-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Газ природній , скраплений або в газоподібному стані на 2017 рік
Газ природній , скраплений або в газоподібному стані(ДК 016:2010, код 06.20.1), (природній газ (ДК 021:2015 09123000-7)), (природній газ)
Завершена
3 529 840.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 649.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 649.20 UAH
Період уточнення:
02.12.2016 13:06 - 08.12.2016 17:00
Відповідь надана
Щодо транспортування
Номер:
75228f5e2ecd4dc19b637fde93a1beac
Дата опублікування:
07.12.2016 16:22
Опис:
Законом України «Про ринок природного газу» встановлена пряма заборона займатися одночасно такими видами господарської діяльності як постачання та транспортування і розподіл.
Також, на відміну від ринку постачання природного газу, який є суміжним ринком, транспортування і розподіл природного газу знаходяться у стані природної монополії, і ці послуги можуть надаватися виключно окремими суб’єктами: Оператором ГТС(ПАТ «УКРТРАНСГАЗ») і відповідним Оператором ГРМ.
На виконання наданих в Законі України «Про ринок природного газу» повноважень, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг прийнято низку підзаконних нормативно-правових актів, що регулюють ринок природного газу.
Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2496 затверджені Правила постачання природного газу, пунктом 1 розділу ІІ яких зазначено, що підставою для постачання природного газу споживачу є:
наявність у споживача, об’єкт якого підключений до газорозподільної системи, договору розподілу природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГРМ;
наявність у споживача, об’єкт якого підключений до газотранспортної системи, договору транспортування природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГТС, та присвоєння споживачу Оператором ГТС персонального ЕІС-коду як суб’єкту ринку природного газу;
наявність у споживача укладеного з постачальником договору постачання природного газу та дотримання його умов.
Зі змісту наведених норм договори транспортування природного газу та договори розподілу природного газу укладають виключно споживачі, а не постачальники.
Законом України «Про ринок природного газу» НКРЕКП надані повноваження із затвердження методології визначення тарифів на послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу, основною характеристикою яких є потужність.
Відповідно до даної моделі розрахунку тарифів оплачується не фізичне переміщення природного газу газотранспортною системою, а потужність точок входу і точок виходу з газотранспортної системи.
Це знайшло своє відображення у главі 1 розділу IX Кодексу газотранспортної систем, затвердженого Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2493: Оператор газотранспортної системи надає потужність у фізичних точках входу та фізичних точках виходу на підставі договору транспортування природного газу. Потужність фізичної точки виходу з газотранспортної системи, до якої підключена газорозподільна система, надається виключно оператору газорозподільної системи на період не менше одного року. Потужність фізичної точки виходу з газотранспортної системи, до якої безпосередньо підключений споживач, надається виключно такому споживачу на період не менше одного року.
Пункт 4 глави 1 розділу I Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2494 визначає договір розподілу природного газу як правочин, укладений між оператором газорозподільної системи та споживачем (у тому числі побутовим споживачем) відповідно до вимог цього Кодексу, згідно з яким забезпечується фізична доставка природного газу, належного споживачу, та/або цілодобовий доступ об’єкта споживача до газорозподільної системи;
Відповідно до пункту 1 глави 6 розділу VI Кодексу газорозподільних систем розрахунки споживача за договором розподілу природного газу здійснюються за тарифом, встановленим Регулятором для відповідного Оператора ГРМ, виходячи з величини приєднаної потужності об’єкта споживача.
Таким чином, запроваджена НКРЕКП правова конструкція, дозволяє виключно споживачам мати договірні відносини з Операторами ГТС та Операторами ГРМ, і відповідно, споживач, безпосередньо підключений до газотранспортної системи оплачує послуги транспортування Оператору ГТС, а споживач, приєднаний до газорозподільної системи, оплачує послуги транспортування у складі послуг розподілу природного газу Оператору ГРМ.
За наведених обставин, постачальник природного газу як суб’єкт ринку не має доступу до газотранспортної/газорозподільної систем.
Додатково щодо ситуації з наданням послуг транспортування та розподілу природного газу слід зазначити наступне.
З урахуванням того, що тарифи за послуги транспортування за моделлю «вхід / вихід» до теперішнього часу не встановлені, Оператори ГТС/ГРМ на підставі п.12 Порядку забезпечення споживачів природним газом , затвердженого постановою КМУ № 1729 від 27.12.2001 року, надіслали на адреси споживачів додаткові угоди до договорів на транспортування природного газу, укладених до введення в дію Закону України «Про ринок природного газу».
Зазначеною постановою встановлено, що договори транспортування та розподіл укладаються також виключно споживачами.
На підставі даних Оператори ГТС/ГРМ договорів тимчасово отримуються грошові кошти за послугу фізичного переміщення природного газу.
Тому звертаємося до Вас з проханням вилучити з тендерної документації вимогу, що до ціни пропозиції повинні входити послуги з транспортування.
Відповідь:
Протоколом тендерного комітету буде внесено зміни в тендерну документацію, а саме п.1.Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію в абз. 6 буде замінено фразою "Учасник торгів визначає загальну ціну пропозиції конкурсних торгів з урахуванням вартості самого товару, який він пропонує поставити відповідно до умов цієї документації, а також з урахуванням витрат на страхування, навантаження, розвантаження, з урахуванням митних зборів, податків та інших платежів, пов'язаних з ввезенням товару в Україну для вільного обігу."
Дата відповіді:
08.12.2016 17:45
Відповідь надана
дискримінаційна вимога
Номер:
54ed32a2bed24b0aba5f377ceffdc1f9
Дата опублікування:
03.12.2016 22:21
Опис:
Відповідно до ТД учасник повинен мати ліцензію на постачання природного газу.Питання ліцензування господарської діяльності з постачання природного газу регулюється статтею 9 Закону України «Про ринок природного газу» від 09.04.2015 року № 329-VIII та статтею 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 року № 222-VIII. Так положеннями частин першої та третьої статті 9 Закону України «Про ринок природного газу» від 09.04.2015 року № 329-VIII визначено, що ліцензія на постачання природного газу видається Регулятором – НКРЕКП у встановленому законодавством порядку. Станом на сьогоднішній день порядку отримання ліцензій діючим законодавством не встановлено, лицензійніумовиофіційно не опубліковано та не оприлюднено. Тобто вимога щодо наявності ліцензії є необов’язковою, що закріплено у статті 20 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 року № 222-VIII. Просимо виключити цю вимогу з ТД та надати відповідь чи буде учасник, який не має ліцензії, допущений до оцінки?
Відповідь:
Нами 06.12.2016р. протоколом тендерної комісії внесено зміни до тендерної документації, а саме в додаток 2 п.4 замінено на слова:" Надати ліцензію на постачання природного газу за наявності такої". Тому учасник, який не має ліцензії буде допущений до оцінки.
Дата відповіді:
06.12.2016 15:19