• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин А-95, Бензин А-92, Дизельне паливо

Торги відмінено

693 326.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 933.26 UAH
Період уточнення: 24.07.2019 13:24 - 29.07.2019 13:29
Відповідь надана

технічні вимоги

Номер: 81e094c7dcdc468fad7504e53a2317bb
Дата опублікування: 25.07.2019 15:47
Опис: Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі ProZorro по закупівлі UA-2019-07-24-001113-b по предмету закупівлі бензин А-95, бензин А-92, дизельне паливо в Тендерній документації Замовника Харківського національного університету внутрішніх справ зазначені дискримінаційні вимоги до учасників даної закупівлі, а саме: 1. Термін дії пластикових карток на пальне, паперових, бланків-дозволів або паливних скретч-карток (далі – Талони) повинен бути не менше одного року з моменту їх отримання, з гарантованим продовженням терміну їх дії на один рік. 2. Відстань до найближчої АЗС повинна складати не більше 2 км При моніторингу інформації про існуючі АЗС в Україні, було виявлено, що обмежена кількість АЗС має можливість індивідуально для кожного замовника випускати талони з терміном дії, початок перебігу якого починається датою отримання талону клієнтом та закінчується через 1 рік після його отримання. Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару. Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС. Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів. Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає. В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік. З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони термін дії яких спливає в 2020 році, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2019 року? Адже відповідно до чинного законодавства України бюджетні установи здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік. А отже, закупівля для потреб Замовника на 2020 рік має здійснюватися в кінці 2019 року або на початку 2020 року. Окрім того, важливо зазначити, що відповідно до ч. 5 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку. Варто зауважити, що досить обмежена кількість АЗС знаходиться у відстані до 2 км від місцезнаходження Замовника. А отже, дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник свідомо обмежує коло потенційних учасників. На підставі наведеного вище та керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», ВИМАГАЄМО: 1. Внести зміни до Тендерної документації, які є дискримінаційними та протиправними, а саме: видалити пункт щодо терміну дії талонів або змінити його таким чином, що термін дії талону був дійсний протягом поточного року. 2. Збільшити відстані від місцезнаходження Замовника до АЗС до 5 км.
Відповідь: За результатом розгляду Вашого запитання, відповідно до п.п. 3,4,5,6 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити: 3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; 4) кількість товару та місце його поставки; 5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тендерний комітет Харківського національного університету внутрішніх справ при підготовці тендерної документації дотримався усіх вимог зазначеної статті. Тендерний комітет не вбачає у потребі талонів терміном дії не менше ніж календарний рік з дня отримання Замовником талонів дискримінаційних вимог, оскільки талон – це документ, який підтверджує право покупця на отримання вже оплаченого палива, яке зберігається на АЗС. В свою чергу, кожна мережа АЗС випускає талони самостійно та не обмежена у виборі строку їх дії, так як відповідно до п. 3 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики №281/171/578/155 від 20.05.2008, талон - це спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Пунктом 10.3.3.1 вказаної Інструкції передбачено, що форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому, необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери. Таким чином, задля службової діяльності Харківського національного університету внутрішніх справ створюється резерв паливно-мастильних матеріалів. З огляду на вище викладене вимога Замовника щодо терміну дії талонів не менше ніж календарний рік з дня отримання Замовником талонів не є такою, що має на меті дискваліфікувати Учасника та порушує принцип добросовісної конкуренції, а є законною та обґрунтованою з точки зору створення резерву для забезпечення службової діяльності МВС. Також термін дії талонів – є технічною вимогою до предмету закупівлі, а не дискримінаційною вимогою до Учасників закупівлі. Окрім того, відповідно до ч. 5 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку. Тобто продовження строку дії Договору є правом, а не обов’язком Постачальника. Частина 5 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» не встановлює обмежень щодо строків договорів, а регулює можливість продовження строку дії договору, якщо останній укладено до кінця року. Відповідно до роз’яснення Мінекономрозвитку № 3304-04/44053-06 від 08.10.2018 Замовник може пов’язувати предмет закупівлі з обмеженими часовими ресурсами та необхідністю здійснення шоденної заправки спеціалізованого автомобільного парку. Замовник може визначати, що відстань від бази підприємства для здійснення заправки є складовою ефективності його роботи та обумовлена витрачанням таких ресурсів, як час і кошти, які впливають в цілому на його поточну діяльність. Найбільш економічно вигідною буде пропозиція постачальний палива за умови, що автопарк замовника не долатиме щодня значну відстань від бази підприємства. За умови ж, що відстань становитиме більше указаної межі, замовник щодня нестиме додаткові грошові та часові витрати на дорогу. З огляду на викладене, запитання фізичної/юридичної особи не підлягає задоволенню, оскільки дії Замовника не порушують вимоги частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також не порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників та відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель. Тендерним комітетом прийнято рішення не вносити змін до тендерної документації
Дата відповіді: 30.07.2019 17:54