- 
                    Відкриті торги
 - 
                        Безлотова
 - 
                        КЕП
 
Навчально-дидактичний матеріал для початкових класів
                        Торги не відбулися
                        
                                                                    
                
            
                42 511.90
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 0.5% або 225.00 UAH
        мін. крок: 0.5% або 225.00 UAH
                    Період уточнення:
                    22.11.2019 15:24 - 27.11.2019 15:29
                
                        
            Відповідь надана        
    Усунення дискримінаційних вимог
                    Номер:
                    1da5d51d0eb4413cb7fe3f033d4413da
                
                                                                        
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    26.11.2019 23:28
                
                                                                        
                    Опис:
                    Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики. Вказані положення кореспондуються із ч. 3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно із якою документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 9001, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. Більше того, за даними офіційного веб-порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандарту ISO 9001 також не є обов’язковою. Важливо відмітити, що стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» не має відношення до якості продукції, зокрема до  технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, та носить стандарти якісного управління (менежменту) підприємством. Таким чином дана вимога є необгрунтованою та дискримінаційною. На підставі вказаного вище, керуючись ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» прошу виключити з вимог Тендерної документації вимоги про надання учасниками у складі тендерної пропозиції копії чинного на дату розкриття пропозиції сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 на виробництво та реалізацію засобів навчання, розвивального, дидактичного та ігрового обладнання для шкільних навчальних  закладів, виданих виробнику товару на його власне виробництво.
                
                                                                        
                    Відповідь:
                    Доброго дня. Розглянувши Ваше  запитання щодо усунення дискримінаційних  вимог, повідомляємо, що відділом освіти, фізичної культури та спорту Бершадської РДА була врахована  ч.3 ст. 5   Закону України « Про публічні закупівлі», а саме,  що, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, при розробці тендерної документації по закупівлі.  Відповідно до ч.1 ст .11 Закону України  « Про публічні закупівлі»  тендерний комітет  відділу освіти , фізичної культури та спорту Бершадської РДА   під час організації та проведення процедури  закупівлі   забезпечив  об’єктивність та неупередженість під час процесу організації та проведення процедур закупівлі в інтересах замовника,  шляхом передбачення в тендерній документації кваліфікаційних критеріїв та подання переліку документів , що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.
Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України « Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. З огляду на викладену норму вбачається, що Замовнику, як найбільш зацікавленій особі у найвигідніших для нього умовах закупівлі та у отриманні найкращого предмета закупівлі із усіх запропонованих надано право на власний розсуд самостійно визначати необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та інші критерії до предмета закупівлі і до учасників, в тому числі, з можливим посиланням на будь-які з існуючих міжнародних або національних стандартів.
У ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» зазначено, що водночас з процесним підходом, принципами системи управління якістю, контролю невідповідної продукції та вимогами постійного поліпшування до стандарту було внесено нові вимоги, які направленні на підвищення ефективності та результативності системи управління якістю підприємства. Нові вимоги потребують наявності нових знань та навичок. Саме тому Замовник вважає за необхідне дотримуватись найактуальніших вимог та стандартів для забезпечення отримання найкращого предмета закупівлі із усіх запропонованих.
Як визначено у розділі 0.2 Завдання системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT), системний підхід до екологічного управління може забезпечити найвище керівництво інформацією, яка буде корисною для досягнення довгострокового успіху та набуття можливостей, що сприятимуть сталому розвитку, завдяки, але не виключно, сприянню організації у виконанні обов’язкових для дотримання відповідності вимог; контролюванню (або впливанню на них) способів розроблення продукції та послуг організації, їх виготовлення.
Таким чином, Учасником не правильно було кваліфіковано вимогу у наданні Сертифікату ДСТУ ISO 9001: 2015 (ISO 9001:2015, IDT) та Сертифікату ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT), як дискримінаційну.
Також ми зазначаємо, що застосування учасником  посилання на ч.3 ст. 16 Закону України « Про публічні закупівлі»  недоречне, в даній ситуації. Частина 3 статті 16 Закону України « Про публічні закупівлі»  регламентує: « Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).»
                
                                                                        
                    Дата відповіді:
                    28.11.2019 09:27