-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фурнітура різна (Дидактичні матеріали для комплектування початкових класів "Нова українська школа"
Закупівля дидактичних матеріалів здійснюється за рахунок державних коштів згідно Розпорядження обласної державної адміністрації № 143 від 15.04.2019 року «Про розподіл субвенції»
Завершена
611 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 055.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 055.00 UAH
Період уточнення:
26.09.2019 10:45 - 01.10.2019 18:00
Відповідь надана
усунення дискримінайних вимог
Номер:
396e93bffc5f4436b2a99c00c87cf9ca
Дата опублікування:
30.09.2019 09:09
Опис:
(в порядку ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»)
В системі публічних закупівель Prozorro ознайомились з тендерною документацією (надалі – ТД) на закупівлю товару по предмету «Фурнітура різна (Дидактичні матеріали для комплектування початкових класів «Нова українська школа») (39290000-1) (ДК 021:2015)».
Проаналізувавши зміст вимог ТД, вважаю, що наявні підстави для надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї, обґрунтуванням чого є наступне.
Зокрема, замовником в аспекті Технічних вимог визначено також вимогу до предмету закупівлі у вигляді обов’язку надати копію Титульної сторінки Технічних умов на засоби навчання та обладнання для навчальних кабінетів (на комплект або на кожну з його складових), підписану виробником, погоджені відповідним органом МОН України, з обов’язковим наданням відповідного листа погодження".
Зазначена вимога про «надання копії титульної сторінки технічних умов, погоджених відповідним органом МОН України, завірених печаткою та підписом виробника», є необґрунтованою та такою, що порушує принципи здійснення закупівель та права учасників процедури закупівлі.
Встановлення вимог про надання окремих документів виробника на стадії «оприлюднення інформації про закупівлю» свідчить про складення умов ТД в інтересах окремого потенційного учасника.
Вказані обставини підтверджують те, що вимоги ТД є дискримінаційними та упередженими по відношенню до учасників процедури закупівлі.
Відповідно, вимоги замовника про надання окремих документів виробника в межах строку подання тендерних пропозицій передбачає необхідність володіти товаром (або ж документацією щодо товару), що є предметом закупівлі.
Доцільно зауважити, що раніше оголошені замовником торги з даного предмету закупівлі, які в подальшому були відмінені (ідентифікатори закупівлі UA-2019-07-24-000106-c, UA-2019-08-23-000540-a), не містили аналогічної вимоги про надання копії титульної сторінки з вказаними характеристиками та елементами.
Згідно ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено принципи здійснення закупівель, серед яких також визначено: недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вимог ст.5 вказаного Закону передбачено: «Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах… Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників».
Таким чином, зазначення в умовах ТД вимог про довільну форму подання інформації, поряд з вимогами Замовника надання окремих документів виробника, є завуальованою формою створення переваг для окремого учасника.
Положення Закону України «Про публічні закупівлі» (ст.ст. 10, 16, 17 та ін.) містять вимоги до оприлюднення інформації про закупівлю, що не передбачає вимог приймати участь в закупівлі безпосередньо виробниками продукції або ж вимог у наданні на вказаній стадії процедури закупівлі документів виробника.
Також доцільно звернути увагу замовника, що вимоги до засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів містяться в Переліці, який затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016р. №704.
Вказаний нормативно-правовий акт не передбачає вимог щодо надання документально характеристик предмета закупівель, визначених в ТД.
Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на вказане, безпідставне визначення Замовником вимог в ТД є порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та є свідченням порушень в діях органу влади.
Відповідно до ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено право на отримання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї.
Враховуючи викладене,
прошу:
1. Надати роз’яснення щодо тендерної документації в частині зазначення правових підстав вимог до подання учасниками документів, а саме: надання копії титульної сторінки технічних умов, погоджених відповідним органом МОН України, завірених печаткою та підписом виробника.
2. Внести зміни до тендерної документації шляхом оприлюднення інформації про закупівлю у відповідності до вимог чинного законодавства України шляхом виключення вимоги про надання копії титульної сторінки технічних умов, погоджених відповідним органом МОН України, завірених печаткою та підписом виробника.
Відповідь:
Відповідно до чинного законодавства вироби можуть вироблятися відповідно до Галузевого стандарту (далі – ГС) , Державного Стандарту (далі – ДСТУ) або Технічних умов (далі – ТУ) (Технічного опису тощо). Товар, що закуповується Замовником виробляється відповідно до ТУ відповідними органами. ТУ розробляється самим підприємством виробником, отже будь яка компанія чи організація може розробити та погодити ТУ і розпочати виробництво засобів навчання та обладнання для кабінетів. Для іноземних компаній обмежень по даній процедурі також немає. Необхідність надання технічних умов також вимагається і підтверджується вимогами п. 2.4. Наказу №537 від 17.06.2008 року Міністерства освіти і науки України (далі – МОН) «Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України». Дата реєстрації ТУ – це дата, з якої виробник має юридичні підстави виробляти кабінети згідно ТУ. Учасник може подавати ТУ іншого виробника, якщо він не є безпосередньо виробником кабінетів. Даний пункт не суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі». Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову Документації.
Дата відповіді:
02.10.2019 16:01
Відповідь надана
Настільні розвивальні ігри (комплект)
Номер:
3ed4ffeb9a9e488ea02b782419db4458
Дата опублікування:
26.09.2019 11:28
Опис:
Доброго дня! Пояснить будь ласка, що мається на увазі в позиції № 9 -Настільні розвивальні ігри (комплект) - до нього входить одна позиція або кілько ігор?
Відповідь:
Доброго дня! До позиції 9 технічного завдання входить одна позиція, гра ходилка Подорожуємо Україною.
Дата відповіді:
27.09.2019 15:12