• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Вугілля кам'яне марки АО (25-70)

Завершена

243 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 430.00 UAH
Період уточнення: 13.09.2019 20:05 - 19.09.2019 09:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 8b8b0eb7ad7743c69f368a1925b4f2ad
Дата опублікування: 17.09.2019 09:56
Опис: п. 3.4 Додатку № 1 до тендерної документації є дикримінаційнийним, тому що учасники не зобовязовані на момент подачі тендерної пропозиції викупати у постачальника або виробника товар, що є предметом даної закупівлі. Крім того, просимо надати інформацію про правові підстави встановлення Вами вимог щодо завіряння документів постачальником або виробником. Зазачаємо, що дана вимога є дискримінаційноу і визнавалась такою АМКУ неодноразово. Отже поясніть, будь ласка, яким нормативно-правовим актом ви керуввались, коли прописували вимоги, виконання яких не залежить від учасника, а залежить від третіх осіб?
Відповідь: Слід зауважити, що при розгляді даних вимог, враховано те, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття “дискримінації” та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі з метою надання гарантій щодо вчасного постачання товару, визначено умови п. 3.4 Додатку №1 до тендерної документації, де зазначено, що учасник процедури закупівлі в складі своєї тендерної пропозиції повинен надати гарантійний лист щодо спроможності поставити товар у строк з моменту отримання відповідної від Замовника заявки та документи, що підтверджують одержання товару від виробника (постачальника) відповідної якості. Вимоги п. 3.4 Додатку №1 до тендерної документації, встановлюються для всіх учасників і є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а гарантійний лист щодо спроможності поставити товар у строк, який вимагається, може бути наданий будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено. А отже, вимоги щодо надання учасниками гарантійного листа, відповідно до п. 3.4 Додатку №1 тендерної документації, не суперечать Закону України “Про публічні закупівлі” та тендерна документація не містить будь-яких дискримінаційних вимог, і з точки зору доступності, вимоги п. 3.4 Додатку №1 тендерної документації, можуть бути виконані / дотримані будь-яким учасником процедури закупівлі та відповідний гарантійний лист може бути поданий на участь у даній процедурі закупівлі. Окрім цього, слід зауважити, що практика розгляду подібних зауважень/скарг органом оскарження (АМКУ) є наступною - Замовник на власний розсуд зазначає перелік та обсяг (кількість), формат, зміст та т. п. стосовно документів, які повинен надати Учасник. Разом з тим, якщо Скаржник вважає, що його права та інтереси порушені внаслідок прийнятих рішень, дій чи бездіяльності Замовника, за ним зберігається право на оскарження таких рішень Замовника до органу оскарження у встановлені Законом строки.
Дата відповіді: 18.09.2019 23:23
Відповідь надана

Прохання

Номер: 36f5f75fc34d41c59c745e23965a39e8
Дата опублікування: 16.09.2019 20:25
Опис: Просимо викласти тедерну документацію у форматі з можливістю копіювання.
Відповідь: Доброго дня! Повідомляємо, що відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі", фізична / юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, але Ваше звернення не відповідає вимогам даної статті, оскільки не містить прохання надати роз’яснення щодо тендерної документації та/або вимог щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Окрім цього, додатково повідомляємо, що необхідні для редагування учасниками додатки до тендерної документації викладені у форматі Word (*.docx).
Дата відповіді: 16.09.2019 23:23