-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – "Капітальний ремонт приміщень школи-інтернату № 20, вул. Грекова, 2, м. Київ" (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація).
Торги відмінено
2 950 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 3 000.00 UAH
Період уточнення:
28.01.2020 18:33 - 11.02.2020 00:00
Відповідь надана
Запитання щодо докуметів
Номер:
cbc6db62e4884d88832af02a2c517797
Дата опублікування:
31.01.2020 15:48
Опис:
1. Встановлення Замовником незаконної вимоги щодо надання дозволу Держгірпромнагляду.
Шановний Замовник, проаналізувавши вимоги тендерної документації ми виявили в ній дискримінаційні вимоги та такі, які порушують ст. 3 Закону України «Про Публічні закупівлі». В п. 5 Додатку 1 Тендерної документації вимагається надання від учасників процедури закупівлі дозволу Держгірпромнагляду на проведення робіт підвищеної небезпеки. Постанова КМУ № 1107 від 26.жовтня 2011 р. визначає вичерпний перелік робіт підвищеної небезпеки. Тому, просимо визначити і чітко прописати в тендерній документації на які саме роботи підвищеної небезпеки вимагається Дозвіл Держгірпромнагляду?
Доводимо до Вашого відома, що п. 7 Постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 р. № 1107 зі змінами та доповненнями передбачено, що дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки видається Держпраці та територіальним органом Держпраці, а не Держгірпромнаглядом. Відповідно до п. 21 Постанови виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені в додатку 6 здійснюються роботодавцем на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. У зазначеному додатку 6 мова йде про роботи, що виконуються на висоті, роботи верхолазні та скалелазні, зварювальні роботи та інше.
З лютого 2018 року, отримати зазначений дозвіл, який вимагається тендерною документацією немає юридичної можливості, замість нього можна отримати лише декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Отже вимога щодо надання зазначено дозволу у складі пропозиції учасника, носить дискримінаційний характер та обмежує конкуренцію серед учасників.
Також звертаємо увагу, що згідно розпорядженню Кабінету міністрів України № 1021-р від 30 вересня 2015 р. Держгірпромнагляд ліквідовано, а функції і повноваження, які припиняються, покладено на Державну службу України з питань праці.
Враховуючи вищезазначене, з урахуванням вимог ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», з метою недискримінації учасників, просимо вилучити з тендерної документації вимогу щодо надання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки. В інакшому випадку ми будемо змушені звернутись зі скаргою до Антимонопольного комітету України зі скаргою на незаконні та дискримінаційні вимоги тендерної документації.
2. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015.
Шановний Замовник, проаналізувавши вимоги тендерної документації ми виявили в ній дискримінаційні вимоги та такі, які порушують ст. 3 Закону України «Про Публічні закупівлі». В п. 5 Додатку 1 Тендерної документації вимагається надання від учасників процедури закупівлі сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015. Зазначена вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників з наступних підстав.
По-перше, обов’язок наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні. Частиною1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" пердбачено Підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації. Крім того, п.01.Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок.
По-друге, для отримання такого Сертифікату потрібно затратити і час, і грошові ресурси, що може призвести до збільшення затратної частини учасників на участь в закупівлі та вплинути на ціну тендерної пропозиції. Тому, ваша вимога є недоречною та необґрунтованою.
Просимо: усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію - видалити дискримінаційну вимогу щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015
Відповідь:
1. Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна включати перелік інформації, яка передбачена частиною другою вказаної статті, а також передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Згідно з чинним законодавством дозвіл Держгірпромгаляду дає учаснику право на виконання робіт підвищеної небезпеки. Оскільки, згідно з розпорядження КМУ № 1021-р від 30 вересня 2015 р. повноваження Дергірпромнагляду покладені на Держпраці у тому числі видання дозволів на право виконання робіт підвищеної небезпеки, дозвіл виданий Держпраці або її територіальним органом не буде вважатись порушенням Кваліфікаційних вимог. Дозвіл на газополум’яні роботи.
2. Вимога щодо наявності у Учасника сертифікату відповідності вимогам ISO 9001:2008 (чи ISO 9001:2015) (або ДСТУ ISO 9001:2009 (чи ДСТУ ISO 9001:2015)). Це гарантія спроможності Учасника стабільно та безперервно забезпечити якість та безпечність робіт протягом усього часу їх виконання; забезпечення упевненості в тому, що роботи, які виконуються, відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість робіт та використовуваних під час виконання робіт матеріалів, знаходяться під контролем; наявності кваліфікованого персоналу. Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що здійснює діяльність у відповідності до стандартів ISO 9001 (або ДСТУ ISO 9001), а наявність одного з перелічених сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного виконання робіт. Враховуючи наведене, Замовник не вбачає жодних дискримінаційних ознак даної вимоги.
Дата відповіді:
13.02.2020 09:46