-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Джерело фінансування закупівлі -кошти Державного бюджету України.
Завершена
1 689 370.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 446.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 446.85 UAH
Період уточнення:
10.10.2019 14:07 - 16.10.2019 17:00
Відповідь надана
Вимога щодо усунення порушень
Номер:
c6055a85fda649748e3fd542c0dd8c3d
Дата опублікування:
16.10.2019 15:28
Опис:
Тендерним комітетом Замовника було оприлюднено оголошення про заплановану закупівлю природного газу та завантажено до системи електронних закупівель тендерну документацію.
Проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено факти, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель.
Так, згідно пункту 5 розділу ІІ Правил постачання природного газу, затверджених Постановою НКРЕКП № 2496 від 30.09.2015 року, договір постачання природного газу повинен містити такі умови, що є істотними та обов'язковими для цього виду договору: 1) місце і дата укладення договору, а також найменування/прізвища, імена, по батькові постачальника і споживача та їх EIC-коди як суб'єктів ринку природного газу; 2) предмет договору, відповідно до якого постачальник зобов’язується поставити споживачу природний газ в необхідних для нього об’ємах (обсягах); 3) ЕІС-код точки/точок комерційного обліку споживача, по яких буде здійснюватися постачання природного газу постачальником (за необхідності, якщо по інших точках комерційного обліку постачання газу здійснює інший постачальник); 4) найменування Оператора ГРМ/ГТС, з яким споживач уклав договір розподілу/транспортування природного газу; 5) річні, місячні та/або добові обсяги природного газу, у тому числі в розрізі точок комерційного обліку (за необхідності), та/або допустиме їх відхилення; 6) порядок перегляду та коригування підтверджених обсягів природного газу, у тому числі протягом розрахункового періоду; 7) режими постачання та споживання природного газу протягом розрахункового періоду; 8) ціна постачання природного газу за договором; 9) порядок та строки проведення розрахунків за поставлений природний газ; 10) порядок звіряння фактичного об’єму (обсягу) спожитого природного газу на певну дату чи протягом відповідного періоду; 11) відповідальність сторін за невиконання умов договору та підстави її застосування, у тому числі в разі перевищення споживачем підтверджених обсягів природного газу за відповідний період, а також механізми компенсації і повернення, які застосовуються, якщо рівні якості послуг постачальника за договором не виконуються, зокрема за неточності в рахунку чи його затримці (норма вноситься в договір за згодою сторін); 12) перелік випадків, коли постачання природного газу може бути обмежено/припинено споживачу, та порядок обмеження/припинення, а по споживачу, що не є захищеним відповідно до Правил про безпеку постачання природного газу, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в нафтогазовій галузі, додаткові вимоги, визначені в зазначених Правилах; 13) порядок зміни постачальника; 14) строк дії договору та умови і порядок його продовження, припинення чи розірвання, у тому числі інформація щодо можливості його одностороннього розірвання; 15) місцезнаходження/місце проживання, банківські реквізити сторін; 16) інформація, що стосується прав споживачів, у тому числі щодо розгляду скарг (вирішення спорів) постачальником, і засоби спілкування та/або публічного оголошення інформації, що подається постачальником згідно з цими Правилами; 17) порядок вирішення спорів відповідно до пункту 9 розділу VI цих Правил; 18) право споживача на отримання інформації, визначеної Законом України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення».
Однак, Замовник у порушення вищезазначених норм, що, також, передбачають Правила постачання природного газу, що затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2496 від 30.09.2015, Кодекс газотранспортної системи (затверджений Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2493 від 30.09.2015), Кодекс газорозподільних систем (затверджений Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2494 від 30.09.2015 ), Постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 5X0 від 22.04.2019 «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП» цивільного та господарського законодавства, Постанова Національної комісії, шо здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2001 від 21.12-2018 року «Про встановлення тимчасових тарифів для АТ «УКРТРАНСГАЗ» на послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу на перший рік другого регуляторного періоду, та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов НКРЕКП»:
– не включив у ціну газу вартість замовлення (бронювання) потужності (тариф на послуги постачання природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи) за 1000 кубічних метрів на добу, що становить 157,19 грн. без ПДВ, що відповідає затвердженому тарифу Регулятором за Постановою НКРЕКП від 21.12.2018 №2001 «Про встановлення тимчасових тарифів для АТ «УКРТРАНСГАЗ»;
- не передбачив добові планові об’єми (обсяги) постачання/споживання природного газу за договором, у тому числі в розрізі точок комерційного обліку, зокрема, у вигляді Графіку постачання газу та замовлення (бронювання) потужності за кожний період (визначено шляхом ділення днів у місяці, однак, не передбачено умов при нерівномірному споживанні).
Отже, тендерна документація не відповідає законодавству і підлягає зміні.
Виходячи з вищевикладеного, просимо усунути порушення, шляхом внесення змін у тендерну документацію.
Відповідь:
Доброго дня! На Ваше звернення (вимогу) щодо положень проекту договору про закупівлю (додаток 4 до тендерної документації), відповідно до частини першої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VIІI (зі змінами) (далі - Закон), надаємо відповідь про наступне.
По-перше, умови договору про закупівлю (додаток 4 до тендерної документації) не суперечать вимогам пункту 5 розділу ІІ Правил постачання природного газу, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2496 (із змінами) та відповідають вимогам чинного законодавства. При цьому, з урахуванням Вашого звернення (вимоги) до тендерної документації були внесені відповідні зміни, згідно з частиною другої статті 23 Закону.
По-друге, щодо окремих положень Вашого звернення (вимоги) стосовно внесення змін до тендерної документації, зазначаємо про таке. Національною комісією, шо здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП) було прийнято постанову від 22.04.2019 № 580 «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП», якою були внесені зміни, зокрема до Кодексу газотранспортної системи, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2493 (далі – Кодекс ГТС).
Згідно з пунктом 1 глави 1 розділу ІХ Кодексу ГТС (із змінами внесеними постановою НКРЕКП від 22.04.2019 № 580), оператор газотранспортної системи надає право користування потужністю точок входу/виходу на прозорих та недискримінаційних засадах відповідно до положень цього Кодексу та договору транспортування природного газу.
Договір транспортування є документом, який регулює правовідносини між оператором газотранспортної системи і окремим замовником послуг транспортування. Відповідно до пункту 5 глави 1 Розділу І Кодексу ГТС замовник послуг транспортування – юридична особа або фізична особа підприємець, яка на підставі договору транспортування, укладеного з оператором газотранспортної системи, замовляє одну чи декілька складових послуг транспортування природного газу.
Згідно з положеннями пункту 10 глави 1 розділу IX Кодексу ГТС потужність віртуальної точки виходу до газорозподільних систем надається замовникам послуг транспортування відповідно до вимог цього Кодексу на гарантованій основі.
Відповідно до пункту 1 глави 1 розділу VІІІ Кодексу ГТС одержання доступу до потужності, надання послуг із транспортування, у тому числі вчинення дій з врегулювання добового небалансу, є складовими послуги транспортування природного газу та здійснюються виключно на підставі договору транспортування.
Типовий договір транспортування природного газу затверджено постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497 (далі — Типовий договір).
Згідно з пунктом 2.1 розділу ІІ Типового договору, за цим Договором Оператор надає Замовнику послугу транспортування природного газу (далі – Послуга) на умовах, визначених у цьому Договорі, а Замовник сплачує Оператору встановлені в цьому Договорі вартість такої Послуги та плат (за їx наявності), якi виникають при його виконанні.
Таким чином, ураховуючи те, що відповідно до вимог чинного законодавства потужність віртуальної точки виходу до газорозподільних систем (до споживача, який підключений до газорозподільної системи) надається замовнику послуг транспортування, а отже i вартість замовленої потужності має бути сплачена замовником послуг транспортування (постачальником природного газу) на користь Оператора ГТС.
Тобто вартість замовленої потужності сплачується Оператору ГТС постачальником природного газу, який в свою чергу має право включати її до кінцевої вартості природного газу.
У зв’язку з чим, слід зазначити, що положеннями розділу ІІІ проекту договору про закупівлю (додаток 4 до тендерної документації) було встановлено умови щодо місячної вартості газу, яка визначається, як добуток ціни газу та загального обсягу фактично поставленого (спожитого) газу, та витрат на послуги із транспортування природного газу. Звертаємо увагу на те, що 18.10.2019 року після внесення згідно із Законом змін до тендерної документації, розділ ІІІ проекту договору про закупівлю доповнено відповідними умовами, а саме: «п. 3.3. Ціна на товар (газ) включає складові послуги транспортування природного газу на підставі договору транспортування, укладеного Постачальником з Оператором ГТС, у тому числі витрати на бронювання/перевищення потужностей на точках виходу з ГТС (відповідно до Постанови НКРЕКП від 22.04.2019 № 580) та вартість позитивного/негативного небалансів (які можуть виникати відповідно до вимог Кодексу ГТС).».
Дата відповіді:
21.10.2019 13:15