового депозиту (перерахування учасником грошових коштів на розрахунковий рахунок Замовника, відкритий в Державній казначейській службі України). Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю становить 0,5 % від вартості договору та діятиме до повного виконання умов договору… Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання учасником-переможцем договору, а також у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними та у випадках, передбачених статтею 37 Закону України «Про публічні закупівлі», а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин…» Просимо роз’яснити, на якій підставі обрано такий вид забезпечення, як «безвідсотковий депозит» на рахунку замовника? Відповідно до положень діючого законодавства та нормативно-правових актів України, депозит – це кошти, які надаються фізичними чи юридичними особами в управління резиденту, визначеному фінансовою організацією згідно із законодавством України, або нерезиденту на строк та під процент. Закон України «Про публічні закупівлі» не містить вимог до форми забезпечення виконання договору, проте статтею 546 Цивільним кодексом України встановлено, що виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком, правом довірчої власності. В даному переліку відсутній такий вид забезпечення як «депозит». Крім того, в умовах тендерної документації щодо повернення замовником забезпечення виконання договору наявна фраза: «…, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі…». Уважно вивчивши вимоги тендерної документації, ми не знайшли жодних окремих шаблонів договору безвідсоткового депозиту із зазначенням умов сплати, строку та головне, умов повернення забезпечення виконання договору. Також, уважно вивчивши Проект договору про закупівлю (Додаток 3 до тендерної документації), нами також не було знайдено жодних посилань на порядок внесення, строк внесення та порядок повернення, часткового повернення безвідсоткового депозиту. Також, Вами визначено розмір депозиту 0,5% від вартості договору, тобто при вартості договору в 12 915 698,00грн., депозит складатиме 64 578,49грн. Виникає питання, чому переможець повинен перераховувати кошти і безвідсотково зберігати їх у замовника, якщо він ці кошти може покласти на депозит в банку, отримувати відсотки за зберігання, а Замовнику надати банківську гарантію? Також, не зрозумілим залишаються питання наступні питання: 1. Чи наявне фінансування об’єкту будівництва в повному обсязі на 2020 рік? 2. Чи не знімуть (частково знімуть) фінансування об’єкту будівництва з перенесенням коштів на наступний період, як це буває заздалегідь при тривалих термінах будівництва? 3. Чому в такому разі потрібно сплачувати 0,5% від вартості договору підряду, а не від обсягу річного фінансування об’єкту будівництва? З огляду на викладене, вимога тендерної документації щодо надання учасником-переможцем забезпечення виконання договору у вигляді безвідсоткового депозиту не відповідає вимогам чинного законодавства, а саме положенням статті 546 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеного вважаємо за необхідне внести зміни до тендерної документації, привівши у відповідність до вимог чинного законодавства вимогу щодо надання забезпечення виконання договору, або взагалі виключити вимогу надання забезпечення виконання договору з тендерної документації на закупівлю «Капітальний ремонт вулиці Молодіжної від перехрестя з проспектом Енергетиків до перехрестя з вулицею Козацькою міста Енергодар Запорізької області» (2 черга).
Відповідь: Управління комунальної власності надає наступні роз’яснення на звернення від 31.03.2020 щодо забезпечення виконання договору. Відповідно до ч.1 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право вимагати від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання учасником-переможцем договору, а також у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними та у випадках, передбачених статтею 37 цього Закону, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. По-перше, зауважуємо, що забезпечення виконання зобов’язання, яке регулюється нормами глави 49 Цивільного кодексу України, не має ніякого відношення до забезпечення виконання договору, яке регулюється виключно нормами ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі», що підтверджується ч.2 ст.546 Цивільного кодексу України. Ч.2 ст.546 Цивільного кодексу України передбачено, що договором або законом можуть бути встановлені інші види забезпечення виконання зобов’язання, тому у будь-якому випадку норми ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» є спеціальними нормами права, які мають перевагу над загальними нормами права, які передбачені главою 49 Цивільного кодексу України. По-друге, забезпечення виконання договору у вигляді безвідсоткового депозиту (перерахування учасником грошових коштів на розрахунковий рахунок Замовника, відкритий в Державній казначейській службі України), яке передбачене п.6 розділу 6 тендерної документації не має ніякого відношення до договору банківського вкладу (депозиту), який регулюється нормами ст.1058-1065 Цивільного кодексу України та є окремим цивільно-правовим договором. У п.6 розділу 6 тендерної документації Замовник мав на увазі, що з метою забезпечення виконання договору про закупівлю учасник-переможець не пізніше дати укладання цього договору повинен перерахувати грошові кошти на розрахунковий рахунок Замовника, відкритий в Державній казначейській службі України. Оскільки, управлінням Державної казначейської служби у м.Енергодарі для управління комунальної власності Енергодарської міської ради, з метою забезпечення виконання договорів про закупівлю, відкрито балансовий рахунок 373 групи Плану рахунків, який згідно із наказом Державної казначейській служби України від 27.12.2013 №217 «Про затвердження Порядку відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій в системі операцій Державної казначейської служби України» є депозитний, тому у п.6 розділу 6 тендерної документації Замовник застосував наступну вимогу для призначення платежу: «Депозит для забезпечення виконання договору». З метою недопущення непорозумінь з боку учасників щодо виконання вимог тендерної документації в частині забезпечення виконання договору про закупівлю, до тендерної документації будуть внесені зміни, які будуть опубліковані на веб-сайті Уповноваженого органу. Запитання: 1. Чи наявне фінансування об’єкту будівництва в повному обсязі на 2020 рік? Відповідь на запитання: Фінансування наявне у повному обсязі. Запитання: 2. Чи не знімуть (частково знімуть) фінансування об’єкту будівництва з перенесенням коштів на наступний період, як це буває заздалегідь при тривалих термінах будівництва? Відповідь на запитання: Управління комунальної власності не може гарантувати, що видатки з проведення Капітального ремонту вулиці Молодіжної від перехрестя з проспектом Енергетиків до перехрестя з вулицею Козацькою міста Енергодар Запорізької області (2 черга) будуть у нашій установі до кінця 2020 року, оскільки відповідно до ст.23 Бюджетного кодексу України до повноважень фінансових органів місцевих рад та самих місцевих рад відносяться повноваження щодо розпорядження та перерозподілу бюджетних призначень. Запитання: 3. Чому в такому разі потрібно сплачувати 0,5% від вартості договору підряду, а не від обсягу річного фінансування об’єкту будівництва? Відповідь на запитання: Відповідно до ч.2 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору. На виконання зазначеної норми права замовник у п.6 розділу 6 тендерної документації передбачив забезпечення виконання договору про закупівлю у розмірі 0,5% від вартості договору.
Дата відповіді: 03.04.2020 15:36
Відповідь надана

Роз'яснення про вид забезпечення тендерної пропозиції

Номер: c7e9a4e6540c45c0bc2acf44e3938a0d
Дата опублікування: 31.03.2020 19:08
Опис: Відповідно до ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі» кожен учасник може звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Уважно розглянувши умови закупівлі та вимоги тендерної документації у нас, як потенційного учасника, виникли деякі запитання щодо закупівлі. Відповідно пункту 15 оголошення про проведення відкритих торгів UA-2020-03-30-003104-b встановлено вид забезпечення тендерної пропозиції «Електронна гарантія». Відповідно пункту 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовником встановлена наступна вимога: «Учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції (документ, що підтверджує перерахування учасником забезпечення тендерної пропозиції). Вид забезпечення тендерної пропозиції: гарантія у вигляді забезпечувального (гарантійного) платежу. Забезпечувальний (гарантійний) платіж у розмірі 0,5% від очікуваної вартості предмету закупівлі перераховується на розрахунковий рахунок Замовника у строк не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції становить не менше строку, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними.» Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно частини 1 статті 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. У разі якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції. Розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю робіт та 3 відсотки - у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією. Відповідно пункту 8 частини 1 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» забезпечення тендерної пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасника перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія. Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено жодних інших видів забезпечення тендерної пропозиції учасника. Отже, Законом України «Про публічні закупівлі» чітко визначено вид забезпечення тендерної пропозиції учасника закупівлі. Таким чином, замовник має право самостійно обрати лише вид гарантії, а саме: банківська гарантія, страхова гарантія, гарантія фінансової установи. Також, замовник може самостійно визначати вид надання гарантії: паперова чи електрона. Отже, вимога тендерної документації щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді забезпечувального (гарантійного) платежу: 1. Не відповідають оголошенню про проведення відкритих торгів UA-2020-03-30-003104-b; 2. Не відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі». З огляду на все вище зазначене ПРОСИМО: 1. Привести у відповідність вимоги тендерної документації до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2020-03-30-003104-b; 2. Привести у відповідність до норм чинного законодавства вимогу надання забезпечення тендерної пропозиції.
Відповідь: Управління комунальної власності надає наступні роз’яснення на звернення від 31.03.2020 щодо забезпечення тендерної пропозиції. Відповідно до ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право зазначити в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. У разі якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції. Забезпечення виконання зобов’язання, яке регулюється нормами глави 49 Цивільного кодексу України, не має ніякого відношення до забезпечення тендерної пропозиції, яке регулюється виключно нормами ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі», що підтверджується ч.2 ст.546 Цивільного кодексу України. Ч.2 ст.546 Цивільного кодексу України передбачено, що договором або законом можуть бути встановлені інші види забезпечення виконання зобов’язання, тому у будь-якому випадку норми ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі» є спеціальними нормами права, які мають перевагу над загальними нормами права, які передбачені главою 49 Цивільного кодексу України. Таким чином, замовником у п.2 розділу тендерної документації цілком правомірно передбачено такий вид забезпечення тендерної пропозиції як гарантія у вигляді забезпечувального (гарантійного) платежу.
Дата відповіді: 03.04.2020 15:34