-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації харчування
Кейтерингові послуги
Завершена
326 328.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 326.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 326.00 UAH
Період уточнення:
30.01.2020 15:41 - 07.02.2020 16:00
Відповідь надана
Щодо умов тендерної документації
Номер:
9a46da13a13946289a4f1b13e8bb52e9
Дата опублікування:
05.02.2020 14:10
Опис:
1.Відповідно до вимог п. 3.1. додатку 1 тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 55520000-1 Кейтерингові послуги передбачено, що Учасник повинен у складі пропозиції надати Листи-відгуки підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців (не менше 3-х), які підтверджують факт успішного виконання аналогічних договорів за останні два роки (2018-2019р.р.) або копії виконаних аналогічних договорів за останні два роки (2018-2019р.р.) (не менше 3-х) з копіями документів, що підтверджують їх виконання та довідки за формою.
Водночас, відповідно до вимог статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено можливість встановлення такого кваліфікаційного критерія, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання АНАЛОГІЧНОГО договору. Також, статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюють, зокрема, згідно з принципами недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьої статті 5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги щодо учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Варто зазначити, що аналогічна позиція підтверджується у рішенні № 2240-р/пк-пз від 26.04.2017 року Антимонопольного комітету України, який вказав, що підтвердженням аналогічного досвіду може слугувати 1 договір.
Враховуючи вище викладене, пропонуємо внести зміни до тендерної документації та встановити вимогу про підтвердження досвіду виконання одного аналогічного договору.
2.Відповідно до умов додатку 3 тендерної документації передбачено, що на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі учасник повинен надати дійсний сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT), або копію чинної документації системи ISO 9001 Учасника.
Однак, зазначена вимога також може мати дискримінаційний характер, оскільки відповідно до положень розділу Х Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності” з 1 січня 2018 року втратив чинність Декрет Кабінету Міністрів України від 10.05.93 № 46-93 “Про стандартизацію і сертифікацію”. Із втратою чинності вказаного Декрету державна система сертифікації припинила своє існування. Таким чином, вимога тендерної документації про надання сертифікатів, виданих органом сертифікації призначеним для виконання робіт із сертифікації, який вже не існує є дискримінаційною.
3.Також, Відповідно до умов додатку 3 тендерної документації передбачено, що на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі учасник повинен надати дійсний сертифікат системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005 IDT). Водночас, станом на сьогоднішній день діє аналогічний стандарт ISO 22000:2018 «Системи менеджменту управління безпечністю харчових продуктів». Враховуючи вище викладене, просимо надати відповідь чи допускається надання учасниками сертифікату ISO 22000:2018 «Системи менеджменту управління безпечністю харчових продуктів» як аналогічного до сертифікату ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005 IDT). Якщо так, то просимо внести відповідні зміни до тендерної документації.
Дякуємо.
Відповідь:
Тендерний комітет Комунального некомерційного підприємства Київської обласної ради «Київський обласний перинатальний центр», далі за текстом Замовник, з приводу отриманого 05 лютого 2020 року звернення потенційного Учасника торгів, надає наступні роз’яснення:
Стосовно другого та третього запитання, Замовником, на засіданні тендерного комітету, було прийнято рішення щодо внесення змін до тендерної документації шляхом вилучення пункту 6 та підпунктів 6.1 та 6.2 з Додатку 3 до Тендерної документації на закупівлю у 2020 році послуг з організації харчування (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 55520000-1 Кейтерингові послуги).
Стосовно першого запитання повідомляємо наступне:
Відповідно до вимог п. 3.1. додатку 1 до Тендерної документації на закупівлю у 2020 році послуг з організації харчування (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 55520000-1 Кейтерингові послуги) передбачено, що Учасник повинен у складі пропозиції надати Листи-відгуки підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців (не менше 3-х), які підтверджують факт успішного виконання аналогічних договорів за останні два роки (2018-2019р.р.) або копії виконаних аналогічних договорів за останні два роки (2018-2019р.р.) (не менше 3-х) з копіями документів, що підтверджують їх виконання та довідки за формою**.
Зазначена вимога встановлена Замовником з метою переконання у тому, що потенційний переможець має успішний досвід роботи з надання послуг з організації харчування. Адже, у даному разі якість надання послуг має особливе значення, так як предметом закупівлі є організація та надання 3-х разового лікувально-профілактичного харчування у перинатальному центрі, який є закладом ІІІ рівня надання висококваліфікованої медичної допомоги вагітним, роділлям, породіллям та новонародженим. Замовник повинен переконатися, що послуги, які закуповуються, не заподіють шкоди здоров’ю зазначеній категорії пацієнтів.
Варто зазначити, що аналогічна позиція підтверджується у першій частині рішення Антимонопольного комітету України від 13.01.2017р.№168-р/пк-пз.
Посилання ж запитувача на рішення Антимонопольного комітету України від 26.04.2017 року № 2240-р/пк-пз є недоречним, адже у ньому зазначається, що замовник встановивши аналогічну вимогу у своїй тендерній документації, під час розгляду скарги не зміг обґрунтувати необхідність встановлення такої вимоги, а також не спростував інформації наведену скаржником у скарзі.
Відповідно до вимог статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено можливість встановлення такого кваліфікаційного критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Основними ознаками виконання аналогічного договору, для цілей підтвердження кваліфікації, є вид договору та предмет закупівлі. Конкретна кількість документально підтверджених договорів (наприклад один) законом не передбачена.
А отже, Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надано учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям, а також на власний розсуд встановлює кількість аналогічних договорів, що мають надаватись Учасниками у складі тендерної пропозиції. Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Крім того, в інформаційному листі №3304-06_41825-06 від 16.11.2017 Мінекономрозвитку України “Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації” зазначено наступне: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору - зазначений критерій є необхідним за умови, що у замовника є потреба пересвідчитись у наявності відповідного досвіду виконання аналогічних закуповуваному предмету закупівель у потенційного постачальника/надавача послуг/виконавця робіт, ураховуючи специфіку такого предмета закупівлі. Для підтвердження наявності такого досвіду замовник може встановити вимоги щодо надання відповідних документів (їх копій) щодо виконання договорів стосовно аналогічних закуповуваному предмету закупівлі. Замовник може встановити вимогу як щодо надання документів стосовно одного, так і декількох аналогічних договорів».
Враховуючи вищевказане, тендерний комітет Замовника не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, при встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» та, відповідно, не встановлює дискримінаційні вимоги щодо учасників.
А отже відсутні підстави для внесення змін у тендерну документацію по першому питанню.
Копія протоколу засідання Тендерного комітету та Тендерна документація у новій редакції додаються.
Дата відповіді:
10.02.2020 14:47