-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку (послуги з оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки в дитячих закладах оздоровлення Вищої категорії, розташованих на узбережжі Чорного моря України)
Завершена
1 184 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 844.00 UAH
мін. крок: 1% або 11 844.00 UAH
Період уточнення:
12.07.2019 17:51 - 18.07.2019 08:00
Відповідь надана
Умови
Номер:
8d7246376b0b448b8d2ec9ce223d1ea2
Дата опублікування:
16.07.2019 07:36
Опис:
Просимо внести зміни до тендерної документації , а саме до назви предмета закупівлі п 4.1 код 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку (послуги з оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки в дитячих закладах оздоровлення Вищої категорії, розташованих на узбережжі Чорного моря України), а саме добавити Першу категорію, окільки, вищезазначені умови є дискримінаційними по відношенню до інших учасників, так як обмежують можливість взяти участь у Процедурі закупівлі. Слід відмітити, що закупівля аналогічних послуг з оздоровлення дітей цієї пільгової категорії (ID:UA-2019-06-20-000027-c), яка була оголошена менше місяця назад 20 червня 2019 року передбачала можливість брати участь оздоровчим закладам Першої категорії.
Звертаємо увагу на те, що відповідно до абзацу сьомого частини першої статті 1 Закону України "Про оздоровлення та відпочинок дітей" дитячий заклад оздоровлення та відпочинку – постійно або тимчасово діючий, спеціально організований або пристосований заклад, призначений для оздоровлення, відпочинку, розвитку дітей, що має визначене місце розташування, матеріально-технічну базу, кадрове забезпечення та технології для надання послуг з оздоровлення та відпочинку дітей відповідно до державних соціальних стандартів надання послуг з оздоровлення та відпочинку; тобто Законом не передбачено обмежень щодо категоріїї закладу, головна умова – це наявність спеціально відведеної території, що знаходиться в курортній або заміській зоні, матеріально-технічної бази, що відповідає санітарно-гігієнічним нормам, кадрове забезпечення для організації оздоровлення.
Таким чином, зазначена умова Документації обмежуює участь у Процедурі закупівлі лише тими суб’єктами господарювання, які мають заклади оздоровлення на узбережжі Чорного моря Вищої категорії, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Враховуючи зазначене просимо Замовника внести відповідні зміни до Документації. У разі відмови зазначені умови будуть оскаржені в АМКУ, оскілки вони є дискримінаційними.
Відповідь:
Повідомляємо, що відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 17.03.2016 № 454 (із змінами) під час здійснення закупівлі товарів та послуг предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником самостійно, згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Відповідно до пункту 2 Порядку проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 № 426 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 жовтня 2015 № 816) (далі - Порядок), державна атестація є однією з форм державного контролю за діяльністю закладів незалежно від їх підпорядкування і форми власності та проводиться з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, оцінювання стану організації та здійснення оздоровчо-виховного процесу, стану матеріально технічної бази закладу і забезпечення відповідними фахівцями. Пунктом 8 зазначеного Порядку передбачено, що за результатами державної атестації закладу може бути присвоєна вища, перша, друга або третя категорія. Критерії присвоєння закладу відповідної категорії затверджені наказом Міністерства соціальної політики України від 15.09.2016 № 1029 «Про затвердження Критеріїв присвоєння дитячому закладу оздоровлення та відпочинку відповідної категорії» (далі - наказ). Згідно з вищезгаданим наказом Міністерства соціальної політики України, присвоєння категорії здійснюється шляхом додавання кількості набраних балів, тобто, набрана закладом низька кількість балів та відповідно присвоєна нижча категорія закладу оздоровлення, свідчить про відсутність або недостатньо високий рівень тих чи інших послуг, зручностей тощо, які може надати заклад дітям, що в ньому перебувають.
В свою чергу, Закон України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» (зі змінами), визначає одним із основних принципів, на яких ґрунтується державна політика у сфері оздоровлення та відпочинку дітей: створення оптимальних умов для безпечного та ефективного перебування дітей у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.
Департамент, як орган державної влади, який відповідає за оздоровлення та відпочинок дітей області, організовуючи оздоровчу кампанію за рахунок обласного бюджету, зобов’язаний діяти в інтересах дітей та забезпечити надання їм якісних послуг з оздоровлення. Тому, тендерним комітетом у тендерній документації на закупівлю, назву предмету закупівлі визначено за кодом ДК 021:2015 «код 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку (послуги з оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки в дитячих закладах оздоровлення Вищої категорії, розташованих на узбережжі Чорного моря України) з метою реалізації права на більш якісне оздоровлення і відпочинок дітей Чернігівської області.
За результатами закупівлі аналогічних послуг з оздоровлення дітей пільгової категорії (ID: UA-2019-06-20-000027-c), яка була оголошена менше місяця тому, 20 червня 2019 року, та передбачала в тендерній документації наявність закладів оздоровлення та відпочинку Першої категорії повідомляємо, що з метою забезпечення оптимальних умов для безпечного та ефективного перебування дітей у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, а також отримання більш якісного оздоровлення та відпочинку дітей, тендерним комітетом визначено, що оздоровчий заклад має бути Вищої категорії, що в свою чергу тягне за собою збільшення вартості одного ліжко-дня (в порівнянні із попередньою закупівлею), тим більше, що послуги з оздоровлення та відпочинку мають отримувати діти-сироти та діти учасників АТО, для яких необхідно підібрати якісні умови надання послуг з оздоровлення.
Встановлення зазначеної вимоги не є дискримінаційною. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства. Тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призведуть до дискримінації учасників, оскільки є достатня кількість дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Вищої категорії, що можуть конкурувати між собою та брати участь у процедурі відкритих торгів. Крім того, заклади оздоровлення та відпочинку, незалежно від їх підпорядкування і форми власності, можуть покращувати рівень тих чи інших послуг, зручностей тощо, які може надати заклад дітям, що в ньому перебувають, після чого за результатами державної атестації, отримати більш високу категорію.
Крім того, інформуємо Вас про рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.04.2018 № 3697-р/пк-пз, яким позивачу було відмовлено у задоволенні скарги, в т.ч. у частині визнання дій з боку замовника, щодо визначення відповідності категорії закладу оздоровлення та відпочинку дискримінаційною вимогою.
Дата відповіді:
18.07.2019 12:22