-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Вироби, інші, н.в.і.у. (Оснащення опорних закладів сучасною матеріально-технічною базою)
Вироби, інші н.в.і.у. (Оснащення опорних закладів сучасною матеріально-технічною базою. Навчальне обладнання для навчальних кабінетів для вивчення фізики, хімії , біології, географії у загальноосвітніх навчальних закладах). Навчальне обладнання
Завершена
2 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 000.00 UAH
Період уточнення:
03.11.2016 17:02 - 11.11.2016 08:00
Відповідь надана
Дискримінаційний характер вимог (на відповідь)
Номер:
8082621ba21a4b5c832f96266580b798
Дата опублікування:
09.11.2016 23:47
Опис:
Дякуємо за ґрунтовну та аргументовану відповідь. Загалом Ви праві і маєте повне право вимагати сертифікати, що підтверджують якість. Проблема і дискримінація(!) полягає в тому, що Ви вимагаєте занадто «вузькі» сертифікати, що суттєво обмежують коло учасників (до 1 конкретної компанії). Оскільки в роз'ясненнях Мінекономрозвитку і торгівлі України до Закону України «Про публічні закупівлі» міститься норма «кваліфікаційні критерії обов’язково повинні бути сформульовані таким чином, щоб не обмежувати конкуренцію за допомогою встановлення зайвих вимог» просимо врахувати наступне:
1. Згідно Закону України «Про стандартизацію», технічні умови (далі «ТУ») займають нижчий ієрархічний рівень порівняно з ДСТУ, ГОСТ та нормами міжнародного зразку. Таким чином, дискримінаційним є вимога саме конкретного ТУ, оскільки існує ряд державних стандартів, що регламентують виробництво та якість обладнання що планується закуповуватись. Виходячи з вищевказаного виникає питання: чи розцінюється сертифікат відповідності Державним стандартам на обладнання таким, що відповідає вимогам ? (оскільки він є якісно вищими нормативним документом; окрім цього, ТУ розробляє сама компанія, затверджує в органах сертифікації лише первинно і ніхто(!) не перевіряє подальших змін – що є небезпечним фактором, оскільки компанія може саме створювати лже-стандарти).
Також не зрозумілим є формування «титульна сторінка». Адже вона не відображає змісту ТУ, відповідності тендерним вимогам, не показує змін внесених в ТУ після первинної реєстрації та не посвідчує їх реєстрації.
До того ж, в цитованому Вами Наказі №537 від 17.06.2008 року, який втратив чинність, не має ЖОДНОГО слова про ТУ.
Що стосується досвіду – це критерій який відноситься до кваліфікаційних вимог. Досвід підтверджується виконанням аналогічних договорів, але аж ніяк не датою реєстрації ТУ. По факту, дата реєстрація ТУ не говорить ні про що, оскільки не є підтвердження роботи підприємства в даному напрямку.
2. Що стосується цитованого Вами «Замовник встановлює вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, в тому числі такі вимоги повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля» і поєднання його з ІSO – є ряд інших документів, що підтверджують якість продукції та дотримання екологічних стандартів – сертифікати якості, гарантії виробників та постачальників, що є стандартними в подібних закупівлях. Чи приймаються такі альтернативи?
3. Що стосується предмету закупівлі – згідно інформації системи електронних закупівель предметом закупівлі є «Вироби, інші н.в.і.у. (Оснащення опорних закладів сучасною матеріально-технічною базою. Навчальне обладнання для навчальних кабінетів для вивчення фізики, хімії , біології, географії у загальноосвітніх навчальних закладах) Навчальне обладнання» а не кабінет(!) як Ви написали. Обладнання!, кабінети, в конкретному випадку, є збірним класифікаційним поняттям типу шкільного обладнання. Кабінет хімії може містити тисячі найменувань (прописаних в ТУ, на які надається лише титульна сторінка згідно Ваших вимог) і не містити запитуваних в технічній частині закупівлі. Чи можна надати сертифікати на кожен окремий елемент закупівлі?
Підсумовуючи вищесказане наголошуємо, що згідно частини 1 статті 3 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням, тому просимо дати відповідь на наступні питання:
- Чи вважається Сертифікат відповідності ДСТУ таким, що відповідає вимогам в частині «Копія титульної сторінки…»? Якщо ні, обгрунтуйте.
- Чи можна надати сертифікат на кожен окремий вид товару, а не на «Кабінет» в цілому? Якщо ні, обгрунтуйте.
- Чи можна надати інший документ (Згідно чинного законодавства) для підтвердження дотримання норм з охорони довкілля та екологічної безпеки продукції?
Окрім відповідей на поставлені запитання, для уникнення корупційних звинувачень пропонуємо в частині вимог цитувати Наказ №704 від 22 червня 2016 року зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 липня 2016 року за №1050/29180, а саме:
«Все обладнання повинно мати висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, технічний паспорт, декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів інші сертифікати, що підтверджують якість продукції за необхідності, документ (Згідно чинного законодавства) для підтвердження дотримання норм з охорони довкілля та екологічної безпеки продукції.»
Відповідь:
1. Звертаємо Вашу Увагу, що предметом закупівлі є предметні кабінети фізика, хімія, біологія, географія, як єдиного виробу. Ми не закуповуємо окремі позиції, на які ви посилаєтесь. Сертифікат відповідності
Наказ №537 від 17.06.2008 року Міністерства освіти і науки України – Є ДІЮЧИМ і не втратив своєї чинності. В попередній відповіді ми надали Вам посилання, по якому ви можете переконатися, що документ діючий, із внесенням змін в внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки N 1006 ( z1165-14 ) від 09.09.2014. ПОВТОРНО надаємо посилання http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0628-08. Прохання уважно ознайомитися із документом, та переконатися в наявності вимог щодо технічних вимог.
Дата реєстрації ТУ – це дата, з якої виробник має юридичні підстави виробляти кабінети згідно ТУ. В даному випадку – це стосується виробника. Ми не обмежуємо учасників в тому, щоб вони були учасниками і виробниками одночасно. Учасник може подавати ТУ іншого виробника, якщо він не є безпосередньо виробником кабінетів. Даний пункт не суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі».
2. Звертаємо Вашу увагу, що ми посилаємося на чіткі назви документів, норми ЗУ, нормативно-правові документи. В свою чергу, ви посилаєтеся на загальні поняття та неясні, очевидно зручні тільки для Вас, документи. Просимо зазначити конкретні документи, нормативні акти, органи, що видають ці документи. Сертифікат якості не є підтвердженням дотримання екологічних стандартів.
3. Закуповується навчальне обладнання для навчальних кабінетів, закуповується комплектно, не окремо по кожній позиції, один комплект обладнання дорівнює одному кабінету. Крім того, до складу кабінету входить інтерактивний комплекс, який потребує також монтажу та введення в експлуатацію. Це все єдиний кабінет. Ми не вимагаємо всіх сторінок ТУ, тому що є вимога, що ТУ повинні бути погодженні профільною установою, в даному випадку погоджених уповноваженим органом Міністерством освіти і науки України. Власне, погодження нам достатньо для розуміння, що виробник компетентний.
Стосовно сертифікатів відповідності. Дані сертифікати не регламентують виробництва продукції, як це роблять ТУ, крім того, вказані сертифікати на кабінети, як єдиний виріб, будуть гуртуватися і посилатися на ТУ, згідно який даний кабінет вироблений.
Наказ №704 встановлює базовий перелік і мінімальні вимоги, але не обмежує і не регулює публічні закупівлі, особливо в випадках, коли є обов’язкові вимоги профільних органів.
Дата відповіді:
10.11.2016 22:25
Відповідь надана
Дискримінаційний характер вимог
Номер:
3d8d7e93d53043eb957eaed5a5bc110d
Дата опублікування:
08.11.2016 17:22
Опис:
Доброго дня!
Доносимо до Вашого відома, що вимоги вказані в додатку 2 до тендерної документації «Вироби, інші, н.в.і.у. (оснащення опорних закладів сучасною матеріально-технічною базою) Ідентифікатор закупівліUA-2016-11-03-001162-c» містять дискримінаційний характер та порушують ряд законодавчих норм.
1. «Копія титульної сторінки технічних умов (далі – ТУ) на виробництво навчальних кабінетів та iнтерактивного комплексу (ІАК), погоджених уповноваженим органом Міністерством освіти і науки України (достатньо погодження первинної реєстрації ТУ), засвідчену (і) печаткою та підписом уповноваженої особи виробника.» - дана вимога є дискримінаційною по відношенню до іноземних учасників, оскільки вони не мають рівного доступу до подібної сертфікації. При цьому, дана вимога не свідчить про якість товарів, оскільки товари можуть відповідати нормам ДСТУ або іншим міжнародним стандартам. Таким чином, зазначення подібної вимоги є суттєвим обмеженням конкурентного кола учасників і порушенням ст. 3 та п. 3 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", Закону Укаїни "Про Захист економічної конкуренції".
2. У більшості документів є посилання на «Кабінети хімії, фізики, біології» та «ІАК». При цьому, вищезазначені терміни є збірними поняття, в які входять десятки елементів, частина з яких не підлягає сертифікації, в інших випадках для посвідчення якості потрібен сертифікат на кожен окремий виріб.
Вищезгадані елементи є порушенням одразу декількох законів, що стосуються проведення публічних закупівель, обмеження конкуренції та корупційних правопорушень.
Для уникнення непорозумінь, замість «роздутих», «вузьких» та невідповідних закону вимог пропонуємо посилатись на один із основних нормативно-правових актів , що регламентує проведення публічних закупівель в освітній сфері, і формування опорних шкіл зокрема, а саме: Наказу Міністерства освіти і науки України від 22 червня 2016 року № 704 "Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів", заюстованому Міністерством юстиції України за № 1050/29180 від 28 липня 2016 року та листа МОН №1/9-525 від 04.10.2016 про необхдність чітко дотримуватись вимог цього наказу призакупівлі за підписом заступника міністра Хобзея П.К
Цитуючи наказ просимо вказати:
Засоби навчання та навчальне обладнання, що поставляються та використовуються у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів, повинні мати на момент поставки висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або технічний паспорт на виріб, та/або декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів; бути укомплектованими інструкціями про використання та зберігання викладеними українською мовою, та обов’язковим методичним забезпеченням для демонстраційних, практичних та лабораторних робіт відповідно до навчальної програми.
Ці вимоги є недискримінаційними, рівними для всіх, при цьому свідчать про якість обладнання та його придатність до використання в навчальних процесах.
Відповідь:
1. Звертаємо Вашу Увагу, що предметом закупівлі є предметні кабінети фізика, хімія, біологія, географія, як єдиного виробу. Відповідно до чинного законодавства вироби можуть вироблятися відповідно до Галузевого стандарту (далі – ГС) , Державного Стандарту (далі – ДСТУ) або Технічних умов (далі – ТУ) (Технічного опису тощо). Даний вид продукції не регулюється ГС та ДСТУ, а виробляється відповідно до ТУ, та погоджується профільним міністерством і рештою компетентних органів. ТУ розробляється самим підприємством виробником, отже будь яка компанія чи організація може розробити та погодити ТУ і розпочати виробництво предметних кабінетів. Отже немає ніякої дискримінації чи обмежень, будь яка компанія має таку можливість. Для іноземних компаній обмежень по даній процедурі також немає.
Необхідність надання технічних умов також вимагається і підтверджується вимогами п. 2.4. Наказу №537 від 17.06.2008 року Міністерства освіти і науки України (далі – МОН) «Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0628-08). Даний наказ також встановлює вимоги, щодо наявності санітарно-гігієнічних висновків, та сертифікатів відповідності. Наказ №537 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 липня 2008 року за №628/15319 та є обов’язковим для виконання.
Звертаємо Вашу увагу, що на додаток до вище визначених підстав, відповідно до Наказу №704 від 22 червня 2016 року зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 липня 2016 року за №1050/29180 обов’язковим є:
п. 3 Оснащення загальноосвітнього навчального закладу повинно відповідати вимогам:
- відповідності санітарно-гігієнічним вимогам, пожежній та електробезпеці, вимогам охорони здоров’я учнів і охорони праці працівників освітніх установ;
П. 4 Засоби навчання та обладнання, що поставляються та використовуються у навчально-виховному процесі ЗНЗ, повинні мати на висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або технічний паспорт, та/або декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів.»
Надання висновків санітарно-епідеміологічної експертизи, також обов’язкове відповідно до вимог ДСН 239-96, СН 3077-84, ДСанПін 3.3.2-007.
Вимоги по досвіду допускаються в рамках Закону «Про публічні закупівлі» і кожний Замовник самостійно встановлює вимоги стосовно цього критерію.
Згідно до п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Замовник встановлює вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, в тому числі такі вимоги повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Сертифікат ISO9001 – це сертифікат на систему якості виробництва, отже стосується безпосередньо якості.
Сертифікат ISO14001 – це сертифікат на систему екологічного менеджменту, отже стосується безпосередньо захисту довкілля.
Звіти вимагаються для підтвердження дійсності даних сертифікатів і є також обов’язковими, за їх відсутності вказані сертифікати скасовуються.
Звертаємо Вашу увагу, що дані вимоги є обов’язковими і необхідними для виконання вимог чинного законодавства, та для впевненості, що кабінети будуть безпечними для здоров’я дітей, навколишнього середовища та відповідають освітнім стандартам.
Звертаємо Вашу увагу, що предметом закупівлі – є саме кабінети, як єдиний виріб, всі вимоги стосуються і базуються саме на цьому. Закупівля не відбувається по кожній одиниці окремо.
Стосовно Наказу Міністерства освіти і науки України від 22 червня 2016 року № 704. Цей наказ не регламентує проведення публічних закупівель в освітній сфері. Даний наказ – є нормативно-правовим документом, в якому, цитуючи наказ, йдеться «Про затвердження базового переліку засобів навчання та обладнання навчального та загального призначення для кабінетів природо-математичних предметів ЗНЗ».
Публічні закупівлі регламентує ЗУ "Про публічні закупівлі", інші вимоги регламентуються відповідними профільними Законами та нормативно-правовими документами. Наприклад, вимоги щодо декларацій базуються на вимогах Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання (затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 785 від 29 липня 2009 р.) та Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання (затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 1149 від 29 жовтня 2009 р.).
Дата відповіді:
09.11.2016 16:58
Відповідь надана
Відсутня тендерна документація
Номер:
8860272fc9c243c4b0b354fb0375d4b2
Дата опублікування:
03.11.2016 23:58
Опис:
Зокрема, відсутній опис кількісних та якісних характеристи та інших істотних умов закупівлі
Відповідь:
тендерна документація буде оприлюднення до 16:00 години
Дата відповіді:
04.11.2016 14:18