- 
                    Відкриті торги
 - 
                        Безлотова
 - 
                        КЕП
 
Масло вершкове
Масло вершкове
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                2 824 500.00
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 0.5% або 14 122.50 UAH
        мін. крок: 0.5% або 14 122.50 UAH
                    Період уточнення:
                    11.01.2020 13:15 - 19.01.2020 18:00
                
                        
            Відповідь надана        
    Технічні вимоги
                    Номер:
                    d27355fca9e34bc7a431862a86c149e4
                
                                                                        
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    16.01.2020 18:23
                
                                                                        
                    Опис:
                    Доброго дня, шановний Замовнику!
Відповідно до вимог тендерної документації, зокрема технічних вимог до предмету закупівлі Учасники повинні надати:
і) копію діючого сертифікату ISO 9001:2015 «Система управління якістю» запропонованого товару щодо використання системи управління кістю по переробці молока, виробництвом масла, сиру, спреду та морозива, який виданий Виробнику запропонованого товару та чинний протягом усього строку поставки товару. 
ї) копію діючого сертифікату ISO 14001:2015 щодо екологічного управління стосовно переробки молока, виробництва масла, сиру, спреду та морозива, який виданий Виробнику запропонованого товару та чинний протягом усього строку поставки товару.
Вважаємо, що вказані умови є дискримінаційними та порушують принципи здійснення публічних закупівель (добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників та рівне ставлення до них) в зв’язку з нижчевикладеним:
Відповідно Закон України “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів ”
п. 84 ч. 1 Закону, система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) - система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів
ч.1 ст. 21 Закону України - оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках.
ч.1 ст. 64 Закону, Оператори ринку в разі порушення вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів несуть відповідальність в межах діяльності, яку вони здійснюють, за:
4) невиконання обов’язку щодо впровадження на потужностях постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), -
тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб - у розмірі від тридцяти до сімдесяти п’яти мінімальних заробітних плат,
3. Крім того, відповідно до ЗУ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів”
Перехідні положення: пункт 2 частини другої статті 20, стаття 21, пункт 4 частини першої статті 64 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", набирають чинності для:
потужностей, які провадять діяльність з харчовими продуктами, у складі яких є необроблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей), - через три роки з дня, наступного за днем опублікування цього Закону; (опубліковано 22.07.2014).
Тобто з огляду на вимоги чинного законодавства оператори ринку харчових продуктів зобов’язані були впровадити на потужностях постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР). Будь-яких інших нормативно-правовових актів, які передбачають обов’язкове впровадження будь-яких інших систем якості, екологічної безпеки тощо – не передбачено, тому просимо внести відповідні зміни.
Разом з тим, вимагається надання копії  діючого сертифікату ISO 22000:2019 щодо управління безпечністю харчових продуктів по переробці молока, виробництва масла, сиру, спреду та морозива, який виданий Виробнику запропонованого товару та чинний протягом усього строку поставки товару.
Вказана вимога теж є дискримінаційною так як оператори потужностей почали впроваджувати НАССР з 22.07.2017 року і які на даний час дійсні, однак видавались та зазначалось ISO інше.
Враховуючи викладене просимо внести відповідні зміни до документації торгів з метою створення конкуретного середовища під час проведення вказаної закупівлі. У випадку не внесення відповідних змін просимо надати відподвіне роз’яснення з посиланням на вимоги чинного законодавства.
                
                                                                        
                    Відповідь:
                    Шановний Учаснику!
Тендерну документацію розроблено з дотриманням усіх вимог, установлених ст. 22
Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), та відповідно до наказу
Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 року № 680 «Про
затвердження примірної тендерної документації».
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу
інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник
вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи обставини, що на виконання вимог Закону України «Про безпечність та
якість харчових продуктів» № 771/97-ВР від 23.12.1997 року, а також Закону України
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів»
№ 1602-VII від 20.09.2015 року, в тому числі, згідно з наказом Міністерства аграрної
політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 року «Про затвердження Вимог
щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на
принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)», у 2017 році
закінчився перехідний період для впровадження в робочі процеси харчових підприємств
базової системи харчової безпеки НАССР. Відтак, діяльність учасника повинна
відповідати системі НАССР - система аналізу небезпечних факторів та контролю у
критичних точках, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, які є
визначальними для безпеки харчових продуктів.На підтвердження виконання зазначених вимог за тендерною документацією, учасники
закупівлі як оператори ринку надання відповідних послуг, що складають предмет
закупівлі повинні надати видані на їх ім’я (учасника) копію діючого сертифікату ISO
9001:2015 «Система управління якістю», копію діючого сертифікату ISO 14001:2015 щодо
екологічного управління стосовно переробки молока, виробництва масла, сиру, спреду та
морозива та копію діючого сертифікату ISO 22000:2019 щодо управління безпечністю
харчових продуктів з переробки молока, виробництва масла, сиру, спреду та морозива.
Зазначена вимога обумовлена тим, що для поставки Учасником якісного товару згідно з
предметом закупівлі та відповідністю вимогам Замовника Учасник повинен мати
впроваджену систему управління якістю, що відповідає національному стандарту ДСТУ
ISO 9001, ISO 14001:2015 щодо екологічного управління та ISO 22000:2019 щодо
управління безпечністю харчових продуктів.
Вимога Замовника щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікатів
відповідності ISO 9001:2015 є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження
відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні
Закону України «Про публічні закупівлі».
Окремо зазначаємо, що Орган оскарження неодноразово приймав рішення щодо
необґрунтованості оскарження вимоги щодо надання Сертифікату системи управління
якістю на учасника торгів за стандартами ISO 9001. Наприклад, рішенням 3463-р/пк-пз від
13.04.2018 (UA-2018-01-23-002492-a.b3), рішенням 6492-р/пк-пз від 03.07.2018 (UA-2018-
05-17-000313-b.b2), рішенням №11399 від 07.11.2018 року, рішенням №18793 від 17.12.2019 (UA-2019-11-05-001267-c) скарга стосовно аналогічної вимоги не
задовольняється.
Також варто зазначити, що Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає норм,
які обмежують право замовника вимагати від учасника документального підтвердження
відповідності та компетентності учасника технічним, якісним, кількісним та іншим
вимогам щодо предмета закупівлі.
Звертаємо увагу, що закупівля товару для харчування дітей є вкрай відповідальною та
соціально важливою закупівлею, а функцією тендерного комітету є максимально
ефективне проведення зазначеної закупівлі.
Тому, вважаємо, що вищезазначені вимоги жодним чином не є дискримінаційними,
оскільки будь-який учасник може отримати вказані документи, у разі його відповідності
встановленим вимогам щодо системи управління якістю харчових продуктів.
                
                                                                        
                    Дата відповіді:
                    21.01.2020 10:45