• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з оцінки майна АТ «Укрзалізниця» для цілей бухгалтерського обліку

Послуги з оцінки майна АТ «Укрзалізниця» для цілей бухгалтерського обліку

Призупинено

27 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 135 000.00 UAH
Період уточнення: 24.01.2020 14:06 - 16.02.2020 10:00
Відповідь надана

Кваліфікаційні вимоги

Номер: 0a4ba7f8a731491d8e20ecc69cbb5640
Дата опублікування: 13.02.2020 12:29
Опис: Тендерна документація містить дискримінаційні кваліфікаційні вимоги до учасників, що звужують коло потенційних учасників тендеру і, як наслідок, обмежують конкуренцію. Відповідно до 4.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Так пп 4.2.10 п 4 додатка 2 до тендерної документації передбачено, що учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає Довідку в довільній формі з підтвердженням того, що протягом останніх п’яти років стосовно оцінювачів, які перебувають у штаті суб’єкта оціночної діяльності та залучені до оцінки Екземенаційною комісією Фонду державного майна України не приймалося зазначених у абзацах 2 - 5 пункту 10 розділу IV Положення про порядок роботи Екземенаційної комісії, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 13.11.2002 № 1997, а в п. 4.3.5 п 4 додатка 2 до тендерної документації передбачено, що учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає Довідку у довільній формі про відсутність в Учасника випадків анулювання Фондом державного майна України сертифіката суб’єкта оціночної діяльності за порушення вимог Закону «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та інших нормативно-правових актів, які регулюють питання оцінки майна, а також відсутність в Учасника звітів про оцінку майна, що за результатами рецензування Фондом державного майна України отримали негативну рецензію згідно з абзацом четвертим та п'ятим пункту 67 Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року № 1440, та класифікуються як такі, що звіт не повною мірою відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна і має значні недоліки, що вплинули на достовірність оцінки, але може використовуватися з метою, визначеною у звіті, після виправлення зазначених недоліків або звіт не відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, є неякісними та (або) непрофесійними і не можуть бути використані. На нашу думку, дані вимоги до учасників тендеру не відповідають законодавству України та практиці з рецензування звітів з оцінки майна в Україні. Для перевірки анулювання сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності та анулювання кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів використовується база Фонду державного майна України з рецензування звітів з оцінки майна. В дані базі Фонду державного майна України з рецензування звітів з оцінки майна наявна інформація про анульовані кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів та анульовані сертифікати суб’єктів оціночної діяльності за період останніх трьох років. Відповідно, в Україні є можливість достовірної перевірки наявності або відсутності анулювання кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів та анульованих сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності тільки за період останніх трьох років. Просимо змінити пп 4.2.10 п 4 додатка 2 до тендерної документації і викласти його зміст наступним чином - учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає Довідку в довільній формі з підтвердженням того, що протягом останніх трьох років стосовно оцінювачів, які перебувають у штаті суб’єкта оціночної діяльності та залучені до оцінки Екземенаційною комісією Фонду державного майна України не приймалося зазначених у абзацах 2 - 5 пункту 10 розділу IV Положення про порядок роботи Екземенаційної комісії, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 13.11.2002 № 1997. Просимо змінити пп 4.3.5 п 4 додатка 2 до тендерної документації і викласти його зміст наступним чином - учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає Довідку у довільній формі про відсутність протягом останніх трьох років у Учасника випадків анулювання Фондом державного майна України сертифіката суб’єкта оціночної діяльності за порушення вимог Закону «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та інших нормативно-правових актів, які регулюють питання оцінки майна, а також відсутність протягом останніх трьох років в Учасника звітів про оцінку майна, що за результатами рецензування Фондом державного майна України отримали негативну рецензію згідно з абзацом четвертим та п'ятим пункту 67 Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року № 1440, та класифікуються як такі, що звіт не повною мірою відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна і має значні недоліки, що вплинули на достовірність оцінки, але може використовуватися з метою, визначеною у звіті, після виправлення зазначених недоліків або звіт не відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, є неякісними та (або) непрофесійними і не можуть бути використані.
Відповідь: Згідно зі статтею 13 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та оціночну діяльність», рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна) здійснюється на вимогу особи, яка використовує оцінку майна та її результати для прийняття рішень, у тому числі на вимогу замовників (платників) оцінки майна, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, судів та інших осіб, які мають заінтересованість у неупередженому критичному розгляді оцінки майна, а також за власною ініціативою суб’єкта оціночної діяльності. Пунктом 67 Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав» визначена кваліфікація звітів про оцінку майна за наступними ознаками: - звіт повністю відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна; - звіт у цілому відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, але має незначні недоліки, що не вплинули на достовірність оцінки; - звіт не повною мірою відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна і має значні недоліки, що вплинули на достовірність оцінки, але може використовуватися з метою, визначеною у звіті, після виправлення значних недоліків; - звіт не відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, є неякісним та (або) непрофесійним і не може бути використаний. Наявність негативних рецензій на звіти з оцінки, які класифіковано за ознакою абзацу 5 пункту 67 Національного стандарту оцінки № 1 (далі - НСО №1), як такі, що не відповідають вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, є непрофесійними і не можуть бути використані, є показником того, що: а) оцінювачі, що підписали неякісний звіт з оцінки, можуть бути не в повній мірі кваліфіковані виконати оцінку майна, і у рецензента є зауваження до практичної діяльності оцінювача з оцінки майна; б) суб’єкт оціночної діяльності, який випустив неякісний звіт оцінки, має недостатні процедури контролю якості оцінки, і у рецензента є зауваження до практичної діяльності суб’єкта оціночної діяльності з оцінки майна. Центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного регулювання оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності є Фонд державного майна України (далі -ФДМУ). Пунктом 6 розділу V наказу ФДМУ від 31.12.2015 № 2075 «Про затвердження Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності», одним із критеріїв визначення переможців є: «наявність зауважень до практичної діяльності з оцінки майна учасника конкурсу та оцінювачів, які будуть залучені ним до виконання робіт з оцінки, за останні 3 роки до дати проведення конкурсу». Тобто, ФДМУ враховує зауваження до практичної діяльності як безпосередньо оцінювачів, так і суб’єктів оціночної діяльності, для недопущення не кваліфікованих оцінювачів до відбору оцінювачів, навіть за наявності в них діючих кваліфікаційних свідоцтв та сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності. Однією з причин такого підходу (встановлення вимог до суб’єктів оціночної діяльності та оцінювачів) є можливі спроби окремих оцінювачів, які мають негативні рецензії, уникнути об’єктивної дискваліфікації за рахунок їх невідображення в переліку оцінювачів, що будуть залучатися до виконання оцінки. Саме тому постає необхідність у здійснені контролю з боку АТ «Укрзалізниця» за відсутністю негативних рецензій як у суб’єктів оціночної діяльності, так і окремих оцінювачів, які можуть подавати заявки від іншого суб’єкта оціночної діяльності ніж той, в рамках якого оцінювачі отримали негативні рецензії. Замовник, що є найбільшою компанією України за вартістю активів, а також управляє державним майном, застосовує в процедурі закупівлі аналогічні критерії, як і ФДМУ, до відбору оцінювачів. Проте, враховуючи той факт, що Замовник не має доступу до повної інформації стосовно оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності, які мають негативні рецензії, а саме в АТ «Укрзалізниця» відсутній доступ до реєстрів чи баз даних суб’єктів оціночної діяльності, які мають негативні рецензії, критерії було уточнено для можливості перевірки інформації про зауваження до практичної діяльності оцінювачів, а саме витребувано Довідку у довільній формі про відсутність в Учасника за останні п’ять років випадків анулювання Фондом державного майна України сертифіката суб’єкта оціночної діяльності за порушення вимог Закону «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та інших нормативно-правових актів з оцінки майна, а також відсутність за останні п’ять років в Учасника звітів про оцінку майна, що за результатами рецензування ФДМУ отримали негативну рецензію згідно з абзацом четвертим та п'ятим пункту 67 Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року № 1440, та класифікуються як такі, що звіт не повною мірою відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна і має значні недоліки, що вплинули на достовірність оцінки, але може використовуватися з метою, визначеною у звіті, після виправлення зазначених недоліків або звіт не відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, є неякісними та (або) непрофесійними і не можуть бути використані». Разом з тим, згідно з абзацом 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право установлювати критерій щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема надання довідки в довільній формі з підтвердженням того, що протягом останніх п’яти років стосовно оцінювачів, які перебувають у штаті суб’єкта оціночної діяльності та залучені до оцінки, Екземенаційною комісією ФДМУ не приймалося рішень, зазначених у абзацах 2 - 5 пункту 10 розділу IV Положення про порядок роботи Екземенаційної комісії, затвердженого наказом ФДМУ від 13.11.2002 № 1997. Вимоги щодо встановлення періоду часу замовник визначає самостійно, що не суперечить чинному законодавству та принципам здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, щодо вимоги саме 5 років повідомляємо, що зазначений термін є підтвердженням того, що оцінювачі та сам суб’єкт оціночної діяльності професійно займаються цим видом діяльності тривалий час, а не поєднують таку діяльність з іншими видами надання послуг. Зазначене є показником того, що оцінювач має позитивний досвід з надання якісних послуг та користується попитом та довірою на відповідному ринку.
Дата відповіді: 19.02.2020 08:46
Відповідь надана

Кваліфікаційні вимоги

Номер: 4a2fcdf83b894038bd53330a4949954e
Дата опублікування: 13.02.2020 12:28
Опис: Тендерна документація містить дискримінаційні кваліфікаційні вимоги до учасників, що звужують коло потенційних учасників тендеру і, як наслідок, обмежують конкуренцію. Відповідно до 4.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Так пп 4.3.2 п 4 додатка 2 до тендерної документації передбачено, що учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає Довідку в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, яка підтверджує досвід оцінки значної кількості активів у кожному індивідуальному проекті з оцінки необоротних активів з різними цілями (не менше 20 тисяч об’єктів основних засобів в одному проекті). Дані вимоги є дискримінаційними до учасників тендеру, оскільки в Україні наявна дуже обмежена кількість компаній, які мають в своєму складі кількість об’єктів основних засобів не менше 20-ти тисяч об’єктів. В Україні наявні не більше 5-10 компаній, які мають в своєму складі кількість об’єктів основних засобів не менше 20-ти тисяч об’єктів. На нашу думку дана дискримінаційна вимога має бути змінена із вимоги про підтвердження досвіду оцінки значної кількості активів у кожному індивідуальному проекті з оцінки необоротних активів з різними цілями (не менше 20 тисяч об’єктів основних засобів в одному проекті) на вимогу про підтвердження досвіду оцінки значної кількості активів у кожному індивідуальному проекті з оцінки необоротних активів з різними цілями (не менше 10 тисяч об’єктів основних засобів в одному проекті).
Відповідь: Відповідно до Закону України «Про транспорт», до складу залізничного транспорту входять підприємства залізничного транспорту, що здійснюють перевезення пасажирів, вантажів, багажу, пошти, рухомий склад залізничного транспорту, залізничні шляхи, сполучення, а також промислові, будівельні, торговельні та постачальницькі підприємства, навчальні заклади, технічні школи, дитячі дошкільні заклади, заклади охорони здоров'я, фізичної культури та спорту, культури, науково-дослідні, проектно-конструкторські організації, підприємства промислового залізничного транспорту та інші підприємства, установи та організації, незалежно від форм власності, що забезпечують його діяльність і розвиток. Послуга стосується оцінки абсолютно всіх необоротних активів АТ «Укрзалізниця» (з урахуванням всіх особливостей та специфікацій, які не мають аналогів, а методологія оцінки передбачає зокрема розуміння характеру оцінки і глибоких знань в області здійснення господарської діяльності на залізничному транспорті та забезпечення процесу перевезень. Окрім кількісних обсягів майнових об’єктів, які підлягають оцінці, важливою обставиною є факт їх розташування по всій території України. Оцінювачі та фахівці Учасника, що не мають досвіду та достатніх знань в галузі залізничного транспорту буде неспроможним виконати Послуги вчасно, з урахуванням стислих строків на виконання робіт з оцінки, та з дотриманням необхідної якості їх виконання. Вважаємо, що така вимога з боку замовника є цілком обґрунтованою з огляду на кількість майна яке необхідно оцінити та стислі терміни надання таких послуг Вимога щодо надання довідки, що підтверджує наявність у кожного залученого до оцінки оцінювача достатнього досвіду з проведеної оцінки за предметом та обсягами цілком обгрунтована. Крім того, зазначена закупівля передбачає надання послуг з оцінки майна у кількості понад 1200000 об’єктів, що в цілому передбачає покладення на кожного із залучених оцінювачів по 120000 об’єктів. Звертаємо також увагу на те, що одним з принципів здійснення закупівель, відповідно до ст. 3 Закону є максимальна економія та ефективність. Саме, виходячи з цього принципу встановлено таку вимогу.
Дата відповіді: 19.02.2020 08:45
Відповідь надана

Кваліфікаційні вимоги

Номер: 8ce845f1abf146a3944c9bc34d3fd983
Дата опублікування: 13.02.2020 12:28
Опис: Тендерна документація містить дискримінаційні кваліфікаційні вимоги до учасників, що звужують коло потенційних учасників тендеру і, як наслідок, обмежують конкуренцію. Відповідно до 4.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Так пп 4.3.2 п 4 додатка 2 до тендерної документації передбачено, що учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає Довідку в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, яка підтверджує досвід оцінки необоротних активів у залізничній галузі в Україні, зокрема споруд (земляне полотно, верхня будова колії, мости, інші споруди), передавальних пристроїв (контактна мережа залізниць, лінії електропередач, інші передавальні пристрої), теплотехнічного, силового та електротехнічного обладнання, колійних будівельних машин, транспортних засобів (об’єкти рухомого складу, тепловози, електропоїзди постійного та змінного струму, дизельні поїзди та автомотриси, вагони вантажні, вагони пасажирські, контейнери, інші транспорті засоби), тощо. Вважаємо, що вимога Замовника в Тендерній документації стосовно підтвердження наявності досвіду виконання договорів з оцінки необоротних активів у залізничній галузі в Україні є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, що позбавляє можливості прийняти участь у Процедурі закупівлі, з огляду на нижченаведене. Згідно з вимогами статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» учасник повинен підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного договору. Оскільки АТ «Укрзалізниця» є природнім монополістом у залізничній галузі Україні, дана вимога про підтвердження наявності досвіду виконання договорів з оцінки необоротних активів у залізничній галузі в Україні обмежує конкурентну можливість приймати участь в тендері для тих суб’єктів оціночної діяльності, які відповідають необхідним вимогам для проведення оцінки необоротних активів АТ «Укрзалізниця» відповідно до законодавства України і можуть підтвердити досвід виконання аналогічного договору з оцінки необоротних активів з іншими підприємствами, а не саме із АТ «Укрзалізниця». Оскільки АТ «Укрзалізниця» є природнім монополістом, дану вимогу про підтвердження досвіду виконання договорів з оцінки необоротних активів у залізничній галузі в Україні можна трактувати не як вимогу підтвердити досвід виконання аналогічних договорів, про що йдеться у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», а як вимогу підтвердити попередній досвід виконання договорів суб’єктів оціночної діяльності із АТ «Укрзалізниця», що є дискримінаційним антиконкурентним порушенням. Вважаємо, що дана вимога має бути усунена із Тендерної документації.
Відповідь: Відповідно до статті 5 Закону України «Про залізничний транспорт» до складу майна залізничного транспорту в Україні, віднесено, зокрема:  магістральні залізничні лінії загального користування та розміщені на них технологічні споруди,  передавальні пристрої, що безпосередньо використовуються для забезпечення процесу перевезень, а саме: залізничні станції та колії загального користування, тягові підстанції, контактна мережа та інші пристрої технологічного електропостачання,  системи сигналізації, централізації, блокування та управління рухом поїздів,  об'єкти і майно, призначені безпосередньо для виконання аварійно-відновлювальних робіт. Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право установлювати, зокрема, критерій щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та вимагати наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, що не обмежує конкуренцію серед суб’єктів оціночної діяльності і не спрямоване на надання преференції конкретній особі. Учасник, що не має досвіду та достатніх знань в галузі залізничного транспорту буде неспроможним виконати Послуги вчасно, з урахуванням стислих строків на виконання робіт з оцінки, та з дотриманням необхідної якості їх виконання.
Дата відповіді: 19.02.2020 08:43
Відповідь надана

Кваліфікаційні вимоги

Номер: 206dded8d7864a22830bc66176c3885b
Дата опублікування: 13.02.2020 12:26
Опис: Тендерна документація містить дискримінаційні кваліфікаційні вимоги до учасників, що звужують коло потенційних учасників тендеру і, як наслідок, обмежують конкуренцію. Відповідно до 4.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Так в п.п. 4.2.6 п. 4 Додатка 2 до Тендерної документації передбачено, що учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає Довідку у довільній формі, завірену печаткою (за наявністю печатки) та підписом уповноваженої особи Учасника, що містить інформацію про те, що Учасник має у штаті суб’єкта оціночної діяльності не менше двох оцінювачів, які повинні мати сертифікати, що підтверджують їхню кваліфікацію з бухгалтерського обліку у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності. В пп. 4.2.7 п. 4 додатка 2 до Тендерної документації передбачено, що учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає Довідку у довільній формі, завірену печаткою (за наявністю печатки) та підписом уповноваженої особи Учасника, що містить інформацію про те, що Учасник має у штаті суб’єкта оціночної діяльності не менше ніж одного фахівця, який повинен мати міжнародно визнаний сертифікат фахівця з управління проектами. Хочемо зазначити, що відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» суб’єктом оціночної діяльності можуть бути, зокрема, юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які здійснюють господарську діяльність, у складі яких працює хоча б один оцінювач, та які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності відповідно до даного Закону. Таким чином, відповідно до законодавства України, суб’єкт оціночної діяльності не може виконувати діяльність віднесену до компетенції суб’єктів аудиторської діяльності, а також не може проводити послуги з надання бухгалтерських послуг відповідно до Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» або послуги фахівців із управління проектами. Просимо змінити дані вимоги в пп. 4.2.6 та 4.2.7 п. 4 Додатка 2 до Тендерної документації із вимоги про наявність в штаті суб’єкта оціночної діяльності у двох оцінювачів сертифікатів, що підтверджують їхню кваліфікацію з бухгалтерського обліку у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності, та наявність в штаті суб’єкта оціночної діяльності одного фахівця, що має міжнародно визнаний сертифікат фахівця з управління проектами, на вимогу про наявність в складі суб’єкта оціночної діяльності двох фахівців, що маю сертифікати, що підтверджують їх кваліфікацію з бухгалтерського обліку у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності, та одного фахівця, що має міжнародно визнаний сертифікат фахівця з управління проектами.
Відповідь: Ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності АТ «Укрзалізниця» здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та згідно з МСФЗ. На виконання зазначеного Закону також забезпечується проведення аудиту консолідованої фінансової звітності АТ «Укрзалізниця», у ході проведення якого аудиторами особлива увага приділяється питанню дотримання вимог МСФЗ та облікової політики. Методом обліку основних засобів АТ «Укрзалізниця» обліковою політикою встановлено за переоціненою вартістю, яка є справедливою вартістю. Цим обумовлена мета оцінки, що зазначена у Технічних характеристиках додатку 1 до тендерної документації, а саме - визначення справедливої вартості об’єктів основних засобів, незавершених капітальних інвестицій, нематеріальних активів АТ «Укрзалізниця» для цілей бухгалтерського обліку - для відображення у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності відповідно до вимог МСФЗ. Також додатком 1 до тендерної документації передбачено, що результати оцінки повинні відповідати вимогам МСФЗ та Міжнародним стандартам оцінки. Оцінка виконується виключно для цілей бухгалтерського обліку, результати цієї оцінки повинні відповідати МСФЗ і до того ж результати оцінки мають бути визнані аудиторською компанією, якою проводиться аудит консолідованої фінансової звітності. Наявність у команді Виконавця, який буде проводити оцінку, фахівця/ів зі знаннями МСФЗ, що підтверджені відповідними сертифікатами є запорукою якісного та на належному рівні виконаних робіт з оцінки об’єктів, а також відповідності її результатів вимогам МСФЗ. Отже знання як у галузі Міжнародних стандартів оцінки, так і в галузі МСФЗ є вирішальними для отримання якісної оцінки об’єктів, що є предметом послуг, та гарантією того, що її результати будуть прийняті міжнародним аудитором та у Звіті незалежного аудитора буде відсутня кваліфікація стосовно невідповідності балансової вартості основних засобів справедливій вартості. Стосовно надання копії міжнародно визнаного сертифіката фахівця з управління проектами, то така вимога обумовлена об’єктивними причинами: обсяги проведення оцінки є значними; терміни проведення оцінки є мінімальними. При цьому об’єкти оцінки обліковуються на балансах регіональних філій, філій які мають розгалужену структуру та розташовані по всій території України та до складу яких входить понад 600 виробничих підрозділів. Таким чином до співпраці з Виконавцем буде залучена велика за чисельністю команда фахівців. Ці обстави зумовлюють необхідність з боку Виконавця на належному рівні забезпечити організацію роботи з проведення оцінки для якісного та своєчасного виконання цієї роботи. Отже, наявність саме в штаті Виконавця сертифікованого фахівця з управління проектами дозволить об’єктивно оцінити та підтвердить наявність у нього необхідного рівня знань, навичок та практичного досвіду, які необхідні для успішного управління цим проектом, та здатність привести проект до успішного завершення, що є значним аргументом, враховуючи важливість та нагальну необхідність проведення оцінки майна АТ «Укрзалізниця» у стислі терміни та на належному професійному рівні.
Дата відповіді: 19.02.2020 08:42
Відповідь надана

Кваліфікаційні вимоги

Номер: 792b8121d60b4453b1e6192b7305f4ff
Дата опублікування: 13.02.2020 12:26
Опис: Тендерна документація містить дискримінаційні кваліфікаційні вимоги до учасників, що звужують коло потенційних учасників тендеру і, як наслідок, обмежують конкуренцію. Відповідно до 4.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Так п.п. 4.2.2 п. 4.2 Додатка 2 Тендерної документації вимагається довідка про персонал Учасника, в якій до складу оцінювачів мають зараховуються лише працюючі у штатному складі Учасника оцінювачі (станом на дату оголошення закупівлі штатна чисельність оцінювачів має становити не менше 11 осіб), що серед інших спеціалізацій мають спеціалізації 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.7, а також 2.1, 2.2. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки відповідно до законодавства України діяльність суб’єктів оціночної діяльності в Україні не передбачає вимог щодо кількості професійних оцінювачів, які працюють в його штаті. На нашу думку дана вимога про кількість професійних оцінювачів у складі суб’єкта оціночної діяльності має бути зменшена із 11 (одинадцяти) оцінювачів в штаті суб’єкта оціночної діяльності до 7 (семи) оцінювачів в штаті суб’єкта оціночної діяльності.
Відповідь: Внесено зміни до тендерної документації. Кількість працюючих у штатному складі оцінювачів змінено на 10. Крім того, чинним законодавством не заборонено встановлення тієї чи іншої кількості оцінювачів, які працюють у штаті суб’єкта оціночної діяльності та будуть залучені до надання послуги. Додатково: окрім кількісних обсягів майнових об’єктів, які підлягають оцінці, важливою обставиною є факт їх розташування по всій території України. Об’єкти оцінки обліковуються на балансах регіональних філій, філій які мають розгалужену структуру та розташовані по всій території України та до складу яких входить понад 600 виробничих підрозділів. Таким чином до співпраці з Виконавцем має буде залучена велика за чисельністю команда фахівців. Ці обстави зумовлюють необхідність з боку Виконавця достатньої кількості оцінювачів для забезпечення на належному рівні організації роботи з проведення оцінки, для якісного та своєчасного виконання цієї роботи. Діюче законодавство не встановлює прямої заборони для Замовника вимагати певну (максимальну чи мінімальну) кількість оцінювачів. Враховуючи попередній досвід та приймаючи до уваги кількість основних фондів та їх компонентів (1.2 млн об’єктів), які потрібно буде оцінити за 16 тижнів, Замовник вважає, саме така кількість оцінювачів відповідної кваліфікації має бути залучена до цієї роботи.
Дата відповіді: 19.02.2020 08:40
Відповідь надана

Кваліфікаційні критерії

Номер: 7e4eb69c19cd4c4e851d05fef301bd66
Дата опублікування: 13.02.2020 12:25
Опис: Тендерна документація містить дискримінаційні кваліфікаційні вимоги до учасників, що звужують коло потенційних учасників тендеру і, як наслідок, обмежують конкуренцію. Відповідно до 4.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Так п.п. 4.2.2 п. 4.2 Додатка 2 Тендерної документації вимагається довідка про персонал Учасника, в якій має бути інформація про закріплення двох оцінювачів за регіональними філіями АТ «Укрзалізниця» та одного оцінювача за філією «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» АТ «Укрзалізниця». Даний пункти Тендерної документація викликає низку питань. Що саме мається на увазі у даній вимозі? Чи означає дана вимога те, що суб’єкти оціночної діяльності мають надати інформацію про те, які саме сертифіковані оцінювачів зі штату суб’єкта оціночної діяльності будуть закріплені за конкретною регіональною філією або за філією «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» АТ «Укрзалізниця» після визнання такого суб’єкта оціночної діяльності переможцем тендеру і підписання із ним договору на оцінку? Якщо дана вимога про закріплення двох оцінювачів за регіональними філіями АТ «Укрзалізниця» та одного оцінювача за філією «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» АТ «Укрзалізниця» має інакше тлумачення, то має бути відповідне чітке роз’яснення щодо її виконання.
Відповідь: Замовник вважає за доцільне розподілити відповідальність оцінювачів з декількох причин: 1.Для визначення конкретних оцінювачів, які будуть відповідати та керувати процесом зі збору даних з кожної окремої регіональної філії. 2.З кожним оцінювачем, закріпленим за філією буде укладена персональна угода про не розголошення відомостей, доступ до яких вони отримають в межах надання послуги з оцінки. Крім того, у випадку нанесення шкоди та/або допущення помилок, які будуть виявленні Замовником та\або Аудитором, Замовник буде враховувати причини на наслідки таких дій в тому числі для подальшого недопущення таких осіб до надання послуг. Вимогу Замовника про закріплення 1 оцінювача за філією «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» АТ «Укрзалізниця» виключено, до тендерної документації внесено зміни.
Дата відповіді: 19.02.2020 08:38
Відповідь надана

Кваліфікаційні критерії

Номер: 3374f33db5484c42a72b36dc13cb9147
Дата опублікування: 13.02.2020 12:24
Опис: Тендерна документація містить дискримінаційні кваліфікаційні вимоги до учасників, що звужують коло потенційних учасників тендеру і, як наслідок, обмежують конкуренцію. Відповідно до 4.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Так п.п. 4.2.9 п. 4.2 Додатка 2 до Тендерної документації вимагається довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, яка підтверджує наявність у кожного залученого до оцінки оцінювача досвіду з проведеної оцінки не менше 20 тис. об’єктів по одному проекту (з обов’язковим наданням копій таких договорів). Дані вимоги є дискримінаційними до учасників тендеру, оскільки згідно з вимогами статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» учасник тендеру повинен підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного договору для суб’єктів оціночної діяльності, а не наявність досвіду виконання аналогічного договору для окремих оцінювачів. Вважаємо, що дана вимога має бути усунена із Тендерної документації.
Відповідь: Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує Замовника в праві вимагати підтвердження досвіду оцінювачів, які будуть залучені до надання послуг. Крім того, зазначена закупівля передбачає надання послуг з оцінки майна у кількості понад 1200000 об’єктів, що в цілому передбачає покладення на кожного із залучених оцінювачів по 120000 об’єктів. Водночас зауважуємо, що відповідно до Закону України «Про транспорт», до складу залізничного транспорту входять підприємства залізничного транспорту, що здійснюють перевезення пасажирів, вантажів, багажу, пошти, рухомий склад залізничного транспорту, залізничні шляхи, сполучення, а також промислові, будівельні, торговельні та постачальницькі підприємства, навчальні заклади, технічні школи, дитячі дошкільні заклади, заклади охорони здоров'я, фізичної культури та спорту, культури, науково-дослідні, проектно-конструкторські організації, підприємства промислового залізничного транспорту та інші підприємства, установи та організації, незалежно від форм власності, що забезпечують його діяльність і розвиток. Послуга стосується оцінки абсолютно всіх необоротних активів АТ «Укрзалізниця» (з урахуванням всіх особливостей та специфікацій, які не мають аналогів, наприклад «дефектоскопний візок» (різних типів), «гідравлічний прилад для рихтування колії» (різних модифікацій), «електропривід стрілочний» (різних модифікацій), «вагонний сповільнювач» (різних типів), «прилад контролю ходових частин рухомого складу під час руху поїзда» тощо), а методологія оцінки передбачає зокрема розуміння характеру оцінки і глибоких знань в області здійснення господарської діяльності на залізничному транспорті та забезпечення процесу перевезень. Окрім кількісних обсягів майнових об’єктів, які підлягають оцінці, важливою обставиною є факт їх розташування по всій території України. Вважаємо, що така вимога з боку Замовника є цілком обґрунтованою з огляду на кількість майна яке необхідно оцінити та стислі терміни надання таких послуг. Дана вимога відповідає Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статті 3 в частині дотримання принципу максимальної економії та ефективності у здійсненні закупівель.
Дата відповіді: 19.02.2020 08:37
Відповідь надана

Кваліфікаційні критерії

Номер: b7de072eadd44d508e4e7e2014c203dd
Дата опублікування: 13.02.2020 12:22
Опис: Тендерна документація містить дискримінаційні кваліфікаційні вимоги до учасників, що звужують коло потенційних учасників тендеру і, як наслідок, обмежують конкуренцію. Відповідно до 4.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Так в п.п. 4.2.5 п. 4 Додатка 2 до Тендерної документації передбачено, що учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає Довідку у довільній формі, завірену печаткою (за наявністю печатки) та підписом уповноваженої особи Учасника, що містить інформацію про те, що Учасник має у штаті суб’єкта оціночної діяльності оцінювачів, з яких не менше 2 (двох) сертифікованих оцінювачів, які повинні мати сертифікати ASA та /або IIBV. Дані вимоги є дискримінаційними до учасників тендеру, тому що серед оцінювачів України, які мають кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів і працюють в Україні відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», фактично є від одного до трьох оцінювачів, які мають сертифікати ASA та /або IIBV. Це пояснюється тим, що за законодавством України немає жодних вимог мати сертифікати ASA та IIBV для оцінювачів в Україні, які діють відповідно до законодавства України. Сертифікати ASA та IIBV не є жодним чином свідченням відповідного рівня фаховості для діяльності оцінювачів в Україні. Вимогу що до наявності у штаті СОДа не менше 2-х фахівців з міжнародної кваліфікацією RICS, TEGOVA вважаємо повністю обґрунтованою. Вважаємо, що дана вимога має бути усунена із Тендерної документації.
Відповідь: Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право установлювати, зокрема, критерій щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Саме наявність сертифіката/ів ASA та/або IIBV вважаються для Замовника підтвердженням необхідних, для проведення оцінки майна, знань та відповідного досвіду роботи, в розумінні статті 16 Закону «Про публічні закупівлі». Крім того, Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено обмежень щодо кількості кваліфікаційних вимог до учасників.
Дата відповіді: 19.02.2020 08:36
Відповідь надана

Кваліфікаційні вимоги

Номер: 14fe7f3968b04898a0502f8373275f77
Дата опублікування: 12.02.2020 17:15
Опис: Пункт 4.2.2. (Додатку 2) містить вимогу щодо кількості копій свідоцтв/сертифікатів штатних оцінювачів про успішне проходження міжнародно визнаних навчальних курсів з оцінки (сертифікати ASA, IIBV, RICS, TEGOVA) або членство у відповідних організаціях. Відповідно до цих вимог виконавець з числа штатних оцінювачів повинен мати: 1) не менше 2-х оцінювачів сертифікати ASA та /або IIBV; 2) не менше 1-го оцінювача сертифікат RICS; 3) не менше 1-го оцінювача сертифікат TEGOVA. Зазначені у пункті міжнародні організації, що видаються такі сертифікати, за наявності сертифіката у оцінювача, підтверджують його кваліфікацію у сфері оцінки загалом, а не за окремими напрямами оцінки. Просимо розглянути можливість внести зміни до тендерної документації та викласти цей пункт в такій редакції: "… виконавець з числа штатних оцінювачів повинен мати не менше 2-х оцінювачів сертифікати ASA та/або IIBV, та/або RICS, та/або TEGOVA."
Відповідь: У підпункті 4.2.5 документального підтвердження для юридичних осіб резидентів України, у підпункті 4.2.5 документального підтвердження для нерезидентів України, у підпункті 4.2.5 документальне підтвердження для суб’єктів підприємницької діяльності фізичних осіб підприємців Додатку 2 тендерної документації змінено вимогу щодо кількості штатних оцінювачів - з 11 осіб на 10 осіб, а також вилучено вимогу щодо обов’язкової наявності у складі 10 штатних оцінювачів не менше 1-го оцінювача з сертифікатом RICS та не менше 1-го оцінювача з сертифікатом TEGOVA.
Дата відповіді: 14.02.2020 13:19
Відповідь надана

Кваліфікаційні вимоги

Номер: a10a3d3073d64bc4ac7bfde194eb5f22
Дата опублікування: 12.02.2020 17:14
Опис: У Пункті 4.2.2. (Додатку 2) зазначено, що з числа 11 оцінювачів, які будуть залучені до надання послуг з оцінки, обов’язково 2 оцінювачі мають бути закріплені за регіональними філіями АТ «Укрзалізниця», зокрема: 1) Регіональна філія «Південно-Західна залізниця»; 2) Регіональна філія «Львівська залізниця»; 3) Регіональна філія «Південна залізниця»; 4) Регіональна філія «Придніпровська залізниця»; 5) Регіональна філія «Одеська залізниця»; додатково ще 1 оцінювач має бути закріплений за філією «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» АТ «Укрзалізниця». Оскільки на балансі Регіональних філій сконцентровані фактично всі основні засоби АТ «Українська Залізниця», а філія «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» виконує допоміжну функцію, пропонуємо переглянути загальну кількість оцінювачів, що мають бути залучені до виконання завдання, і зменшити їх до 10. Виходячи із досвіду виконання аналогічних за складністю та кількістю об'єктів оцінки завдань, вважаємо, що це жодним чином не вплине на строки та якість послуг, що є предметом цієї закупівлі.
Відповідь: У підпункті 4.2.2 документального підтвердження для юридичних осіб резидентів України, у підпункті 4.2.2 документального підтвердження для нерезидентів України, у підпункті 4.2.2 документальне підтвердження для суб’єктів підприємницької діяльності фізичних осіб підприємців Додатку 2 тендерної документації змінено кількість оцінювачів - з 11 осіб на 10 осіб та вилучено вимогу щодо 1 (одного) оцінювача, який має бути закріплений за філією «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» АТ «Укрзалізниця».
Дата відповіді: 14.02.2020 13:17