-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
09110000-3 Тверде паливо
Закупівля проводиться для потреб у 2020 році
Завершена
1 146 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 732.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 732.50 UAH
Період уточнення:
20.11.2019 16:59 - 26.11.2019 15:00
Відповідь надана
вимога
Номер:
c2b97c7b9e574769bfa0be8abc152016
Дата опублікування:
21.11.2019 11:31
Опис:
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Вимогами Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено надання учасниками копію спеціального дозволу виданого виробникові товару відповідно до Кодексу України Про надра або посилання на офіційний сайт органу уповноваженого на видачу таких спецдозволів де зазначено про видачу спецдозволу виробникові.
Не зрозуміло взагалі що це за дозвіл і навіщо Замовник вимагає його від учасників торгів, які можуть бути покупцями вугілля і не виробляти його?
Даною вимогою Замовник дискримінує учасників процедури закупівлі оскільки виконати зазначену вимогу зможуть лише виробники вугілля або учасники, які вже придбали вугілля у виробника та яким виробник зможе чи захоче надати відповідний спеціальний дозвіл.
Вимагаючи надання спеціального дозволу наданого виробником, Замовник ставить в нерівне становище можливих учасників торгів, що не мають договірних відносин з безпосереднім виробником, порушуючи принцип добросовісної конкуренції.
Отже, дані вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі, а тому Замовник повинен внести зміни та виключити їх з тендерної документації.
Згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» (ч.4 ст.22), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тому, дані дії Замовника в частині встановлених вище умов документації є такими, що порушують основні принципи, встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Виходячи з вищенаведеного, просимо виключити дані вимоги з тендерної документації шляхом внесення змін.
Відповідь:
Щодо вашої вимоги від 21.11.19, 11:31 поданої через електронну систему закупівель тендерний комітет при відділі освіти Томашпільської селищної ради надає наступні роз’яснення:
Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 14 Кодексу України Про надра (далі – Кодекс) передбачено один з видів використання надр - це видобування корисних копалин. абзацом 3 пункту 5 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 р. № 615 передбачено, що дозволи надаються на такі види користування надрами як, видобування корисних копалин.
Відповідно до Переліку корисних копалин загальнодержавного значення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 р. № 827 «Про затвердження переліків корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення» до твердих корисних копалин віднесено кам’яне вугілля.
Отже, з урахуванням вищевикладеного на пункт 8 Переліку інших документів, що має надати учасник Додатку 2 тендерної документації щодо закупівлі за кодом ДК 021-2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне марки ДГ (13-100), вугілля кам’яне марки ДГР (0-200), вугілля кам’яне марки АМ (13-25)) (далі – Тендерна документація), копію спеціального дозволу на видобування корисних копалин виданого користувачеві надрами (виробникові).
Тендерним комітетом при відділі освіти Томашпільської селищної ради найближчим часом буде внесено зміни до пункту 8 Переліку інших документів, що має надати учасник Додатку 2 тендерної документації щодо закупівлі за кодом ДК 021-2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне марки ДГ (13-100), вугілля кам’яне марки ДГР (0-200), вугілля кам’яне марки АМ (13-25)), де буде вказано саме спеціальний дозвіл на видобування корисних копалин.
Щодо дискримінації учасників, то відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) недискримінація учасника є: можливість вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм брати участь у процедурах закупівель на рівних умовах; забезпечення вільного доступу усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої законом.
Законом не встановлено визначення терміну «дискримінаційні вимоги», а, отже, з урахуванням частини 3 статті 5 Закону дискримінаційними вимогами є вимоги, які порушують частину 1 та 2 статті 5 Закону.
Замовником під час складання Тендерної документації та її оприлюднення в системі «prozorro» не було порушено вимог щодо вільного доступу усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої законом та вимог щодо можливість вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм брати участь у процедурах закупівель на рівних умовах, адже статтею 13 Кодексу передбачено, що користувачами надр можуть бути підприємства, установи, організації, громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи.
Отже з урахуванням статті 13 Кодексу, всі мають рівні права на отримання спеціального дозволу на видобування корисних копалин.
Стосовно того, що участь зможуть взяти лише виробники та учасники які вже придбали вугілля у виробника, та яким учасник зможе чи захоче надати відповідний спеціальний дозвіл інформуємо наступне: відповідно до статті 655 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов’язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов’язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму. Частиною 1 статі 656 ЦК України передбачено, що предметом договору купівлі-продажу може бути товар, який є у продавця на момент укладення договору або буде створений (придбаний, набутий) продавцем у майбутньому.
З урахуванням викладеного, учасник в якого немає в наявності вугілля та відсутні будь які договора щодо закупівлі чи співпраці із виробником вугілля, є учасником, який не може гарантувати поставку товару в визначені терміни та законність походження цього товару, що в послідуючому може призвести до розірвання договору та інших негативних наслідків.
Стосовно порушення принципу добросовісної конкуренції зазначаємо наступне: Законом України «Про публічні закупівлі» не визначено терміну «добросовісна конкуренція». Частиною 1 статті 1 Закону України «Про недобросовісну конкуренцію» визначено, що «Недобросовісною конкуренцією є будь-які дії у конкуренції, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності.». Цим самим Законом передбачено, що недобросовісною конкуренцією є: неправомірне використання ділової репутації суб’єкта господарювання; створення перешкод суб’єктам господарювання у процесі конкуренції та досягнення неправомірнох переваг у конкуренції; неправомірне збирання, розголошення та використання комерційної таємниці. Тобто, Замовником при складанні Тендерної документації було встановлено вимоги, передбачинні чинним законодавством України та не було порушено принципу добросовісної конкуренції.
Стосовно обмеження кількості потенційних учасників торгів зазначаємо наступне: відповідно до інформації Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України» (http://geoinf.kiev.ua/wp/spedozvoli-rep.php) кількість діючих спеціальних дозволів на видобування корисних копалин складає 288 суб’єктів. Тобто, на сьогоднішній день тільки виробників вугілля, як потенційних учасників є 288 суб’єктів, окрім потенційних учасників, які мають дилерські договори або інші договори про співпрацю з виробником товару.
Враховуючи вищевикладене, тендерним комітетом при відділі освіти Томашпільської селищної ради прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги від 21.11.19, 11:31 поданої через електронну систему закупівель, щодо закупівлі за кодом ДК 021-2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне марки ДГ (13-100), вугілля кам’яне марки ДГР (0-200), вугілля кам’яне марки АМ (13-25)).
Дата відповіді:
22.11.2019 15:14
Відповідь надана
надання спеціального дозволу
Номер:
3c168a1ebc4e4f4db91cc54d7bc51e6e
Дата опублікування:
21.11.2019 09:37
Опис:
Пунктом 8 Переліку інших документів, що має надати учасник Додатку 2 тендерної документації Замовник вимагає від учасників
Копію спеціального дозволу виданого виробникові товару відповідно до Кодексу України Про надра або посилання на офіційний сайт органу уповноваженого на видачу таких спецдозволів де зазначено про видачу спецдозволу виробникові.
Відповідно до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів від 30.05.11 р. №615, користувачами надр можуть бути особи, визначені статтею 13 Кодексу України про надра. Крім того, пунктом 5 цього Порядку встановлено:
Дозволи надаються на такі види користування надрами:
- геологічне вивчення родовищ корисних копалин;
- геологічне вивчення, в тому числі дослідно-промислова розробка родовищ корисних копалин загальнодержавного значення;
- видобування корисних копалин;
- геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислова розробка родовищ, з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ);
- будівництво та експлуатація підземних споруд, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, у тому числі споруд для підземного зберігання нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захоронення шкідливих речовин і відходів виробництва, скидання стічних вод;
- створення геологічних територій та об'єктів, що мають важливе наукове, культурне, санітарно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам'ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади тощо);
- виконання робіт (здійснення діяльності), передбачених угодою про розподіл продукції.
Отже, таких спеціальних дозволів, що видаються виробнику товару, може бути безліч.
Таким чином, просимо конкретизувати, який із вищеперерахованих дозволів Ви вимагаєте від учасників для подання їх в тендерних пропозиціях.
Відповідь:
Щодо вашого звернення за роз’ясненнями через електронну систему закупівель, тендерний комітет при відділі освіти Томашпільської селищної ради надає наступні роз’яснення:
Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 14 Кодексу України Про надра передбачено один з видів використання надр це, видобування корисних копалин, абзацом 3 пункту 5 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 р. № 615 передбачено, що дозволи надаються на такі види користування надрами як, видобування корисних копалин.
Відповідно до Переліку корисних копалин загальнодержавного значення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 р. № 827 «Про затвердження переліків корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення» до твердих корисних копалин віднесено кам’яне вугілля.
Отже, з урахуванням вищевикладеного на пункт 8 Переліку інших документів, що має надати учасник Додатку 2 тендерної документації щодо закупівлі за кодом ДК 021-2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне марки ДГ (13-100), вугілля кам’яне марки ДГР (0-200), вугілля кам’яне марки АМ (13-25)) учасник має подати копію спеціального дозволу на видобування корисних копалин.
Тендерним комітетом при відділі освіти Томашпільської селищної ради найближчим часом буде внесено зміни до пункту 8 Переліку інших документів, що має надати учасник Додатку 2 тендерної документації щодо закупівлі за кодом ДК 021-2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне марки ДГ (13-100), вугілля кам’яне марки ДГР (0-200), вугілля кам’яне марки АМ (13-25)), де буде вказано саме спеціальний дозвіл на видобування корисних копалин.
Дякуємо Вам за звернення!
Дата відповіді:
21.11.2019 13:56