-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
М'ясо (яловичина охолоджена (тазостегнова або лопаткова частина)) Код згідно ДК 021:2015 (CPV:2008): 15110000-2
Торги відмінено
7 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 35 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 35 000.00 UAH
Період уточнення:
28.12.2019 09:30 - 18.01.2020 09:35
Відповідь надана
питання
Номер:
b90cd4b3bcb142f2b176029ac7c92999
Дата опублікування:
17.01.2020 10:31
Опис:
Доброго дня! Відповідно до Додатку 4 тендерної документації учасник повинен надати документи, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві Виробника або Постачальника процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках стосовно предмета закупівлі (сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, який відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005) та звіт за результатами аудиту та остаточного оцінювання системи управління безпечністю харчових продуктів), чинних на дату розкриття. Наразі до 2021 року є перехідний період, під час якого діє дві версії сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005) та ДСТУ ISO 22000:2018. Дані документи є аналогічними. Питання: Чи може потенційний учасник у складі тендерної пропозиції надати сертифікат новішої версії та чи буде це підставою для відхилення поданої пропозиції?
Відповідь:
Тендерним комітетом було розглянуто ваше питання, в результаті чого повідомляємо про таке.
На виконання вимоги, передбаченої п. 8 Додатку 4 Тендерної документації учасник може надати або сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005) або сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ISO 22000:2018.
Дата відповіді:
17.01.2020 12:03
Відповідь надана
дискримінаційні умови
Номер:
7fb8ea97870d43cf8f3c13e24c51655b
Дата опублікування:
08.01.2020 09:42
Опис:
Відповідно до п.8. Додатку 4 , в складі своєї тендерної пропозиції Учасник повинен надати наступні документи: оригінал договору про надання державних ветеринарно – санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно – санітарного контролю та нагляду) для продукції тваринного походження. Договір повинен бути дійсним на період проведення закупівлі; та акт державних ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду) для продукції тваринного походження згідно цього договору за останній місяць до дати розкриття пропозицій.
Шановний Замовнику, поясніть, на підставі чого Ви вимагаєте надання таких документів?
Діюче законодавство у галузі безпечності харчових продуктів з квітня 2018 року не вимагає укладення договорів про надання державних ветеринарно-санітарних послуг або послуг по проведенню ветеринарно-санітарного контролю.
Тому, вимога є дискримінаційною та такою, що не відповідає нормам діючого законодавства України.
Просимо виключити її, в іншому випадку, ми будемо звертатися до АМКУ.
2. Відповідно до п.8. Додатку 4 вимагається акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ№ 446 від 08.08.19. Акт без виявлених порушень).
Шановний Замовнику, відповідно до норм чинного законодавства, не передбачено обов’язок підприємства проходження саме державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві.
В тому числі, такі перевірки проводяться за ініціативою відповідного державного органу згідно до щорічного плану державного контролю у сферах безпечності та окремих показників якості харчових продукті на відповідний рік.
Також Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» не обмежене право проходження контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві третіми особами.
Тому, прописуючи вимогу щодо проходження саме державного контролю, Ви створюєте дискримінаційну умову, у зв’язку з чим, просимо Вас внести зміни до тендерної документації, та не обмежувати права інших підприємств в участі у процедурі закупівлі.
Відповідь:
Тендерним комітетом було розглянуто вашу вимогу, у відповідь на що повідомляємо про наступне.
Відповідно до п. 8 додатку 4 до тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати оригінал договору про надання державних ветеринарно – санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно – санітарного контролю та нагляду) для продукції тваринного походження. Договір повинен бути дійсним на період проведення закупівлі; акт державних ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду) для продукції тваринного походження згідно цього договору за останній місяць до дати розкриття пропозицій.
Враховуючи той факт, що предметом закупівлі є харчові продукти, що будуть поставлятися до дошкільних навчальних закладів (ясел – садків) та навчально – виховних комплексів Деснянського району міста Києва Управління повинно забезпечити поставку саме якісної продукції, яка не буде нести загрозу здоров’ю та життю дитини (споживача).
Відповідно до ЗУ «Про ветеринарну медицину» одними із основних завдання держави в галузі ветеринарної медицини є:
- зменшення або усунення ризиків виникнення зоонозів та захворювання населення;
- захист тварин та населення від збудників та хвороб тварин шляхом здійснення профілактичних, діагностичних та лікувальних заходів;
- здійснення державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду в процесі виробництва і обігу продуктів тваринного, а на агропродовольчих ринках - і рослинного походження, ветеринарних препаратів, субстанцій, кормових добавок, преміксів, кормів, штамів мікроорганізмів, репродуктивного і патологічного матеріалу та здійснення державного ветеринарно-санітарного нагляду під час обігу засобів ветеринарної медицини та засобів догляду за тваринами;
- розроблення, впровадження та застосування ветеринарно-санітарних заходів.
До обов’язків операторів ринку (учасників), що здійснюють обіг/реалізацію харчових продуктів входить взаємодія з компетентним органом для здійснення заходів щодо запобігання виникненню або зменшенню ризиків, що становлять харчові продукти, які він ввів або вводить в обіг (п. 6 ст. 20 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»).
Звідси, учасники повинні підтвердити здійснення ними всіх заходів щодо ветеринарно – санітарного контролю та нагляду за продукцією тваринного походження, що ними реалізується.
Враховуючи ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Тендерна документація може містити інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Проаналізувавши рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник.
Договірні зобов’язання щодо надання державних ветеринарно – санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно – санітарного контролю та нагляду) грунтуються на нормах чинного законодавства України в тому числі Цивільного Кодексу України та Господарського кодексу України.
Будь який оператор ринку, потенційний учасник закупівлі має можливість укласти договір про надання державних ветеринарно – санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно – санітарного контролю та нагляду) без будь яких обмежень.
Отже, вимога, передбачена п. 8 додатку 4 до тендерної документації не є дискримінаційною та відповідає належним принципам ЗУ «Про публічні закупівлі».
Щодо вимоги про надання Учасником акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP(згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ№ 446 від 08.08.19. Акт без виявлених порушень) повідомляємо, що даний документ є обов’язковим для операторів ринку, а надання такого документу у складі тендерної пропозиції є обгрунтованим та не містить дискримінаційних умов.
ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» визначає правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин.
Відповідно до ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»:
оператор ринку харчових продуктів - суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів.
П. 2 ст. 20 цього ж Закону передбачено обов’язок оператора ринку розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів.
Акт, що складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ№ 446 від 08.08.19р) оператор ринку отримує в результаті проведення інспектування потужностей оператора ринку щодо впровадження останнім процедур, заснованих на принципах HACCP.
Таке інспектування може бути, як планове, так і позапланове, за заявою самого оператора ринку.
Тобто, потенційний учасник при бажанні, міг подати заяву до відповідного органу з проханням проведення інспектування (аудиту) діючих процедур, заснованих на принципах HACCP для отримання акту, передбаченого Наказом Міністерства аграрної політики №446 від 08.08.2019 року.
Обмеження щодо здійснення таких дій відповідно до чинного законодавства відсутні.
Відсутність такого документу в Учасника та небажання в його отриманні дає Замовнику привід зробити висновок про те, що в Учасника можливі проблеми на підприємстві, що унеможливлюють отримання документу, що вимагається.
Додатково зазначаємо, що відповідно до Наказу МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ№ 446 від 08.08.19р. Акт видається в результаті проведення заходу саме державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP. Законодавством не передбачено проведення аудиту недержавними органами, тому твердження, що така вимога є дискримінаційною є недоцільним та безпідставним.
З огляду на вище викладене, умови, передбачені Замовником не містять дискримінаційного характеру та цілком відповідають нормам чинного законодавства України.
Дата відповіді:
09.01.2020 16:24