-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Луганській області
ДК 021:2015 – 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Луганській області
Торги відмінено
1 375 947 398.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 2 751 894.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 2 751 894.00 UAH
Період уточнення:
29.11.2019 15:20 - 30.12.2019 08:30
Відповідь надана
Питання до проекту договору
Номер:
78b20181034f4e808ce6ef264becf672
Дата опублікування:
26.12.2019 11:33
Опис:
п.1.2 «Кількісно-узагальнюючий акт з наявності та допустимості об’єктів-автомобільних доріг загального користування державного значення Луганської області для виконання робіт» – ніяким нормативним документом складання такого виду акту не зумовлено. Крім того, згідно статті 9 Закону України «Про дорожній рух» до компетенції власника автомобільних доріг належить «передача права на експлуатаційне утримання доріг», а не мережі доріг. Питання: Чому п 1.2 проекту договору підряду суперечить чинному законодавству?
Відповідь:
Відповідно до положення «Про Службу автомобільних доріг у Луганській області», затвердженого наказом Державного агентства автомобільних доріг України від 29.07.2019р. № 248, Служба автомобільних доріг у Луганській області заснована на державній власності і належить до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України, є державною неприбутковою організацією – юридичною особою публічного права, є замовником виконання робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг, та їх складових.
Пунктом 1.6 Проекту договору передбачене передавання Замовником Учаснику свого права на експлуатаційне утримання доріг, вулиць та залізничних переїздів іншим юридичним особам відповідно до приписів статті 9 Закону України «Про дорожній рух» на умовах договору.
Право експлуатаційного утримання передається виключно на договірних засадах, на умовах договору, що встановлює Замовник, з урахуванням приписів Цивільного Кодексу України та Господарського Кодексу України, з урахуванням приписів Закону України «Про публічні закупівлі».
Запропонований Замовником проект договору за своєю правовою природою є договором приєднання (ст. 634. Цивільного Кодексу України).
Обов’язковою умовою є вимога Замовника надати Учасником процедури закупівлі ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА щодо виконання учасником вимог тендерної документації ( за формою у ДОДАТКУ 10) де п. 2 передбачене що Учасник погоджується з проектом договору (Додаток № 6 тендерної документації).
Відсутність приписів профільних, для Замовника, Законів України «Про публічні закупівлі» та «Про дорожній рух» щодо встановлення особливостей форми та виду документу що є додатком до договору, надає Замовнику право самостійного встановлення форм та назв документів (додатків до договору) на свій розсуд та у зв’язку із потребою.
Відповідно до п. 1 ст. 634 ЦПК Договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.
Слід зазначити, що право на судовий розгляд є виключним правом Сторони договору.
Дата відповіді:
28.12.2019 10:15
Відповідь надана
Згідно додатку № 6 ДОГОВІР ПІДРЯДУ (ПРОЕКТ)
Номер:
bbc6153a9b044c168b7851a27d1b6729
Дата опублікування:
23.12.2019 09:21
Опис:
В п.1.7 Проекту Договору зазначено «На період дії Договору та протягом гарантійного періоду, Виконавець відповідно до Закону України «Про дорожній рух» та норм Глави 82 Цивільного кодексу України, в повній мірі відповідає за належне утримання доріг, забезпечення умов безпеки руху і несе повну безумовну майнову та іншу юридичну відповідальність в частині відшкодування майнової (матеріальної) і нематеріальної (в т.ч. моральної) шкоди та компенсації витрат власникам транспортних засобів, іншим учасникам дорожнього руху, якщо дорожньо-транспортна пригода сталася з причини незадовільного експлуатаційного утримання, допущеного з вини Виконавця , а також забезпечує повне майнове відшкодування Замовнику у разі заподіяння збитків користувачами доріг, та/або в процесі використання смуги відведення юридичними чи фізичними особами на мережі автомобільних доріг, якщо такі збитки завдані з вини Виконавця».
По-перше, відповідно до ст. 7 Закону України „Про автомобільні дороги” №2862-ІV від 08.09.2005 р. із змінами та доповненнями (далі - Закон України „Про автомобільні дороги”) автомобільні дороги загального користування перебувають у державній власності.
Державне управління автомобільними дорогами загального користування здійснює Державна служба автомобільних доріг Україн, що є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через керівника центрального органу виконавчої влади у галузі транспорту і який має свої органи управління на місцях (ст. 10 Закону України „Про автомобільні дороги”).
Таким органом управління у Луганській області є Служба автомобільних доріг у Луганської області .
Статтями 11-13 Закону України „Про автомобільні дороги” передбачені обов’язки, права та відповідальність органу державного управління автомобільними дорогами загального користування.
Так, зокрема, на орган державного управління автомобільними дорогами загального користування покладено обов’язок із забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів, організації будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг за встановленими державними стандартами і нормами (п.п. 5, 6 ч. 1 ст. 11 Закону України „Про автомобільні дороги”).
З метою забезпечення виконання обов’язків, покладених Законом України „Про автомобільні дороги” на орган державного управління автомобільними дорогами загального користування, та у зв’язку із відсутністю власних виробничих потужностей, Службою автомобільних доріг у Луганської області укладаються договори підряду з підрядними підприємствами на виконання робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг.
Відповідно до укладених із Службою автомобільних доріг у Луганської області договорів на виконання підрядних робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг, Виконавець виконує види та обсяги робіт, встановлені замовником (Службою автомобільних доріг у Луганської області) лише в межах виділених замовнику фінансових ресурсів та плану-завдань.
Приймаючи до уваги наведені факти, ми вважаємо, що п. 1.7. необхідно доповнити наступним: Виконавець несе Відповідальність лише за услуги (роботи), які були доведені Замовником в планах-завдань відповідно до виділених Замовнику фінансових ресурсів, та вина Виконавця встановлена судом.
Відповідь:
Відповідно до положення «Про Службу автомобільних доріг у Луганській області», затвердженого наказом Державного агентства автомобільних доріг України від 29.07.2019р. № 248, Служба автомобільних доріг у Луганській області заснована на державній власності і належить до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України, є державною неприбутковою організацією – юридичною особою публічного права, є замовником виконання робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг, та їх складових, є одержувачем бюджетних коштів, передбачених бюджетними програмами на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг на території Луганській області.
Пунктом 1.6 Проекту договору передбачене передавання Замовником Учаснику свого права на експлуатаційне утримання доріг, вулиць та залізничних переїздів іншим юридичним особам відповідно до приписів статті 9 Закону України «Про дорожній рух».
Право експлуатаційного утримання передається виключно на договірних засадах. Замовник на свій розсуд передбачає відповідальність Учасника за користування правом експлуатаційного утримання та відповідним договором встановлює рівні права та обов’язки сторін, що не суперечать приписам Цивільного Кодексу України., та є за своєю правовою природою договором приєднання (ст. 634. Цивільного Кодексу України). Про що свідчить вимога Замовника надати Учасником процедури закупівлі ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА щодо виконання учасником вимог тендерної документації ( за формою у ДОДАТКУ 10) де п. 2 передбачено, що Учасник погоджується з проектом договору (Додаток № 6 тендерної документації), зобов'язуємося надати всі необхідні документи та розрахунки, відповідно до вимог тендерної документації та підписати договір згідно чинного законодавства України.
Запропонованим проектом договору у п. 1.4. передбачається, що послуги виконуються Виконавцем згідно щомісячних планів-завдань, дефектних актів, кошторисної документації наданих Замовником, тощо , а відповідальність Виконавця передбачається за належне утримання доріг, забезпечення умов безпеки руху і несе повну безумовну майнову та іншу юридичну відповідальність в частині відшкодування майнової (матеріальної) і нематеріальної (в т.ч. моральної) шкоди та компенсації витрат власникам транспортних засобів, іншим учасникам дорожнього руху, якщо дорожньо-транспортна пригода сталася з причини незадовільного експлуатаційного утримання, допущеного з вини Виконавця, а також забезпечує повне майнове відшкодування Замовнику у разі заподіяння збитків користувачами доріг, та/або в процесі використання смуги відведення юридичними чи фізичними особами на мережі автомобільних доріг, якщо такі збитки завдані з вини Виконавця. Тобто за фактично надані за завданням послуги та за додержання ПДД у місці проведення робіт. Зазначені пункти з відповідальності Учасника ніяким чином не мають бути пов’язаними у обсягах відповідності із наявністю чи відсутністю фінансування у Замовника на оплату виконаних послуг на час настання певної події.
Щодо відповідальності перед третіми особами Сторони вільні визначити відповідача згідно із приписами Цивільно Процесуального Кодексу та застосувати право зворотної вимоги (регресу) до винної особи (ст. 1191 Цивільного Кодексу України). Право на судовий розгляд є виключним правом Сторони договору.
Дата відповіді:
26.12.2019 15:50
Відповідь надана
Згідно тендерної документації Додатку 2
Номер:
4bb75377db604c92ab65fe3da74b976e
Дата опублікування:
20.12.2019 14:09
Опис:
Згідно тендерної документації Додатку 2 учасник повинен залучити та підтвердити залучення для виконання умов закупівлі, в якому включено «Шляхопрокладач БАТ-2 або еквівалент – 1 штука». Прошу Вас надати роз’яснення чи можна вважати еквівалентом Т-170 на гусеничном ходу?
Відповідь:
Так, можно вважати еквівалентом "Шляхопрокладач БАТ-2" - Т-170 на гусеничном ходу.
Дата відповіді:
21.12.2019 09:34
Відповідь надана
Згідно розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»
Номер:
9ca24789749148a4bbff0f680f6d00d1
Дата опублікування:
20.12.2019 13:51
Опис:
Згідно розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», п.6 « Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», а саме поточні ціни на матеріали приймаються за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів на підставі проведеного аналізу поточних цін на ринку матеріалів згідно з п.6.3.СОУ 42.1-37641918-085:2018 та п.5.5 ДСТУ БД.1.1-2:2013 (із змінами).При розрахунку тендерної пропозиції вартість матеріалів приймаються за найнижчою ціною за результатами проведеного аналізу з урахуванням якості матеріалів, що застосовуються, та транспортної складової.
Питання: Згідно 5.1. СОУ 42.1-37641918-085:2018 аналіз цін здійснюється на основі інформації по усіх виробниках (постачальниках) та має бути підтверджений документом (комерційна пропозиція, ціновий запит, рахунок-фактура, накладна на придбання) з рекомендованою кількістю для аналізу не менше п’яти для будь якого матеріалу. Чи потрібно документально "підтверджений аналіз цін" підтягувати з тендерною документацією?
Відповідь:
Документально "підтверджений аналіз цін" підтягувати з тендерною документацією не потрібно.
Дата відповіді:
21.12.2019 08:54
Відповідь надана
Згідно змін, що внесені до тендерної документації
Номер:
099717ed22fb48d7873289677b72e745
Дата опублікування:
19.12.2019 15:07
Опис:
Згідно змін, що внесені до тендерної документації…. до додатка 2 включено «шляхопрокладач БАТ-2 або еквівалент – 1 шт» Посилаючись до відомостей щодо обсягів послуг (Технічне завдання) додаток 8 не знайдено в переліку жодного пункту де була б задіяна вказана техніка. БАТ-2 – шляхопрокладач (інженерна техніка) призначена для виконання в зоні боєвих дій в ланці дивізія-армія робіт з прокладання колонних шляхів, підготовки та утримання військових доріг. Вага БАТ-2 до 40 тн, витрата пального 300 л на 100 км (та 100 л на один час роботи), запас пального 1746 л.
Питання: на що посилається замовник вразі включення до тендерної документації БАТ-2, та чи правомірно і економічно-вигідно використовувати та перебазовувати вказану одиницю техніки з такими вартістно-затратними технічними характеристиками, така вимога є порушенням Ст3 Закону України "Принципи здійснення закупівель".
Відповідь:
У Додатку 2 тендерної документації зазначений мінімум придатної до експлуатації спеціальної техніки (автомобілі, машини, механізми), яку Учасник залучає та підтверджує залучення для виконання умов закупівлі.
Серед переліку вказано про «Шляхопрокладач БАТ-2», та зазначено – «або еквівалент – 1 штука».
Основним елементом обладнання Шляхопрокладача БАТ-2 є «Відвал»
(навісне обладнання для бульдозерів, автогрейдерів). Шляхопрокладача БАТ-2 може застосовуватися для очищення проїзної частини доріг та узбіччя від ущільненого снігу товщиною від до 1,0 м. та прокладання колонного шляху.
Еквівалентом Шляхопрокладача БАТ-2 може бути Бульдозер з відвалом, потужнiсть 243 кВт [330 к.с.], який може застосовуватися для очищення доріг від снігу при товщині шару до 1,0 м.
Дата відповіді:
21.12.2019 09:01
Відповідь надана
Згідно тендерної документації
Номер:
19281898de4943419c5f690a55adbe15
Дата опублікування:
19.12.2019 14:30
Опис:
Згідно тендерної документації…. стр.59 Додаток 11
Замовник вимагає від переможця аукціону гарантування встановлення на автотранспорт GPS-трекерів за власний рахунок.
А у разі невиконання вище зазначеного зобов’язання Замовник має беззастережне право на одностороннє розірвання договору без будь яких наслідків та звернення стягнення на забезпечення виконання договору (у зв’язку із невиконанням умов договору).
Питання: Згідно якої статті Закону України «Принципи здійснення закупівель» Замовник керується виставляючи такі вимоги?
Відповідь:
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити переліки складових, визначених статтею 22 Закону «Про публічні закупівлі», зокрема встановлення на автотранспорт GPS-трекерів за власний рахунок.
Зміст інформації та умови у тендерній документації, визначаються замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи із специфіки предмета закупівлі.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за принципом максимальної ефективності.
З метою забезпечення принципів економії, ефективного та раціонального використання бюджетних коштів Замовником в Тендерній документації передбачено встановлення на автотранспорт GPS-трекерів за власний рахунок.
Дата відповіді:
21.12.2019 14:01
Відповідь надана
Згідно тендерної документації
Номер:
8d9c3e12d0504972abbcac54a64e1865
Дата опублікування:
19.12.2019 14:28
Опис:
Згідно тендерної документації…. стр.24 Додаток 2
До обов’язкового мінімуму придатної до експлуатації спеціальної техніки (автомобілі, машини, механізми), яку Учасник повинен залучити та підтвердити залучення для виконання умов закупівлі:
- Машини поливально-мийні, місткістю 6000 л. або еквівалент – 4 шт. (або еквівалент).
Згідно технічного завдання та видів робіт кількість годин роботи машини поливально-мийної складає 126 маш-год.
Питання: Просимо надати роз’яснення для яких видів робіт необхідно залучити 4 шт. машини поливально-мийні, місткістю 6000 л. або еквівалент – 4 шт. (або еквівалент), тому що в технічному завданні відсутні роботи, які потребують використання 4 шт машин поливально-мийніх, тобто ця вимога є необґрунтованою та є порушенням ст.3 Закону України «Принципи здійснення закупівель» про недискримінацію учасників.
Відповідь:
У технічному завданні тендерної документації під заголовком «Організація дорожнього руху» в п.53, п.57, п.61, п.65, п.69, п.73, п. 77, п.81, п.85, п.89, п.93 зазначені роботи в складі яких є:
- очищення покриття механізованим способом, та передбачено ресурс «Машина поливально-мийна» для очищення дорожнього покриття перед нанесенням дорожньої розмітки.
Дата відповіді:
21.12.2019 08:57
Відповідь надана
Інструкція з підготовки тендерної пропозиції
Номер:
6a41673c49df4b14af9401f8ce168e85
Дата опублікування:
19.12.2019 11:44
Опис:
Згідно тендерної документації у розділі «ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ви повідомляєте: «На підтвердження інформації про відсутність/наявність зазначених нижче умов учасником в складі тендерної пропозиції надається документ (довідка) в довільній формі*.» нижче вами вказана інформація: «Учасник не повинен бути повязаною особою / афільованою особою з іншими Учасниками зазначеної закупівлі.», згідно цієї інформації надання даної довідки не можливе, так як ми не можемо знати про інших учасників закупівлі.
Можливо дана інформація є технічною помилкою та мається на увазі, що учасник повинен надати інформацію, яка розташована вище вказаної інформації про надання довідки?
Відповідь:
Це не є технічною помилкою.
Тендерна документація складається на підставі вимог Закону України «Про публічні закупівлі»
Відповідно до пункту 7 частини першої статті 17 Закону (Відмова в участі у процедурі закупівель) –замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівель та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо «тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника».
Відповідно до пункту 16 частини першої статті 1 Закону “пов’язана особа” - особа, яка відповідає будь-якій з таких ознак: юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі; фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин, та члени сім’ї такої службової (посадової) особи; фізичні особи - члени тендерного комітету, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин.
У зв’язку з вищенаведеним Замовник просить у Тендерній документації надати інформацію в довільній формі: «На підтвердження інформації про відсутність/наявність зазначених нижче умов учасником в складі тендерної пропозиції надається документ (довідка) в довільній формі*.
Учасник не повинен бути повязаною особою / афільованою особою з іншими Учасниками зазначеної закупівлі.
Поняття пов’язаної особи / афільованої особи застосовується у розумінні Законів України «Про акціонерні товариства», «Про публічні закупівлі», Податкового Кодекса України. Господарського кодекса України».
Дата відповіді:
21.12.2019 10:14
Відповідь надана
Згідно тендерної документації
Номер:
3afee8897a064004adfc250b387c13b5
Дата опублікування:
18.12.2019 16:54
Опис:
Згідно тендерної документації…. стр.13
«До ціни тендерної пропозиції Учасника мають буди надані:
- Розрахунок показника загальновиробничих витрат, розрахунок показника адміністративних витрат в межах усереднених показників»
А також проекту договору підряду п. 3.12 «Розмір загальновиробничих та адміністративних витрат визначається підрядником на підставі обґрунтованої їх величини і структури (за даними бухгалтерською обліку та нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних ремонтних робіт за Актами приймання виконаних будівельних робіт, примірна форма № КБ-2в), яка склалася у цій організації за попередній звітний період, але не вище усереднених показників, що наведені у додатку Ж СОУ 42.1-37641918-085:2018»
Згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 п.6.2.6 «Загальновиробничі та адміністративні витрати в стадії ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3 виходячи із структури цих витрат, яка склалась в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника…»
Згідно СОУ 42.1-37641918-085:2018
п. 6.14 При складанні тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) розмір АВ визначається підрядником на підставі обґрунтованої їх величини і структури (за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних ремонтних робіт, примірна форма № Б-2В), яка склалася у цій організації за попередній звітний період.
Розраховані підрядником показники надаються замовнику в складі договірної ціни та використовуються при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт.
Усереднені показники АВ, що наведені у додатку Е, слугують орієнтиром і можуть використовуватися замовником для співставлення із АВ, розрахованими підрядною організацією при складанні ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.
п.6.15 Показники для обчислення ЗВ витрат на стадії визначення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі (складанні та узгоджені договірних цін) визначаються розрахунково –аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт за той самий період за Актами приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ-2в), погоджуються із замовником і використовуються при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт. Уточнення ЗВ витрат при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт здійснюється в порядку, встановленому договором.
Усереднені показники ЗВ витрат, що наведені у додатку Е, слугують орієнтиром і можуть використовуватися замовником для співставлення із ЗВ витратами, розрахованими підрядною організацією при складанні ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.
У випадку, якщо розмір ЗВ та АВ витрат, розрахованих підрядником, перевищує розмір зазначених витрат, розрахованих за усередненими показниками в інвесторській документації, то ця різниця може компенсуватися за рахунок коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Питання : Просимо Вас надати роз’яснення чому вимоги тендерної документації та проекту договору підряду суперечать вимогам ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 та СОУ 42.1-37641918-085:2018 ?
Відповідь:
Проект Договору підряду та вимоги тендерної документації не суперечать вимогам СОУ 42.1-37641918-085:2018 та ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, оскільки норми та правила СОУ 42.1-37641918-085:2018 та ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 не зобов’язують замовника робіт (послуг) приймати коефіцієнти розрахунків загально-виробничих та адміністративних витрат розрахованих аналітичним методом за попередній звітній період виконавцем робіт.
Дата відповіді:
20.12.2019 14:50
Відповідь надана
Згідно додатку № 6 ДОГОВІР ПІДРЯДУ (ПРОЕКТ)
Номер:
016396b079f545a49ba3ee5c872a31e4
Дата опублікування:
18.12.2019 13:14
Опис:
В п. 8.8. «Виконавець сплачує Замовнику штрафні санкції (пеню) у розмірі 0,1% від ціни Договору на відповідний рік (п. 3.1) за несвоєчасне (з порушенням строків, визначених у вимозі або приписі або Акті (складеному відповідно до п.2.9 або п.2.10 Договору) усунення недоліків, виявлених працівниками Замовника, у тому числі під час здійснення ними технічного контролю в процесі надання послуг Виконавцем, за кожен день такої затримки незалежно від ступеню виконання зобов’язання. За прострочення понад 15 днів – Виконавець додатково сплачує Замовнику штраф у розмірі семи відсотків від ціни Договору на відповідний рік (п. 3.1) незалежно від ступеню виконання зобов’язання»
порушує вимоги законодавства та повинен бути виключений з договору.
Відповідно до ст.3. Закону України «Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань» розмір пені обчислюється від суми простроченого платежу та не може
перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку
України, що діяла у період, за який сплачується пеня.
В ст.231 ГК України зазначено, що, Законом щодо окремих видів зобов'язань може бути визначений розмір штрафних санкцій, зміна якого за погодженням сторін не допускається:
-у разі якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах:
-за порушення умов зобов'язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг);
-за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості.
Ця вимога Закону носить імперативний характер та не повинна змінюватися.
Між іншим, ця вимога Закону стосується всіх сторін правочину, в даному випадку як Виконавця, в разі порушення їм умов договору, так і Замовника, в разі його порушень умови договору.
Таким чином, приймаючи до уваги наведене, просимо привести пункти Проекту договору у відповідність о вимог Закону.
Відповідь:
Статтею ст.231 ГК України передбачено, що, Законом щодо окремих видів зобов'язань може бути визначений розмір штрафних санкцій, зміна якого за погодженням сторін не допускається: -у разі якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах: -за порушення умов зобов'язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг); -за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості. Ця вимога Закону носить імперативний характер та не повинна змінюватися.
Виконання зобов’язання в даній закупівлі фінансується за рахунок Державного бюджету України, а пункт 8.8. проекту договору закупівлі дослівно: «8.8. Виконавець сплачує Замовнику штрафні санкції (пеню) у розмірі 0,1% від ціни Договору на відповідний рік (п. 3.1) за несвоєчасне (з порушенням строків, визначених у вимозі або приписі або Акті (складеному відповідно до п.2.9 або п.2.10 Договору) усунення недоліків, виявлених працівниками Замовника, у тому числі під час здійснення ними технічного контролю в процесі надання послуг Виконавцем, за кожен день такої затримки незалежно від ступеню виконання зобов’язання. За прострочення понад 15 днів – Виконавець додатково сплачує Замовнику штраф у розмірі семи відсотків від ціни Договору на відповідний рік (п. 3.1) незалежно від ступеню виконання зобов’язання».
Замовником жодним чином не порушено вимоги чинного законодавства України.
Дата відповіді:
19.12.2019 14:05