-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО (мат.резерв) (скретч-карти (талони) номіналом 10, 20 л.)
Завершена
100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 300.00 UAH
мін. крок: 0.3% або 300.00 UAH
Період уточнення:
08.11.2019 18:02 - 14.11.2019 17:55
Відповідь надана
щодо тендерної документації
Номер:
f18bbc1279384bda998cd50e0e817433
Дата опублікування:
13.11.2019 11:17
Опис:
Керуючись інформацією, яка розміщена в електронній системі ProZorro по закупівлі № UA-2019-11-08-003327-b по предмету закупівлі Дизельне паливо (мат.резерв) (скретч-карти (талони) номіналом 10, 20 л.) ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти в Тендерній документації Замовника Виконавчий комітет Нікопольської міської ради зазначені дискримінаційні вимоги до учасників даної закупівлі, а саме:
1. ТЕРМІН ДІЇ скретч-карт (талонів) номіналом 10, 20 л. – НЕ ОБМЕЖЕНИЙ
2. Кожен учасник має надати документи (або їх копії, завірені відповідно до вимог цієї документації), які підтверджують право власності Учасника на АЗС, на яких Учасником буде здійснюватися забезпечення заправки транспорту або договір оренди АЗС (або їх копії, завірені відповідно до вимог цієї документації), з усіма додатками. Строк дії таких договорів оренди АЗС – не менше 31.12.2020 року.
При моніторингу інформації про існуючі АЗС в Україні, було виявлено, що обмежена кількість АЗС випускає талони з необмеженим терміном дії.
Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС. Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів. Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Важливо зазначити, що Україна являється енергозалежною країною, АМКУ не раз повідомляли, що близько 80% нафтопродуктів від загального обсягу імпорту ввозиться на територію України з Білорусі. Тому ресурсне наповнення ринку і цінова ситуація на ньому безпосередньо залежить від стабільності поставок палива з цих країн. Варто зазначити, що ціна на паливо прямо залежить від курсу долара та курсу на нафтопродукти, який встановлюється іноземними державами.
З огляду на вищеописане, можна зробити висновок, що при формуванні цінової пропозиції учасники не можуть передбачити всі витрати, враховуючи необмеженість терміну дії талонів, оскільки ринок нафтопродуктів не є стійким.
Варто зазначити, що вимога щодо наявності в учасника власних або орендованих АЗС дискримінує постачальників, які працюють за партнерським договорами та можуть в повному обсязі виконати вимоги Замовника щодо поставки товару. Окрім того дана вимога значно звужує коло потенційних учасників, що суперечить принципам здійснення закупівель, які визначенні ЗУ «Про публічні закупівлі».
На підставі наведеного вище та керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
1. Внести зміни до Тендерної документації, а саме, викласти пункт щодо талонів в наступній редакції: ТЕРМІН ДІЇ скретч-карт (талонів) номіналом 10, 20 л. – один рік.
2. Викласти п. 1.2. Додатку 3 до Тендерної документації, в наступній редакції: Документи (або їх копії, завірені відповідно до вимог цієї документації), які підтверджують право власності Учасника на АЗС, на яких Учасником буде здійснюватися забезпечення заправки транспорту або договір оренди АЗС/партнерський договір (або їх копії, завірені відповідно до вимог цієї документації), з усіма додатками. Строк дії таких договорів оренди АЗС /партнерських договорів– не менше 31.12.2020 року
Відповідь:
Залишити без змін редакцію Додатку № 2 до Тендерної документації «Інформація про обсяги, необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» (стор. 18 ТД), в т.ч. і стосовно вимоги Замовника про не обмежений термін дії скретч-карт (талонів) номіналом 10, 20 л.
Внести зміни до п.п. 1.2. п. 1 Додатку № 3 до Тендерної документації «Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним Замовником відповідно до ст. 16 Закону» (стор. 19 ТД) та викласти його у наступній редакції:
«1.2. Документи (або їх копії, завірені відповідно до вимог цієї документації), які підтверджують право власності Учасника на АЗС, на яких Учасником буде здійснюватися забезпечення заправки транспорту; або договір оренди АЗС (або їх копії, завірені відповідно до вимог цієї документації), з усіма додатками; або партнерський договір (або їх копії, завірені відповідно до вимог цієї документації), з усіма додатками. Строк дії таких договорів оренди АЗС або партнерських договорів – не менше 31.12.2020 року.».
Дата відповіді:
14.11.2019 18:52