• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція будівлі інтернату Новоолександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Новоолександрівської сільської ради по вул. Паркова буд. 1-Б, в с. Новоолександрівка Дніпровського району Дніпропетровської області під навчально-виховний комплекс “Школа-дитячий садок” (коригування проєкту зі змінами та доповненнями розділів проєкту)

Торги відмінено

20 558 546.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 102 792.73 UAH
Період уточнення: 24.06.2019 18:52 - 30.06.2019 18:57
Відповідь надана

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 251133dd8f1946999a2423710ac0b3f9
Дата опублікування: 29.06.2019 13:57
Опис: Доброго дня. У п. 1.5. Додатку 2 до Тендерної документації Замовник вимагає наявність досвіду виконання аналогічних договорів, а також виконаний договір повинен бути на суму не менше 6 млн. грн. з ПДВ, з обов’язковим наданням підтверджуючих документів щодо виконання цього договору. Такі умови Документації щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів в порушення частини четвертої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Такі умови є необґрунтованими, безпідставними та дискримінаційними. Вимогаємо відкоригувати тендерну документацію, відповідно до Закону "Про публічні закупівлі".
Відповідь: За результатами розгляду поставленого запитання Замовник має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення. Подане звернення не містить обґрунтування чим саме порушуються права заявника (дискримінують його як Учасника). Відсутні доводи на користь того, що заявник загалом може виконати чи навпаки не може виконати вимоги ТД в частині надання аналогічного договору. Заявник не вказує які конкретні умови обмежують його у можливості взяти участь у відкритих торгах. Заявник не навів/запропонував альтернативну дію дискримінаційній вимозі, щодо складання умов ТД для встановлення критеріїв якісного відбору майбутнього Підрядника. Вимога не містить обґрунтування того, що дії або бездіяльність замовника порушують саме Закон України «Про публічні закупівлі», а не інше законодавство, інтереси держави тощо; Отже Заявник не довів необхідність внесення змін до тендерної Документації в цій частині, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Звернення. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Водночас замовники для дотримання принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема максимальної економії та ефективності, та мети цього Закону, можуть попередньо здійснювати вивчення ситуації на ринку, моніторинг комерційних пропозицій потенційних постачальників товарів та ін. Реалії сьогодення передбачають наявність великої кількості потенційних учасників, які можуть виконувати роботи. При цьому, якість виконання робіт під час проведення закупівлі майже не можливо встановити. А тому, Замовнику необхідно розробити тендерну документацію таким чином, щоб уникнути обрання переможцем закупівлі недобросовісних підрядників, які лише формально відповідають вимогам тендерної документації. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Частиною 3 цієї статті передбачено, що визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Отже, чинним законодавством надано право Замовнику закупівлі самостійно визначати кваліфікаційні критерії до учасників та якими документами учасники підтверджують відповідність встановленому критерію. При цьому, виключний перелік документального підтвердження кваліфікаційних критеріїв в чинних нормативно-правових актах відсутній. Так, Замовником з метою актуалізації діяльності потенційного учасника, який в майбутньому може бути переможцем процедури закупівлі, та його досвіду роботи (виробничих можливостей) встановлено кваліфікаційний критерій щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору. Замовником не обмежено виконання аналогічних робіт конкретним проміжком часу, а лише встановлено суму виконаного договору в розмірі не менше 6 млн. грн., що на думку Замовника, є достатнім доказом для підтвердження виконання аналогічних робіт по предмету закупівлі. Даний критерій засвідчує можливість учасників виконувати роботи в обсязі, що безпосередньо передбачений робочим проєктом. Отже, для підтвердження спроможності постійного, безперервного виконання робіт та своєчасного освоєння бюджетних коштів Замовником вимагається надання аналогічних договорів. Таким чином, враховуючи, що Замовник несе відповідальність за своєчасність виконання робіт передбачених робочим проектом вважаємо, що заявником не обґрунтовано необхідність виключення даної вимоги з тендерної документації.
Дата відповіді: 03.07.2019 16:28