-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«ДК 021:2015 – 39830000-9 – Продукція для чищення (порошок для чищення, порошок пральний)»
Закупівля здійснюється вцілому
Завершена
621 930.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 109.65 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 109.65 UAH
Період уточнення:
15.07.2019 15:59 - 20.07.2019 16:15
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги замовника
Номер:
287a0a9c6d9340de860f32b5a4fa0846
Дата опублікування:
19.07.2019 23:24
Опис:
Шановний замовнику. Згідно ч. 3 статті 5 та ч. 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» прямо заборонено включати до тендерної документації дискримінаційні вимоги. Так Замовником в додатку №2 «Технічні та якісні характеристики» вимагається надати документ про проведену атестацію чи обстеження виробництва на запропоновану продукцію, дійсну на дату розкриття, а саме:
- сертифікат на систему управління якістю виробника на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008, IDT) або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)
- сертифікат на систему екологічного управління якістю виробника ДСТУ ISO 14001:2015 який повинен бути чинний на кінцеву дату подання пропозицій.
Згідно ч. 4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», -документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Так як отримання сертифіката відповідності системи управління якістю передбачено положеннями Національного стандарту систем управління якістю (ISO 9001). Отримання сертифіката відповідності системі екологічного керування передбачено положеннями ДСТУ ISO 14001:2015. Національні стандарти систем управління якістю (ISO 9001) затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 22.06.2009 р. ДСТУ ISO 14001:2015 прийнято як національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 липня 2016 року, на підставі наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 2013. Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики. З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 9001, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. Вимога що до ISO 14001:2015 є незаконною до виробників мийних та чистячих засобів.
Згідно офіційного веб-порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандарту ISO 9001 також не є обов’язковою. Таким чином Замовник вимагає від учасників надання у складі тендерних пропозицій відповідності системи управління якістю та відповідності системі екологічного керування обов’язковість яких не передбачена положеннями чинного законодавства та наявність яких жодним чином не впливає на технічні і якісні характеристика предмета закупівлі, чим обмежує можливості потенційних учасників у закупівлі.
Просимо усунити дискримінаційні вимоги що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та порушують правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади згідно Закон України “Про публічні закупівлі”
Відповідь:
Шановний Учасник, відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Однією з найголовніших вимог до продукції, яку планує закуповувати Замовник є - якість та безпечність продукції, оскільки така продукція буде поставлятися в дитячі навчальні заклади. Стандарти ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) або його попередня редакція ДСТУ ISO 9001-2009 (ISO 9001:2008, IDT) являють собою одну з моделей управління діяльністю організації з метою забезпечення якості та безпечності продукції. Окрім цього, п. 1 ДСТУ ISO 9001:2015 чітко визначено, що «цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю». Вимога надання учасником сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 це гарантія спроможності стабільно та безперервно забезпечувати якість та безпечність товару, його своєчасність надходження протягом всього строку поставки. Це забезпечення упевненості в тому, що товар, який буде поставлятися учасником, відповідає вимогам нормативних актів, при цьому всі технічні, адміністративні та людські чинники, що впливають на поставку, знаходяться під контролем, а постачальник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості поставки та її екологічності.
Таким чином, Ви не вірно кваліфікували вимогу про надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) або ISO 9001-2009 (ISO 9001:2008, IDT) та ДСТУ ISO 14001:2015 як дискримінаційну, оскільки Замовник скористався передбаченим законодавством правом на обрання необхідних та бажаних власне йому характеристик предмета закупівлі, встановивши вимогу відповідності саме тим стандартам, які визначив за необхідне і які не заборонені чинним законодавством. Вимагаючи наявність зазначених сертифікатів, Замовник резюмує, що відповідність учасника всім зазначеним вимогам є ознакою його компетентності, дисциплінованості, що прямо впливає на якість продукції, що ним виробляється, і в свою чергу, на думку Замовника, збільшує вірогідність відповідності предмета закупівлі його інтересам, враховуючи той факт, що товари будуть поставлятися в дитячі навчальні заклади. Дякуємо за питання.
Дата відповіді:
23.07.2019 16:57
Відповідь надана
Про аналоги, еквіваленти предмета закупівлі та участі ФОП
Номер:
b5ffe7fb50174e55ba32c82279132ab8
Дата опублікування:
16.07.2019 08:38
Опис:
1) Чи допускаєте Ви на торги товари, торгова марка або модель яких відрізняється від торгової марки або моделі , яка відповідає тех. вимогам, щодо предмета закупівлі?
2) Чи допускаєте Ви до участі в закупівлі фізичних осіб-підприємців неплатників ПДВ? Якщо допускаєте, то як будете оцінювати пропозицію ФО-П неплатника ПДВ: розглядатимете його ціну як остаточну чи додаватимете до його ціни суму ПДВ 20%, чи будете порівнювати ціни всіх учасників без врахування ПДВ?
Відповідь:
Доброго дня, Шановний Учасник, Додатком 2 до тендерної документації передбачено: "Усі посилання на конкретні торгівельну марку чи фірму, конструкцію або тип, або виробника вважати у редакції з виразом «або еквівалент". Замовником розглядається еквівалент товару з не гіршими характеристиками, що наведені в Додатку 2 . 2. Участь в закупівлі можуть брати всі зацікавленні особи, не залежно від системи оподаткування. Розглядається остаточна пропозиція Учасника за результатами аукціону без додавання ПДВ (у разі якщо Учасник не платник податку). Дякуємо.
Дата відповіді:
18.07.2019 17:11