• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Геодезичні прилади

Геодезичні прилади (детально в додатках №3,6,7,8,9 до ТД)

Торги відмінено

1 831 721.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 200.00 UAH
Період уточнення: 20.08.2019 09:52 - 08.09.2019 16:00
Відповідь надана

Невідповідність вимогам законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 1536b9acb17c4e799f3bd94e8a4e6896
Дата опублікування: 25.08.2019 20:58
Опис: Уважно вивчивши умови та вимоги публічної до процедури публічної закупівлі ВП ХАЕС ДП "НАЕК "Енергоатом" (далі - Замовник) UA-2019-08-20-000248-a, 4e2d8eadaca8440c933396d8f58b1b5b (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-08-20-000248-a), повідомляємо про ряд суттєвих елементів у технічній документації замовника що можуть бути розцінені як такі, що спрямовані на звуження кола учасників шляхом встановлення необґрунтованих технічних вимог. Так, згідно документу «Додаток №8 - ТВ Комплект цифрового нівеліра TOPCON DL-501E.CDSB.pdf» від 20 серпня 2019 09:50, зазначається вимога до постачання Комплекта цифрового нівеліра TOPCON DL-501E.CDSB. Повідомляємо, що 1.1 На офіційному сайті компанії виробника (https://www.topconpositioning.com/levels-and-theodolites/levels/dl-series) вказана модель відсутня, у зв’язку зі зняттям з продажу. Нові моделі не можуть забезпечити точність 0.2мм, заявлену в технічних вимогах. 1.2 В офіційній брошурі Виробника вказано, що цифровий нівелір TOPCON DL-501E.CDSB поставляється у двох конфігураціях: DL-501 Advanced та DL-501 Standard. Відповідно до даної брошури (файл прикріпляємо), тільки нівелір DL-501 Advanced може забезпечити точність 0.2мм тільки на рейку BIS30A (3м). У складі комплектації до цифрового нівеліру вказана рейка інварна Topcon 1м, яка не може забезпечити точність заявлену Замовником. 1.3 На початку, в загальних вимогах до комплекту цифрового нівеліра вказано безперебійна робота до 8 годин від одного акумулятора. В основних технічних характеристиках зазначається час роботи нівеліру 14 годин, хоча дана характеристика не відповідає нівеліру DL-501 Advanced. Виникає розбіжність у вимогах Замовника стосовно часу роботи нівеліру. Згідно документу «Додаток №7 - ТВ ГНСС приймач TOPCON HiPer VR.pdf» від 20 серпня 2019 09:50, зазначається вимога до постачання ГНСС приймача TOPCON HiPer VR 2.1 В технічних вимогах вказана технологія бездротового зв’язку LongLink, яка розроблена і належить тільки одному виробникові ГНСС приймачів – компанії Topcon. 2.2 Програмне забезпечення MAGNET FIELED та MAGNET TOOLS розроблене і належить тільки одному виробникові – компанії Topcon. Згідно документу «Додаток №6 - ТВ Електронний тахеометр TOPCON OS-101 BG.pdf» від 20 серпня 2019 09:50, зазначається вимога до постачання Електронного тахеометра TOPCON OS-101 BG 3.1 В технічних характеристиках до предмету закупівлі зазначена вбудована система захисту від крадіжки TSshield, яка розроблена і належить тільки одному виробникові – компанії Topcon. 3.2 Незалежна система калібрування кутів (IACS – Independent Angle Calibration System) розроблена і належить тільки одному виробникові – компанії Topcon. 3.3 В технічних вимогах вказана кутова точність 1", хоча в комплектації вказані аксесуари китайського виробництва: штатив дерев’яний Nivel System SWW8 та відбивач Survpoint, які не можуть забезпечити вказану точність. Згідно документу «Додаток №9 - ТВ Роботизований електронний тахеометр TOPCON GT-503-EBWT.pdf» від 20 серпня 2019 09:50, зазначається вимога до постачання Роботизованого електронного тахеометра TOPCON GT-503-EBWT 4.1 В технічних характеристиках до предмету закупівлі зазначена вбудована система захисту від крадіжки TSshield, яка розроблена і належить тільки одному виробникові – компанії Topcon. 4.2 Технологія бездротового зв’язку LongLink розроблена і належить тільки одному виробникові – компанії Topcon. 4.3 Програмне забезпечення MAGNET FIELED розроблене і належить тільки одному виробникові – компанії Topcon. 4.4 В загальних вимогах до комплекту роботизованого електронного тахеометру вказано безперервна робота до 10 годин від одного акумулятора. В основних технічних характеристиках зазначається час роботи 4 годин. Виникає розбіжність у вимогах Замовника стосовно часу роботи роботизованого тахеометру. Роблячи загальний висновок, можна сказати про надмірність вимог до конкретних приладів певного виробника – TOPCON. Так, вимоги наприклад «Клавіатура - 26 клавіш з підсвічуванням» (вимога до електронного тахеометра), «Довжина зорової труби 280мм» (вимога до комплекта цифрового нівеліра) та ін. є просто фактичним перерахуванням технічних характеристик виробів та виробничими особливостями даного обладнання що не впливають на характеристики виробів чи не дають переваг у порівнянні з обладнанням інших виробників що можуть гарантувати такі самі точнісні характеристики з відмінними від заявлених конструктивними особливостями. Таким чином, навіть враховуючи можливість подання аналогічної продукції, Замовник фактично але непрямо обмежує коло учасників торгів та штучно регулює конкуренцію під час проведення процедури відкритих торгів. З наведеного вище, ми як неупереджений та зацікавлений учасник проведення конкурсних торгів у вигляді відкритого аукціону, повідомляємо, що Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9, ст.89, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19/print), в поточних технічних вимогах до проведення закупівлі вбачається цілий ряд потенційних порушень законодавства України, а саме: 1. «Стаття 3. Принципи здійснення закупівель 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.» Фактичною дійсністю вказаних технічних вимог, Замовник порушує принцип «добросовісна конкуренція серед учасників», створюючи преференції представникам виробника TOPCON. 2. «Стаття 5. Недискримінація учасників 3. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.» Технічні вимоги до обладнання фактично є дискримінаційними та значно звужують коло потенційних учасників. 3. «Стаття 22. Тендерна документація 2. Тендерна документація повинна містити: 3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Навіть за наявності виразу "або еквівалент", сукупність надмірно деталізованих характеристик, технологій та вимог до програмного забезпечення, котрі не надають жодних переваг використання даного обладнання, фактично унеможливлюють участь широкого кола учасників. 4. «Стаття 28. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій 4. Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Стаття 30. Відхилення тендерних пропозицій 1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.» За сукупністю фактів наведених вище, та навіть за умови підбору максимально схожих за технічними характеристиками приладів, уявляється неможливим відповідність технічним та ціновим характеристикам будь-якого іншого, окрім зазначеного у технічних характеристиках, конкретного обладнання від конкретного виробника, що робить недоцільним участь інших постачальників у процедурі відкритих торгів. На основі вищенаведеного, як рівноправний учасник процедури відкритих торгів, згідно ЗУ «Про публічні заакупівлі», ВИМАГАЄМО 1. У найкоротший термін, усунути усі дискримінаційні вимоги до обладнання що зазначені у технічній документації до процедури публічної закупівлі ВП ХАЕС ДП "НАЕК "Енергоатом" UA-2019-08-20-000248-a, 4e2d8eadaca8440c933396d8f58b1b5b (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-08-20-000248-a). 2. Уніфікувати вимоги до обладнання зазначивши основні вимоги до нього без зазначення конкретних виробів, торгівельних марок, та характеристик що є несуттєвими проте значно можуть вплинути на обсяг пропозицій від широкого кола учасників. 3. У визначений законодавством термін повідомити про зміни шляхом публікації відповідного повідомлення на ресурсах https://prozorro.gov.ua У разі залишення даного звернення без уваги, залишаємо за собою право, як рівноцінного учасника процедури відкритих торгів на звернення до органу оскарження, Антимонопольний комітету України, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено законні інтереси учасника.
Відповідь: Відповідні зміни до ТД будуть внесені та опубліковані.
Дата відповіді: 29.08.2019 15:25