-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Паливо (бензин А-95 Є5 13 500л., дизельне паливо Є5 20 000л.)
Завершена
1 072 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 720.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 720.00 UAH
Період уточнення:
09.09.2019 10:47 - 14.09.2019 15:00
Відповідь надана
щодо тендерної документації
Номер:
ceb5b9819aee4651884efed0c8479744
Дата опублікування:
13.09.2019 09:59
Опис:
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі ProZorro по закупівлі № UA-2019-09-09-000387-b по предмету закупівлі Паливо (бензин А-95 Є5 13 500л., дизельне паливо Є5 20 000л.) ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти в Тендерній документації Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УПРАВЛІННЯ КОНТРОЛЮ ЗА БЛАГОУСТРОЄМ МІСТА" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ зазначені дискримінаційні вимоги до учасників даної закупівлі, а саме:
1. Кожен Учасник зобов’язаний надати довідку в довільній формі щодо терміну дії паперових карток (талонів) на один рік з моменту їх передачі Покупцю та з обов’язковим продовженням ще на один рік після закінчення їх строку дії (повинна містити підпис та печатку Учасника).Термін дії паперових карток (талонів) один рік з моменту їх передачі Покупцю. Термін дії карток після закінчення їх строку обов’язково продовжується ще на один рік.
2. Кожен Учасник зобов’язаний надати довідку в довільній формі про наявність власної мережі АЗС (повинна містити підпис та печатку Учасника).
При моніторингу інформації про існуючі АЗС в Україні, було виявлено, що обмежена кількість АЗС має можливість індивідуально для кожного замовника випускати талони з з терміном дії, початок перебігу якого починається датою отримання талону клієнтом та закінчується через 1 рік після його отримання.
Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС. Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів. Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони термін дії яких спливає в 2020 році, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2019 року? Адже відповідно до чинного законодавства України бюджетні установи здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік. А отже, закупівля для потреб Замовника на 2020 рік має здійснюватися в кінці 2019 року або на початку 2020 року. Окрім того, важливо зазначити, що відповідно до ч. 5 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.
Щодо наявності власних АЗС повідомляємо, що дана вимога дискримінує учасників, які працюють за партнерськими договорами та договорами оренди. Окрім того дана вимога не являється обґрунтованою та значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь у даній закупівлі.
На підставі наведеного вище та керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
1. Внести зміни до Тендерної документації, а саме: видалити пункт щодо терміну дії талонів або змінити його таким чином, що термін дії талону був дійсний протягом поточного року.
2. Викласти пункт щодо наявності АЗС в наступній редакції: Кожен Учасник зобов’язаний надати довідку в довільній формі про наявність власної/орендованої мережі АЗС або мережі АЗС партнерів.
Відповідь:
Під час організації та проведення процедури закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2019-09-09-000387-b), оголошеної 09 вересня 2019 року, Замовник неухильно дотримується усіх без винятку положення чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі базових принципів здійснення публічних закупівель, ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон), серед яких:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• максимальна економія та ефективність;
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
• недискримінація учасників;
• об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
При проведені закупівлі за процедурою відкритих торгів Замовником торгів, враховано особливості законодавства в частині визначення кваліфікаційних критеріїв до Учасників торгів. Всебічно досліджено питання встановлення вимог щодо підтвердження матеріально-технічної бази та обладнання Учасника. Керуючись специфікою предмета закупівлі, а саме: «Бензин А-95, Дизельне паливо», Замовник самостійно приймає рішення щодо переліку кваліфікаційних критеріїв, враховуючи особисті потреби та необхідність забезпечення безперервної діяльності комунального підприємства. Деталізація дотримання принципу недискримінації передбачено статтею 5 Закону. Зокрема, в частині першій цієї статті зазначено, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь процедурах закупівель на рівних умовах. Крім цього, згідно частини третьої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Умова щодо дискримінаційного характеру даного положення-необґрунтована, у зв’язку із безпосереднім проведенням аналізу ринку постачальників, які забезпечили б відповідність даного положення. Метою встановлення кваліфікаційних критеріїв є вибір Постачальника, який забезпечив би своєчасність, якість та повноту виконання зобов’язань за договором, укладеним із урахуванням потреб Замовника торгів, Замовник не повинен нехтувати особистими потребами, особливостями місцезнаходження, та характером здійснення діяльності, задля забезпечення участі всіх учасників, які не в змозі виконати технічні умови поставки товару, що є предметом торгів. Пунктом 29 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках.» Тендерна документація - ключовий документ, який готується замовником при організації торгів. Завданням тендерної документації полягає у визначенні замовником вимоги до змісту та порядку оформлення тендерної пропозиції. В залежності від специфіки предмету закупівлі можливі об’єктивні обмеження, пов’язані з неможливістю виконання потенційними учасниками певних кваліфікаційних чи технічних вимог.
Дана вимога є обов’язковою та не підлягає скасуванню, враховуючи потребу щодо відбору добросовісного постачальника, що, у свою чергу, забезпечить однакові умови щодо отримання талонів, строку дії талонів та реалізації відпуску пального на всіх АЗС, зазначених Учасником. Нами вжити усі запобіжні заходи щодо виключення виникнення даного роду ситуації.
Дата відповіді:
16.09.2019 17:52