-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Навчально-дидактичний матеріал для початкових класів
Завершена
401 370.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 007.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 007.00 UAH
Період уточнення:
16.09.2019 15:12 - 21.09.2019 15:16
Відповідь надана
Усунити діскримінаційні вимоги
Номер:
3336c8b0a2c94e98ac059e709c11c01f
Дата опублікування:
20.09.2019 08:28
Опис:
Пунктом 19 Переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника, який міститься у Додатку № 1 до Тендерної документації, передбачено надання чинного на дату розкриття пропозиції сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 на виробництво та реалізацію засобів навчання, розвивального, дидактичного та ігрового обладнання для шкільних навчальних закладів, виданих виробнику товару на його власне виробництво.
Треба розрізняти:
1. ISO 14001:2015 та ISO 9001:2015 - це мїжнародні стандарти;
2. ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 - це були національні українськи стандарти.
Наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» № 51 від 24.02.2016 року ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 скасовані з 01 липня 2016 року.
Тобто, вимагаються документи, які вже як три роки не діють на території Україні.
Хіба це не дискримінаційні вимоги?
Відповідь:
Ст. 16 Закону України передбачає, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям. При цьому, визначені Замовником згідно з цією кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Пунктом 19 Додатку № 1 Тендерної документації Замовником передбачено перелік кваліфікаційних критеріїв та документів, які підтверджують відповідність Учасника визначеним кваліфікаційним критеріям. Наявність чи відсутність документів, передбачених пунктом 19 Додатку № 1 Тендерної документації, слугує підставою для прийняття рішення про прийняття або відхилення тендерної пропозиції Учасника як такої, що відповідає або не відповідає кваліфікаційним критеріям у відповідності до ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п. 6.3. Порядку під час оголошення Закупівлі Замовник розміщує в Системі інформацію про предмет, очікувану вартість Закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення Закупівлі, строк подання пропозицій, а також вимоги до Учасника та іншу інформацію, яка, на його думку, є необхідною для проведення Закупівлі.
З огляду на викладену норму вбачається, що Замовнику, як найбільш зацікавленій особі у найвигідніших для нього умовах закупівлі та у отриманні найкращого предмета закупівлі із усіх запропонованих надано право на власний розсуд самостійно визначати необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та інші критерії до предмета закупівлі і до учасників, в тому числі, з можливим посиланням на будь-які з існуючих міжнародних або національних стандартів.
У ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» зазначено, що водночас з процесним підходом, принципами системи управління якістю, контролю невідповідної продукції та вимогами постійного поліпшування до стандарту було внесено нові вимоги, які направленні на підвищення ефективності та результативності системи управління якістю підприємства. Нові вимоги потребують наявності нових знань та навичок. Саме тому Замовник вважає за необхідне дотримуватись найактуальніших вимог та стандартів для забезпечення отримання найкращого предмета закупівлі із усіх запропонованих.
Як визначено у розділі 0.2 Завдання системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT), системний підхід до екологічного управління може забезпечити найвище керівництво інформацією, яка буде корисною для досягнення довгострокового успіху та набуття можливостей, що сприятимуть сталому розвитку, завдяки, але не виключно, сприянню організації у виконанні обов’язкових для дотримання відповідності вимог; контролюванню (або впливанню на них) способів розроблення продукції та послуг організації, їх виготовлення.
Таким чином, Учасником не правильно було кваліфіковано вимогу у наданні Сертифікату ДСТУ ISO 9001: 2015 (ISO 9001:2015, IDT) та Сертифікату ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT), як дискримінаційну. Учасник у вимозі вказує ,що Наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» № 51 від 24.02.2016 року ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 скасовані з 01 липня 2016 року,тобто, вимагаються документи, які вже як три роки не діють на території Україні.Але Учасник не правильно трактує даний Наказ,адже не чинними вважаються сертифікати ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) прийняті методом підтвердження.Про що чітко прописано в Наказі Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» № 51 від 24.02.2016 року
Тому враховуючи викладене вважаємо, що будь-які дискримінаційні умови у Тендерній документації відсутні.
Дата відповіді:
23.09.2019 13:34
Відповідь надана
Усунити діскримінаційні вимоги
Номер:
409061213446495dbc06500a092545ec
Дата опублікування:
18.09.2019 09:25
Опис:
Пунктом 19 Переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника, який міститься у Додатку № 1 до Тендерної документації, передбачено надання чинного на дату розкриття пропозиції сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 на виробництво та реалізацію засобів навчання, розвивального, дидактичного та ігрового обладнання для шкільних навчальних закладів, виданих виробнику товару на його власне виробництво.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, згідно із абз. 2 ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 Закону України «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики.
Більше того, Наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» № 51 від 24.02.2016 року ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 скасовані з 01 липня 2016 року.
Слід враховувати також, що положеннями ISO 14001:2015 та ISO 9001:2015 не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. За даними офіційного веб-порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандартам ISO 14001:2015 та ISO 9001:20015 також не є обов’язковою.
Враховуючи вказане вважаємо, що наведена вище вимога має дискримінаційний характер, протирічить вимогам Закону, а в разі закупівлі товару достатньо надання сертифікату якості на товар та висновку санітарно-епідеміологічної експертизи.
Просимо Вас внести необхідні зміни в ДКТ.
Відповідь:
Ст. 16 Закону України передбачає, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям. При цьому, визначені Замовником згідно з цією кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Пунктом 19 Додатку № 1 Тендерної документації Замовником передбачено перелік кваліфікаційних критеріїв та документів, які підтверджують відповідність Учасника визначеним кваліфікаційним критеріям. Наявність чи відсутність документів, передбачених пунктом 19 Додатку № 1 Тендерної документації, слугує підставою для прийняття рішення про прийняття або відхилення тендерної пропозиції Учасника як такої, що відповідає або не відповідає кваліфікаційним критеріям у відповідності до ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п. 6.3. Порядку під час оголошення Закупівлі Замовник розміщує в Системі інформацію про предмет, очікувану вартість Закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення Закупівлі, строк подання пропозицій, а також вимоги до Учасника та іншу інформацію, яка, на його думку, є необхідною для проведення Закупівлі.
З огляду на викладену норму вбачається, що Замовнику, як найбільш зацікавленій особі у найвигідніших для нього умовах закупівлі та у отриманні найкращого предмета закупівлі із усіх запропонованих надано право на власний розсуд самостійно визначати необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та інші критерії до предмета закупівлі і до учасників, в тому числі, з можливим посиланням на будь-які з існуючих міжнародних або національних стандартів.
У ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» зазначено, що водночас з процесним підходом, принципами системи управління якістю, контролю невідповідної продукції та вимогами постійного поліпшування до стандарту було внесено нові вимоги, які направленні на підвищення ефективності та результативності системи управління якістю підприємства. Нові вимоги потребують наявності нових знань та навичок. Саме тому Замовник вважає за необхідне дотримуватись найактуальніших вимог та стандартів для забезпечення отримання найкращого предмета закупівлі із усіх запропонованих.
Як визначено у розділі 0.2 Завдання системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT), системний підхід до екологічного управління може забезпечити найвище керівництво інформацією, яка буде корисною для досягнення довгострокового успіху та набуття можливостей, що сприятимуть сталому розвитку, завдяки, але не виключно, сприянню організації у виконанні обов’язкових для дотримання відповідності вимог; контролюванню (або впливанню на них) способів розроблення продукції та послуг організації, їх виготовлення.
Таким чином, Учасником не правильно було кваліфіковано вимогу у наданні Сертифікату ДСТУ ISO 9001: 2015 (ISO 9001:2015, IDT) та Сертифікату ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT), як дискримінаційну. Замовник скористався своїм передбаченим законодавством та керівними документами правом на обрання необхідних та бажаних власне йому характеристик предмета закупівлі і учасника, встановивши вимогу відповідності саме тим стандартам, які визначив за необхідне. Вимагаючи наявність зазначених сертифікатів, Замовник резумує, що відповідність учасника всім зазначеним вимогам є ознакою його компетентності, дисциплінованості, що опосередковано впливає на якість продукції, що ним виробляється, і в свою чергу, на думку Замовника, збільшує вірогідність відповідності предмета закупівлі його інтересам.
Враховуючи викладене вважаємо, що будь-які дискримінаційні умови у Тендерній документації відсутні, а тому вимоги Учасника для внесення змін до тендерної документації є недоцільними та необґрунтованими .
Дата відповіді:
19.09.2019 16:10