• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги гарячого харчування

Завершена

2 363 279.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.3% або 6 000.00 UAH
Період уточнення: 06.12.2016 18:45 - 12.12.2016 18:00
Відповідь надана

Щодо вимог надання копії сертифікату на систему управляння якістю ДСТУ ISO 9001

Номер: 9e2ad27cdaf34abab19ab529794ef8b1
Дата опублікування: 11.12.2016 19:45
Опис: Відповідно до статті 16 Закону Замовник встановлює наступні кваліфікаційні критерії: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально-підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає документи, зазначені у Додатку 2 до цією тендерної документації. Як саме наявність у учасника копії сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001 підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід?! Сертифікація системи управління якістю ISO 9001 здійснюється підприємством-учасником на ДОБРОВІЛЬНІЙ основі та її наявність у учасника не регламентується жодним чинним нормативним актам, які стосуються предмета закупівлі, який буде надаватися Учасником. Тому прошу виключити цю вимогу з тендерної документації як таку, що не відповідає вимогам п. 4 ст. 16 Закону "Про публічні закупівлі", а саме "Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником."
Відповідь: При здійсненні закупівлі послуг їдалень Замовник зобов’язаний брати до уваги специфіку соціальної сфери, яка відрізняється певними особливостями і при оцінці конкурсних пропозицій враховувати очікуваний рівень якості послуг. Для досягнення цієї мети, поряд з ефективним використанням коштів, Замовник має право скористатись в передбачених законом випадках важелями впливу на якість предмета закупівлі, для чого може детально описувати предмет закупки, а також встановлювати кваліфікаційні вимоги до учасників. Наявність діючого сертифікату ISO дає впевненість у безпеці послуг, які купує споживач. Вимога щодо надання учасниками торгів сертифіката системи управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001– це гарантія спроможності стабільно та безперервно забезпечувати якість та безпечність послуг протягом усього часу їх надання; при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість послуг, знаходяться під контролем. Тобто у Замовника наявні правові підстави встановлювати при закупівлі послуг їдалень ті вимоги, які він вважає доцільними і обґрунтованими для закупівлі за найнижчою ціною послуги високого рівня якості. Зокрема, вимоги щодо надання учасниками інформації про наявність або відсутність у них сертифікату ISO 9001:2009. При цьому, варто звернути увагу учасника, що ця вимога не є дискримінаційною, оскільки наявність сертифікату ISO 9001:2009 не встановлена замовником, як обов’язковий документ у складі тендерної пропозиції. Згідно з положеннями ТД його відсутність не є підставою для дискваліфікації учасника та відхилення його пропозиції. Якщо учасник не має цього документу, його цінова пропозиція допускається до оцінки. Наявність / відсутність цього документу може лише вплинути на показники учасника під час оцінки тендерних пропозицій, але не перешкоджає йому приймати участь в процедурі закупівлі та приймати участь в аукціоні в порядку, встановленому законом. Таким чином, в наших вимогах є бажання отримати належного виконавця послуг та ніякої дискримінації у наших діях немає
Дата відповіді: 12.12.2016 19:13
Відповідь надана

Щодо встановлення нецінового критерію «Досвід роботи у сфері, відповідної до предмета закупівлі»

Номер: c5a0a498585f40c093f07244a80473f5
Дата опублікування: 11.12.2016 19:33
Опис: Замовником в тендерній документації (далі – ТД) встановлено критерій оцінки, який суперечить вимогам Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та по своїй суті є дискримінаційним. В пункті 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» розділу «Оцінка тендерної пропозиції» зазначено, що Замовником визначаються критерії та методика оцінки відповідно до частини першої статті 28 Закону. При цьому Замовником встановлені наступні критерії оцінки тендерних пропозицій та їх питома вага, оцінена у відсотках: «ціна» - 70 «досвід роботи у сфері, відповідної до предмета закупівлі» - 30 Опції іншого (крім ціни) критерію оцінки тендерних пропозицій: Критерій «Досвід роботи у сфері, відповідної до предмета закупівлі». Принцип, за яким оцінюється критерій: строк виконання аналогічних договорів ( в роках) Питома вага критерію: 30% Опції: 1 - більше 4-х років оцінюється в 30 % 2 - від 2 до 4 років оцінюється в 15 % 3 - менше 2 років оцінюється в 0%. Тобто, фактично, взяти участь у процедурі закупівлі та стати реальним претендентом на перемогу може лише учасник, який станом на дату подання пропозиції має ДОСВІД РОБОТИ БІЛЬШЕ 4 років та договори, що підтверджують такий досвід є ЗАВЕРШЕНИМИ. Встановлення такого критерію оцінки, як «досвід роботи у сфері, відповідної до предмета закупівлі» суперечить вимогам Закону, а саме ст. 28 відповідно до якої: «оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону». У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом. Критеріями оцінки є: у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - ціна; у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів.” Предметом даної закупівлі є надання послуг (Послуги їдалень (55500000-5 Послуги їдалень та кейтерингові послуги, послуги гарячого харчування), жодних окремих специфікації та технічних проектів задля їх надання не потребується. Вказані послуги також не носять складний або спеціалізований характер, тож не зрозуміло з яких встановлених законодавством підстав Замовником додатково встановлено такий критерій оцінки як «досвід роботи у сфері, відповідної до предмета закупівлі» з питомою вагою, оціненою у відсотках − 30. Прошу виключити з пункту 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» розділу «Оцінка тендерної пропозиції» критерій оцінки тендерних пропозицій та його питому вагу: «досвід роботи у сфері, відповідної до предмета закупівлі» − 30% та принцип, за яким оцінюється критерій: строк виконання аналогічних договорів (в роках). Питома вага критерію: 30%. Опції: 1 - більше 4-х років оцінюється в 30 %, 2 - від 2 до 4 років оцінюється в 15 %, - менше 2 років оцінюється в 0%.
Відповідь: Відповідно до ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією, для яких існує постійно діючий ринок, єдиним критерієм оцінки є ціна. Таким чином вбачається, що у випадку закупівлі послуг гарячого харчування для застосування єдиного критерію ціна 100% не обов’язково мати окремо розроблену специфікацію та на ці послуги повинен існувати постійно діючий ринок, що є не можливим з огляду на наступне. 1. У додатку 5 до ТД чітко зазначено, що Учасник розраховує ціну послуги виключно згідно вказаного в ТД меню закладу. Тобто меню персоніфіковано та затверджене виключно для нашого закладу, що дає право вважати його окремо розробленою специфікацією. 2. Враховуючи хронічні захворювання учнів, показник «Постійно діючий ринок» не можливо застосовувати, оскільки купуються не продукти харчування, а спеціалізована послуга, яку не може надавати будь-який заклад громадського харчування. З огляду на особливості закупівлі послуг гарячого харчування, таку закупівлю слід вважати такою, що має складний та спеціалізований характер. Крім того, перелік підстав та критеріїв для визначення такого характеру, встановлених абз.5 част.1 ст.28 Закону, не є вичерпним. Тому прийнято рішення використовувати при оцінці тендерних пропозицій критерій ціна разом з іншим критерієм – досвід роботи у сфері, відповідної до предмета закупівлі. Враховуючи контингент дітей, хворих на цукровий діабет, для яких купуються послуги гарячого харчування, перевага по вищезазначеному критерію буде надаватися організаціям-учасникам з багаторічним досвідом роботи у сфері організації гарячого харчування. Тому вважаємо, чим більше досвід роботи в учасника, тим якіснішим буде надання послуг. При цьому, вимога про наявність необхідного досвіду роботи не є вирішальною. Основним фактором при оцінці тендерної пропозиції залишається ціна. Тому, твердження, що ця вимога є безпідставною та дискримінаційною не ґрунтується на чинному законодавстві.
Дата відповіді: 12.12.2016 16:55