• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне

Джерело фінансування закупівлі: кошти місцевих бюджетів

Завершена

356 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 783.00 UAH
Період уточнення: 09.07.2019 12:32 - 27.07.2019 15:00
Відповідь надана

Приведення окремих положень тендерної документації у відповідність з діючим законодавством

Номер: 92f892fcb9614c33a5a47510da208e60
Дата опублікування: 18.07.2019 15:25
Опис: Шановний Замовнику! Згідно п.3) ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, в якій викладені технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, Вами планується закупити вугілля ДГКО 25-80 мм. Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Законодавчим документом, яким повинен користуватися Замовник при визначенні технічних і якісних характеристик предмету закупівлі при закупівлі вугілля є ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови», оскільки згідно п.1 цього стандарту, його застосування поширюється на кам’яне вугілля та продукти його перероблення, що використовують для побутових потреб. В класифікації вугільної продукції з ДСТУ 7146:2010 відсутнє вугілля ДГ з розміром кусків 25-80 мм. На підставі вищевикладеного з метою дотримання вимог ст.19 Конституції України вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до норм чинного законодавства в частині визначення розміру фракції і інших технічних, якісних характеристик вугілля ДГ, яке планується закупити. Також вимагаємо відповідно до п.3) ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації доповнити назву предмета закупівлі виразом «або еквівалент». Згідно п.2.3. розділу 6 тендерної документації ви вимагаєте від учасника надати документ в довільній формі, яким він гарантує укладення договору у встановлені ЗУ «Про публічні закупівлі» строки. Але згода з укладенням договору у встановлені ЗУ «Про публічні закупівлі» терміни вже міститься у п. 10 Додатку 1 до тендерної документації «Тендерна пропозиція». Навіщо вимагати від учасника подвійного підтвердження згоди з положеннями ЗУ «Про публічні закупівлі», яких учасник і так повинен дотримуватися за замовчуванням? Згідно п. 4.1. розділу 3 тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати гарантійний лист щодо підтвердження строку дії тендерної пропозиції. Але інформація щодо терміну дії тендерної пропозиції учасника вже міститься в п. 9 Додатку 1 до тендерної документації «Тендерна пропозиція». Навіщо вимагати від учасника подвійної інформації щодо терміну дії тендерної пропозиції? Це ж саме стосується і п. 5.7. розділу 3 тендерної документації, де від учасника вимагається подання у складі тендерної пропозиції гарантійного листа довільної форми про те, що подана ним інформація та документи є достовірними. Навіщо вимагати від учасника підтвердження згоди з положеннями ЗУ «Про публічні закупівлі» (зокрема з ч.7 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі»), яких учасник і так повинен дотримуватися за замовчуванням? На підставі вищевикладеного вимагаємо видалити з тендерної документації абсолютно безпідставні вимоги щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції листів з: гарантуванням укладення договору в терміни, передбачені ЗУ «Про публічні закупівлі»; підтвердженням терміну дії тендерної пропозиції; гарантуванням достовірності поданих в складі тендерної пропозиції інформації і документів.
Відповідь: Керуючись положеннями частини 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» на питання від 18.07.2019 року стосовно дискримінаційних вимог в тендерній документації повідомляє наступне. Повідомляємо Вам, що технічні вимоги встановлено Замовником виключно на підставі вимог чинного законодавства та відповідних нормативних документів. Так згідно з положеннями підпункту 3.1. пункту 3 Національного стандарту України «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб» ДСТУ 7146:2010 для побутових потреб використовують вугілля марок Д, ДГ, Г, П, А та Ж згідно з ДСТУ 3472:2015 Донецького та Львівсько-Волинського басейну, з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242, а також вугілля, що імпортують, якщо воно за класифікаційними показниками відповідає ДСТУ 3472, а за розміром кусків (крім 6-100 мм) – ГОСТ 19242. Отже замовником було визначено марку вугілля у відповідності до положень ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація». Разом з цим розмір кусків було визначено згідно з ГОСТ 19242-73 «Угли бурые, каменные и антрацит. Классификация по размеру кусков», відповідно до якого допускаються класи з мінімальною верхньою та нижньою межею крупності. При цьому положеннями ГОСТ 19242-73 передбачено, що допускаються класи з заміною відповідно верхньої і нижньої межі крупності 100 на 80 мм, 50 на 40 мм,25 на 20мм, 13 на 10мм,6 на 5(8)мм. Отже, вказавши в технічних вимогах розмір кусків 25-80 мм, Замовник визначив марку та розмір кусків вугілля, що купується, у відповідності до вимог державних стандартів. Слід додати, що технічні і якісні характеристики предмету закупівлі встановлені у відповідності до положень ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови». Також зауважимо, що згідно з визначенням, наведеним в частині 1 статті 492 глави 44 книги 4 розділу ІІ Цивільного кодексу України, «торговельною маркою» може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень, які придатні для вирізнення товарів (послуг), що виробляються (надаються) однією особою, від товарів (послуг), що виробляються (надаються) іншими особами. В свою чергу згідно з положеннями ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» цей стандарт поширюється на буре, кам’яне вугілля та антрацит України і встановлює їхню класифікацію за марками та групами на основі характерних загальних ознак, які відображають генетичні особливості та основні технологічні характеристики. Тобто, на підставі ДСТУ 3472:2015 визначають марку вугілля залежно від значень класифікаційних показників, зокрема показника відбиття вітриніту, виходу летких речовин, теплоти згорання на сухий беззольний стан, спікливості, тощо. При цьому у відповідності до підпункту 4.6 пункту 4 ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» марку вугілля вносять у нормативну документацію шахти. Оскільки вугілля кам’яне ДГ з розміром кусків 25-80 мм видобувається багатьма шахтами, та беручи до уваги той факт, що вираз «ДГКО (25-80мм.)» не посиланням на конкретну торговельну марку, то враховуючи зазначене вище зазначення в тендерній документації виразу «або еквівалент» не потребується. Водночас згідно з нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. З урахуванням зазначеного вище, замовником було передбачено вимоги в тендерній документації щодо надання в складі тендерних пропозицій вказаних Вами в питанні гарантійних листів, які в свою чергу складаються у довільній формі і їхнє надання не є перепоною для участі у даних торгах.
Дата відповіді: 22.07.2019 11:02