-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб( шкільний Автобус)
Завершена
1 850 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 250.00 UAH
Період уточнення:
28.08.2019 12:20 - 02.09.2019 12:24
Відповідь надана
усунення дискримінаційних вимог
Номер:
e35da05477b34efe99e054f3db850502
Дата опублікування:
30.08.2019 16:12
Опис:
Вважаємо, що Замовником встановлено дискримінаційні умови щодо технічних вимог предмету закупівлі, а саме: п.6.3 «Об’єм двигуна – не менше 5500 куб.см.» та п.6.7. «Гальмівна система -пневматична».
Вважаємо, що Технічні вимоги на закупівлю по предмету мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб - код ДК 021:2015 – 34120000-4 (шкільний автобус) (Додаток 3 до тендерної документації) в частині зазначених вище параметрів/характеристик прямо призводить до порушення вимог ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VII, а саме принципів: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність на всіх стадіях закупівель; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням. Товар, що має намір закупити Замовник має законодавчо встановленні технічні вимоги яким повинен відповідати останній, що визначенні у Національному стандарті України – ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (надалі за текстом – «ДСТУ 7013:2009»). В даному стандарті відсутні технічні вимоги, які вказані у Додатку 3 Документації, зокрема щодо об’єму двигуна та гальмівної системи, тому встановлення обмежень є неприпустимим.
Такі технічні вимоги Документації є дискримінаційними щодо інших виробників (дилерів, тощо), а також і до інших, потенційно можливих учасників процедури закупівлі, адже всі автобуси для перевезення школярів, відповідають вимогам ДСТУ 7013:2009, проте вимогам Документації Замовника відповідають лише автобуси ЕТАЛОН, виробництва ПАТ «Бориспільський завод» та ПАТ «Чернігівський автозавод» які спільно входять до Корпорації «ЕТАЛОН».
Наша компанія має можливість запропонувати Замовнику спеціалізований шкільний автобус, який виготовлений українським виробником у повній відповідності до вимог Національного стандарту України – ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів» (Надалі за текстом – «ДСТУ 7013:2009») та має сертифікат відповідності і сертифікат типу де вказано, що автобус виготовлено згідно ДСТУ 7013:2009, але об’єм двигуна в даного автобуса менше ніж 5500 куб.см. Також слід врахувати те, що двигун з об’ємом двигуна від 5500 куб.см. та більше: коштує дорожче, витрачає більше палива, мастила та охолоджуючої рідини на все це будуть витрачатися державні кошти. Так згідно ДСТУ 7013:2009 всі шкільні автобуси повинні бути обладнанні обмежувачем швидкості, що становить 70км/год. Тобто вказана вимога обмежує максимальну швидкість руху шкільного автобуса та засвідчує відсутність будь-якої необхідності у придбанні автобуса з більш потужним двигуном.
На підставі вище викладеного, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги до предмета закупівлі, що розширить коло потенційних учасників та призведе до конкурентної боротьби різних виробників, шляхом викладення їх у наступній редакції:
п.6.3 «Об’єм двигуна – не менше 5000 куб.см.»
п.6.7. «Гальмівна система -пневматична або гідравлічна»
Відповідь:
На Ваше звернення про усунення дискримінаційних вимог в тендерній документації повідомляємо наступне: Відповідно до вимог ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», розробляючи тендерну документацію, замовник повинен надати в ній інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію, яка повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються. Розробка умов тендерної документації, в тому числі технічної специфікації, є виключною прерогативою замовника. Дійсно, відповідно до ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Проте, той факт, що вимоги тендерної документації обмежують конкретно Вашу можливість брати участь у процедурі закупівлі не робить їх, по замовчуванню, дискримінаційними. Абсолютно очевидна річ, що будь-які вимоги тендерної документації апріорі обмежують частину потенційних учасників в можливості взяти участь у закупівлі. І це не є порушенням, адже далеко не кожен суб’єкт підприємницької діяльності, який потенційно бажав би отримати прибуток від продажу своєї продукції, відповідає необхідним саме замовнику критеріям та вимогам. Розробляючи, технічні вимоги, замовник керується своєю потребою, в тому числі завданнями внутрішнього замовника та критеріями якості, а не турботою про добробут окремих виробників продукції. При закупівлі автобусів, так як це товар, який виробляється не за окремо розробленою специфікацією і має постійно діючий ринок, єдиним можливим критерієм оцінки при проведенні аукціону є «Ціна». При цьому зрозуміло, що завданням замовника є проведення ефективної закупівлі, а наявність економії коштів в короткочасній перспективі не є тотожним принципу ефективного їх використання. Замовник ставить перед собою завдання закупити товар оптимальної якості, в найкоротші терміни і за найкращу ціну на ринку. При розробці технічного завдання в даній закупівлі замовник взяв до уваги досвід закупівель попередніх періодів, в тому числі досвід експлуатації автобусів, їх технічного обслуговування, виконання гарантійних зобов’язань і т. Ін.
Технічні, якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі, визначені замовником, не є дискримінаційними, тому що в сукупності всім цим характеристикам відповідає продукція виробників, представлених в Україні.
Додатково надаємо інформацію, що двигуни з більшим об’ємом двигуна мають наступні переваги:
1. Більший моторесурс двигуна: забезпечить більшу потужність та більший строк експлуатації двигуна, відповідно при експлуатації автобуса будуть менші витрати на обслуговування.
2. Більша потужність: при перевезенні дітей - це важливий параметр у безпеці руху при подоланні перешкод ( їзда під гору, подолання нерівної місцевості та інше).
3. Витрати пального та мастил: нормативні витрати пального такі ж самі, як і у двигунів менш потужних, бо застосовані нові технології у їх виготовленні.
Тому внесення змін в тендерну документацію вважаємо недоцільним.
Дата відповіді:
02.09.2019 14:54