• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з нейтралізації та/або утилізації відпрацьованих підземних ємностей для зберігання етилмеркаптану (збирання, транспортування, видалення, утилізація та інше) (Сумська область))

Закупівля здійснюється у відповідності https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2020-01-22-004134-b , згідно технічних вимог і якісних характеристик предмета закупівлі «Послуги з нейтралізації та/або утилізації відпрацьованих підземних ємностей для зберігання етилмеркаптану (збирання, транспортування, видалення, утилізація та інше) (Сумська область)». Джерело фінансування: Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).

Торги не відбулися

2 000 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 20 000.00 UAH
Період уточнення: 16.03.2020 08:42 - 13.07.2020 17:30
Відповідь надана

Щодо питань з ОВД

Номер: 1e4cc3ee74174c6fb8b4006ffe8805ae
Дата опублікування: 21.03.2020 10:10
Опис: Пунктом 7.6. Додатку ІІ до тендерної документації Замовник, відповідно до частини 3 статті 22 Закону "Про публічні закупівлі" вимагає надання Учасником скан копії з оригіналу або копію Висновку з оцінки впливу на довкілля планової діяльності учасника "Господарська діяльність у сфері поводження з відходами, у тому числі з небезпечними відходами (збирання, зберігання, оброблення (перероблення), видалення, знешкодження, утилізація)" який видано учаснику Міністерством енергетики та захисту довкілля України (Міністерством природних ресурсів України), у випадках визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля" №2056-VІІІ від 23.05.2017 року. Зважаючи на вищевикладене, зауважуємо, що дія Закону "Про оцінку впливу на довкілля" не може застосовуватись у період до набуття його чинності, а от же усі Учасники рику поводження з небезпечними відходами, які отримали відповідні ліцензії та інші необхідні дозвільні документи до 23.05.2017 року не зобовязані проходити Оцінку впливу на довкілля. Окрім того, Законом "Про оцінку впливу на довкілля" не передбачено процедури проходження оцінки впливу на довкілля та отримання Висновку для вже діючих до 23.05.2017 року підприємств. Зважаючи на це, дана вимога є не законною, та не конкурентною, що унеможливлює участь у даній закупівлі Компаній які працюють на ринку України довгий час якісно і ефективно. Вивчивши Реєстр з ОВД (http://eia.menr.gov.ua/uk/case/id-2514) ми прийшли до висновку, що ЄДИНА компанія яка має Висновок з ОДВ є одеська компанія ТОВ "НВК"УКРЕКОПРОМ". У ЖОДНОЇ ІНШОЇ КОМПАНІЇ З УТИЛІЗАЦІЇ НЕБЕЗПЕЧНИХ ВІДХОДІВ не має Висновку з ОВД. Даний факт ПІДТВЕРДЖУЄ, що Замовник прописав кваліфікаційні вимоги чітко про ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" Вимагаємо прибрати п.7.6 Додатку ІІ до тендерної документації. У випадку залишення дискримінаційних вимог ми залишаємо за собою право звернутись до АМКУ та Державної аудиторської служби та антикорупційних органів для надання правової оцінки діям Замовника.
Відповідь: Вимога, про обов’язковість здійснення оцінки впливу на довкілля планової діяльності у сфері поводження з відходами: операції у сфері поводження з небезпечними відходами, зберігання, оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення, встановлена статтею 3 п.2 п.п.8 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Відповідно до статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» оцінці впливу на довкілля не підлягає планована діяльність, спрямована виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, наслідків антитерористичної операції на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України. Водночас звертаємо Вашу увагу, що статтею 17 вище зазначеного закону вказано наступне: «1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності. 2. Дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону. 3. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.» Тобто в Учасника відповідно до природоохоронного законодавства в обов’язковому порядку повинен бути в наявності один з документів: або Висновок державної екологічної експертизи, або Висновок з оцінки впливу на довкілля.
Дата відповіді: 24.03.2020 12:04
Відповідь надана

про надання роз'яснень

Номер: 60337bf7c6f54735a4f4e5851d89bdad
Дата опублікування: 19.03.2020 14:15
Опис: Предметом тендерної закупівлі, який визначений Замовником є послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з нейтралізації та/або утилізації відпрацьованих підземних ємностей для зберігання етилмеркаптану (збирання, транспортування, видалення, утилізація та інше)) це також є й найменування послуг що потребує виконання, згідно з договором, що є частиною тендерної документації. Проте, а ні в Тендерній документації, а ні в додатках до вказаної Тендерної документації не зазначено, що робити з залишками етилмеркаптану в ємностях для його зберігання котрі потрібно утилізувати. Чи буде Замовник своїми силами звільняти від залишків етилмеркаптану ємності до передачі їх Виконавцю? Якщо ні, то чому Замовник в Тендерній документації до тендерної закупівлі та в договорі не вказую що спочатку потрібно нейтралізувати/ утілізувати/ знешкодити залишки етилмеркаптану (одоранту) а потім й утилізувати ємності?
Відповідь: Звертаємо Вашу увагу, що в п.1 Додатку I до тендерної документації «Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з нейтралізації та/або утилізації відпрацьованих підземних ємностей для зберігання етилмеркаптану (збирання, транспортування, видалення, утилізація та інше))» вказано наступне: «1.Загальний опис послуг: Прийом на видалення із подальшою утилізацією та\або знешкодженням наступних відходів виробництва – відпрацьованих ємностей металевих з-під етилмеркаптану.» В додатку IV до тендерної документації в Проекті Договору про закупівлю послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з нейтралізації та/або утилізації відпрацьованих підземних ємностей для зберігання етилмеркаптану (збирання, транспортування, видалення, утилізація та інше)) в Технічному завданні (Додаток 1 до проекту договору) зазначено, що «Виконавець надає послуги у сфері поводження з небезпечними відходами, спрямовані на їх збирання, перевезення, утилізацію, видалення, знешкодження у відповідності з вимогами діючого природоохоронного законодавства». В загальному описі послуг вказано, що Учасник приймає на видалення із подальшою утилізацією та\або знешкодженням наступних відходів виробництва – відпрацьовані ємності металеві з-під етилмеркаптану. Також відповідно до п.6.3.11-6.3.13 Проекту Договору (Додаток IV до тендерної документації) Виконавець зобов’язується: «6.3.11. Здійснювати упакування відходів, забезпечити нанесення на упаковку відповідного маркування; 6.3.12. Мати узгоджену та затверджену в установленому порядку нормативно-технічну документацію (технологічний регламент, технічні умови, локальні спеціальні правила, інструкції), за якою здійснюються операції у сфері поводження з небезпечними відходами. 6.3.13. Забезпечити: - сортування, збирання, пакування, перезатарення, перевезення, знищення чи знешкодження на відповідних потужностях небезпечних відходів; - надання інформації про технології знищення або знешкодження небезпечних відходів (спосіб знешкодження, потужність і місцезнаходження об'єкта видалення відходів, дозвільні документи); - утилізацію всієї тари, в якій зберігались відходи, а також транспортної тари, включаючи піддони; - очищення місць зберігання відходів; - дотримання санітарних правил і вимог техніки безпеки під час здійснення безпосередніх технологічних операцій з відходами; - спеціальне обладнання транспортних засобів, призначених для перевезення небезпечних відходів; - відповідне обладнання спеціально відведених місць чи об'єктів (майданчики, складські приміщення) для тимчасового зберігання небезпечних відходів; - наявність герметичної тари для тимчасового зберігання небезпечних відходів; - наявність вантажно-розвантажувального обладнання.» Таким чином, у зв’язку з відсутністю у Замовника ліцензії Міністерства енергетики та захисту довкілля України і відповідних потужностей для утилізації та знешкодження відходів, усі вище перелічені заходи по поводженню з відходами згідно Закону України «Про відходи» покладаються на Учасника.
Дата відповіді: 24.03.2020 12:04
Відповідь надана

про надання роз'яснень

Номер: 3787033b31174839a73f351b7207da11
Дата опублікування: 19.03.2020 14:14
Опис: Додатком 1 до тендерної документації Замовника визначено: «Учасник процедури закупівлі повинен надати послуги за власний рахунок, власними силами та засобами без залучення субпідрядних організацій». Проте у пункті 7 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника міститься відсилання до додатку другого Тендерної документації Замовника, пунктом 5 розділу І вказаного додатку визначено: «Інформація про субпідрядника/-ів у вигляді сканкопії/-ій (з оригіналу/-ів та/або копії/-ій) довідки/-од учасника (у довільній формі), яка/-і містить/-ять інформацію про кожного такого суб’єкта господарювання, у тому числі його повне найменування та місцезнаходження» Тобто Замовник дозволяє залучення субпідрядних організацій. З метою приведення у відповідність вимог викладених у тендерній документації, просимо Замовника усунути виявлені неточності, та надати роз’яснення чи можливе залучення Учасником субпідрядника для здійснення перевезення небезпечних відходів, послуги на поводження з якими є предметом вказаної тендерної закупівлі.
Відповідь: Враховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Так, тендерна документація повинна містити, зокрема у разі закупівлі робіт вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. При цьому, частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, згідно зі статтею 19 Закону у звіті про результати проведення процедури закупівлі обов’язково зазначається, зокрема у разі закупівлі робіт або послуг – повне найменування та місцезнаходження кожного юридичного суб’єкта господарювання, якого учасник, з яким укладено договір про закупівлю, буде залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю, якщо про це зазначено в договорі про закупівлю. Таким чином, вимога щодо надання учасником інформації про залучення субпідрядника зазначається замовником у тендерній документації з урахуванням статей 19 та 22 Закону. Додаток ІV (ПРОЕКТ договору про закупівлю послуг) до тендерної документації містить інформацію про субпідрядника лише у Додатку 1 (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ) до даного договору у наступному формулюванні такого змісту: «Виконавець повинен надати послуги за власний рахунок, власними силами та засобами без залучення субпідрядних організацій.» Тобто умовами договору не передбачено залучення субпідрядників. Згідно п. 7.7. Договору Передача (відступлення) будь-якою із Сторін своїх прав по цьому Договору третім особам, без письмової згоди іншої Сторони забороняється. Сторона, що вчинила таку передачу (відступлення) своїх прав по Договору, сплачує іншій Стороні штраф у розмірі ста відсотків вартості переданих (відступлених) прав третім особам. Згідно Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» підпункту 1.2. тендерної документації: «Поданням своєї тендерної пропозиції учасник інформує замовника, що він (учасник): «- підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору згідно вимог Додатку IV до тендерної документації та зобов’язується укласти договір про закупівлю не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.» Виходячи з вище викладеного, у разі надання інформації щодо залучення учасником субпідрядників його тендерна пропозиція не буде відповідати вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню згідно статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді: 24.03.2020 12:03
Відповідь надана

про надання роз'яснень

Номер: 4e019b8316a949eeb9203e9a5d7092fe
Дата опублікування: 19.03.2020 14:14
Опис: АТ "Укртрансгаз" (далі – Замовник) у пункті 7.3. додатку 2 Тендерної документації висунуто вимогу, щодо надання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки: переробки шкідливих небезпечних речовин 1 класу небезпеки, який видано Учаснику Державною службою України з питань праці, терміном дії не меншим ніж строк дії договору. Відповідно до пункту 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. № 207) дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки надається лише, якщо маса вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки”. Якщо маса таких речовин не дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, отримання дозволу не вимагається, відповідна частина підприємств, які здійснюють підприємницьку діяльність у сфері поводження з небезпечними відходами не мають необхідності для отримання відповідного дозволу. Отже, вказана вимога включена до тендерної документації задля надання переваги певним учасникам. Просимо Замовника надати роз’яснення з приводу вимоги пункту 7.3. додатку 2 Тендерної документації, а саме якщо маса шкідливих небезпечних речовин 1 класу небезпеки, послуги на поводження з якими є предметом закупівлі не дорівнює та не перевищує значення нормативів порогових мас. Чи потрібно Учаснику долучати до документів тендерної пропозиції Дозвіл Державною службою України з питань праці дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки? Та чи не буде в такому випадку ненадання такого дозволу порушенням вимог Тендерної документації Замовника?
Відповідь: У зв’язку з тим, що АТ «Укртрансгаз» має намір отримати послуги із збирання, перевезення, утилізації, видалення та знешкодження небезпечних відходів (відпрацьованих ємностей для зберігання етилмеркаптану) на відповідних потужностях Учасника, встановлено наступну вимогу до Учасника про наявність відповідного дозволу. Відповідно до офіційних даних Державної служби України з питань праці http://dsp.gov.ua/reiestr-dozvoliv-na-vykonannia-robit-pidvyshchenoi-nebezpeky/ вказаний перелік Дозволів на роботи підвищенної небезпеки. Всього вказано 26 видів робіт, на які видаються дані дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки: http://dozvil.ndiop.kiev.ua/work.html. За номером №3 зазначені наступні види робіт: «3.Виробництво, переробка, розподіл та застосування шкідливих небезпечних речовин 1, 2 і 3 класу небезпеки, а також аміаку, водню та продуктів розділення повітря: http://dozvil.ndiop.kiev.ua/dozvil/search?types_work%5B%5D=3. Всього: 2 017 дозволів. Інформаційну систему «Реєстр дозволів» розроблено на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки». З метою отримання послуг на належному рівні, екологічно безпечним способом, дотримуючись виконання норм ст.3, п.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (де вказано, що «Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників»), а також у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України №1107 від 26.10.2011 року, Замовник встановив аргументовану вимогу для Учасника про надання Дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки: щодо переробки шкідливих небезпечних речовин 1 класу небезпеки, який видається суб’єктам господарювання у цій сфері Державною службою України з питань праці. У разі, якщо Учасник надає дозвіл на більш розширений перелік робіт підвищенної небезпеки (наприклад: виробництво, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізацію та знешкодження небезпечних речовин та інше), а не тільки дозвіл робіт підвищеної небезпеки на переробку шкідливих небезпечних речовин тільки 1 класу небезпеки - це не буде причиною відхилення тендерної пропозиції. Відповідно до Закону України «Про відходи» статті 32 «Заходи щодо обмеження та запобігання негативного впливу відходів» з метою обмеження та запобігання негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини забороняється: «е) передавати чи продавати небезпечні відходи громадянам, підприємствам, установам та організаціям, якщо вони не забезпечують утилізації чи видалення цих відходів екологічно безпечним способом.»
Дата відповіді: 24.03.2020 12:03
Відповідь надана

про надання роз'яснень

Номер: b2b0f9ac1d8d4ae0a065dd52b7cac3a1
Дата опублікування: 19.03.2020 14:13
Опис: АТ "Укртрансгаз" (далі – Замовник) у пункті 7.6. додатку 2 Тендерної документації висунуто вимогу, про надання сканкопії з оригіналу або копію Висновку з оцінки впливу на довкілля планової діяльності учасника: «Господарська діяльність у сфері поводження з відходами, у тому числі з небезпечними відходами (збирання, зберігання, оброблення (перероблення), видалення, знешкодження, утилізація)», який видано учаснику Міністерством енергетики та захисту довкілля України (Міністерством екології та природних ресурсів України). Вказана вимога не може поширюватись на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності Законом України «Про оцінку впливу на довкілля». Так як, Висновки державної екологічної експертизи відповідно до ч. 3 ст. 17 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», одержані до введення в дію Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Відповідно, вимога Замовника з надання сканкопії з оригіналу або копію Висновку з оцінки впливу на довкілля планової діяльності учасника: «Господарська діяльність у сфері поводження з відходами, у тому числі з небезпечними відходами (збирання, зберігання, оброблення (перероблення), видалення, знешкодження, утилізація)», який видано учаснику Міністерством енергетики та захисту довкілля України (Міністерством екології та природних ресурсів України) значно звужує коло Учасників, які можу приймати участь в закупівлі на надання послуг, тобто є дискримінаційною умовою. Тому просимо Замовника надати роз’яснення з приводу вимоги пункту 7.6. додатку 2 Тендерної документації, а саме чи може Учасник надати замість Висновку з оцінки впливу на довкілля Висновок державної екологічної експертизи? Та чи не буде вказане вважатися порушенням вимог Тендерної документації Замовника.
Відповідь: Вимога, про обов’язковість здійснення оцінки впливу на довкілля планової діяльності у сфері поводження з відходами: операції у сфері поводження з небезпечними відходами, зберігання, оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення, встановлена статтею 3 п.2 п.п.8 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Відповідно до статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» оцінці впливу на довкілля не підлягає планована діяльність, спрямована виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, наслідків антитерористичної операції на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України. Водночас звертаємо Вашу увагу, що статтею 17 вище зазначеного закону вказано наступне: «1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності. 2. Дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону. 3. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.» Тобто в Учасника відповідно до природоохоронного законодавства в обов’язковому порядку повинен бути в наявності один з документів: або Висновок державної екологічної експертизи, або Висновок з оцінки впливу на довкілля.
Дата відповіді: 24.03.2020 12:02
Відповідь надана

Приведення у відповідність Законодавству вимог ТД

Номер: fe035f4039d34081969c6980520892c7
Дата опублікування: 19.03.2020 12:23
Опис: Додатком 1 до тендерної документації Замовника визначено: «Учасник процедури закупівлі повинен надати послуги за власний рахунок, власними силами та засобами без залучення субпідрядних організацій». Проте пунктом 5 розділу І додатку 2 до тендерної документації Замовника визначено: «Інформація про субпідрядника/-ів у вигляді сканкопії/-ій (з оригіналу/-ів та/або копії/-ій) довідки/-од учасника (у довільній формі), яка/-і містить/-ять інформацію про кожного такого суб’єкта господарювання, у тому числі його повне найменування та місцезнаходження». З метою приведення у відповідність вимог викладених у тендерній документації, просимо Замовника усунути виявлені неточності, а саме абзац третій додатку 1 тендерної документації Замовника викласти у наступній редакції «Учасник процедури закупівлі повинен надати послуги за власний рахунок, власними силами та засобами або із залученням субпідрядних організацій для перевезення небезпечних відходів»
Відповідь: Враховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Так, тендерна документація повинна містити, зокрема у разі закупівлі робіт вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. При цьому, частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, згідно зі статтею 19 Закону у звіті про результати проведення процедури закупівлі обов’язково зазначається, зокрема у разі закупівлі робіт або послуг – повне найменування та місцезнаходження кожного юридичного суб’єкта господарювання, якого учасник, з яким укладено договір про закупівлю, буде залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю, якщо про це зазначено в договорі про закупівлю. Таким чином, вимога щодо надання учасником інформації про залучення субпідрядника зазначається замовником у тендерній документації з урахуванням статей 19 та 22 Закону. Додаток ІV (ПРОЕКТ договору про закупівлю послуг) до тендерної документації містить інформацію про субпідрядника лише у Додатку 1 (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ) до даного договору у наступному формулюванні такого змісту: «Виконавець повинен надати послуги за власний рахунок, власними силами та засобами без залучення субпідрядних організацій.» Тобто умовами договору не передбачено залучення субпідрядників. Згідно п. 7.7. Договору Передача (відступлення) будь-якою із Сторін своїх прав по цьому Договору третім особам, без письмової згоди іншої Сторони забороняється. Сторона, що вчинила таку передачу (відступлення) своїх прав по Договору, сплачує іншій Стороні штраф у розмірі ста відсотків вартості переданих (відступлених) прав третім особам. Згідно Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» підпункту 1.2. тендерної документації: «Поданням своєї тендерної пропозиції учасник інформує замовника, що він (учасник): «- підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору згідно вимог Додатку IV до тендерної документації та зобов’язується укласти договір про закупівлю не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.» Виходячи з вище викладеного, у разі надання інформації щодо залучення учасником субпідрядників його тендерна пропозиція не буде відповідати вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню згідно статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді: 24.03.2020 12:01
Відповідь надана

Запитання по технології поводження з ємностями з-під одоранту

Номер: 967e245bd997452aa4d558b83d6a3169
Дата опублікування: 19.03.2020 12:23
Опис: Просимо надати чіткі вимоги згідно чинного законодавства, щодо технології поводження з відпрацьованими ємностями з-під одоранту? А саме: 1. які дозвільні документи Держпраці необхідні Виконавцю для надання даних послуг? 2. які саме документи Держпродспоживслужби необхідні Виконавцю для надання даних послуг? 3. які документи необхідні для персаналу, що буде надавати послуги (перелік НПАОП і т.д.)? 4. чи можна надавати послуги по технології відкритого способу, тобто чи допускається попадання одоранту у повітря, на грунт чи воду? І хто буде нести відповідальність за це на обєкті Замовника? 5. яка технологія поводження з ємностями з-під одоранту має бути зостасована - "закрита" чи "відкрита"? 6. чи має технологія поводження з відпрацьованими ємностями з під одоранту отримати Висновок Держпродспоживслужби, що вона не завдає шкоди навколишньому середовищу та людині? 7. Чи має Учасник (потенційний Виконавець) мати досвід виконання аналогічних робіт поводження з ємностями з-під одоранту? 8. В Україні існують дві технології знешкодження відпрацбованих ємностей з-під одоранту - так звана "рідинна" технологія, коли одорант нейтралізується спеціальним рідинами, та "тверда" технологія, коли залишки в ємності нейтралізуються сорбобетонами. На обидві технології є патенти. Чи необхідно Учаснику надавати підтвердження використання даних патентів для уникнення недобросовісного використання інтелектуальної власності?
Відповідь: Згідно частини 1статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації. Поставлені питання не стосуються змісту тендерної документації, а носять загальний характер, відповідь на які міститься у відповідних нормативно-правових актах. Так зокрема, відповідно до п.4.12 Наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 27.01.2010 № 11 «Про затвердження Правил безпечної експлуатації магістральних газопроводів «Тару, звільнену від одоранту, необхідно зберігати і перевозити герметично закритою». Додатком II до тендерної документації визначений «Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції (у вигляді файлів), та вимоги до неї» , в тому числі «Інша інформація, яка вимагається Замовником у відповідності до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Також звертаємо Вашу увагу, що у більшості випадків ємності для зберігання одоранту виготовлені не із стійких до корозії матеріалів, а утилізація відходів залишків одоранту, вузлів, що вийшли з ладу і сосудів, пов’язаних з процесом одоризації, потребує систематизації та удосконалення. Основною задачею є утилізація/знешкодження донного шламу відпрацьованих ємностей для зберігання одоранту. Учаснику, враховуючи усе вище зазначене, необхідно вирішити питання утилізації/знешкодження відпрацьованих ємностей для зберігання одоранту разом з донним шламом. Розробка комплексного екологічно безпечного способу утизізації ємностей для зберігання одоранту покладено на Учасника. Також відповідно до п.6.3.11-6.3.13 Проекту Договору (Додаток IV до тендерної документації) «Виконавець зобов’язується: 6.3.11. Здійснювати упакування відходів, забезпечити нанесення на упаковку відповідного маркування; 6.3.12. Мати узгоджену та затверджену в установленому порядку нормативно-технічну документацію (технологічний регламент, технічні умови, локальні спеціальні правила, інструкції), за якою здійснюються операції у сфері поводження з небезпечними відходами. 6.3.13. Забезпечити: - сортування, збирання, пакування, перезатарення, перевезення, знищення чи знешкодження на відповідних потужностях небезпечних відходів; - надання інформації про технології знищення або знешкодження небезпечних відходів (спосіб знешкодження, потужність і місцезнаходження об'єкта видалення відходів, дозвільні документи); - утилізацію всієї тари, в якій зберігались відходи, а також транспортної тари, включаючи піддони; - очищення місць зберігання відходів; - дотримання санітарних правил і вимог техніки безпеки під час здійснення безпосередніх технологічних операцій з відходами; - спеціальне обладнання транспортних засобів, призначених для перевезення небезпечних відходів; - відповідне обладнання спеціально відведених місць чи об'єктів (майданчики, складські приміщення) для тимчасового зберігання небезпечних відходів; - наявність герметичної тари для тимчасового зберігання небезпечних відходів; - наявність вантажно-розвантажувального обладнання.» Мета даної закупівлі – отримання послуг з нейтралізації та/або утилізації відпрацьованих підземних ємностей для зберігання етилмеркаптану (збирання, транспортування, видалення, утилізація та інше) екологічно безпечним методом. Водночас звертаємо Вашу увагу, що якщо Учасником будуть надані додатково інші документи, в тому числі патенти – це не буде причиною відхилення тендерної документації.
Дата відповіді: 24.03.2020 12:01
Відповідь надана

Неправомірні вимоги

Номер: 09e3896709c6456f910537f23de8c1cc
Дата опублікування: 19.03.2020 12:22
Опис: Пунктом 7.4. Додатку ІІ до тендерної документації Замовник, відповідно до частини 3 статті 22 Закону "Про публічні закупівлі" вимагає надання Учасником скан копії з оригіналу або копію Дозволу на експлуатацію (застосування) устаткування, повязаного з використанням небезпечних або шкідливих речовин, який видано Учаснику Державною службою України з питань праці, терміном дії не меншим ніж строк дії договору. Відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (затверджені Постановою КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107), а саме п.2 Додатку 2 ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки та пункту 1 Додатку 3 ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - Дозвіл видається для виробництво (виготовлення), використання, переробка, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, які визначено постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 "Про ідентифікацію та декларування безпеки об'єктів підвищеної небезпеки" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357). Не зрозуміло чому Замовник вимагає надання Дозволу та експлуатацію (застосування) устаткування, повязаного з використанням небезпечних або шкідливих речовин, у випадку коли маса небезпечних речовин 2 класу небезпеки наданих у додатку І до Тендерної документації не перевищуєзначення нормативів порогових мас, які визначено постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 "Про ідентифікацію та декларування безпеки об'єктів підвищеної небезпеки" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357)? Вважаємо, що дана вимога прописана конкретно під окремі компанії. Вимагаємо прибрати необгрунтовану вимогу п.7.4. Додатку ІІ тендерної документації. У випадку залишення дискримінаційних вимог ми залишаємо за собою право звернутись до АМКУ та Державної аудиторської служби та інших уповноважених органів для надання правової оцінки.
Відповідь: У зв’язку з тим, що АТ «Укртрансгаз» має намір отримати послуги із збирання, перевезення, утилізації, видалення та знешкодження небезпечних відходів (відпрацьованих ємностей з-під етилмеркаптану) на відповідних потужностях Учасника, встановлено наступну вимогу до Учасника про наявність відповідного дозволу. Відповідно до офіційних даних Державної служби України з питань праці http://dsp.gov.ua/reiestr-dozvoliv-na-vykonannia-robit-pidvyshchenoi-nebezpeky/ вказаний перелік Дозволів на роботи підвищенної небезпеки. Всього вказано 26 видів робіт, на які видаються дані дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки: http://dozvil.ndiop.kiev.ua/work.html. За номером №3 зазначені наступні види робіт: «3.Виробництво, переробка, розподіл та застосування шкідливих небезпечних речовин 1, 2 і 3 класу небезпеки, а також аміаку, водню та продуктів розділення повітря: http://dozvil.ndiop.kiev.ua/dozvil/search?types_work%5B%5D=3. Всього: 2 017 дозволів. Інформаційну систему «Реєстр дозволів» розроблено на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки». З метою отримання послуг на належному рівні, екологічно безпечним способом, дотримуючись виконання норм ст.3, п.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (де зазначається, що «Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників»), а також у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України №1107 від 26.10.2011 року, Замовник встановив аргументовану вимогу для Учасника про надання Дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки: щодо переробки шкідливих небезпечних речовин 1 класу небезпеки, який видається Державною службою України з питань праці суб’єктам, що здійснюють діяльність у цій сфері. У разі, якщо Учасник надає дозвіл на більш розширений перелік робіт підвищенної небезпеки (наприклад: виробництво, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізацію та знешкодження небезпечних речовин та інше), а не тільки дозвіл робіт підвищеної небезпеки на переробку шкідливих небезпечних речовин тільки 1 класу небезпеки - це не буде причиною відхилення тендерної пропозиції. Відповідно до Закону України «Про відходи» статті 32 «Заходи щодо обмеження та запобігання негативного впливу відходів» з метою обмеження та запобігання негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини забороняється: «е) передавати чи продавати небезпечні відходи громадянам, підприємствам, установам та організаціям, якщо вони не забезпечують утилізації чи видалення цих відходів екологічно безпечним способом.» Враховуючи вище викладене дана вимога Замовника встановлена неупереджено та в рамках законодавчого поля України.
Дата відповіді: 24.03.2020 12:00
Відповідь надана

неправомірні вимоги

Номер: 9c0d4402f5a24fbcb8f0a14c81c907e3
Дата опублікування: 19.03.2020 12:22
Опис: Пунктом 7.1. Додатку ІІ до тендерної документації Замовник, відповідно до частини 3 статті 22 Закону "Про публічні закупівлі" вимагає надання Учасником скан копії з оригіналу або копію діючої Ліцензії на операції у сфері поводження з небезпечними відходами: збирання, зберігання, оброблення, утилізація, видалення, знешкодження, яка видана учаснику Міністерством енергетики та захисту довкілля України (Міністерством екології та природних ресурсів України". Питання, чому Замовник не включив у вимоги до переліку операцій у сфері поводження з небезпечними відходами: 1. перевезення? 2. захоронення? при будь-якому виді оброблення, знешкодження або утилізації у Виконавця залишаються відходи переробки, так звані "хвости", які в будь якому разі мають бути захоронені на полігоні промислових відходів. Вимагаємо розширити вимоги до операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, які мають бути у Виконавця послуг. В жодній ліцензії виданій Міністерством енергетики та захисту довкілля України (Міністерством екології та природних ресурсів України) не має поводження з одорантом, тому просимо конкретизувати під який перелік небезпечних відходів офіційно віднесено одорант (2 клас небезпеки речовини) та відпрацьовані ємності з-під одоранту?
Відповідь: По-перше, відповідно до офіційного Ліцензійного реєстру поводження з небезпечними відходами Міністерства енергетики та захисту довкілля України https://menr.gov.ua/content/perelik-licenziativ-na-provadzhennya-gospodarskoi-diyalnosti-z-povodzhennya-z-nebezpechnimi-vidhodami.html «Перелік ліцензіатів на провадження господарської діяльності поводження з небезпечними відходами» в Україні існує всього 3 (три) організації, які мають Ліцензію на Операції у сфері поводження з небезпечними відходами – «захоронення»: 1. ПРАТ «ШОСТКИНСЬКИЙ ЗАВОД ХІМІЧНИХ РЕАКТИВІВ». 2. ТОВ «ЕКО-ФОРС» 3. Публічне акціонерне товариство «УКРНАФТА». Враховуючи вимогу пункту 11 Постанови Кабінету Міністрів України №446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 року: «Ліцензіат здійснює операції у сфері поводження з небезпечними відходами за умови: провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами виключно з використанням засобів їх провадження, що зазначені у відомостях про них, які подані органу ліцензування згідно з вимогами цих Ліцензійних умов», послуги з видалення відходів Замовнику має можливість надати тільки одна організація ТОВ «ЕКО-ФОРС». Таким чином , дана вимога спричинить до звуження кола учасників до 3 (трьох), а фактично до 1 (одного). По-друге АТ «Укртрансгаз» не утворює відходів, які підлягають захороненню. Зокрема, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає перелік критеріїв та вимог до Учасників. Водночас, звертаємо Вашу увагу, що якщо Учасником буде надано Ліцензію на операції у сфері поводження з небезпечними відходами: Збирання, Перевезення, Зберігання, Оброблення, Утилізація, Видалення, Знешкодження, Захоронення - це не буде причиною відхилення тендерної пропозиції. Щодо переліку відходів та Ліцензій Міністерства енергетики та захисту довкілля України на поводження з такими відходами зазначаємо наступне. В Україні немає єдиного нормативно-правового акту, в якому б наводився список відходів та визначався ступінь їх небезпеки (шкідливості). Державний класифікатор відходів (ДК 005-96) – є документом інформаційного забезпечення та управління відходами, проте він не визначає клас небезпеки відходу, лише передбачає класифікацію відходів на основі системи обліку із дотриманням гармонізації з міжнародними нормативними документами, стандартами у сфері екології, ресурсозбереження та повторного використання сировини. В жодній ліцензії на поводження з відходами виданій Міністерством енергетики та захисту довкілля України – не має переліку усіх відходів, зазначених в ДК 005-96, який затверджено і введено в дію наказом Держстандарту України 29.02.1996 № 89.
Дата відповіді: 24.03.2020 11:59
Відповідь надана

неправомірні вимоги

Номер: d6c2b689f3b342ab9fb9f2b00e9a6863
Дата опублікування: 19.03.2020 12:22
Опис: Пунктом 7.3. Додатку ІІ до тендерної документації Замовник, відповідно до частини 3 статті 22 Закону "Про публічні закупівлі" вимагає надання Учасником скан копії з оригіналу або копію Дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки: переробки шкідливих небезпечних речовин 1 класу небезпеки, який видано Учаснику Державною службою України з питань праці, терміном дії не меншим ніж строк дії договору. Зауважуємо що одорант є речовиною 2 класу небезпеки згідно усіх офіційних документів, які є в наявності в АТ "УКРТРАНСГАЗ", тобто тара з-під одоранту не може бути вище 2 класу небезпеки речовини. Посимо надати заключення відповідних органів, які визначають клас небезпеки відпрацьованих ємностей з-під одоранту. Окрім того, відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (затверджені Постановою КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107), а саме п.2 Додатку 2 ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки Дозвіл видається для виробництво (виготовлення), використання, переробка, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, які визначено постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 "Про ідентифікацію та декларування безпеки об'єктів підвищеної небезпеки" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357). Не зрозуміло чому Замовник вимагає надання Дозволу тільки на виконання робіт підвищеної небезпеки: переробка шкідливих небезпечних речовин тільки 1 класу небезпеки, в той час, як одорант є речовиною тільки 2 класу небезпеки? Окрім того, просимо Вас вказати, чому Замовник вимагає наявність даного Дозволу, у випадку коли маса небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки наданих у додатку І до Тендерної документації не перевищуєзначення нормативів порогових мас, які визначено постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 "Про ідентифікацію та декларування безпеки об'єктів підвищеної небезпеки" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357)? Вважаємо, що дана вимога прописана конкретно під окремі компанії. Вимагаємо прибрати необгрунтовану вимогу п.7.3. Додатку ІІ тендерної документації. У випадку залишення дискримінаційних вимог ми залишаємо за собою право звернутись до АМКУ та Державної аудиторської служби та інших уповноважених органів для надання правової оцінки.
Відповідь: У зв’язку з тим, що АТ «Укртрансгаз» має намір отримати послуги із збирання, перевезення, утилізації, видалення та знешкодження небезпечних відходів (відпрацьованих ємностей з-під етилмеркаптану) на відповідних потужностях Учасника, встановлено наступну вимогу до Учасника про наявність відповідного дозволу. Відповідно до офіційних даних Державної служби України з питань праці http://dsp.gov.ua/reiestr-dozvoliv-na-vykonannia-robit-pidvyshchenoi-nebezpeky/ вказані наступні переліки Дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки: 1.Дозволи на експлуатацію машин, механізмів, устаткування http://dozvil.ndiop.kiev.ua/operation.html http://dozvil.ndiop.kiev.ua/dozvil/search?handling_objects%5B%5D=1 2.Дозволи на застосування машин, механізмів, устаткування http://dozvil.ndiop.kiev.ua/application.html http://dozvil.ndiop.kiev.ua/dozvil/search?application_objects%5B%5D=1 За номером №1 зазначені види дозволів на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування: «1. Устатковання, пов'язане з використанням, виготовленням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних або шкідливих речовин». Всього 5 807 дозволів. Інформаційну систему «Реєстр дозволів» розроблено на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки». З метою отримання послуг на належному рівні, екологічно безпечним способом, дотримуючись виконання норм ст.3, п.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (де зазначається, що «Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників»), а також у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України №1107 від 26.10.2011 року, Замовник встановив аргументовану вимогу для Учасника про надання як мінімум Дозволу на експлуатацію (застосування) устаткування, пов’язаного з використанням небезпечних або шкідливих речовин, який видається суб’єктам господарювання у цій сфері Державною службою України з питань праці. У разі, якщо Учасник надасть дозвіл на більш розширений перелік (наприклад: Дозвіл на експлуатацію (застосування) устаткування, пов'язане з використанням, виготовленням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних або шкідливих речовин та інше), а не тільки дозвіл на експлуатацію (застосування) устаткування, пов’язаного з використанням небезпечних або шкідливих речовин - це не буде причиною відхилення тендерної пропозиції. До того ж відповідно до Закону України «Про відходи» статті 32 «Заходи щодо обмеження та запобігання негативного впливу відходів» з метою обмеження та запобігання негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини забороняється: «е) передавати чи продавати небезпечні відходи громадянам, підприємствам, установам та організаціям, якщо вони не забезпечують утилізації чи видалення цих відходів екологічно безпечним способом.» Враховуючи вище викладене дана вимога Замовника встановлена згідно із дотриманням норм законодавства України.
Дата відповіді: 24.03.2020 11:58